airwolff pisze:Koledzy mógłby mi ktoś zakupić takie szczotki co by pasowały do wentylatora klimy w moim Audi. U mnie nigdzie nie mogę ich dostać?Kwestia finansowa do dogadania na priv.
U mnie pojawił się identyczy problem z wentylatorem. Przestał pracować. Dzięki Waszemu doświadczeniu wykluczyłem awarię przekaźnika 40A pod kierownicą. Podłączony bezpośrednio pod akumulator również nie daje oznak życia. Czy ktoś z Was, zna kogoś w ÂŁodzi, kto pomógłby mi go wymontować ?
Czytałem dokładnie opisy ale niestety nie mogę sobie z nim poradzić.
WiMoRa, napisz dokładnie z czym sobie nie możesz poradzić, wspólnymi siłami poradzimy nie jest to banalna sprawa ale "święci też garnków nie lepią " więc do zrobienia
Przy zaczepie wentylatora ( ten w najwyższym punkcie ) jest otwór. Czy to w tym otworze powinna się znajdować śruba mocująca ? Jeżeli tak to w moim samochodzie jej brak. A może wentylator przykręcany jest w innym miejscu ?
Tak czy inaczej po usunięciu śruby nie wiem w jaki sposób wypiąć wentylator z tych trzech punktów mocujących.
Qris pisze:Po kolei:
-pokrywka rozrządu wek
-śrubka u góry wentylatora wek
-przekrecamy do prawej
-naciskajac od dołu taki wystający cypek w krórąś ze stron (dolne mocowanie wentylatora)
-wentylator luźny
-zdejmujesz osłonę zbiorniczka płynu wspomagania
-pod nią wtyczki
-odepnij tą która ma 2 kable
-wyczepiaj kable z zapinek metalowych idzie ku dołowi przyda sie kanał albo podnośnik i czołganie
-w 2-3 miejscach są tryntynki takie opaski
-usuwasz je obcinaczkami
-wyjmujesz wentylator do góry
-jeśli jesteś brudny to znaczy że się udało
-nie musze wspominac chyba że osłona silnika dolna i górna wek!
To by było na tyle.
jak widzisz u góry powinna być śruba, potem wentylator odkręca się jak słoik i bedziesz go miał go luzem tak jak kolega pisze
pawelx
Teraz wygląda to jaśniej.
Brakowało mi jednego określenia potem wentylator odkręca się jak słoik .
Dzięki za czytelny opis.
Wykonuję drugie podejście.
koledzy a możecie mi podpowiedzieć w którym miejscu jest ta kostka od wentylatora , bo zauważylem że u mnie się tez nie kręci , aczkolwiek klimatyzacja działa...i chce zobaczyć czy prąd dochodzi do wentylatora....i na czym wkońcu stanęło , wentylator ma się kręcić zawsze po załaczeniu klimy czy tylko po wyżej jakiejś temperatury się załącza?
Siara_nh pisze:koledzy a możecie mi podpowiedzieć w którym miejscu jest ta kostka od wentylatora ,
Musisz zdjąć czarną osłonę zbiorniczka od wspomagania i zobaczysz kostkę na dwa przewody koloru jasnobrązowego a drugi czerwonego.
Siara_nh pisze:bo zauważylem że u mnie się tez nie kręci , aczkolwiek klimatyzacja działa...
bo będzie działać
Siara_nh pisze:wentylator ma się kręcić zawsze po załaczeniu klimy czy tylko po wyżej jakiejś temperatury się załącza?
podobno zawsze ma się kręcić niezależnie od temperatury otoczenia gdy dasz na AUTO.
[ Dodano: 2010-08-19, 16:55 ]
A tutaj mój model i numer fabryczny wiatraka
a tutaj rozebrany na czynniki pierwsze i stan szczotek
tutaj wygląd nowej szczotki względem starych
a tutaj typ szczotek. Magneti Marelli 7x10x18mm koszt czterech w komplecie aż 7zł :mrgreen:
Pierwsza od dołu już zeszlifowana na wymiar.
ÂŚrodkowa to wymiar kupny.
Górna już oszlifowana i włożona w ..... nie wiem jak to nazwać? (trzymacz,mocowanie)
dziękuje bardzo za szybka odpowiedź w takim razie jutro się temu przyjrzę
[ Dodano: 2010-08-20, 17:12 ]
wracam do tematu....ściągnąłem tą osłonę zbiornika wspomagania...no i która kostka jest od wentylatora klimy bo sa dwie kostki z 2 przewodami , jedna ma cienkie przewody a druga grube...jedna ma czerwono - chyba czarny z brązowym , a druga kostka ma przewody czerwono ( też coś) i chyba szary ....na obydwu jest prąd ale pytam dlatego ze chciałbym podpiąć wentylator na krótko ...złączam zdjęcie z tymi kostkami jakby któryś z kolegów mógł mi zaznaczyć która to kostka
Siara_nh pisze:dziękuje bardzo za szybka odpowiedź w takim razie jutro się temu przyjrzę
[ Dodano: 2010-08-20, 17:12 ]
wracam do tematu....ściągnąłem tą osłonę zbiornika wspomagania...no i która kostka jest od wentylatora klimy bo sa dwie kostki z 2 przewodami , jedna ma cienkie przewody a druga grube...jedna ma czerwono - chyba czarny z brązowym , a druga kostka ma przewody czerwono ( też coś) i chyba szary ....na obydwu jest prąd ale pytam dlatego ze chciałbym podpiąć wentylator na krótko ...złączam zdjęcie z tymi kostkami jakby któryś z kolegów mógł mi zaznaczyć która to kostka [url=http://images40.fotosik.pl/324/0d603a534f5bfd42m.jpg]Obrazek[/URL]
Byc może juz zrobiłeś, ale jeśli nie to od wentylatora jest ta kostka z grubymi przewodami
Witam. Mnie również dopadły problemy z wentylatorem. Raz zimne raz ciepłe. Myślałem że to może brak gazu w klimie. Niestety okazało się że silnik się nie włącza.
Miałem kiedyś ten sam problem w roverze 75. Tam był problem większy bo był tylko jeden wiatrak i jak on nie działał to była lipa z temperaturą silnika.
Wczoraj udało mi się wymienić szczotki w Niuni. Wszystko działa pięknie. Nie mniej mam pytanie. Z silniczka wydobywa się delikatny pisk przez jakieś 30 sek od uruchomienia. Czy to mogą być docierające się szczotki czy może coś innego. ÂŻadnych dziwnych zapachów nie ma przy silniku