Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Wymiana tylnich klocków + tarcz .... JAK ??

Układ hamulcowy
Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

[A6 C5] Wymiana tylnich klocków + tarcz .... JAK ??

Post autor: alukard » 23 kwie 2010, 12:59

witam
koledzy mam pytanko jak sie zabrać do wymiany tylnich tarcz + klocków ??
(nigdy kompletnie nie zagłębiałem się w to jak mozna wymienic więc pytam )
z tego co widze na pierwszy rzut oka to tak:
-hamulec nożny działa na klocki ??
-ręczny to taki mały beben ?? (jesli tak to jak to rozbierac zeby nic nie powyskakiwało ??

zdaje sobie sprawe z tego że bedzie to proste ;-)

tylko jakieś wskazówki mile widziane :-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 23 kwie 2010, 13:32

alukard, z tyłu masz tarcze i klocki. I nic więcej <ok>

Wymieniasz tarcze i klocki i już masz wszystko gotowe <ok>

Po kolei: zdjąć koło, zdjąć zacisk, zdjąć tarczę hamulcową (tu nie jestem pewien, czy nie trzeba zdjąć lub odchylić jarzma zacisku- zobaczysz czy tarcza wyjdzie bez tego ruchu czy nie), zamontować nową tarcze, nowe klocki (trzeba cofnąć tłoczek w zacisku- wkręcać go i wciskac jednocześnie), oczyścić zacisk, sprawdzić osłone gumowa nasmarować smare miedzianym miejsca przesuwania klocków w jarzmie, załozyć koło, podocierać hamulce (po zrobienia drugiego koła).

Gdzie Ty tam widzisz bęben ? :mrgreen:
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 23 kwie 2010, 13:46

Obrazek



dlatego napisałem że niegdy nie zagłębiałem się w to jak działaja tylne hamulce
ja młody jestem <rotfl>
wszystkiego naraz nie da sie wiedziec <rotfl2> <piwo>

Awatar użytkownika
golob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 mar 2009, 23:22
Lokalizacja: Wro

Post autor: golob » 23 kwie 2010, 13:49

Tutaj gdzie pokazałeś jest łożysko piasty.

Ręczny jest na linki, zobaczysz przy zacisku takie dźwigienki którymi poruszają linki.

Ogólnie prosta sprawa, dasz sobie rade bez problemu.

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 23 kwie 2010, 13:52

golob pisze:Tutaj gdzie pokazałeś jest łożysko piasty.

Ręczny jest na linki, zobaczysz przy zacisku takie dźwigienki którymi poruszają linki.

Ogólnie prosta sprawa, dasz sobie rade bez problemu.
wlasnie mnie to lekko zastanawialo gdzie sie tam zmieszcza otuliny , lozysko itp. :)
widac ciekawy wynalazlek, dzisiaj go musze rozpracowac jak dziala ten reczny

Awatar użytkownika
toso92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 09 mar 2010, 08:34
Lokalizacja: Paris

Post autor: toso92 » 23 kwie 2010, 20:50

tak jest ściskać i kręcić ,a nie napieprzać młotem tak jak ja kiedyś przy mojej byłej :oops:

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 23 kwie 2010, 21:03

wymieniałem u siebie trzy dni temu.robota bajka ściągasz zacisk i tarcza schodzi bez odkręcania jarzma.

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 24 kwie 2010, 18:25

zabieramy się do roboty :)

co nam potrzeba:
- <piwo> (ingerencja własna) :mrgreen:
-konkretny klucz 13 oczkowy
-klucz płaski 15 (dość wąski )
-szczotka druciana
-smar miedziowy
-cos do kręcenia tłoczkiem
- nowe sruby 10,9
-zestaw do tłoczków hamulcowych( mi w tym celu posłużyłą żabka do rur i dorobiony mały rozpierak )

- ściągamy koło i ukazuje się nam piękny widok <rotfl>
Obrazek

-odkrecamy korek od płynu hamulcowego

-zaglądamy od wewnętrznej strony, szukamy tych srub i robimy tak jak na zdjęciu ;-)
Obrazek

- ściągamy zacisk

- wkręcamy tłoczek jednocześnie go wpychając
(krecimy tłoczkiem tak jakbyśmy wkręcali normalną śrubę i co jakiś czas musimy go wpychać do środka )

- czyścimy wszystko (prowadnice, gumki , osadzenia prowadnic i element jarzma po którym suwa się klocek do tego najlepsza bedzie szczotka druciana )


- osadzenia
Obrazek
- gumki
Obrazek
-prowadnice
Obrazek

-smarujemy wszystko miedzianym smarem
Obrazek

-zakładamy nowe sruby
Obrazek

skłądamy i cieszymy się nowymi hamulcami <rotfl>
Obrazek

WAÂŻNE!!
należy sprawdzić czy wszystkie gumki jak i membranki na tłoczku są całe tzn. nieposiadają pęknięć jeżeli zauwazymy jakiekolwiek pekniecia MUSIMY je wymienić. Nazywa się one jako zestaw naprawczy

by alukard ;-)

Awatar użytkownika
bart77321
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 07 cze 2009, 14:55
Lokalizacja: kalisz
Kontakt:

Post autor: bart77321 » 10 maja 2010, 20:49

Wielkie dzięki za taki ładny opisik..
Coś mi piszczy w tylnym kole także się przyda podczas rozkręcania..
Pozdrawiam..

gocci
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 19 maja 2011, 00:29
Lokalizacja: Katowice

Post autor: gocci » 11 lis 2011, 14:59

Właśnie próbowałem wymienić tarcze i klocki i niestety poległem :/ Może ktoś podpowiedzieć jak wkręcić ten tłok aby zmieściły się nowe klocki z tarczą? U mnie brakuje ok 1,5 cm i ni cholery nie umiem wkręcić tego tłoka. Może jest jakiś patent na to?
Nie jeździj szybciej niż Twój Anioł Stróż potrafi latać...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 11 lis 2011, 15:36

gocci, mozna to robić różnie :).

Najlepiej mieć do tego przyrząd (kupic w sklepie z narzedziami motoryzacyjnymi albo np alle..) wydatek jakis jest ale masz na zawsze, zalezy ile tego robisz ? Ewentualnie może gdzies pozyczysz ?
Mozna tez uzyć klucza od szlifierki katowej do obracania + popychać tłok (najlepiej jakaś dźwignią)
Moża też uzyć żabki do rur albo podobnego narzędzia.

Użycie przyrządu jest najwygodniejsze, pozostałe wersje to jak kto opanuje, często pomocna jest pomoc (potrzeba trzeciej ręki;))
Części samochodowe online - Motostacja pl

rafals
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 10 maja 2010, 17:19
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: rafals » 12 lis 2011, 04:29

Ja używałem ścisku stolarskiego i klucza żabki. Pokręca się trochę tłok i dociska. Nie było z tym żadnego problemu. Problem u mnie był za to z prowadniczkami, które były zupełnie zapieczone i skończyło się kupnem nowego jarzma zacisku. Bardzo trudno było odkręcić stare jarzmo.

kwiatek753
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:52
Lokalizacja: Zamość/Kraków

Post autor: kwiatek753 » 03 kwie 2012, 22:26

Witajcie!

Jest patent na ten zacisk - na łatwe i proste wkręcenie go - mianowicie: klika razy obracamy/wkręcamy tłoczek (za pomocą np. kombinerek) w prawą stronę (śruba prawy gwint), następnie odwracamy kierunek (śruba lewy gwint)- tłoczek wtedy szybko odbija i zmniejsza jeszcze bardziej przestrzeĂą klocka. Następnie znowu zmieniamy kierunek obrotu wkręcania tłoczka, teraz już szybko i bez problemu zaczyna chować się tłoczek ham. (trzeba .min.używać siły - naciskać na tłok). Tą czynność wykonujemy do, aż tłoczek całkowicie schowa się w zacisku.

Awatar użytkownika
lightfighter87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 29 sie 2010, 09:57
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lightfighter87 » 17 kwie 2012, 22:47

Nie prościej było użyć klucza do szlifierki ?? Przyznam że ostatnio się za to wziąłem, nie mając praktycznie żadnej wiedzy i elegancko wszystko wyszło.

Też miałem kupować ten zestaw do wciskania tłoczków ale to pic na wodę.

Ważne jest aby miejsca osadzenia klocków potraktować właśnie smarem miedziowym, co by klocki ładnie pracowały.

Osobiście byłem zmuszony do rozebrania zacisków tylnych, w jednym prowadnica zardzewiała i wyszła przy użyciu siły. W drugim guma od tłoczka była rozerwana tak że piasek był pod nią. Obejrzyjcie sobie to zawsze, co by klocki równo się ścierały i odbijały.

abdul84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 18 lip 2012, 14:51
Lokalizacja: Białystok

Post autor: abdul84 » 18 cze 2013, 11:11

ja tłoczek wcisnąłem ściskiem stolarskim, tłoczek obracałem żeby lżej szło. Jestem laikiem mimo to robota szybka i łatwa - nie ma kiedy piwa wypić nawet

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga