Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.5TDI AKN] "Czasami" nie odpala

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Darush
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 20 paź 2009, 00:40
Lokalizacja: POM

[A6 C5 2.5TDI AKN] "Czasami" nie odpala

Post autor: Darush » 06 kwie 2010, 00:28

Witam,
Mam taki dziwny problemik. Troche już naczytałem się o zapowietrzaniu itp., ale nadal nie mogę zrozumieć w czym może być problem. Mianowicie... czasami nie odpala autko. Czasami tzn. raz na dłuższy okres czasu. Dłuższy tzn. np miesiąc, ale jak po miesiącu ma problem to wtedy np. dwa, trzy dni z rzędu. Na początku myślałem, że paliwo, ale zima się skończyła, wymieniłem filtr paliwa i myslałem, że problemu sie pozbyłem. I nagle po ok. miesiącu znowu nie odpalił. Objaw jest taki, że silnik jakby przekręca z pół obrotu i dalej nie kręci (w przeciwieństwie do rozrusznika, który kręci jak głupi). Co prawda nie wymieniłem jeszcze przewodów paliwowych na przezroczyste, ale jakby to był problem z zapowietrzaniem to chyba by się to częściej zdarzało... (tak sobie tłumaczę). Dodam, że mam wymienioną pompkę podającą przy zbiorniku. Nie mogę znaleźć żadnej zależności do pogody (robi to przy dodatniej temp również), długości postoju auta (np. stoi cały weekend i odpala w poniedziałek rano bez problemu, a we wtorek już nie) oraz do kątu przechyłu auta (czytałem, że jak stoi przodem z górki to niby lepiej :) ). Podpowiadają mi, że to może być początek końca pompy paliwowej (oby nie). Dodam, że dzisiaj wsiadłem po weekendzie i nawet rozrusznik nie chcial zakręcić; dopiero po kilkukrotnej zmianie przelożenia na N i P zaczął kręcić, ale dalszy scenariusz jak powyżej. Wszystkie powyższe próby kończyły się użyciem "auto startera", który jak narazie odpalał (i problem znikał na jakiś dłuższy czas).
Czekam na ewentualne podpowiedzi co mógłbym sprawdzić lub od razu wymienić :)
Pozdrawiam
Darush

Artur27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 493
Rejestracja: 07 cze 2008, 20:49
Imię: Artur
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Artur27 » 06 kwie 2010, 01:14

Uuuu nie za ciekawie myślę że pompa już powoli odchodzi na emeryturę .
Obrazek
Marzenie Każdego z nas

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 06 kwie 2010, 07:38

Darush pisze:Dodam, że dzisiaj wsiadłem po weekendzie i nawet rozrusznik nie chcial zakręcić; dopiero po kilkukrotnej zmianie przelożenia na N i P zaczął kręcić
ÂŁadne opowiadanie , ale zastanawia mnie to co wyłuskałem z końca twojej opowieści.
Dlaczego tak się dzieje ?? Analizowałeś to ?
Kręcenie rozrusznikiem/silnikiem nie ma nic wspólnego z zapowietrzaniem się lub nie...

A może rozrusznik wymaga regeneracji? Przy próbie odpalania rozrusznik nie daje rady odpowiednio " uderzyć " silnikiem. Wiesz że disle a szczególnie już V6 potrzebują tzw uderzenia/ dużego momentu obrotowego........Dlatego ja np kupuję zawsze troszeczkę większy akumulator z myślą o rozruchu .

Aaaa najpierw zacznij działanie od porządnego VAG-a może coś tam się pokaże.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja