Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Drobny wyciek oleju miedzy silnikiem a skrzynią, robić to ?

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Adek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 16 mar 2009, 13:10
Lokalizacja: Sląsk

Drobny wyciek oleju miedzy silnikiem a skrzynią, robić to ?

Post autor: Adek » 05 lis 2009, 14:50

Witam wszystkich forumowiczów,

mam problem po wymianie oleju zauważylem, że cieknie lekko olej (drobna plama na podlodze garazu), najpierw myslalem, że korek w misce po wymianie oleju zle dokrecony albo uszczelka na korku puscila (bo zlewalem olej przez korek z miski, nie przez odkurzacz).
Sciąglem pokrywe pod silnikiem a tam na misce i korku czysto a plama oleju ewidentnie jest z polaczenia silnika ze skrzynia (pierwotnie myslalem, ze olej pod wplywem zawiania powietrza z nieszczelnego korka miski sie tam dostal, ale nie).

Dorddzcie co robic, odczekam jeszcze bo nie wiadowmo czy ten wyciek nie jest spowodowany wymiana filtra oleju (podczas wymiany oleju) ale jezeli nie, to co robic to ?

Trzeba chyba skrzynie demontowac i simering czy jakas uszczelka tam wymieniec ?

Dziekuje z góry za odpowiedzi, pozdrawiam
Adrian J.

malard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 09 gru 2008, 19:25
Lokalizacja: Puławy/Lubelskie

Post autor: malard » 05 lis 2009, 22:29

Jeżeli wyciek jest ewidentnie z łączenia skrzyni z silnikiem to prawdopodobnie uszkodzony jest uszczelniacz na wale silnika i nie pozostaje nic innego jak wyjąć skrzynię bo może dojść do zamoczenia tarczy sprzęgła.
Sprawdź jeszcze dokładnie czy nie podcieka z góry silnika lub z uszczelki na misce olejowej.

Awatar użytkownika
LuQas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
Imię: Janek ASO Audi
Moje auto: RS6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: LuQas » 18 lis 2009, 14:13

Ja np mialem walnieta z pokrywy zaworow i tak lało na łaczenie

Awatar użytkownika
martinez1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 486
Rejestracja: 20 mar 2009, 15:25
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nowogard
Kontakt:

Post autor: martinez1980 » 18 lis 2009, 17:04

Ja jestem po takej właśnie akcji. mam V6 i tak czasami właśnie jest jeśli masz wyciek spod głowicy albo klawiatury to w wannie tak sie przelewa że znajduje sobie ujście olej tak że wyglada jakby ciekło z miejsca pomiedzy skrzynią a blokiem silnika. tak miałem wcześniej. Teraz miałem motyw gdzie najnormalniej skończył się uszczelniacz pomiedzy blokiem a skrzynią. Moja rada z perspektywy czasu to to że jeśli jest to na prawde drobniutki wyciek to daj sobie spokój i jeździj póki nie bedzie wiekszych plam. Jestem człowiekiem który usterki w swoim aucie robi na bierząco, ale po tym jak popadłem w koszta bo przy rozbieraniu rozleciał sie pozycjoner od skrzyni, czas i pieniądze jakie muszę wkładać (a jest to 1000zl) i wogóle z dostepnoscia tej czesci to masakra. Nie wystepuje ten pozycjoner w żadnym zamienniku tylko w serwisie a to koszt za kawałek plastiku z 9 pinami od 700-1000zł (żart) znalazłem jedno miejsce w Msłowicach w skrzyniach automatycznych gdzie to mieli i za 350zł ale to nie czas na takie wątki. Chcę powiedzieć że póki co jeździć ewentualnie uzupełniać płyny a z czasem cokolwiek wymieniać bo jeśli to uszczelniacz to najnormalniej trzeba zrzucać skrzynię a to też jest ie mały koszt bo za robocizne z 400zł cie skasuje ja wymieniałem także uszczelniacze z pompą wiec zapłaciłem za wszystko 700zl same uszczelniacze 250zł a przy takich akcjach zawsze coś jeszcze wyskakuje a ty masz C5 wiec pewnie koszta ci wzrosną jeszcze bardziej:/. To akurat pisze jakby ktoś miał takie auto jak ja.

wiesiek-02
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 03 lut 2009, 18:19
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: wiesiek-02 » 18 lis 2009, 17:38

Ja proponuje dobrze sprawdzić czy nie leci po silniku , bo miiejsce o którym pisałeś to jest zawsze takim "okapnikiem" przy różnych wyciekach więc radzę umyć lub wytrzeć i wtedy obserwować ponieważ z uszczelniacza wału rzadko wycieka tak żeby zostawała plama np. po jednej nocy , a już na pewno nie tak nagle , jeszcze sprawdz czy nie za dużo oleju nalałeś ..
w.j.

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 24 lis 2009, 10:37

Ciekaw jestem kolego jaki olej zalałeś?
Ja zalałem 0W40 mobil - najlepszy i okazało się ,że z silnika nagle zaczeło się lać
nie czekałem i po 1000 km, zalałem castrol 5W30 i nagle zrobiło się na powrót suchutko :-) ! przy tym nie wymieniałem już filtra .silniczek wypłukany aż miło - też nie zaszkodzi!

Awatar użytkownika
LuQas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
Imię: Janek ASO Audi
Moje auto: RS6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: LuQas » 26 lis 2009, 17:30

Ja jak kupilem mojego był lany 5w ale szczerze wolalem nalac juz 10 dla bezpieczenstwa musze w koncu wymienic te uszczelki na klawiaturze wie ktos jak sciagnac te plastiki ??

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 27 lis 2009, 12:33

Plastiki pociągasz do góry i masz zdjęte. :-)

Awatar użytkownika
kameleon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 10 mar 2009, 20:26
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: kameleon » 27 lis 2009, 14:50

Witam,

Kolego ja przed kilkoma dniami miałem ten sam problem co Ty. Pierwsze podjechałem do mechaniora żeby zobaczył skąd się leje i ten powiedział mi to samo co Tobie że leje z uszczelniacza na wale. Jakoś za bardzo mi się nie chciało w to wierzyć bo auto ma przejechane raptem 140tyś i za szybko takie coś by miało miejsce. Pojechałem do innego mechanika i ten rzeczowo podszedł do sprawy i okazało się że lało mi się spod obudowy filtra oleju - wymieniono mi ją i spod lewej pokrywy zaworów. Po wszystkim silnik mi umyli i jak na razie spokój za 2000 mam mieć przegląd to wtedy zobaczymy czy wszystko jest OK. Całą operacja kosztowała mnie 220zł - części razem z robocizną.

pozdrawiam
Kameleon

Awatar użytkownika
vipkwiecien
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
Lokalizacja: radom

Post autor: vipkwiecien » 24 sie 2010, 15:22

koledzy mi olej w 1.8TQ APU wycieka z pod pokrywy zaworow i zcieka na kolektor i turbinke przez co dymi sie ten olej:(
Tu mam pytanie czy lepiej wymienic uszczelke na nowa czy zastosowac sylikon silnikowy ten czerwony. Z doswiadczenia wiem ze uszczelki nawet nowe potrafia nie trzymac oleju:(
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga