Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[2.8Quattro 193KM] ciezko odpala jak ma malo benzyny.

Silniki benzynowe
michas114
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 18 sie 2009, 21:12
Lokalizacja: Staszów

[2.8Quattro 193KM] ciezko odpala jak ma malo benzyny.

Post autor: michas114 » 31 paź 2009, 07:25

Witam. Temat pył juz nie raz poruszany ale jak dotad nikt nie odkrył sprawy dlaczego audi przy malej ilosci paliwa (ponizej 1/2) baku ciezko pali czy ktos juz sie z tym uporał??
Ostatnio zmieniony 08 gru 2009, 16:26 przez michas114, łącznie zmieniany 1 raz.

przemass1906
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 14 mar 2009, 15:24
Lokalizacja: Wlkp.

Post autor: przemass1906 » 31 paź 2009, 12:55

Jakoś ciężki to orzech do zgryzienia mamy :-/Od prawie roku też się z tym męczę.U mnie to chyba postępuje bo musze już mieć 3/4 aby palił z pierwszym.Z tego co pamiętam tak zaczęło się dziać jak wymienił rozrząd ale nie wiem czy to cos ma wpływ na ten problem.

michas114
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 18 sie 2009, 21:12
Lokalizacja: Staszów

Post autor: michas114 » 31 paź 2009, 17:31

Ja juz nawet zastosowałem na wezu zaworek zeby paliwo sie nie cofało filtr wymieniłem i nici. Dolalem dodatku do paliwa który czysci i nic ale jedno zauwazyłem w lecie byłem w chorwacji i ok 500 km jezdziłem na benzynie i była rezerwa i o dziwo autko odpaliło normalnie. Na forum ktos opisuje ze moze byc to przyczyna gazu i taka mysl jaka sie nasówa to zanim załozylem gas do miałem takie objawy z ciezkim paleniem jak auto postało 3-4 dni a jak było palone co rano to od strzała...

Masełko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 25 mar 2009, 18:18
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: Masełko » 31 paź 2009, 18:30

Nie wiem jak jest zamontowana pompka paliwa w C5 ale może jest jakaś nieszczelność w zbiorniku za pompą i paliwo ucieka w zbiorniku a raczej jego część i jak jest więcej paliwa nie ma takiego dużego spadku ciśnienia i lepiej pali

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 01 lis 2009, 18:19

Problem jest poruszony w tym wątku. Generalnie doszliśmy do tego, że to nadmiar benzyny (za wysokie ciśnienie) powoduje te problemy z odpalaniem, a nie cofanie się paliwa do baku. Zapraszam do kontynuowania dyskusji w podanym wątku...
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 03 paź 2010, 15:53

Panowie zauważyłem jedną prawidłowość . Na początku wymieniłem w swoim aucie pompkę paliwa i zakupilem nie oryginalna tylko taka co pasuje do BMW Mercedes . Pompka pracowała i pasowałą więc zostawilem a problem z odpalaniem był dalej. Teraz zauważyłem że poza cenąróżniłą się też parametrami . Pompka ta za 150 zł pompuje 3.5 bara max . A VDO siemens ma robić 4 bary . JEst to spora róznica tym bardziej ze regulator mamy do 4 barów . Wydaje mi się że jak pompka daje mniejsze przepływy i jest nie od tego to mogą się dziać jaja z cisnieniem . Nie mam jak sprawdzić cisnienia na listwie jestem obecnie za granicą . Ale wydaje mi się ze trzeba zmienić pompkę na oryginał z calym koszykiem VDO 4bary. róznica ceny jest ogromna 150 zł uniwersalna 600 zł VDO
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 06 paź 2010, 22:15

krisker,
a pamietasz moze na ktorym bezpieczniku mozna odpalic pompke w zbiorniku :-D
tylko to jeszcze zostalo do sprawdzenia w moim ack <ok>
pozd.
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 06 paź 2010, 22:57

Zanim wydacie majątek, spróbujcie pojeździć z odkręconym korkiem paliwa.
Napiszcie czy to coś dało.

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 07 paź 2010, 20:14

dzis odkrecilem i zobacze jak jutro zapali :-|
w sumie jak ma pelno w baku to zawsze jakos lepiej pali,a dzis wlasnie do pelna zalalem v-powera :lol:

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 07 paź 2010, 21:28

mariusz888 pisze:....
w sumie jak ma pelno w baku to zawsze jakos lepiej pali...
Podłączałeś kompa ? Nie pokazuje żadnych błędów związanych z EVAP ?

Może być do wymiany zawór odpowietrzający zbiornik paliwa.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 08 paź 2010, 07:32

Ja testowałem opcję z odkręconym korkiem, ale to nie to. Co do bezpiecznika - 28. O ile dobrze pamiętam to go wyjmowałem i podłączałem na krótko +12V po stronie pompy. Tak w ogóle to problemu już nie mam. Jak się okazało ta ilość benzyny w baku może być myląca, choć u mnie problemem był ewidentnie EVAP (i nie było błędów w VAGu). Zawór był nieszczelny i nawet odpięcie go od instalacji elektrycznej nic nie dało. W końcu po stronie silnika zaślepiłem wąż podciśnieniowy idący do EVAP. Zawór zostawiłem podłączony, żeby nie generował błędów w silniku.

Identyczny problem z odpalaniem miałem również przy nieszczelnych wtryskiwaczach LPG.
Pozdrawiam,
Krisker

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 08 paź 2010, 09:31

u mnie zadnych bledow nie ma(szkoda) :-/
przepustnica jak nowa adaptacja ok.
podcisnienie nowe, szczelne :-)
a, auto jak rano zapali(kreci okolo 2-3 sekundy i zapala) ,to pali caly dzien na dotyk ;-)
evap tez dziala :-(
pozd. <ok>

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 08 paź 2010, 10:58

Wg. mnie, to te Twoje 2-3s. to prawie norma. U mnie, jak jeszcze były problemy, to trwało kilka razy po kilkanaście sekund.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 08 paź 2010, 14:50

mariusz888 pisze: evap tez dziala :-(
Jak sprawdziłeś ten evap? Z tego co pisze krisker, to on może niedomagać mechanicznie.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 08 paź 2010, 19:22

krisker pisze:Wg. mnie, to te Twoje 2-3s. to prawie norma. U mnie, jak jeszcze były problemy, to trwało kilka razy po kilkanaście sekund.
mozna tak powiedziec ,tylko ze rozrusznik kreci bardzo szybko i zakreci okolo 10 obrotow silnika zanim odpali :-/
kolega w nl. ma tez 2.8 i jemu pali tak samo jak cieply czy zimny czyli na dotyk :roll:
a evap sprawdzany na wszystkie sposoby i jest ok. ;-)
i ten odkrecony korek nie pomaga :-/
jak znajde przyczyne to dam znac bo napewno tak tego nie zostawie <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja