Jak go znajde to bede mogl podlaczyc zewnetrzne napiecie - co by go sprawdzic. Dzieki z informacje.
[C5 1.8 T] Klakson - nie dziala
-
cyzko
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 111
- Rejestracja: 17 maja 2008, 19:43
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2021
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podkarpackie
[C5 1.8 T] Klakson - nie dziala
Witam, przestal mi dzialac klakson
bezpiecznik sprawdzilem - jest OK, gdzie mam dalej szukac ? Gdzie znajduje sie klakson ? Moze on sie spalil.
Jak go znajde to bede mogl podlaczyc zewnetrzne napiecie - co by go sprawdzic. Dzieki z informacje.
Jak go znajde to bede mogl podlaczyc zewnetrzne napiecie - co by go sprawdzic. Dzieki z informacje.
cyzko
- eneron
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
Pamiętaj, że masz... dwa klaksony, gdy jee :-P den padnie lub się wyczepi kostka to klaksonu brak :-P
Mialem u siebie tak samo, klakson przestala dzialać, wtyczka wypięła się z jednego klaksonu. Wtyczkę docinałem i teraz pięknie trąbi
Nie wiem czemu tak Audi zrobiło, że gdy jeden klakson przestanie dzialac to drugi też milknie :shock:
Klaksony są na przeciwko siebie, jeden jest przy lewym halogenie, drugi przy prawym halogenie
Mialem u siebie tak samo, klakson przestala dzialać, wtyczka wypięła się z jednego klaksonu. Wtyczkę docinałem i teraz pięknie trąbi
Nie wiem czemu tak Audi zrobiło, że gdy jeden klakson przestanie dzialac to drugi też milknie :shock:
Klaksony są na przeciwko siebie, jeden jest przy lewym halogenie, drugi przy prawym halogenie
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Nieprawda, obydwa klaksony "wisza" na jednym kablu. Własnie teraz jeżdżę z jednym działającym, drugi padl ale jeszcze nie zajrzałem do niego.eneron pisze:Pamiętaj, że masz... dwa klaksony, gdy jee den padnie lub się wyczepi kostka to klaksonu brak
Ależ skąd :!:corel pisze:eneron z tego co mowisz lewy włącznik klakosnu z kierownicy odpowiada lewej syrenie klakonowej?
Części samochodowe online - Motostacja pl
- eneron
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
Nie mów, że nei prawda bo u mnie tak było i opisałęm swój przypadek o odpowiedź znalazłem na tym Forum (któryś użytkownik podpowiedzial mi chyba arturroA6), że są dwa klaksony i gdy jeden jest odłaczony to drugi też nei działa i w moim przypadku bylo dokładnie takRomanS pisze:Nieprawda, obydwa klaksony "wisza" na jednym kablu. Własnie teraz jeżdżę z jednym działającym, drugi padl ale jeszcze nie zajrzałem do niego.eneron pisze:Pamiętaj, że masz... dwa klaksony, gdy jee den padnie lub się wyczepi kostka to klaksonu brak
.
Gdy kostka była wypięta przy jednym klaksonie NIE DZIAÂŁAÂŁ TEN DRUGI gdy kostkę dopiąłem zaczęły dwa ładnie trąbić więc nie wiem o co Ci chodzi?.
NIEcorel pisze:eneron z tego co mowisz lewy włącznik klakosnu z kierownicy odpowiada lewej syrenie klakonowej?
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
-
robsonb73
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
eneron napisał
Nie mów, że nei prawda bo u mnie tak było i opisałęm swój przypadek o odpowiedź znalazłem na tym Forum (któryś użytkownik podpowiedzial mi chyba arturroA6), że są dwa klaksony i gdy jeden jest odłaczony to drugi też nei działa i w moim przypadku bylo dokładnie tak
.
Gdy kostka była wypięta przy jednym klaksonie NIE DZIAÂŁAÂŁ TEN DRUGI gdy kostkę dopiąłem zaczęły dwa ładnie trąbić więc nie wiem o co Ci chodzi?. [/quote]
Raczej nie ma takiej opcji.Nie mówię złośliwie, ale musiałyby być połączone w szeregu a wtedy napięcie na każdym z nich będzie 6V a nie 12V
Sam też zresztą jeździłem trochę z jednym działającym. fakt, że piszczy to żałośnie wtedy :mrgreen:
Może u Ciebie jest coś przerobione trochę?
[ Dodano: 2009-08-23, 00:39 ]
Przekaźnik znajduje się chyba za kierownicą (pod?) Nie umiem dokładnie przetłumaczyć tego umiejscowienia: "behind left side of dash" Za lewą stroną ...uderzania? Może ktoś się wypowie
Po naciśnięciu klaksonu napięcie powinno się pojawić na styku 87 tego przekaźnika.
Ale nie demontuj od razu kiery, to ostateczność. Sprawdź wszystko inne. A zresztą ten przekaźnik musi być w miejscu dostępnym po zdjęciu plastików tylko
Oby to jakiś duperel łatwy do zrobienia
Nie mów, że nei prawda bo u mnie tak było i opisałęm swój przypadek o odpowiedź znalazłem na tym Forum (któryś użytkownik podpowiedzial mi chyba arturroA6), że są dwa klaksony i gdy jeden jest odłaczony to drugi też nei działa i w moim przypadku bylo dokładnie tak
.
Gdy kostka była wypięta przy jednym klaksonie NIE DZIAÂŁAÂŁ TEN DRUGI gdy kostkę dopiąłem zaczęły dwa ładnie trąbić więc nie wiem o co Ci chodzi?. [/quote]
Raczej nie ma takiej opcji.Nie mówię złośliwie, ale musiałyby być połączone w szeregu a wtedy napięcie na każdym z nich będzie 6V a nie 12V
Sam też zresztą jeździłem trochę z jednym działającym. fakt, że piszczy to żałośnie wtedy :mrgreen:
Może u Ciebie jest coś przerobione trochę?
[ Dodano: 2009-08-23, 00:39 ]
Może to Ci pomoże gdybys musiał szukać przy kierownicy: w schemacie bezpiecznik nr 40 25A odpowiada za klakson.cyzko pisze:Dzis sprawdze czy sie nie spalil klakson, jak bedzie dobry to jak mam sprawdzic przy kierownicy czy jest wszystko oki ?absajler pisze:Może masz problem z pierścieniem ślizgowym na kierownicy i coś nie łączy?
Przekaźnik znajduje się chyba za kierownicą (pod?) Nie umiem dokładnie przetłumaczyć tego umiejscowienia: "behind left side of dash" Za lewą stroną ...uderzania? Może ktoś się wypowie
Po naciśnięciu klaksonu napięcie powinno się pojawić na styku 87 tego przekaźnika.
Ale nie demontuj od razu kiery, to ostateczność. Sprawdź wszystko inne. A zresztą ten przekaźnik musi być w miejscu dostępnym po zdjęciu plastików tylko
Oby to jakiś duperel łatwy do zrobienia
Ostatnio zmieniony 24 sie 2009, 23:25 przez robsonb73, łącznie zmieniany 2 razy.
-
robsonb73
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
slavi16, już poprawiłem ale zabij mnie nie wiem jak to się zmontowało :shock:
na to konto 
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
Może to Ci pomoże gdybys musiał szukać przy kierownicy: w schemacie bezpiecznik nr 40 25A odpowiada za klakson.
Przekaźnik znajduje się chyba za kierownicą (pod?) Nie umiem dokładnie przetłumaczyć tego umiejscowienia: "behind left side of dash" Za lewą stroną ...uderzania? Może ktoś się wypowie
Po naciśnięciu klaksonu napięcie powinno się pojawić na styku 87 tego przekaźnika.
Na polskie to znaczy ze jest za lewym bokiem deski rozdzielczej czyli bok kokpitu i tam jest skrzynka z bezpiecznikami.
Podpinam sie pod temat bo mi wogole przestaly dzialac obydwa klaksony
W ktorym miejscu moze sie znajdowac ten przekaznik 87?
Jeden klakson dzisiaj sprawdzalem a jutro sprawdze drugi niestety trzeba wyciagac calkiem lampe zeby dostac sie do klaksonu a dokladniej do kostki z kablami od klaksonu.
A wiec wie ktos gdzie moze znajdowac sie ten przekaznik 87?
Probowalem tez sciagnac poduche z kierownicy ale ni cholere nie wiem jak....
POMOCY!
Przekaźnik znajduje się chyba za kierownicą (pod?) Nie umiem dokładnie przetłumaczyć tego umiejscowienia: "behind left side of dash" Za lewą stroną ...uderzania? Może ktoś się wypowie
Po naciśnięciu klaksonu napięcie powinno się pojawić na styku 87 tego przekaźnika.
Na polskie to znaczy ze jest za lewym bokiem deski rozdzielczej czyli bok kokpitu i tam jest skrzynka z bezpiecznikami.
Podpinam sie pod temat bo mi wogole przestaly dzialac obydwa klaksony
W ktorym miejscu moze sie znajdowac ten przekaznik 87?
Jeden klakson dzisiaj sprawdzalem a jutro sprawdze drugi niestety trzeba wyciagac calkiem lampe zeby dostac sie do klaksonu a dokladniej do kostki z kablami od klaksonu.
A wiec wie ktos gdzie moze znajdowac sie ten przekaznik 87?
Probowalem tez sciagnac poduche z kierownicy ale ni cholere nie wiem jak....
POMOCY!
Jak się nie ma co się lubi
to się lubi co się ma
Oprócz czterech kółek AUDI mam tez dwa kółka o nazwie Yamaha yzf600r Thundercat
to się lubi co się ma
Oprócz czterech kółek AUDI mam tez dwa kółka o nazwie Yamaha yzf600r Thundercat
- kot919
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Kolego źle zrozumiałeś. Wcześniej mowa była o styku 87 przekaźnika kierunkowskazów.abkub1 pisze:W ktorym miejscu moze sie znajdowac ten przekaznik 87?
Jeden klakson dzisiaj sprawdzalem a jutro sprawdze drugi niestety trzeba wyciagac calkiem lampe zeby dostac sie do klaksonu a dokladniej do kostki z kablami od klaksonu.
A wiec wie ktos gdzie moze znajdowac sie ten przekaznik 87?
Probowalem tez sciagnac poduche z kierownicy ale ni cholere nie wiem jak....
POMOCY!
Sam przekaźnik znajdziesz pod osłoną deski rozdzielczej w nogach kierowcy (element pomiędzy kierownicą a pedałami).
Będzie tam taki element:
I na pozycji nr 1 będziesz miał klakson.
Co możesz sprawdzić - wszystko zależy od Twoich zdolności elektrycznych.
Na początek polecałbym sprawdzić (tak jak radzili Koledzy wcześniej) bezpiecznik nr 40 (25A). Jeżeli będzie sprawny, to wyciągnij przekaźnik i Twoim oczom ukarzą się jego złącza (chodzi mi o gniazda w tym elemencie powyżej). Przy każdym z konektorów będzie napisane oznaczenie. Spróbuj połączyć ze sobą za pomocą przewodu konektory oznaczone nr 3/30 i 2/87. Oczywiście na przekręconej stacyjce
Jeżeli nadal nie ma klaksonu, to niestety będziesz musiał wykorzystać 'multimetr'
Na początek badanie, czy na styku nr 1/86 pojawia się +12V po przekręceniu stacyjki - jeżeli go nie ma to masz powód usterki. Dalej musisz sprawdzić czy na styku 4/85 pojawia się sygnał GND po naciśnięciu przycisku - jeżeli go nie ma to są 2 opcję - uszkodzone okablowanie, uszkodzona tasiemka kierownicy, albo uszkodzony przycisk klaksonu.
Wlasnie z pracy przyjechalem i dzisiaj za bardzo juz nie zajrze ale jedyne co sprawdzalem to to ze jeden klakson na krotko dziala, bezpiecznik nr40 jest okej bo nawet 30tke wkladalem ale bez efektu. Z tej listy co dodałeś (kot919) pod numerem 4 jest przekaÂźnik paliwa czy on ma na opakowaniu napisane 372? jesli tak to z calego tego rzedu przekazników niestety nie mam przekaÂźnika z pozycji 1 bo wczoraj specjalnie zagladałem a napewno nie wyciągałem go z tamtą bo nigdy nie było potrzeby go wyciągać a klakson i tak działał. Chyba że przekaÂźnik wyskoczył i leży gdzieś na tej osłonie co jest miedzy deską roz. a pedałami. Dzisiaj śicągne tą osłone i sprawdze dokładniej. Niestety na elektryce mało co sie znam ale na szczęście mój sąsiad jest elektryk samochodowy to w razie czego auto oddam w jego ręce.
Jak coś będę wiedział to dam znać.
Jak coś będę wiedział to dam znać.
Jak się nie ma co się lubi
to się lubi co się ma
Oprócz czterech kółek AUDI mam tez dwa kółka o nazwie Yamaha yzf600r Thundercat
to się lubi co się ma
Oprócz czterech kółek AUDI mam tez dwa kółka o nazwie Yamaha yzf600r Thundercat
- kot919
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Z innym przekaźnikiem 'klaksonu' jak ten z pozycji nr1 się nigdy nie spotkałem ... A jakiś musi być, bo nie da się pociągnąć takiego prądu przez przycisk klaksonu.
Może ktoś wcześniej miał problem z tym elementem i pociągnął na krótko gdzieś swoją instalację
, i mógł zabezpieczyć go swoim bezpiecznikiem który się przepalił.
Jeżeli nie czujesz się pewnie w elektryce, to lepiej oddaj samochód sąsiadowi. W trakcie sprawdzeń, jeżeli nie będziesz ostrożny może dojść do zwarcia które narobi jeszcze więcej kłopotu z elektryką
Sprawdź jeszcze czy nie leży gdzieś przekaźnik, ewentualnie przełóż go na chwilę - najwyżej spali się bezpiecznik
Może ktoś wcześniej miał problem z tym elementem i pociągnął na krótko gdzieś swoją instalację
Jeżeli nie czujesz się pewnie w elektryce, to lepiej oddaj samochód sąsiadowi. W trakcie sprawdzeń, jeżeli nie będziesz ostrożny może dojść do zwarcia które narobi jeszcze więcej kłopotu z elektryką
Sprawdź jeszcze czy nie leży gdzieś przekaźnik, ewentualnie przełóż go na chwilę - najwyżej spali się bezpiecznik









