[ A6 C5 ] Temperatura silnika
[ A6 C5 ] Temperatura silnika
Witam wszystkich!!! Mam mały problem z moim autkiem, otóż czasem lubi się lekko przegrzewać. W trasie jest wszystko ok. ale w mieście i w korkach temperatura silnika dochodzi do ok. 100-105 stopni. Na pewno mam do wymiany mały wiatrak bo dziwnie pracuje (strasznie że tak powiem rzęzi ) czy to może być jedyna przyczyna
? A jeszcze jedno czy duży wiatrak można bez żadnego problemu zatrzymać palcem w czasie pracy silnika
??
Cześć,
dość dużo na ten temat znajduje się na tym forum.
Mały wiatrak jest od klimy i raczej nie ma wpływu na temperaturę silnika. Jak mogę doradzić to nie kupuj oryginalnego, tylko uderz w zamiennik. Moje doświadczenie z elektronicznymi wiatrakami w grupie VW jest właśnie takie że lepsze są zamienniki od oryginałów. Mam podobne autko do Twojego, i wymieniłem też ten wiatrak. ÂŻeby wypiąć przewód i potem go ponownie poprowadzić, trzeba ściągnąć osłonę silnika od spodu i da się wymienić bez jakichś większych kombinacji - ale na kanale.
Co do przegrzewania, to temperatura powinna stać po nagrzaniu na poziomie 90 st. i się nie ruszać. Możesz zmieć walnięty czujnik temperatury, a może być to termostat. Najlepiej i najtaniej (czasem gratis) podłączyć auto pod VAG i sprawdzić jaką temp. pokazuje VAg a jaka czujnik na zegarach.
Duży wiatrak można zatrzymać palcami, wisko działa na sprzęgle.
dość dużo na ten temat znajduje się na tym forum.
Mały wiatrak jest od klimy i raczej nie ma wpływu na temperaturę silnika. Jak mogę doradzić to nie kupuj oryginalnego, tylko uderz w zamiennik. Moje doświadczenie z elektronicznymi wiatrakami w grupie VW jest właśnie takie że lepsze są zamienniki od oryginałów. Mam podobne autko do Twojego, i wymieniłem też ten wiatrak. ÂŻeby wypiąć przewód i potem go ponownie poprowadzić, trzeba ściągnąć osłonę silnika od spodu i da się wymienić bez jakichś większych kombinacji - ale na kanale.
Co do przegrzewania, to temperatura powinna stać po nagrzaniu na poziomie 90 st. i się nie ruszać. Możesz zmieć walnięty czujnik temperatury, a może być to termostat. Najlepiej i najtaniej (czasem gratis) podłączyć auto pod VAG i sprawdzić jaką temp. pokazuje VAg a jaka czujnik na zegarach.
Duży wiatrak można zatrzymać palcami, wisko działa na sprzęgle.
Pozdrawiam, Quick.
-
mario1278
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 427
- Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
- Imię: MARIUSZ
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: SIEDLCE
Sprawdź sprzęgło wisko wentylatora ,gdy motor jest dobrze nagrzany wtedy wentylator będzie ciężko zatrzymać gdy tylko temperatura spadnie wentylator da się zatrzymać ręką.Najlepiej jak na zegarach ci pokaże te 100 stopni wtedy sprawdź czy da się zatrzymać wentylator jeżeli tak wisko do wymiany ,jeżeli nie czujnik temperatury.Zawsze pozostaje kwestia termostatu (był wymieniany)?POWODZONKA.
mario1278 temperatura silnika miała ponad 100 stopni i wentylator zatrzymałem bez żadnego problemu jednym palcem, a nawet bym to piórkiem zrobił :mrgreen: gdybym miał przy sobie
Czyli nie pozostaje mi nic innego jak wymiana wisko. Jeśli chodzi o termostat to był wymieniany w Szwajcarii razem z rozrządem ( przynajmniej tak mówi książka serwisowa ).
Witam, od dziś borykam się z tym samym problemem ... sprawdziłem co możliwe i wszytko wskazuje na sprzęgiełko wiskotyczne ( przy temperaturze 100 stopni można wiatrak zatrzymać palcem
! ). Teraz same pytania się nasuwają :
- czy ktoś wymieniał już coś takiego w silniczku 2.8 ?
- Jak się do tego zabrać ?
- czy będzie potrzeba rozbierania całego pasa przedniego, a może spod auta da się tam jakoś dostać?
Bez auta jestem jak bez prawej ręki ... nic niemogę zrobić ... proszę pomóżcie.
- czy ktoś wymieniał już coś takiego w silniczku 2.8 ?
- Jak się do tego zabrać ?
- czy będzie potrzeba rozbierania całego pasa przedniego, a może spod auta da się tam jakoś dostać?
Bez auta jestem jak bez prawej ręki ... nic niemogę zrobić ... proszę pomóżcie.
-
Krzysiek271
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 38
- Rejestracja: 17 kwie 2008, 21:18
- Lokalizacja: Police
-
william ( usuniĂŞty )
Nie mam pojęcia. Najprawdopodobniej zalane jest płynem G11 ponieważ ma kolor ciemno niebieski. A kolego jak najlepiej sprawdzić stan chłodnicy?? A jeszcze dzisiaj podnosząc maskę zauważyłem że jednak płynu trochę ubyło, jak ostatnio patrzyłem był max teraz już nie.
Odkręciłem dzisiaj przy temperaturze 90 stopni na desce koreczek od zbiornika wyrównawczego i nawet nic nie sykło ani płynu nie wywaliło. Kompletna cisza.
Odkręciłem dzisiaj przy temperaturze 90 stopni na desce koreczek od zbiornika wyrównawczego i nawet nic nie sykło ani płynu nie wywaliło. Kompletna cisza.










