[ A6 C5 ] Temperatura silnika
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Owszem, może być to wina korka. Kumpel miał właśnie tak. Powstawało mu ciśnienie w zbiorniku i po wymianie korka wszystko było ok. Najpierw wymień termostat i później jak nie będzie grać zerknij na korek.
Miałem i ja podobny problem z moją pierwszą maszyną FIATEM PUNTO I
to była dopiero cholera. Niby temperatura niska a gotował się.
Miałem i ja podobny problem z moją pierwszą maszyną FIATEM PUNTO I
to była dopiero cholera. Niby temperatura niska a gotował się.
Wiec tak... Termostat wymieniony (termostat z obudowa i czujnikiem-zeby wymienic trzeba bylo odkrecic kolektor dolotowy)-troche roboty przy tym bylo. Niestety dalej to samo.
Tzn sytuacja wyglada tak: jak po dluzszej jezdzie podjezdzam pod dom,gasze samochod i odkrecam korek to wyrzuca plyn. Sprawdzilem teraz dwa razy po dluzszej jezdzie jak auto sie dobrze dogrzalo, podjezdzam pod dom i nie gaszac silnika odkrecilem korek i plynu nie wyrzuca. Czyli jak auto zgaszone to plyn wyrzuca (od razu po zgaszeniu) a jak silnik chodzi to nie wyrzuca. Jak probuje zagrzac na postoju z odkreconym korkiem to nic nie wylatuje. Jak mechanik odpowietrzal uklad po wymianie termostatu to nakrecal silnik na maksymalne obroty ile fabryka dala-wtedy plun w zbiorniczku sie podnosil. (mowil ze tak powinno sie odpowietrzac)-a mi to az sie plakac chcialo jak to widzialem
Tu moje pytanie-czy to normalne ze przy odpowietrzaniu podnosil sie poziom plynu ze az wyrzucalo? Bo po jezdzie jest tak jak opisalem? Mam nadzieje ze to nie uszczelka
Tzn sytuacja wyglada tak: jak po dluzszej jezdzie podjezdzam pod dom,gasze samochod i odkrecam korek to wyrzuca plyn. Sprawdzilem teraz dwa razy po dluzszej jezdzie jak auto sie dobrze dogrzalo, podjezdzam pod dom i nie gaszac silnika odkrecilem korek i plynu nie wyrzuca. Czyli jak auto zgaszone to plyn wyrzuca (od razu po zgaszeniu) a jak silnik chodzi to nie wyrzuca. Jak probuje zagrzac na postoju z odkreconym korkiem to nic nie wylatuje. Jak mechanik odpowietrzal uklad po wymianie termostatu to nakrecal silnik na maksymalne obroty ile fabryka dala-wtedy plun w zbiorniczku sie podnosil. (mowil ze tak powinno sie odpowietrzac)-a mi to az sie plakac chcialo jak to widzialem
Tu moje pytanie-czy to normalne ze przy odpowietrzaniu podnosil sie poziom plynu ze az wyrzucalo? Bo po jezdzie jest tak jak opisalem? Mam nadzieje ze to nie uszczelka
E270 CDI
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
yanoosch pisze: Jak mechanik odpowietrzal uklad po wymianie termostatu to nakrecal silnik na maksymalne obroty ile fabryka dala-wtedy plun w zbiorniczku sie podnosil. (mowil ze tak powinno sie odpowietrzac)-a mi to az sie plakac chcialo jak to widzialem
Tu moje pytanie-czy to normalne ze przy odpowietrzaniu podnosil sie poziom plynu ze az wyrzucalo? Bo po jezdzie jest tak jak opisalem? Mam nadzieje ze to nie uszczelka
z tego co ja wiem układ odpowietrza się sam ewentualnie odpowietrznikami ale zbiorniczek wyrównawczy musi być raczej obowiązkowo zakręcony a nie odkręcony !
zmieniać uszczelkę pod głowicą i już bo to raczej normalny objaw uszkodzonej uszczelki ja u siebie na odpalonym nie próbowałem ale na zgaszonym wywalało płyn i nie było co się zastanawiać trzeba było robić bo może się jeszcze coś posypać przez te szukanie innych przyczyn jak wychodzi że to uszczelka na 90% skoro termostat nowy
_________________________________ Audi Quattro______________________________
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
yanoosch pisze:Temperatura stoi twardo minimalnie przed 90 stopni. Ani sladu oleju w zbiorniczku, ani plynu w silniku. A moze mi ktos wytlumaczyc dlaczego plyn cofa sie po zgaszeniu silnika a jak silnik pracuje to nic takiego sie nie dzieje?
kup korek to najtańsza opcja....
albo pożycz od jakiejś audicy
jak to nie pomoże to ja bym robił uszczelkę pod głowicą i się nie czaił.
kolega w 1,8t też tak się czaił i czaił i była i uszczelka i pęknięta głowica....
aaa no i temp na liczniku nie może stać przed 90 tylko MUSI być równo na 90.
możesz ewentualnie sprawdzić pod kompem czy odczyty z temp silnika i temp na liczniku są takie same.
_________________________________ Audi Quattro______________________________
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
jakim samochodem nie jeździłem zawsze wskazówka od temperatury była na bitym 90' na samym środku a nie że dotykała....
podepnij jeszcze kompa i sprawdź temperatury...
jak termostat działa wg ciebie dobrze bo odpala wentylator i cała chlodnica sie robi ciepła z jednej i z drugiej strony to ja obstawiam uszczelkę pod głowicą w najgorszym wypadku uszkodzoną głowicę że robi ciśnienie w układzie....
można jeszcze ten korek spróbować zamienić.
podepnij jeszcze kompa i sprawdź temperatury...
jak termostat działa wg ciebie dobrze bo odpala wentylator i cała chlodnica sie robi ciepła z jednej i z drugiej strony to ja obstawiam uszczelkę pod głowicą w najgorszym wypadku uszkodzoną głowicę że robi ciśnienie w układzie....
można jeszcze ten korek spróbować zamienić.
_________________________________ Audi Quattro______________________________
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
no tylko kto mu taki test zrobi.... ja obstawiam uszczelkę głowicy.
też dochodziłem różnych opcji no ale nie było co się zastanawiać 90% było na uszczelkę pod głowicą w moim przypadku dwie głowice i okazało się że to to.... co najlepsze płyn brało mi już sporo czasu ale w małych ilościach bo kilka cylindrów tylko było umytych po krawędziach mniej lub więcej a dopiero z czasem zaczęło robić dodatkowe ciśnienie w zbiorniczku z dnia na dzień i nic się na to nie poradzi.
Pozdrawiam
też dochodziłem różnych opcji no ale nie było co się zastanawiać 90% było na uszczelkę pod głowicą w moim przypadku dwie głowice i okazało się że to to.... co najlepsze płyn brało mi już sporo czasu ale w małych ilościach bo kilka cylindrów tylko było umytych po krawędziach mniej lub więcej a dopiero z czasem zaczęło robić dodatkowe ciśnienie w zbiorniczku z dnia na dzień i nic się na to nie poradzi.
Pozdrawiam
_________________________________ Audi Quattro______________________________
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga