Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 ] Temperatura silnika

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 28 paź 2014, 13:51

może to być wina korka, poszukaj na forum bo wydaje mi się, że podobny problem był omawiany

Awatar użytkownika
THC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 31 mar 2014, 15:06
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: THC » 28 paź 2014, 15:31

Owszem, może być to wina korka. Kumpel miał właśnie tak. Powstawało mu ciśnienie w zbiorniku i po wymianie korka wszystko było ok. Najpierw wymień termostat i później jak nie będzie grać zerknij na korek.

Miałem i ja podobny problem z moją pierwszą maszyną FIATEM PUNTO I <radocha>
to była dopiero cholera. Niby temperatura niska a gotował się.

yanoosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 04 lis 2009, 18:20
Lokalizacja: Wrzesnia

Post autor: yanoosch » 02 lis 2014, 20:18

Wiec tak... Termostat wymieniony (termostat z obudowa i czujnikiem-zeby wymienic trzeba bylo odkrecic kolektor dolotowy)-troche roboty przy tym bylo. Niestety dalej to samo.
Tzn sytuacja wyglada tak: jak po dluzszej jezdzie podjezdzam pod dom,gasze samochod i odkrecam korek to wyrzuca plyn. Sprawdzilem teraz dwa razy po dluzszej jezdzie jak auto sie dobrze dogrzalo, podjezdzam pod dom i nie gaszac silnika odkrecilem korek i plynu nie wyrzuca. Czyli jak auto zgaszone to plyn wyrzuca (od razu po zgaszeniu) a jak silnik chodzi to nie wyrzuca. Jak probuje zagrzac na postoju z odkreconym korkiem to nic nie wylatuje. Jak mechanik odpowietrzal uklad po wymianie termostatu to nakrecal silnik na maksymalne obroty ile fabryka dala-wtedy plun w zbiorniczku sie podnosil. (mowil ze tak powinno sie odpowietrzac)-a mi to az sie plakac chcialo jak to widzialem ;)
Tu moje pytanie-czy to normalne ze przy odpowietrzaniu podnosil sie poziom plynu ze az wyrzucalo? Bo po jezdzie jest tak jak opisalem? Mam nadzieje ze to nie uszczelka
E270 CDI

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 03 lis 2014, 00:20

yanoosch pisze: Jak mechanik odpowietrzal uklad po wymianie termostatu to nakrecal silnik na maksymalne obroty ile fabryka dala-wtedy plun w zbiorniczku sie podnosil. (mowil ze tak powinno sie odpowietrzac)-a mi to az sie plakac chcialo jak to widzialem ;)
Tu moje pytanie-czy to normalne ze przy odpowietrzaniu podnosil sie poziom plynu ze az wyrzucalo? Bo po jezdzie jest tak jak opisalem? Mam nadzieje ze to nie uszczelka

z tego co ja wiem układ odpowietrza się sam ewentualnie odpowietrznikami ale zbiorniczek wyrównawczy musi być raczej obowiązkowo zakręcony a nie odkręcony !

zmieniać uszczelkę pod głowicą i już bo to raczej normalny objaw uszkodzonej uszczelki ja u siebie na odpalonym nie próbowałem ale na zgaszonym wywalało płyn i nie było co się zastanawiać trzeba było robić bo może się jeszcze coś posypać przez te szukanie innych przyczyn jak wychodzi że to uszczelka na 90% skoro termostat nowy
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 03 lis 2014, 03:54

Moze tez byc pompa wody uszkodzona

yanoosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 04 lis 2009, 18:20
Lokalizacja: Wrzesnia

Post autor: yanoosch » 03 lis 2014, 07:40

Temperatura stoi twardo minimalnie przed 90 stopni. Ani sladu oleju w zbiorniczku, ani plynu w silniku. A moze mi ktos wytlumaczyc dlaczego plyn cofa sie po zgaszeniu silnika a jak silnik pracuje to nic takiego sie nie dzieje?
E270 CDI

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 03 lis 2014, 09:48

yanoosch pisze:Temperatura stoi twardo minimalnie przed 90 stopni. Ani sladu oleju w zbiorniczku, ani plynu w silniku. A moze mi ktos wytlumaczyc dlaczego plyn cofa sie po zgaszeniu silnika a jak silnik pracuje to nic takiego sie nie dzieje?

kup korek to najtańsza opcja....

albo pożycz od jakiejś audicy

jak to nie pomoże to ja bym robił uszczelkę pod głowicą i się nie czaił.

kolega w 1,8t też tak się czaił i czaił i była i uszczelka i pęknięta głowica....

aaa no i temp na liczniku nie może stać przed 90 tylko MUSI być równo na 90.

możesz ewentualnie sprawdzić pod kompem czy odczyty z temp silnika i temp na liczniku są takie same.
_________________________________ Audi Quattro______________________________

yanoosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 04 lis 2009, 18:20
Lokalizacja: Wrzesnia

Post autor: yanoosch » 03 lis 2014, 10:00

Tzn pokazuje praktycznie 90 stopni (wskazowka dotyka kreske od 90). W kazdej audi ktora mialem i passatach bylo tak samo)
Dodam ze jak zagrzewam na postoju to termostat otwiera i wentylator sie zalacza
E270 CDI

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 04 lis 2014, 00:13

jakim samochodem nie jeździłem zawsze wskazówka od temperatury była na bitym 90' na samym środku a nie że dotykała....

podepnij jeszcze kompa i sprawdź temperatury...

jak termostat działa wg ciebie dobrze bo odpala wentylator i cała chlodnica sie robi ciepła z jednej i z drugiej strony to ja obstawiam uszczelkę pod głowicą w najgorszym wypadku uszkodzoną głowicę że robi ciśnienie w układzie....

można jeszcze ten korek spróbować zamienić.
_________________________________ Audi Quattro______________________________

yanoosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 04 lis 2009, 18:20
Lokalizacja: Wrzesnia

Post autor: yanoosch » 04 lis 2014, 18:53

Zamienilem korek i nadal to samo. Sprobuje jeszcze sprawdzic chlodnice. Jak to nic nie da trzeba bedzie robic uszczelke bo innych pomyslow nie mam. No bo czy gdyby pompa byla walnieta to raczej takich objawow by nie bylo... Czy sie myle?
E270 CDI

kompas9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 13 mar 2013, 16:52
Lokalizacja: łódź

Post autor: kompas9 » 04 lis 2014, 20:23

yanoosch może spróbuj taki test zrobić przed wymianą uszczelki?

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 05 lis 2014, 00:23

no tylko kto mu taki test zrobi.... ja obstawiam uszczelkę głowicy.

też dochodziłem różnych opcji no ale nie było co się zastanawiać 90% było na uszczelkę pod głowicą w moim przypadku dwie głowice i okazało się że to to.... co najlepsze płyn brało mi już sporo czasu ale w małych ilościach bo kilka cylindrów tylko było umytych po krawędziach mniej lub więcej a dopiero z czasem zaczęło robić dodatkowe ciśnienie w zbiorniczku z dnia na dzień i nic się na to nie poradzi.

Pozdrawiam <rotfl>
_________________________________ Audi Quattro______________________________

yanoosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 04 lis 2009, 18:20
Lokalizacja: Wrzesnia

Post autor: yanoosch » 06 lis 2014, 23:08

W sobote znajomy mechanik bedzie robil mi taki test. Na razie dziekuje za podpowiedzi
E270 CDI

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga