Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 ] Temperatura silnika

Silniki benzynowe
Maślana
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 04 cze 2009, 00:28
Lokalizacja: Włocławek

[ A6 C5 ] Temperatura silnika

Post autor: Maślana » 14 lip 2009, 18:26

Witam wszystkich!!! Mam mały problem z moim autkiem, otóż czasem lubi się lekko przegrzewać. W trasie jest wszystko ok. ale w mieście i w korkach temperatura silnika dochodzi do ok. 100-105 stopni. Na pewno mam do wymiany mały wiatrak bo dziwnie pracuje (strasznie że tak powiem rzęzi ) czy to może być jedyna przyczyna ??? A jeszcze jedno czy duży wiatrak można bez żadnego problemu zatrzymać palcem w czasie pracy silnika ????

Awatar użytkownika
Quick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Quick » 14 lip 2009, 19:16

Cześć,
dość dużo na ten temat znajduje się na tym forum.

Mały wiatrak jest od klimy i raczej nie ma wpływu na temperaturę silnika. Jak mogę doradzić to nie kupuj oryginalnego, tylko uderz w zamiennik. Moje doświadczenie z elektronicznymi wiatrakami w grupie VW jest właśnie takie że lepsze są zamienniki od oryginałów. Mam podobne autko do Twojego, i wymieniłem też ten wiatrak. ÂŻeby wypiąć przewód i potem go ponownie poprowadzić, trzeba ściągnąć osłonę silnika od spodu i da się wymienić bez jakichś większych kombinacji - ale na kanale.

Co do przegrzewania, to temperatura powinna stać po nagrzaniu na poziomie 90 st. i się nie ruszać. Możesz zmieć walnięty czujnik temperatury, a może być to termostat. Najlepiej i najtaniej (czasem gratis) podłączyć auto pod VAG i sprawdzić jaką temp. pokazuje VAg a jaka czujnik na zegarach.

Duży wiatrak można zatrzymać palcami, wisko działa na sprzęgle.
Pozdrawiam, Quick.

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 427
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Rocznik: 2010
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 14 lip 2009, 21:24

Sprawdź sprzęgło wisko wentylatora ,gdy motor jest dobrze nagrzany wtedy wentylator będzie ciężko zatrzymać gdy tylko temperatura spadnie wentylator da się zatrzymać ręką.Najlepiej jak na zegarach ci pokaże te 100 stopni wtedy sprawdź czy da się zatrzymać wentylator jeżeli tak wisko do wymiany ,jeżeli nie czujnik temperatury.Zawsze pozostaje kwestia termostatu (był wymieniany)?POWODZONKA.

Maślana
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 04 cze 2009, 00:28
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Maślana » 14 lip 2009, 22:09

mario1278 temperatura silnika miała ponad 100 stopni i wentylator zatrzymałem bez żadnego problemu jednym palcem, a nawet bym to piórkiem zrobił :mrgreen: gdybym miał przy sobie :-) Czyli nie pozostaje mi nic innego jak wymiana wisko. Jeśli chodzi o termostat to był wymieniany w Szwajcarii razem z rozrządem ( przynajmniej tak mówi książka serwisowa ).

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 14 lip 2009, 22:23

Maślana pisze:W trasie jest wszystko ok. ale w mieście i w korkach temperatura silnika dochodzi do ok. 100-105 stopni
starajcie się precyzować wypowiedzi, bo nie wiadomo o co chodzi
czy o wodę, czy o olej
jeżeli o wodę, to coś nie tak
a jeżeli o olej to normalne temp

Awatar użytkownika
Quick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Quick » 15 lip 2009, 20:29

zmieniłem
Pozdrawiam, Quick.

groszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 23 maja 2008, 09:12
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: groszek » 15 lip 2009, 23:01

Witam, od dziś borykam się z tym samym problemem ... sprawdziłem co możliwe i wszytko wskazuje na sprzęgiełko wiskotyczne ( przy temperaturze 100 stopni można wiatrak zatrzymać palcem !!! ). Teraz same pytania się nasuwają :
- czy ktoś wymieniał już coś takiego w silniczku 2.8 ?
- Jak się do tego zabrać ?
- czy będzie potrzeba rozbierania całego pasa przedniego, a może spod auta da się tam jakoś dostać?

Bez auta jestem jak bez prawej ręki ... nic niemogę zrobić ... proszę pomóżcie.

Maślana
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 04 cze 2009, 00:28
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Maślana » 22 lip 2009, 19:55

Witam Panowie po raz kolejny!!! Dzisiaj wymieniłem w swojej A6 dwa wiatraczki i nadal niestety temp. płynu chłodniczego jest za wysoka ( dochodzi do 110 stopni ). Może ktoś z was ma kolejne sugestie co jest nie tak . Czekam na propozycję co mam teraz wymieniać :mrgreen:

Krzysiek271
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 17 kwie 2008, 21:18
Lokalizacja: Police

Post autor: Krzysiek271 » 22 lip 2009, 20:07

A próbowałeś przedmuchać chłodnicę morze być zabita od kurzu i owadów spróbuj przedmuchać sprężonym powietrzem

william ( usuniĂŞty )

Post autor: william ( usuniĂŞty ) » 23 lip 2009, 13:41

ja mam podobny problem dziś byłem u mechanika to powiedzial ze moze byc pompa wody termostat albo najczarniejsza wersja glowica :( w poniedzialek oddaje auto do warsztatu to sie dowiem co i jak

Maślana
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 04 cze 2009, 00:28
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Maślana » 23 lip 2009, 17:18

A koledzy jak sprawdzić czy przyczyną wysokiej temperatury cieczy może być walnięta uszczelka pod głowicą lub sama głowica ???


P.S. No i jak Panowie nikt nie wie ???

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 25 lip 2009, 21:32

Maślana pisze:A koledzy jak sprawdzić czy przyczyną wysokiej temperatury cieczy może być walnięta uszczelka pod głowicą lub sama głowica ???


P.S. No i jak Panowie nikt nie wie ???
przyczyną może być ubywający płyn chłodniczy

Maślana
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 04 cze 2009, 00:28
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Maślana » 25 lip 2009, 23:59

Płyn nie ubywa. Zawsze jest na tym samym poziomie. Może to faktycznie coś z chłodnicą lub termostat który zakładali w serwisie w szwajcarii już jest do dupy ??? Bo naprawdę już sam nie wiem .... :?:

Maślana
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 04 cze 2009, 00:28
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Maślana » 26 lip 2009, 12:27

Nie mam pojęcia. Najprawdopodobniej zalane jest płynem G11 ponieważ ma kolor ciemno niebieski. A kolego jak najlepiej sprawdzić stan chłodnicy?? A jeszcze dzisiaj podnosząc maskę zauważyłem że jednak płynu trochę ubyło, jak ostatnio patrzyłem był max teraz już nie.
Odkręciłem dzisiaj przy temperaturze 90 stopni na desce koreczek od zbiornika wyrównawczego i nawet nic nie sykło ani płynu nie wywaliło. Kompletna cisza. :-/

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 26 lip 2009, 14:27

gorącego będzie zawsze sporo więcej bo się rozszerza
sprawdz na zimnym silniku

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja