Od pewnego czasu do szału mnie doprowadza sygal miezapiętych pasów a dokładnie kierowcy. Czy to przypadłość tego sprzętu, czy po prostu na mnie trafiło? Na początku tylko się zdarzało, z czasem robiło się co raz częściej. Przepsikałem wnętrze preparatami od styków i przedmuchałem sprężarką i nic, jest co raz gorzej. Obecnie między fotel i zaczep otykam czapkę a czasem nawet jeszcze połę kurtki.
Sygnalizacja zapięcia pasów
-
akakij
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 10
- Rejestracja: 12 wrz 2023, 08:12
- Imię: Arek
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łomża
Sygnalizacja zapięcia pasów
Cześć Państwu.
Od pewnego czasu do szału mnie doprowadza sygal miezapiętych pasów a dokładnie kierowcy. Czy to przypadłość tego sprzętu, czy po prostu na mnie trafiło? Na początku tylko się zdarzało, z czasem robiło się co raz częściej. Przepsikałem wnętrze preparatami od styków i przedmuchałem sprężarką i nic, jest co raz gorzej. Obecnie między fotel i zaczep otykam czapkę a czasem nawet jeszcze połę kurtki.
Jest na to jakiś prosty sposób, żeby nie wyciągać fotela?
Od pewnego czasu do szału mnie doprowadza sygal miezapiętych pasów a dokładnie kierowcy. Czy to przypadłość tego sprzętu, czy po prostu na mnie trafiło? Na początku tylko się zdarzało, z czasem robiło się co raz częściej. Przepsikałem wnętrze preparatami od styków i przedmuchałem sprężarką i nic, jest co raz gorzej. Obecnie między fotel i zaczep otykam czapkę a czasem nawet jeszcze połę kurtki.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 557
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Sygnalizacja zapięcia pasów
Tak, to częsta usterka. Dotyczy styku, który znajduje się w mechanizmie zapięcia pasa.
Ja fotel odkręciłem i odpowiednio ustawiłem, przechylając go, co umożliwiło wygodne odkręcenie zapięcia i naprawę go "na stole". Przed zmianą położenia fotela zasadnym jest zabezpieczenie plastików tunelu środkowego i osłony słupka "B", osłony progu, tapicerek drzwi przed ewentualnym zarysowaniem, umieszczając pomiędzy nimi, a podstawą fotela, np. dwóch kawałków tektury "pudełkowej". Sam fotel nie został wymontowany na zewnątrz z auta - nie ma takiej potrzeby. Na Forum jednakże znajdziesz podpowiedź, mówiącą o braku konieczności odkręcania fotela : post704051.html#p704051 Ale majstrowanie przy zapięciu ;w pierwszej konieczności demontażu jego obudowy tak, aby jej nie uszkodzić plus dalsze konieczne czynności, uważam na kontrowersyjne.
1. Obudowa - na zdjęciu zaznaczone :
-dwa "kołeczki" ustalające/mocujące i otwory na nie. Elementy te nie są zatrzaskami, aczkolwiek są ciasno spasowane.
-krawędzie obudowy pokryte cienką warstwą kleju; połączenie to jest możliwe do rozłączenia(warstwa kleju nie znajduje się /nie znajdowała się na całej długości krawędzi obudowy) poprzez odpowiednią mechaniczną "manipulację" (odpowiedniej grubości, płaski śrubokręt) 2. Styk znajduje się w białej odbudowie, którą rozłącz wzdłuż widocznej szczeliny (zdjęcia) : 3. Na poniższym zdjęciu zaznaczony zielony element, który przepychany jest przez końcówkę zatrzaskową pasa i naciskając na styk zwiera go : 4. Sam styk przemyj środkiem czyszczącym, ewentualnie z dużą dozą delikatności użyj drobnoziarnistego (np.1500/2000) papieru ściernego*+przeczyść preparatem. *! To raczej wydaje się mało "eleganckie" i raczej niepotrzebne - styk powlekany jest prawdopodobnie cieniutką warstwą niskiej próby złota, którą łatwo mechanicznie styk pozbawić... Zwróć uwagę na położenie tej nieprzesuwnej w chwili zamknięcia pasa, części styku(zaznaczona na zdjęciu) - można ją ustawić, tak aby styk roboczy do niej zwierał we właściwym momencie zamknięcia pasa : 5. Sprawdź działanie. Mechanizm umieść w obudowie. Obudowę sklej cienką warstwą (nanieś ją raczej punktowo-nie na całej krawędzi), użyj kleju do tworzywa ABS (tzw. twardy plastik). Nie używaj wszelakiego rodzaju "super glue"/"kropelek", czyli tych cyjano-akrylowych.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2025, 21:05 przez tomnik, łącznie zmieniany 2 razy.
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com
- _wladi_
- Moderator

- Posty: 840
- Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
- Imię: Włodek
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: YL
- Kontakt:
Re: Sygnalizacja zapięcia pasów
Ja u siebie miałem manualne fotele i też mi skrzypiało wystarczyło że podniosłem fotel wajchą przy fotelu o jedno pociągnięcie i przestało skrzypieć…jeżeli o tym mówisz i jeżeli masz fotele manualneakakij pisze: ↑13 sty 2025, 11:46Cześć Państwu.
Od pewnego czasu do szału mnie doprowadza sygal miezapiętych pasów a dokładnie kierowcy. Czy to przypadłość tego sprzętu, czy po prostu na mnie trafiło? Na początku tylko się zdarzało, z czasem robiło się co raz częściej. Przepsikałem wnętrze preparatami od styków i przedmuchałem sprężarką i nic, jest co raz gorzej. Obecnie między fotel i zaczep otykam czapkę a czasem nawet jeszcze połę kurtki.Jest na to jakiś prosty sposób, żeby nie wyciągać fotela?
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 557
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Sygnalizacja zapięcia pasów
Problem akakij/Arka, to nie skrzypiący fotel, a pojawiająca się dźwiękowo-wizualna sygnalizacja niezapiętego pasa bezp. kierowcy, pomimo jego zapięcia.
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com
- _wladi_
- Moderator

- Posty: 840
- Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
- Imię: Włodek
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: YL
- Kontakt:
Re: Sygnalizacja zapięcia pasów
Ok nie zrozumiałem widocznie 

-
akakij
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 10
- Rejestracja: 12 wrz 2023, 08:12
- Imię: Arek
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łomża
Re: Sygnalizacja zapięcia pasów
Piękne dzięki Panowie. W weekend podziałam, bo naprawdę w trasie (tak jak dzisiaj) doprowadza mnie ten sygnał do obłędu

-
pablo44
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 226
- Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kielce/Holandia
Re: Sygnalizacja zapięcia pasów
Można też przy użyciu VCDS-a wyłączyć na stałe dźwięk i kontrolkę niezapiętych pasów 








