Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Sygnalizacja zapięcia pasów

Elektryka
ODPOWIEDZ
akakij
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 12 wrz 2023, 08:12
Imię: Arek
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łomża

Sygnalizacja zapięcia pasów

Post autor: akakij » 13 sty 2025, 11:46

Cześć Państwu.
Od pewnego czasu do szału mnie doprowadza sygal miezapiętych pasów a dokładnie kierowcy. Czy to przypadłość tego sprzętu, czy po prostu na mnie trafiło? Na początku tylko się zdarzało, z czasem robiło się co raz częściej. Przepsikałem wnętrze preparatami od styków i przedmuchałem sprężarką i nic, jest co raz gorzej. Obecnie między fotel i zaczep otykam czapkę a czasem nawet jeszcze połę kurtki. :| Jest na to jakiś prosty sposób, żeby nie wyciągać fotela?

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 549
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: Sygnalizacja zapięcia pasów

Post autor: tomnik » 13 sty 2025, 16:07

akakij pisze:
13 sty 2025, 11:46
Cześć Państwu.
Czy to przypadłość tego sprzętu, czy po prostu na mnie trafiło?
Tak, to częsta usterka. Dotyczy styku, który znajduje się w mechanizmie zapięcia pasa.
akakij pisze:
13 sty 2025, 11:46
Jest na to jakiś prosty sposób, żeby nie wyciągać fotela?
Ja fotel odkręciłem i odpowiednio ustawiłem, przechylając go, co umożliwiło wygodne odkręcenie zapięcia i naprawę go "na stole". Przed zmianą położenia fotela zasadnym jest zabezpieczenie plastików tunelu środkowego i osłony słupka "B", osłony progu, tapicerek drzwi przed ewentualnym zarysowaniem, umieszczając pomiędzy nimi, a podstawą fotela, np. dwóch kawałków tektury "pudełkowej". Sam fotel nie został wymontowany na zewnątrz z auta - nie ma takiej potrzeby. Na Forum jednakże znajdziesz podpowiedź, mówiącą o braku konieczności odkręcania fotela : post704051.html#p704051 Ale majstrowanie przy zapięciu ;w pierwszej konieczności demontażu jego obudowy tak, aby jej nie uszkodzić plus dalsze konieczne czynności, uważam na kontrowersyjne.


1. Obudowa - na zdjęciu zaznaczone :
-dwa "kołeczki" ustalające/mocujące i otwory na nie. Elementy te nie są zatrzaskami, aczkolwiek są ciasno spasowane.
-krawędzie obudowy pokryte cienką warstwą kleju; połączenie to jest możliwe do rozłączenia(warstwa kleju nie znajduje się /nie znajdowała się na całej długości krawędzi obudowy) poprzez odpowiednią mechaniczną "manipulację" (odpowiedniej grubości, płaski śrubokręt)
20250113_132621_Easy-Resize.com (3).jpg
2. Styk znajduje się w białej odbudowie, którą rozłącz wzdłuż widocznej szczeliny (zdjęcia) :
20250113_133154_Easy-Resize.com.jpg
20250113_133204_Easy-Resize.com.jpg
20250113_133248_Easy-Resize.com.jpg
20250113_133530_Easy-Resize.com.jpg
20250113_134943_Easy-Resize.com.jpg
3. Na poniższym zdjęciu zaznaczony zielony element, który przepychany jest przez końcówkę zatrzaskową pasa i naciskając na styk zwiera go :
20250113_134832_Easy-Resize.com.jpg
4. Sam styk przemyj środkiem czyszczącym, ewentualnie z dużą dozą delikatności użyj drobnoziarnistego (np.1500/2000) papieru ściernego*+przeczyść preparatem. *! To raczej wydaje się mało "eleganckie" i raczej niepotrzebne - styk powlekany jest prawdopodobnie cieniutką warstwą niskiej próby złota, którą łatwo mechanicznie styk pozbawić... Zwróć uwagę na położenie tej nieprzesuwnej w chwili zamknięcia pasa, części styku(zaznaczona na zdjęciu) - można ją ustawić, tak aby styk roboczy do niej zwierał we właściwym momencie zamknięcia pasa :
20250113_133602_Easy-Resize.com.jpg
5. Sprawdź działanie. Mechanizm umieść w obudowie. Obudowę sklej cienką warstwą (nanieś ją raczej punktowo-nie na całej krawędzi), użyj kleju do tworzywa ABS (tzw. twardy plastik). Nie używaj wszelakiego rodzaju "super glue"/"kropelek", czyli tych cyjano-akrylowych.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2025, 21:05 przez tomnik, łącznie zmieniany 2 razy.
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com

Awatar użytkownika
_wladi_
Moderator
Moderator
Posty: 840
Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
Imię: Włodek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: YL
Kontakt:

Re: Sygnalizacja zapięcia pasów

Post autor: _wladi_ » 13 sty 2025, 17:07

akakij pisze:
13 sty 2025, 11:46
Cześć Państwu.
Od pewnego czasu do szału mnie doprowadza sygal miezapiętych pasów a dokładnie kierowcy. Czy to przypadłość tego sprzętu, czy po prostu na mnie trafiło? Na początku tylko się zdarzało, z czasem robiło się co raz częściej. Przepsikałem wnętrze preparatami od styków i przedmuchałem sprężarką i nic, jest co raz gorzej. Obecnie między fotel i zaczep otykam czapkę a czasem nawet jeszcze połę kurtki. :| Jest na to jakiś prosty sposób, żeby nie wyciągać fotela?
Ja u siebie miałem manualne fotele i też mi skrzypiało wystarczyło że podniosłem fotel wajchą przy fotelu o jedno pociągnięcie i przestało skrzypieć…jeżeli o tym mówisz i jeżeli masz fotele manualne 😉

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 549
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: Sygnalizacja zapięcia pasów

Post autor: tomnik » 13 sty 2025, 17:16

Problem akakij/Arka, to nie skrzypiący fotel, a pojawiająca się dźwiękowo-wizualna sygnalizacja niezapiętego pasa bezp. kierowcy, pomimo jego zapięcia.
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com

Awatar użytkownika
_wladi_
Moderator
Moderator
Posty: 840
Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
Imię: Włodek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: YL
Kontakt:

Re: Sygnalizacja zapięcia pasów

Post autor: _wladi_ » 13 sty 2025, 21:27

Ok nie zrozumiałem widocznie 😁😉

akakij
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 12 wrz 2023, 08:12
Imię: Arek
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łomża

Re: Sygnalizacja zapięcia pasów

Post autor: akakij » 13 sty 2025, 21:38

Piękne dzięki Panowie. W weekend podziałam, bo naprawdę w trasie (tak jak dzisiaj) doprowadza mnie ten sygnał do obłędu <dokuczacz> <hura>

pablo44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kielce/Holandia

Re: Sygnalizacja zapięcia pasów

Post autor: pablo44 » 14 sty 2025, 17:28

Można też przy użyciu VCDS-a wyłączyć na stałe dźwięk i kontrolkę niezapiętych pasów <rotfl>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja