Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

felgi - sklep internetowy ucando.pl

S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Układ napędowy i skrzynie biegów
Fleshintogear
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 06 cze 2022, 15:01
Imię: Dave
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bb

S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: Fleshintogear » 29 lis 2022, 22:05

Cześć,
nie rozpisując się zbytnio sytuacja wygląda tak - na ciepłym silniku (20 km na dwupasie), po zjeździe do miasta przy każdym zatrzymaniu do 0 km, auto szarpie do przodu. Występuje to od razu lub 0,5-1,5 s po zatrzymaniu.
Został zrobiony zestaw naprawczy mechatroniki i adaptacja. Szarpnięcia są zróżnicowane, czasem słabsze, ale czasem bardzo mocne. Muszę silno naciskać na hamulec, żeby nie było niespodzianki przy tych mocniejszych. Ciekawa sprawa - na aktywnym tempomacie jadąc np. w korku szarpanie po zatrzymaniu nie występuje. Ma ktoś tak?
Było A4 B8 2.0 TDI CR 177 KM, 2014
Jest A6C7 3.0 TDI CR, 204 KM, 2014

Awatar użytkownika
Edddisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
Imię: Emem
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: Edddisz » 19 gru 2022, 22:22

Jeżeli wymieniony tylko pełny zestaw mechatroniki bez dokupienia dodatkowego zaworu, to istnieje szansa, że nie został wymieniony ten zawór który był niesprawny :)
Ja wymieniałem u siebie wszystko i przestało rwać do przodu na postoju.

marian1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 19 wrz 2021, 19:55
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: LKR

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: marian1984 » 20 gru 2022, 09:40

Raczej wina elektrozaworów w mechatronice, adaptacje nic nie dadzą, ewentualnie inna wersja softu poprawi lub pogorszy.
BMW E91 320DA + program
A6 C5 2.4 Quattro + Tip
BMW X5 E70 3.0sd
Honda Civic VI 98' 3D 1.4is

Szajn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 208
Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
Imię: Szajn
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: Szajn » 21 gru 2022, 07:41

Fleshintogear pisze:
29 lis 2022, 22:05
Cześć,
nie rozpisując się zbytnio sytuacja wygląda tak - na ciepłym silniku (20 km na dwupasie), po zjeździe do miasta przy każdym zatrzymaniu do 0 km, auto szarpie do przodu. Występuje to od razu lub 0,5-1,5 s po zatrzymaniu.
Został zrobiony zestaw naprawczy mechatroniki i adaptacja. Szarpnięcia są zróżnicowane, czasem słabsze, ale czasem bardzo mocne. Muszę silno naciskać na hamulec, żeby nie było niespodzianki przy tych mocniejszych. Ciekawa sprawa - na aktywnym tempomacie jadąc np. w korku szarpanie po zatrzymaniu nie występuje. Ma ktoś tak?
Witam,
u mnie tak się działo po przejechaniu ok 5 tyś. km po wymianie pełnego zestawu mechatroniki.
Dokładnie tak jak opisujesz kolego. Działo się tak do momentu, aż całkowicie skrzynia weszła w tryb awaryjny i dupa.
Po rozebraniu okazało się, że filtrouszczelka pod jednym z zaworów tych dużych (k1,k2) została wystrzelona w kosmos (rozleciała się), ciśnienie było tak duże, że wywaliło smoka na dno miski olejowej. Doszło do zacięcia się zaworu K1 lub K2 i ciśnienie oleju uszkodziło uszczelkę pod nim.
Założyłem stare oba zawory i nowe uszczelki, zrobiłem adaptacje ODISEM i jeżdęę do tej pory bez problemu.
Wadliwym się okazał jeden z zaworów, a niby oryginalny.
Pozdrawiam

marian1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 19 wrz 2021, 19:55
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: LKR

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: marian1984 » 21 gru 2022, 14:10

Tam jest inna skrzynia. Tam jest 9 zaworów. Do 0B5 jest zestaw naprawczy, ale to całkiem inna skrzynia i nie ma zestawów, wiec nie wiem jaki zestaw zainstalowano.
BMW E91 320DA + program
A6 C5 2.4 Quattro + Tip
BMW X5 E70 3.0sd
Honda Civic VI 98' 3D 1.4is

Fleshintogear
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 06 cze 2022, 15:01
Imię: Dave
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bb

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: Fleshintogear » 21 gru 2022, 22:28

Jednego razu po zrobieniu mechatroniki, podczas 3-4 min postoju na biegów D pokazał się komunikat "przegrzanie przekładni, dostosuj tryb jazdy".Pojechałem do swojego mechanika i na komputerze wyskoczył błąd przepalonych sprzęgieł, które wymienił ze zrobieniem adaptacji. Niestety problem nie ustał...
Edddisz pisze:
19 gru 2022, 22:22
Jeżeli wymieniony tylko pełny zestaw mechatroniki bez dokupienia dodatkowego zaworu, to istnieje szansa, że nie został wymieniony ten zawór który był niesprawny :)
Ja wymieniałem u siebie wszystko i przestało rwać do przodu na postoju.
A o jaki zawór dokładnie chodzi? Jak będę wiedział, to spytam serwis, który mi to robił.
marian1984 pisze:
21 gru 2022, 14:10
Tam jest inna skrzynia. Tam jest 9 zaworów. Do 0B5 jest zestaw naprawczy, ale to całkiem inna skrzynia i nie ma zestawów, wiec nie wiem jaki zestaw zainstalowano.
Ja mam 0B5 (DL501). Dowiem się co tam było instalowane. Boję się, że popalę nowe sprzęgła i 3k pójdzie w piach...
Szajn pisze:
21 gru 2022, 07:41
Fleshintogear pisze:
29 lis 2022, 22:05
Cześć,
nie rozpisując się zbytnio sytuacja wygląda tak - na ciepłym silniku (20 km na dwupasie), po zjeździe do miasta przy każdym zatrzymaniu do 0 km, auto szarpie do przodu. Występuje to od razu lub 0,5-1,5 s po zatrzymaniu.
Został zrobiony zestaw naprawczy mechatroniki i adaptacja. Szarpnięcia są zróżnicowane, czasem słabsze, ale czasem bardzo mocne. Muszę silno naciskać na hamulec, żeby nie było niespodzianki przy tych mocniejszych. Ciekawa sprawa - na aktywnym tempomacie jadąc np. w korku szarpanie po zatrzymaniu nie występuje. Ma ktoś tak?
Witam,
u mnie tak się działo po przejechaniu ok 5 tyś. km po wymianie pełnego zestawu mechatroniki.
Dokładnie tak jak opisujesz kolego. Działo się tak do momentu, aż całkowicie skrzynia weszła w tryb awaryjny i dupa.
Po rozebraniu okazało się, że filtrouszczelka pod jednym z zaworów tych dużych (k1,k2) została wystrzelona w kosmos (rozleciała się), ciśnienie było tak duże, że wywaliło smoka na dno miski olejowej. Doszło do zacięcia się zaworu K1 lub K2 i ciśnienie oleju uszkodziło uszczelkę pod nim.
Założyłem stare oba zawory i nowe uszczelki, zrobiłem adaptacje ODISEM i jeżdęę do tej pory bez problemu.
Wadliwym się okazał jeden z zaworów, a niby oryginalny.
Pozdrawiam
Jeśli kolega mówi o DL501 to pokażę tego posta mojemu mechanikowi - jeśli będą jakieś pytania, będę się z Tobą kontaktował ;)
Dzięki za odzew i będę relacjonował co dalej.
Pozdrawiam!
Było A4 B8 2.0 TDI CR 177 KM, 2014
Jest A6C7 3.0 TDI CR, 204 KM, 2014

marian1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 19 wrz 2021, 19:55
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: LKR

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: marian1984 » 21 gru 2022, 22:53

A to faktycznie do tej skrzyni są zestawy, sory.
BMW E91 320DA + program
A6 C5 2.4 Quattro + Tip
BMW X5 E70 3.0sd
Honda Civic VI 98' 3D 1.4is

Awatar użytkownika
Edddisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
Imię: Emem
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: Edddisz » 22 gru 2022, 21:00

Fleshintogear pisze:
21 gru 2022, 22:28
Jednego razu po zrobieniu mechatroniki, podczas 3-4 min postoju na biegów D pokazał się komunikat "przegrzanie przekładni, dostosuj tryb jazdy".Pojechałem do swojego mechanika i na komputerze wyskoczył błąd przepalonych sprzęgieł, które wymienił ze zrobieniem adaptacji. Niestety problem nie ustał...
Edddisz pisze:
19 gru 2022, 22:22
Jeżeli wymieniony tylko pełny zestaw mechatroniki bez dokupienia dodatkowego zaworu, to istnieje szansa, że nie został wymieniony ten zawór który był niesprawny :)
Ja wymieniałem u siebie wszystko i przestało rwać do przodu na postoju.
A o jaki zawór dokładnie chodzi? Jak będę wiedział, to spytam serwis, który mi to robił.
marian1984 pisze:
21 gru 2022, 14:10
Tam jest inna skrzynia. Tam jest 9 zaworów. Do 0B5 jest zestaw naprawczy, ale to całkiem inna skrzynia i nie ma zestawów, wiec nie wiem jaki zestaw zainstalowano.
Ja mam 0B5 (DL501). Dowiem się co tam było instalowane. Boję się, że popalę nowe sprzęgła i 3k pójdzie w piach...
Szajn pisze:
21 gru 2022, 07:41
Fleshintogear pisze:
29 lis 2022, 22:05
Cześć,
nie rozpisując się zbytnio sytuacja wygląda tak - na ciepłym silniku (20 km na dwupasie), po zjeździe do miasta przy każdym zatrzymaniu do 0 km, auto szarpie do przodu. Występuje to od razu lub 0,5-1,5 s po zatrzymaniu.
Został zrobiony zestaw naprawczy mechatroniki i adaptacja. Szarpnięcia są zróżnicowane, czasem słabsze, ale czasem bardzo mocne. Muszę silno naciskać na hamulec, żeby nie było niespodzianki przy tych mocniejszych. Ciekawa sprawa - na aktywnym tempomacie jadąc np. w korku szarpanie po zatrzymaniu nie występuje. Ma ktoś tak?
Witam,
u mnie tak się działo po przejechaniu ok 5 tyś. km po wymianie pełnego zestawu mechatroniki.
Dokładnie tak jak opisujesz kolego. Działo się tak do momentu, aż całkowicie skrzynia weszła w tryb awaryjny i dupa.
Po rozebraniu okazało się, że filtrouszczelka pod jednym z zaworów tych dużych (k1,k2) została wystrzelona w kosmos (rozleciała się), ciśnienie było tak duże, że wywaliło smoka na dno miski olejowej. Doszło do zacięcia się zaworu K1 lub K2 i ciśnienie oleju uszkodziło uszczelkę pod nim.
Założyłem stare oba zawory i nowe uszczelki, zrobiłem adaptacje ODISEM i jeżdęę do tej pory bez problemu.
Wadliwym się okazał jeden z zaworów, a niby oryginalny.
Pozdrawiam
Jeśli kolega mówi o DL501 to pokażę tego posta mojemu mechanikowi - jeśli będą jakieś pytania, będę się z Tobą kontaktował ;)
Dzięki za odzew i będę relacjonował co dalej.
Pozdrawiam!
Tutaj masz zestaw jaki powinien być założony.
Po prawo na górze widać 4 zawory. W zwykłym zestawie są tylko 3 i można akurat nie trafić z wymianą tego który jest uszkodzony :)
https://getribo.com/ulepszony-zestaw-na ... p-981.html

Fleshintogear
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 06 cze 2022, 15:01
Imię: Dave
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bb

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: Fleshintogear » 22 gru 2022, 22:13

Edddisz pisze:
22 gru 2022, 21:00
Fleshintogear pisze:
21 gru 2022, 22:28
Jednego razu po zrobieniu mechatroniki, podczas 3-4 min postoju na biegów D pokazał się komunikat "przegrzanie przekładni, dostosuj tryb jazdy".Pojechałem do swojego mechanika i na komputerze wyskoczył błąd przepalonych sprzęgieł, które wymienił ze zrobieniem adaptacji. Niestety problem nie ustał...
Edddisz pisze:
19 gru 2022, 22:22
Jeżeli wymieniony tylko pełny zestaw mechatroniki bez dokupienia dodatkowego zaworu, to istnieje szansa, że nie został wymieniony ten zawór który był niesprawny :)
Ja wymieniałem u siebie wszystko i przestało rwać do przodu na postoju.
A o jaki zawór dokładnie chodzi? Jak będę wiedział, to spytam serwis, który mi to robił.
marian1984 pisze:
21 gru 2022, 14:10
Tam jest inna skrzynia. Tam jest 9 zaworów. Do 0B5 jest zestaw naprawczy, ale to całkiem inna skrzynia i nie ma zestawów, wiec nie wiem jaki zestaw zainstalowano.
Ja mam 0B5 (DL501). Dowiem się co tam było instalowane. Boję się, że popalę nowe sprzęgła i 3k pójdzie w piach...
Szajn pisze:
21 gru 2022, 07:41


Witam,
u mnie tak się działo po przejechaniu ok 5 tyś. km po wymianie pełnego zestawu mechatroniki.
Dokładnie tak jak opisujesz kolego. Działo się tak do momentu, aż całkowicie skrzynia weszła w tryb awaryjny i dupa.
Po rozebraniu okazało się, że filtrouszczelka pod jednym z zaworów tych dużych (k1,k2) została wystrzelona w kosmos (rozleciała się), ciśnienie było tak duże, że wywaliło smoka na dno miski olejowej. Doszło do zacięcia się zaworu K1 lub K2 i ciśnienie oleju uszkodziło uszczelkę pod nim.
Założyłem stare oba zawory i nowe uszczelki, zrobiłem adaptacje ODISEM i jeżdęę do tej pory bez problemu.
Wadliwym się okazał jeden z zaworów, a niby oryginalny.
Pozdrawiam
Jeśli kolega mówi o DL501 to pokażę tego posta mojemu mechanikowi - jeśli będą jakieś pytania, będę się z Tobą kontaktował ;)
Dzięki za odzew i będę relacjonował co dalej.
Pozdrawiam!
Tutaj masz zestaw jaki powinien być założony.
Po prawo na górze widać 4 zawory. W zwykłym zestawie są tylko 3 i można akurat nie trafić z wymianą tego który jest uszkodzony :)
https://getribo.com/ulepszony-zestaw-na ... p-981.html
Dziękuję bardzo, będę pytał czy kupili i założyli ten zestaw. Dam znać.
Było A4 B8 2.0 TDI CR 177 KM, 2014
Jest A6C7 3.0 TDI CR, 204 KM, 2014

marciolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 03 wrz 2011, 21:48
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lichfield

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: marciolo » 27 sty 2023, 13:02

Da ktoś namiary na numer części zestawu naprawczego mechatroniki do mojej skrzyni 0B5 Vin: WAUZZZ4G8DN126962
Od czasu do czasu wsteczny bieg się nie załącza i wywala błąd skrzyni.

Sajmonexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 30 mar 2023, 23:22
Imię: Maciej
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8 TFSI 190KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Płock

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: Sajmonexx » 30 mar 2023, 23:30

Panowie rozwiązaliście problemy z szarpnięciem po zatrzymaniu? Jestem na etapie wymieniania wszystkiego po kolei i póki co bez efektów. Będę bardzo wdzięczny za info co rozwiązało ten problem. Prowadzę serwis skrzyń dl501 robiłem dziesiątki razy i takiego przypadku nie miałem zeby po zrobieniu sprzęgła i sterownika auto jeździło wzorowo a sekundę po zatrzymaniu kop w plecy :[

Awatar użytkownika
Edddisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
Imię: Emem
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: Edddisz » 02 kwie 2023, 21:58

Strzelam - może jakiś czujnik na hamulcu czy coś powoduje wzbudzenie po zatrzymaniu.

marcinb555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 05 kwie 2023, 08:52
Imię: Marcin
Moje auto: Q5
Rocznik: 2012
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tomaszów

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: marcinb555 » 05 kwie 2023, 08:58

Ktoś rozwiązał problem ?

hj88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 14 maja 2013, 09:53
Imię: Tomasz
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: ST

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: hj88 » 05 kwie 2023, 14:21

Ja zaobserwowałem u siebie takie szarpanie, zaraz po wymianie oleju i filtrów w skrzyni.

Robiłem adaptacje wg poradnika Ross-Tech (VCDS): http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... _(DSG/0B5)

Dopiero po zrobieniu wg tego, auto przestało się wyrywać po zatrzymaniu: https://www.youtube.com/watch?v=2SL-6nbgSoI (tutaj trzeba zrobić dwie dodatkowe procedury)

Awatar użytkownika
Edddisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
Imię: Emem
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: Edddisz » 13 kwie 2023, 15:14

Te procedury VCDS'em często są tu nieskuteczne. Lepiej zrobić ODIS'em.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl