Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Układ napędowy i skrzynie biegów
Pawelel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 15 sty 2024, 17:10
Imię: Paweł
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: Pawelel » 15 sty 2024, 17:14

Witam,
Czy udało się komuś rozwiązać problem ? Od kilku tygodni borykam się z tą samą przypadłością, sekundę po zatrzymaniu czuć szarpnięcie.

hj88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 14 maja 2013, 09:53
Imię: Tomasz
Rocznik: 2017
Moje auto: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: ST

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: hj88 » 19 sty 2024, 13:04

Pawelel pisze:
15 sty 2024, 17:14
Witam,
Czy udało się komuś rozwiązać problem ? Od kilku tygodni borykam się z tą samą przypadłością, sekundę po zatrzymaniu czuć szarpnięcie.
W moim przypadku pomogło wykonanie pełnej adaptacji VCDSem.

LordJasko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 09 lut 2024, 20:37
Imię: Mariusz
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: LordJasko » 09 lut 2024, 20:56

Witam. Mam podobny problem szarpanie po zatrzymaniu i szarpanie tzn pukniecie słychać jak zmienia bieg z 3 na 2. Na tempomacie skrzynia odziwo pracuje bez zarzutu zmienia płynnie biegi nic nie słychać. Jak jeżdżę ma hamulcu automatycznym to wyskakuje awaria przekładni biegow dalsza jazda mozliwa z ograniczeniami i jest bieg wsteczny drugi zmieni na czwarty ale to muszę dać gazu, wyłączę hamulec automatyczny to błąd się nie pojawią ale ostatnio musiałem ostro zahamować to wyskoczył komunikat wyżej podany po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu komunikat ginie i można jechać. Błąd to P187B00 "proces wlaczania wybierania biegow 2 nie powiódł sie". Zrobiłem czyszczenie skrzyni wymiana oleju i filtrów i adaptacja. Usłyszałem że do wymiany cała mechatronika albo sprzegla. Ktoś może spotkał się z takim problemem? Audi a6c7 2017 quattro skrzynia 0B5

Przemo_C
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 05 sie 2021, 12:48
Imię: Przemo
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OPO

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: Przemo_C » 17 mar 2024, 08:02

LordJasko pisze:
09 lut 2024, 20:56
Witam. Mam podobny problem szarpanie po zatrzymaniu i szarpanie tzn pukniecie słychać jak zmienia bieg z 3 na 2. Na tempomacie skrzynia odziwo pracuje bez zarzutu zmienia płynnie biegi nic nie słychać. Jak jeżdżę ma hamulcu automatycznym to wyskakuje awaria przekładni biegow dalsza jazda mozliwa z ograniczeniami i jest bieg wsteczny drugi zmieni na czwarty ale to muszę dać gazu, wyłączę hamulec automatyczny to błąd się nie pojawią ale ostatnio musiałem ostro zahamować to wyskoczył komunikat wyżej podany po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu komunikat ginie i można jechać. Błąd to P187B00 "proces wlaczania wybierania biegow 2 nie powiódł sie". Zrobiłem czyszczenie skrzyni wymiana oleju i filtrów i adaptacja. Usłyszałem że do wymiany cała mechatronika albo sprzegla. Ktoś może spotkał się z takim problemem? Audi a6c7 2017 quattro skrzynia 0B5
Hej. U mnie objaw nieco inny, delikatne szarpnięcie pomiędzy 2 a 3 biegiem w obie strony oraz przy zatrzymaniu. Błąd dokładnie ten sam P187B00 skrzynia 0B5 S-tronik UDS (2017, Quattro)
Poradziłeś sobie z tym problemem ?
Jestem tuż przed rozpoczęciem prac więc szukam najrozsądniejszego rozwiązania.
Orientuje się ktoś może jaki koszt usunięcie tej usterki. ? Rozumiem że zestaw naprawczy skrzyni i wymiana oleju to w tym wypadku normalna procedura a potem adaptacja ?

Pozdrawiam i będę wdzięczny za sugestie.

tomaszenko998
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 19 cze 2024, 20:42
Imię: Tomasz
Rocznik: 2014
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: tomaszenko998 » 19 cze 2024, 20:45

Witam mam ten sam objaw skrzynia płynnie zmienia biegi wszystko działa jak należy ale po zatrzymaniu na rozgrzanej skrzyni mam dupnięcie jakby ktoś mi uderzył w tył samochodu, 2 dni temu wymieniłem całą mechatronike 4 zawory oraz wiązki i olej w skrzyni nic to nie zmieniło, ma ktoś rozwiązanie.. pomysł?

Szajn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
Imię: Szajn
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: Szajn » 20 cze 2024, 11:14

Kolego sprawdź datę produkcji sterownika mechatroniki i datę produkcji dolnej jej płyty. Jak ktoś kiedyś robił rzeźbę i te elementy nie są spasowane fabrycznie, to tak będzie.

tomaszenko998 pisze:
19 cze 2024, 20:45
Witam mam ten sam objaw skrzynia płynnie zmienia biegi wszystko działa jak należy ale po zatrzymaniu na rozgrzanej skrzyni mam dupnięcie jakby ktoś mi uderzył w tył samochodu, 2 dni temu wymieniłem całą mechatronike 4 zawory oraz wiązki i olej w skrzyni nic to nie zmieniło, ma ktoś rozwiązanie.. pomysł?

Awatar użytkownika
Edddisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 202
Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
Imię: Emem
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: Edddisz » 21 cze 2024, 13:20

tomaszenko998 pisze:
19 cze 2024, 20:45
Witam mam ten sam objaw skrzynia płynnie zmienia biegi wszystko działa jak należy ale po zatrzymaniu na rozgrzanej skrzyni mam dupnięcie jakby ktoś mi uderzył w tył samochodu, 2 dni temu wymieniłem całą mechatronike 4 zawory oraz wiązki i olej w skrzyni nic to nie zmieniło, ma ktoś rozwiązanie.. pomysł?
Znam ten objaw, u mnie też zaczał występować na mocno rozgrzanej skrzyni.
Przy czym moje problemy się zaczęły od momentu wymiany sprzegła. Wcześniej przez 2 lata jeździłem na nowym zestawie naprawczym mechatroniki i wszystko działało lux, ale zachciało mi się odświeżyć sprzęgło i od tego momentu mam różnego typu problemy.
Także może u ciebie jest podobnie z tym tematem. Niestety żeby to naprawić to zabawa na chybił trafił.
Jak na starym koszu sprzęgłowym założyłem nowe tarczki, to zaczęły mi się twarde wysprzęglenia z 3 na 2.
W końcu kupiłem cały nowy kosz Borga i te szarpnięcia zniknęły, ale pojawiły się znowu inne niedogodności jak np. to łupnięcie o którym mówisz, ale u mnie także przyślizgiwanie się sprzęgła przy delikatnej zmianie biegów.
Jak nie robiłeś jeszcze adaptacj to spróbuj u siebie.
U mnie czy ODIS'em czy VCDS'em nic się nie poprawia, także pewnie kolejny raz na jesień zrzucę skrzynie i zobaczę co się z tym koszem dzieje :)

tomaszenko998
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 19 cze 2024, 20:42
Imię: Tomasz
Rocznik: 2014
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: tomaszenko998 » 21 cze 2024, 21:31

Edddisz pisze:
21 cze 2024, 13:20
tomaszenko998 pisze:
19 cze 2024, 20:45
Witam mam ten sam objaw skrzynia płynnie zmienia biegi wszystko działa jak należy ale po zatrzymaniu na rozgrzanej skrzyni mam dupnięcie jakby ktoś mi uderzył w tył samochodu, 2 dni temu wymieniłem całą mechatronike 4 zawory oraz wiązki i olej w skrzyni nic to nie zmieniło, ma ktoś rozwiązanie.. pomysł?
Znam ten objaw, u mnie też zaczał występować na mocno rozgrzanej skrzyni.
Przy czym moje problemy się zaczęły od momentu wymiany sprzegła. Wcześniej przez 2 lata jeździłem na nowym zestawie naprawczym mechatroniki i wszystko działało lux, ale zachciało mi się odświeżyć sprzęgło i od tego momentu mam różnego typu problemy.
Także może u ciebie jest podobnie z tym tematem. Niestety żeby to naprawić to zabawa na chybił trafił.
Jak na starym koszu sprzęgłowym założyłem nowe tarczki, to zaczęły mi się twarde wysprzęglenia z 3 na 2.
W końcu kupiłem cały nowy kosz Borga i te szarpnięcia zniknęły, ale pojawiły się znowu inne niedogodności jak np. to łupnięcie o którym mówisz, ale u mnie także przyślizgiwanie się sprzęgła przy delikatnej zmianie biegów.
Jak nie robiłeś jeszcze adaptacj to spróbuj u siebie.
U mnie czy ODIS'em czy VCDS'em nic się nie poprawia, także pewnie kolejny raz na jesień zrzucę skrzynie i zobaczę co się z tym koszem dzieje :)
Jestem umówiony z mechanikiem VAG Service na adaptacjje skrzyni i wgranie nowego softu skrzyni, zobczymy.. :/

tomaszenko998
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 19 cze 2024, 20:42
Imię: Tomasz
Rocznik: 2014
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: tomaszenko998 » 22 cze 2024, 16:40

Szajn pisze:
20 cze 2024, 11:14
Kolego sprawdź datę produkcji sterownika mechatroniki i datę produkcji dolnej jej płyty. Jak ktoś kiedyś robił rzeźbę i te elementy nie są spasowane fabrycznie, to tak będzie.

tomaszenko998 pisze:
19 cze 2024, 20:45
Witam mam ten sam objaw skrzynia płynnie zmienia biegi wszystko działa jak należy ale po zatrzymaniu na rozgrzanej skrzyni mam dupnięcie jakby ktoś mi uderzył w tył samochodu, 2 dni temu wymieniłem całą mechatronike 4 zawory oraz wiązki i olej w skrzyni nic to nie zmieniło, ma ktoś rozwiązanie.. pomysł?
Nikt nie zrobił żeźby jestem drugim właścicielem a pierwszym była kobieta dentystka i w skrzyni nic nie było ruszane, auto z PL salonu.

Szajn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
Imię: Szajn
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: Szajn » 23 cze 2024, 18:28

No to kolego sugeruję tobie ponowny montaż twoich starych zaworów K1 i K2, tych dużych. Miałem kangura przy zatrzymywaniu jak opisujesz, z tym, że to nie potrwało długo. Tzn. od momentu obserwacji tego zjawiska przejechałem może 8 km i skrzynia przeszła w tryb awaryjny, nie mogłem wrócic do domu. Po zdemontowaniu michy okazało się, ze smok lezy na jej dnie, po wyjęciu mechatroniki okazało się, ze filtrosiatka pod jednym z zaworów K została rozsadzona przez ciśnienie oleju, ponieważ ten niby nowy oryginalny zawor (Borg) się zaciął. Po wymianie filtrosiatki założyłem na powrót stare zawory K i kangura już nie było. Zrobiłem od tego czasu ok 40 kkm. Pozostałe elementy zestawu naprawczego zostały. No i to by było to <lol>
tomaszenko998 pisze:
22 cze 2024, 16:40
Szajn pisze:
20 cze 2024, 11:14
Kolego sprawdź datę produkcji sterownika mechatroniki i datę produkcji dolnej jej płyty. Jak ktoś kiedyś robił rzeźbę i te elementy nie są spasowane fabrycznie, to tak będzie.

tomaszenko998 pisze:
19 cze 2024, 20:45
Witam mam ten sam objaw skrzynia płynnie zmienia biegi wszystko działa jak należy ale po zatrzymaniu na rozgrzanej skrzyni mam dupnięcie jakby ktoś mi uderzył w tył samochodu, 2 dni temu wymieniłem całą mechatronike 4 zawory oraz wiązki i olej w skrzyni nic to nie zmieniło, ma ktoś rozwiązanie.. pomysł?
Nikt nie zrobił żeźby jestem drugim właścicielem a pierwszym była kobieta dentystka i w skrzyni nic nie było ruszane, auto z PL salonu.

Awatar użytkownika
Edddisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 202
Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
Imię: Emem
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: Edddisz » 23 cze 2024, 21:14

Szajn pisze:
23 cze 2024, 18:28
No to kolego sugeruję tobie ponowny montaż twoich starych zaworów K1 i K2, tych dużych. Miałem kangura przy zatrzymywaniu jak opisujesz, z tym, że to nie potrwało długo. Tzn. od momentu obserwacji tego zjawiska przejechałem może 8 km i skrzynia przeszła w tryb awaryjny, nie mogłem wrócic do domu. Po zdemontowaniu michy okazało się, ze smok lezy na jej dnie, po wyjęciu mechatroniki okazało się, ze filtrosiatka pod jednym z zaworów K została rozsadzona przez ciśnienie oleju, ponieważ ten niby nowy oryginalny zawor (Borg) się zaciął. Po wymianie filtrosiatki założyłem na powrót stare zawory K i kangura już nie było. Zrobiłem od tego czasu ok 40 kkm. Pozostałe elementy zestawu naprawczego zostały. No i to by było to <lol>
tomaszenko998 pisze:
22 cze 2024, 16:40
Szajn pisze:
20 cze 2024, 11:14
Kolego sprawdź datę produkcji sterownika mechatroniki i datę produkcji dolnej jej płyty. Jak ktoś kiedyś robił rzeźbę i te elementy nie są spasowane fabrycznie, to tak będzie.


Nikt nie zrobił żeźby jestem drugim właścicielem a pierwszym była kobieta dentystka i w skrzyni nic nie było ruszane, auto z PL salonu.
No dokopałem się do twojego posta z tym właśnie i zrobię podmiankę, bo zachowałem stare zawory. W sumie jak się nad tym dobrze zacząłem zastanawiać, to mam takie zachowania jakby rzeczywiście z zaworem K1 mógł być problem.

tomaszenko998
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 19 cze 2024, 20:42
Imię: Tomasz
Rocznik: 2014
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: tomaszenko998 » 23 cze 2024, 22:12

Szajn pisze:
23 cze 2024, 18:28
No to kolego sugeruję tobie ponowny montaż twoich starych zaworów K1 i K2, tych dużych. Miałem kangura przy zatrzymywaniu jak opisujesz, z tym, że to nie potrwało długo. Tzn. od momentu obserwacji tego zjawiska przejechałem może 8 km i skrzynia przeszła w tryb awaryjny, nie mogłem wrócic do domu. Po zdemontowaniu michy okazało się, ze smok lezy na jej dnie, po wyjęciu mechatroniki okazało się, ze filtrosiatka pod jednym z zaworów K została rozsadzona przez ciśnienie oleju, ponieważ ten niby nowy oryginalny zawor (Borg) się zaciął. Po wymianie filtrosiatki założyłem na powrót stare zawory K i kangura już nie było. Zrobiłem od tego czasu ok 40 kkm. Pozostałe elementy zestawu naprawczego zostały. No i to by było to <lol>
tomaszenko998 pisze:
22 cze 2024, 16:40
Szajn pisze:
20 cze 2024, 11:14
Kolego sprawdź datę produkcji sterownika mechatroniki i datę produkcji dolnej jej płyty. Jak ktoś kiedyś robił rzeźbę i te elementy nie są spasowane fabrycznie, to tak będzie.


Nikt nie zrobił żeźby jestem drugim właścicielem a pierwszym była kobieta dentystka i w skrzyni nic nie było ruszane, auto z PL salonu.
Zawory filterki wszystko nowe, ja to mam juz od 2 lat i zadnych trybów awaryjnych, na tej skrzyni z kempingiem byłem w tamtym roku w Chorwacji. Tak wiec to nie wina oleju zaworów i wszystkich elementów z zestawu naprawczego bo na obu zestawach robi się to samo. Na dodatek kangura nie ma od jesieni do wiosny, pojawia się przy wyższych temperaturach na dworze lub po dłuższej szybszej jezdzie :/

Szajn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
Imię: Szajn
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: Szajn » 24 cze 2024, 07:47

Kolego to na pewno nie wina kosza sprzęgłowego, a tych lipnych zaworów. Niby nowe, niby Borga a inne symbole były na tych starych i na tych nowych. Gabarytowo wszystko ok, rozstaw śrub też pasował, a dziwne rzeczy zaczęły się dziać po przejechaniu ok. 6 kkm. Do tej pory nie mam tych problemów. Wiązki ok. trzeba zmienić na kolorowe (płyty drukowane), te mniejsze zawory w tym chłodzący też, ale zawory K1 i K2 są bezawaryjne i na pewno na pierwszy montaż dają inne niż te nowe z aftermarketu. Twarde wysprzeglanie z 3 na 2 mam, zawsze było, ale nauczyłem się z tym odpowiednio redukować więc jest ok. Z czasem pewnie wymienię cały kosz sprzęgłowy, bo podczas wymiany zestawu mechatroniki wymieniłem same tarczki.
Te nowe zawory nadal mam na półce, ale czeka je śmietnik, bo nie będę sprzedawał komuś miny.
Pozdrawiam
Edddisz pisze:
23 cze 2024, 21:14
Szajn pisze:
23 cze 2024, 18:28
No to kolego sugeruję tobie ponowny montaż twoich starych zaworów K1 i K2, tych dużych. Miałem kangura przy zatrzymywaniu jak opisujesz, z tym, że to nie potrwało długo. Tzn. od momentu obserwacji tego zjawiska przejechałem może 8 km i skrzynia przeszła w tryb awaryjny, nie mogłem wrócic do domu. Po zdemontowaniu michy okazało się, ze smok lezy na jej dnie, po wyjęciu mechatroniki okazało się, ze filtrosiatka pod jednym z zaworów K została rozsadzona przez ciśnienie oleju, ponieważ ten niby nowy oryginalny zawor (Borg) się zaciął. Po wymianie filtrosiatki założyłem na powrót stare zawory K i kangura już nie było. Zrobiłem od tego czasu ok 40 kkm. Pozostałe elementy zestawu naprawczego zostały. No i to by było to <lol>
tomaszenko998 pisze:
22 cze 2024, 16:40


Nikt nie zrobił żeźby jestem drugim właścicielem a pierwszym była kobieta dentystka i w skrzyni nic nie było ruszane, auto z PL salonu.
No dokopałem się do twojego posta z tym właśnie i zrobię podmiankę, bo zachowałem stare zawory. W sumie jak się nad tym dobrze zacząłem zastanawiać, to mam takie zachowania jakby rzeczywiście z zaworem K1 mógł być problem.

Awatar użytkownika
Edddisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 202
Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
Imię: Emem
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: Edddisz » 01 lip 2024, 20:03

Podmieniłem zawory K1 i K2. Nic to nie dało.
Zauważyłem jednak, że ma to stricte związek z adaptacją sprzęgieł. Zrobiłem adaptację i mocno rozgrzałem (ATF 95 stopni) i za każdym razem mocno już wtedy szarpie, jak tylko skasowałem adaptacje to automatycznie zero szarpania do momentu jak się nie zaadaptuje.

Mam kilka tropów, ale to raczej droga przez mękę. W moim przypadku może być winne zarówno sprzęgło jak i mechatronika.
W jednym serwisie który bardzo kompleksowo ogarnia skrzynie powiedzieli mi, że te niby nowe Borg Warnery to są nic nie warte i nie będą pracować jak oryginał w ASO, bo podobno tam nie ma falistych przekładek jak trzeba. Pluję sobie w brodę, że przed montażem tego nie rozebrałem i nie sprawdziłem.


Inny trop prowadzi do mechatroniki. Znalazłem temat gdzie gość identyczne objawy i pomogła mu dopiero wymiana uszczelek płyty separującej.
Taki mechanik co robi sporo tych aut twierdzi, że ten 'kangurek' po zatrzymaniu to mega częsty objaw i wymienia całą mechatronikę, bo to jakiś zawór na płycie sterującej którego regeneracja nic nie działa. Niestety koszt duży a pewność żadna.

Szajn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
Imię: Szajn
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: Szajn » 02 lip 2024, 08:03

W takim razie polecam kolego automatycznych z Lisich Kątów. Wysyłasz swój sterownik w paczce, oni sprawdzają go na stole probierczym symulującym pracę sterownika w skrzyni i masz jasna odpowiedź, czy to skrzynia, czy kosz. W razie potrzeby doprowadzą twój sterownik do stanu użyteczności. W ciemno szkoda czasu. Kilka razy rozmawiałem z tym gościem telefonicznie i ma dużą wiedzę. Z resztą wiele osób, w tym ci tzw. youtuberzy mechanicy często korzystają z usług tego warsztatu. Są filmiki na youtube w jaki sposób ten gość dokonuje pomiarów na tym stole konkretnych sterowników. Jak masz coś z mechatroniką, to on na pewno to znajdzie. Resztę podzespołów skrzyni również.
Edddisz pisze:
01 lip 2024, 20:03
Podmieniłem zawory K1 i K2. Nic to nie dało.
Zauważyłem jednak, że ma to stricte związek z adaptacją sprzęgieł. Zrobiłem adaptację i mocno rozgrzałem (ATF 95 stopni) i za każdym razem mocno już wtedy szarpie, jak tylko skasowałem adaptacje to automatycznie zero szarpania do momentu jak się nie zaadaptuje.

Mam kilka tropów, ale to raczej droga przez mękę. W moim przypadku może być winne zarówno sprzęgło jak i mechatronika.
W jednym serwisie który bardzo kompleksowo ogarnia skrzynie powiedzieli mi, że te niby nowe Borg Warnery to są nic nie warte i nie będą pracować jak oryginał w ASO, bo podobno tam nie ma falistych przekładek jak trzeba. Pluję sobie w brodę, że przed montażem tego nie rozebrałem i nie sprawdziłem.


Inny trop prowadzi do mechatroniki. Znalazłem temat gdzie gość identyczne objawy i pomogła mu dopiero wymiana uszczelek płyty separującej.
Taki mechanik co robi sporo tych aut twierdzi, że ten 'kangurek' po zatrzymaniu to mega częsty objaw i wymienia całą mechatronikę, bo to jakiś zawór na płycie sterującej którego regeneracja nic nie działa. Niestety koszt duży a pewność żadna.
Dodano po 51 sekundach:
Szajn pisze:
02 lip 2024, 08:03
W takim razie polecam kolego automatycznych z Lisich Kątów. Wysyłasz swój sterownik w paczce, oni sprawdzają go na stole probierczym symulującym pracę sterownika w skrzyni i masz jasna odpowiedź, czy to skrzynia, czy kosz. W razie potrzeby doprowadzą twój sterownik do stanu użyteczności. W ciemno szkoda czasu. Kilka razy rozmawiałem z tym gościem telefonicznie i ma dużą wiedzę. Z resztą wiele osób, w tym ci tzw. youtuberzy mechanicy często korzystają z usług tego warsztatu. Są filmiki na youtube w jaki sposób ten gość dokonuje pomiarów na tym stole konkretnych sterowników. Jak masz coś z mechatroniką, to on na pewno to znajdzie. Resztę podzespołów skrzyni ogarnia również.
Edddisz pisze:
01 lip 2024, 20:03
Podmieniłem zawory K1 i K2. Nic to nie dało.
Zauważyłem jednak, że ma to stricte związek z adaptacją sprzęgieł. Zrobiłem adaptację i mocno rozgrzałem (ATF 95 stopni) i za każdym razem mocno już wtedy szarpie, jak tylko skasowałem adaptacje to automatycznie zero szarpania do momentu jak się nie zaadaptuje.

Mam kilka tropów, ale to raczej droga przez mękę. W moim przypadku może być winne zarówno sprzęgło jak i mechatronika.
W jednym serwisie który bardzo kompleksowo ogarnia skrzynie powiedzieli mi, że te niby nowe Borg Warnery to są nic nie warte i nie będą pracować jak oryginał w ASO, bo podobno tam nie ma falistych przekładek jak trzeba. Pluję sobie w brodę, że przed montażem tego nie rozebrałem i nie sprawdziłem.


Inny trop prowadzi do mechatroniki. Znalazłem temat gdzie gość identyczne objawy i pomogła mu dopiero wymiana uszczelek płyty separującej.
Taki mechanik co robi sporo tych aut twierdzi, że ten 'kangurek' po zatrzymaniu to mega częsty objaw i wymienia całą mechatronikę, bo to jakiś zawór na płycie sterującej którego regeneracja nic nie działa. Niestety koszt duży a pewność żadna.
Dodano po 37 sekundach:
Szajn pisze:
02 lip 2024, 08:04
W takim razie polecam kolego automatycznych z Lisich Kątów. Wysyłasz swój sterownik w paczce, oni sprawdzają go na stole probierczym symulującym pracę sterownika w skrzyni i masz jasna odpowiedź, czy to skrzynia, czy kosz. W razie potrzeby doprowadzą twój sterownik do stanu użyteczności. W ciemno szkoda czasu. Kilka razy rozmawiałem z tym gościem telefonicznie i ma dużą wiedzę. Z resztą wiele osób, w tym ci tzw. youtuberzy mechanicy często korzystają z usług tego warsztatu. Są filmiki na youtube w jaki sposób ten gość dokonuje pomiarów na tym stole konkretnych sterowników. Jak masz coś z mechatroniką, to on na pewno to znajdzie. Resztę podzespołów skrzyni również.
Edddisz pisze:
01 lip 2024, 20:03
Podmieniłem zawory K1 i K2. Nic to nie dało.
Zauważyłem jednak, że ma to stricte związek z adaptacją sprzęgieł. Zrobiłem adaptację i mocno rozgrzałem (ATF 95 stopni) i za każdym razem mocno już wtedy szarpie, jak tylko skasowałem adaptacje to automatycznie zero szarpania do momentu jak się nie zaadaptuje.

Mam kilka tropów, ale to raczej droga przez mękę. W moim przypadku może być winne zarówno sprzęgło jak i mechatronika.
W jednym serwisie który bardzo kompleksowo ogarnia skrzynie powiedzieli mi, że te niby nowe Borg Warnery to są nic nie warte i nie będą pracować jak oryginał w ASO, bo podobno tam nie ma falistych przekładek jak trzeba. Pluję sobie w brodę, że przed montażem tego nie rozebrałem i nie sprawdziłem.


Inny trop prowadzi do mechatroniki. Znalazłem temat gdzie gość identyczne objawy i pomogła mu dopiero wymiana uszczelek płyty separującej.
Taki mechanik co robi sporo tych aut twierdzi, że ten 'kangurek' po zatrzymaniu to mega częsty objaw i wymienia całą mechatronikę, bo to jakiś zawór na płycie sterującej którego regeneracja nic nie działa. Niestety koszt duży a pewność żadna.
Dodano po 1 minucie 51 sekundach:
Coś tutaj naje*ało z edycją posta

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja