S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 06 cze 2022, 15:01
- Imię: Dave
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0.TDI 177KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bb
S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
Cześć,
nie rozpisując się zbytnio sytuacja wygląda tak - na ciepłym silniku (20 km na dwupasie), po zjeździe do miasta przy każdym zatrzymaniu do 0 km, auto szarpie do przodu. Występuje to od razu lub 0,5-1,5 s po zatrzymaniu.
Został zrobiony zestaw naprawczy mechatroniki i adaptacja. Szarpnięcia są zróżnicowane, czasem słabsze, ale czasem bardzo mocne. Muszę silno naciskać na hamulec, żeby nie było niespodzianki przy tych mocniejszych. Ciekawa sprawa - na aktywnym tempomacie jadąc np. w korku szarpanie po zatrzymaniu nie występuje. Ma ktoś tak?
nie rozpisując się zbytnio sytuacja wygląda tak - na ciepłym silniku (20 km na dwupasie), po zjeździe do miasta przy każdym zatrzymaniu do 0 km, auto szarpie do przodu. Występuje to od razu lub 0,5-1,5 s po zatrzymaniu.
Został zrobiony zestaw naprawczy mechatroniki i adaptacja. Szarpnięcia są zróżnicowane, czasem słabsze, ale czasem bardzo mocne. Muszę silno naciskać na hamulec, żeby nie było niespodzianki przy tych mocniejszych. Ciekawa sprawa - na aktywnym tempomacie jadąc np. w korku szarpanie po zatrzymaniu nie występuje. Ma ktoś tak?
Było A4 B8 2.0 TDI CR 177 KM, 2014
Jest A6C7 3.0 TDI CR, 204 KM, 2014
Jest A6C7 3.0 TDI CR, 204 KM, 2014
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
Jeżeli wymieniony tylko pełny zestaw mechatroniki bez dokupienia dodatkowego zaworu, to istnieje szansa, że nie został wymieniony ten zawór który był niesprawny
Ja wymieniałem u siebie wszystko i przestało rwać do przodu na postoju.
Ja wymieniałem u siebie wszystko i przestało rwać do przodu na postoju.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 19 wrz 2021, 19:55
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: LKR
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
Raczej wina elektrozaworów w mechatronice, adaptacje nic nie dadzą, ewentualnie inna wersja softu poprawi lub pogorszy.
BMW E91 320DA + program
A6 C5 2.4 Quattro + Tip
BMW X5 E70 3.0sd
Honda Civic VI 98' 3D 1.4is
A6 C5 2.4 Quattro + Tip
BMW X5 E70 3.0sd
Honda Civic VI 98' 3D 1.4is
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 213
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
Witam,Fleshintogear pisze: ↑29 lis 2022, 22:05Cześć,
nie rozpisując się zbytnio sytuacja wygląda tak - na ciepłym silniku (20 km na dwupasie), po zjeździe do miasta przy każdym zatrzymaniu do 0 km, auto szarpie do przodu. Występuje to od razu lub 0,5-1,5 s po zatrzymaniu.
Został zrobiony zestaw naprawczy mechatroniki i adaptacja. Szarpnięcia są zróżnicowane, czasem słabsze, ale czasem bardzo mocne. Muszę silno naciskać na hamulec, żeby nie było niespodzianki przy tych mocniejszych. Ciekawa sprawa - na aktywnym tempomacie jadąc np. w korku szarpanie po zatrzymaniu nie występuje. Ma ktoś tak?
u mnie tak się działo po przejechaniu ok 5 tyś. km po wymianie pełnego zestawu mechatroniki.
Dokładnie tak jak opisujesz kolego. Działo się tak do momentu, aż całkowicie skrzynia weszła w tryb awaryjny i dupa.
Po rozebraniu okazało się, że filtrouszczelka pod jednym z zaworów tych dużych (k1,k2) została wystrzelona w kosmos (rozleciała się), ciśnienie było tak duże, że wywaliło smoka na dno miski olejowej. Doszło do zacięcia się zaworu K1 lub K2 i ciśnienie oleju uszkodziło uszczelkę pod nim.
Założyłem stare oba zawory i nowe uszczelki, zrobiłem adaptacje ODISEM i jeżdęę do tej pory bez problemu.
Wadliwym się okazał jeden z zaworów, a niby oryginalny.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 19 wrz 2021, 19:55
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: LKR
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
Tam jest inna skrzynia. Tam jest 9 zaworów. Do 0B5 jest zestaw naprawczy, ale to całkiem inna skrzynia i nie ma zestawów, wiec nie wiem jaki zestaw zainstalowano.
BMW E91 320DA + program
A6 C5 2.4 Quattro + Tip
BMW X5 E70 3.0sd
Honda Civic VI 98' 3D 1.4is
A6 C5 2.4 Quattro + Tip
BMW X5 E70 3.0sd
Honda Civic VI 98' 3D 1.4is
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 06 cze 2022, 15:01
- Imię: Dave
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0.TDI 177KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bb
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
Jednego razu po zrobieniu mechatroniki, podczas 3-4 min postoju na biegów D pokazał się komunikat "przegrzanie przekładni, dostosuj tryb jazdy".Pojechałem do swojego mechanika i na komputerze wyskoczył błąd przepalonych sprzęgieł, które wymienił ze zrobieniem adaptacji. Niestety problem nie ustał...
Dzięki za odzew i będę relacjonował co dalej.
Pozdrawiam!
A o jaki zawór dokładnie chodzi? Jak będę wiedział, to spytam serwis, który mi to robił.
Ja mam 0B5 (DL501). Dowiem się co tam było instalowane. Boję się, że popalę nowe sprzęgła i 3k pójdzie w piach...marian1984 pisze: ↑21 gru 2022, 14:10Tam jest inna skrzynia. Tam jest 9 zaworów. Do 0B5 jest zestaw naprawczy, ale to całkiem inna skrzynia i nie ma zestawów, wiec nie wiem jaki zestaw zainstalowano.
Jeśli kolega mówi o DL501 to pokażę tego posta mojemu mechanikowi - jeśli będą jakieś pytania, będę się z Tobą kontaktowałSzajn pisze: ↑21 gru 2022, 07:41Witam,Fleshintogear pisze: ↑29 lis 2022, 22:05Cześć,
nie rozpisując się zbytnio sytuacja wygląda tak - na ciepłym silniku (20 km na dwupasie), po zjeździe do miasta przy każdym zatrzymaniu do 0 km, auto szarpie do przodu. Występuje to od razu lub 0,5-1,5 s po zatrzymaniu.
Został zrobiony zestaw naprawczy mechatroniki i adaptacja. Szarpnięcia są zróżnicowane, czasem słabsze, ale czasem bardzo mocne. Muszę silno naciskać na hamulec, żeby nie było niespodzianki przy tych mocniejszych. Ciekawa sprawa - na aktywnym tempomacie jadąc np. w korku szarpanie po zatrzymaniu nie występuje. Ma ktoś tak?
u mnie tak się działo po przejechaniu ok 5 tyś. km po wymianie pełnego zestawu mechatroniki.
Dokładnie tak jak opisujesz kolego. Działo się tak do momentu, aż całkowicie skrzynia weszła w tryb awaryjny i dupa.
Po rozebraniu okazało się, że filtrouszczelka pod jednym z zaworów tych dużych (k1,k2) została wystrzelona w kosmos (rozleciała się), ciśnienie było tak duże, że wywaliło smoka na dno miski olejowej. Doszło do zacięcia się zaworu K1 lub K2 i ciśnienie oleju uszkodziło uszczelkę pod nim.
Założyłem stare oba zawory i nowe uszczelki, zrobiłem adaptacje ODISEM i jeżdęę do tej pory bez problemu.
Wadliwym się okazał jeden z zaworów, a niby oryginalny.
Pozdrawiam
Dzięki za odzew i będę relacjonował co dalej.
Pozdrawiam!
Było A4 B8 2.0 TDI CR 177 KM, 2014
Jest A6C7 3.0 TDI CR, 204 KM, 2014
Jest A6C7 3.0 TDI CR, 204 KM, 2014
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 19 wrz 2021, 19:55
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: LKR
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
A to faktycznie do tej skrzyni są zestawy, sory.
BMW E91 320DA + program
A6 C5 2.4 Quattro + Tip
BMW X5 E70 3.0sd
Honda Civic VI 98' 3D 1.4is
A6 C5 2.4 Quattro + Tip
BMW X5 E70 3.0sd
Honda Civic VI 98' 3D 1.4is
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
Tutaj masz zestaw jaki powinien być założony.Fleshintogear pisze: ↑21 gru 2022, 22:28Jednego razu po zrobieniu mechatroniki, podczas 3-4 min postoju na biegów D pokazał się komunikat "przegrzanie przekładni, dostosuj tryb jazdy".Pojechałem do swojego mechanika i na komputerze wyskoczył błąd przepalonych sprzęgieł, które wymienił ze zrobieniem adaptacji. Niestety problem nie ustał...A o jaki zawór dokładnie chodzi? Jak będę wiedział, to spytam serwis, który mi to robił.
Ja mam 0B5 (DL501). Dowiem się co tam było instalowane. Boję się, że popalę nowe sprzęgła i 3k pójdzie w piach...marian1984 pisze: ↑21 gru 2022, 14:10Tam jest inna skrzynia. Tam jest 9 zaworów. Do 0B5 jest zestaw naprawczy, ale to całkiem inna skrzynia i nie ma zestawów, wiec nie wiem jaki zestaw zainstalowano.Jeśli kolega mówi o DL501 to pokażę tego posta mojemu mechanikowi - jeśli będą jakieś pytania, będę się z Tobą kontaktowałSzajn pisze: ↑21 gru 2022, 07:41Witam,Fleshintogear pisze: ↑29 lis 2022, 22:05Cześć,
nie rozpisując się zbytnio sytuacja wygląda tak - na ciepłym silniku (20 km na dwupasie), po zjeździe do miasta przy każdym zatrzymaniu do 0 km, auto szarpie do przodu. Występuje to od razu lub 0,5-1,5 s po zatrzymaniu.
Został zrobiony zestaw naprawczy mechatroniki i adaptacja. Szarpnięcia są zróżnicowane, czasem słabsze, ale czasem bardzo mocne. Muszę silno naciskać na hamulec, żeby nie było niespodzianki przy tych mocniejszych. Ciekawa sprawa - na aktywnym tempomacie jadąc np. w korku szarpanie po zatrzymaniu nie występuje. Ma ktoś tak?
u mnie tak się działo po przejechaniu ok 5 tyś. km po wymianie pełnego zestawu mechatroniki.
Dokładnie tak jak opisujesz kolego. Działo się tak do momentu, aż całkowicie skrzynia weszła w tryb awaryjny i dupa.
Po rozebraniu okazało się, że filtrouszczelka pod jednym z zaworów tych dużych (k1,k2) została wystrzelona w kosmos (rozleciała się), ciśnienie było tak duże, że wywaliło smoka na dno miski olejowej. Doszło do zacięcia się zaworu K1 lub K2 i ciśnienie oleju uszkodziło uszczelkę pod nim.
Założyłem stare oba zawory i nowe uszczelki, zrobiłem adaptacje ODISEM i jeżdęę do tej pory bez problemu.
Wadliwym się okazał jeden z zaworów, a niby oryginalny.
Pozdrawiam
Dzięki za odzew i będę relacjonował co dalej.
Pozdrawiam!
Po prawo na górze widać 4 zawory. W zwykłym zestawie są tylko 3 i można akurat nie trafić z wymianą tego który jest uszkodzony
https://getribo.com/ulepszony-zestaw-na ... p-981.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 06 cze 2022, 15:01
- Imię: Dave
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0.TDI 177KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bb
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
Dziękuję bardzo, będę pytał czy kupili i założyli ten zestaw. Dam znać.Edddisz pisze: ↑22 gru 2022, 21:00Tutaj masz zestaw jaki powinien być założony.Fleshintogear pisze: ↑21 gru 2022, 22:28Jednego razu po zrobieniu mechatroniki, podczas 3-4 min postoju na biegów D pokazał się komunikat "przegrzanie przekładni, dostosuj tryb jazdy".Pojechałem do swojego mechanika i na komputerze wyskoczył błąd przepalonych sprzęgieł, które wymienił ze zrobieniem adaptacji. Niestety problem nie ustał...A o jaki zawór dokładnie chodzi? Jak będę wiedział, to spytam serwis, który mi to robił.
Ja mam 0B5 (DL501). Dowiem się co tam było instalowane. Boję się, że popalę nowe sprzęgła i 3k pójdzie w piach...marian1984 pisze: ↑21 gru 2022, 14:10Tam jest inna skrzynia. Tam jest 9 zaworów. Do 0B5 jest zestaw naprawczy, ale to całkiem inna skrzynia i nie ma zestawów, wiec nie wiem jaki zestaw zainstalowano.Jeśli kolega mówi o DL501 to pokażę tego posta mojemu mechanikowi - jeśli będą jakieś pytania, będę się z Tobą kontaktowałSzajn pisze: ↑21 gru 2022, 07:41
Witam,
u mnie tak się działo po przejechaniu ok 5 tyś. km po wymianie pełnego zestawu mechatroniki.
Dokładnie tak jak opisujesz kolego. Działo się tak do momentu, aż całkowicie skrzynia weszła w tryb awaryjny i dupa.
Po rozebraniu okazało się, że filtrouszczelka pod jednym z zaworów tych dużych (k1,k2) została wystrzelona w kosmos (rozleciała się), ciśnienie było tak duże, że wywaliło smoka na dno miski olejowej. Doszło do zacięcia się zaworu K1 lub K2 i ciśnienie oleju uszkodziło uszczelkę pod nim.
Założyłem stare oba zawory i nowe uszczelki, zrobiłem adaptacje ODISEM i jeżdęę do tej pory bez problemu.
Wadliwym się okazał jeden z zaworów, a niby oryginalny.
Pozdrawiam
Dzięki za odzew i będę relacjonował co dalej.
Pozdrawiam!
Po prawo na górze widać 4 zawory. W zwykłym zestawie są tylko 3 i można akurat nie trafić z wymianą tego który jest uszkodzony
https://getribo.com/ulepszony-zestaw-na ... p-981.html
Było A4 B8 2.0 TDI CR 177 KM, 2014
Jest A6C7 3.0 TDI CR, 204 KM, 2014
Jest A6C7 3.0 TDI CR, 204 KM, 2014
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 21:48
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lichfield
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
Da ktoś namiary na numer części zestawu naprawczego mechatroniki do mojej skrzyni 0B5 Vin: WAUZZZ4G8DN126962
Od czasu do czasu wsteczny bieg się nie załącza i wywala błąd skrzyni.
Od czasu do czasu wsteczny bieg się nie załącza i wywala błąd skrzyni.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 30 mar 2023, 23:22
- Imię: Maciej
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8 TFSI 190KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Płock
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
Panowie rozwiązaliście problemy z szarpnięciem po zatrzymaniu? Jestem na etapie wymieniania wszystkiego po kolei i póki co bez efektów. Będę bardzo wdzięczny za info co rozwiązało ten problem. Prowadzę serwis skrzyń dl501 robiłem dziesiątki razy i takiego przypadku nie miałem zeby po zrobieniu sprzęgła i sterownika auto jeździło wzorowo a sekundę po zatrzymaniu kop w plecy
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
Strzelam - może jakiś czujnik na hamulcu czy coś powoduje wzbudzenie po zatrzymaniu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 05 kwie 2023, 08:52
- Imię: Marcin
- Moje auto: Q5
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tomaszów
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
Ktoś rozwiązał problem ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 14 maja 2013, 09:53
- Imię: Tomasz
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ST
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
Ja zaobserwowałem u siebie takie szarpanie, zaraz po wymianie oleju i filtrów w skrzyni.
Robiłem adaptacje wg poradnika Ross-Tech (VCDS): http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... _(DSG/0B5)
Dopiero po zrobieniu wg tego, auto przestało się wyrywać po zatrzymaniu: https://www.youtube.com/watch?v=2SL-6nbgSoI (tutaj trzeba zrobić dwie dodatkowe procedury)
Robiłem adaptacje wg poradnika Ross-Tech (VCDS): http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... _(DSG/0B5)
Dopiero po zrobieniu wg tego, auto przestało się wyrywać po zatrzymaniu: https://www.youtube.com/watch?v=2SL-6nbgSoI (tutaj trzeba zrobić dwie dodatkowe procedury)
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
Te procedury VCDS'em często są tu nieskuteczne. Lepiej zrobić ODIS'em.