Sklep
auto gamma
sportwheels.pl
Tarcze, hamulce
Części aut

części samochodowe

Zepsuta piasta, jedyne wyjscie gwintowanie?

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
ml13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 13 mar 2021, 01:20
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Zepsuta piasta, jedyne wyjscie gwintowanie?

Post autor: ml13 » 01 lip 2022, 12:33

Witam. Mam dość nietypowy przypadek. W moim aucie (Audi A6 C5 2.8 V6 quatrro 1997) obrobiły się gwinty, w które wkręca się śruby. Po ściągnięciu przez mechanika piasty okazało się, że żaden zamiennik niepasuje. Standardowo wszystkie zamienniki mają 38 zębów i większą średnice. U mnie jest 33, chyba ze mechanik pomylił się z liczeniem. Co robić? Gwintować? Będzie to bezpieczne? A może ktoś wie od jakiego auta może pasować? Z tego co widziałem cześć 8D0501653B do audi a4, też ma taką samą ilość zębów. Ale czy bedzie pasować? Oczywiście też nie do dostania, ale może akurat prędzej w używkach znajdę? Załączam zdjęcie tej felernej piasty.
https://ibb.co/RhXGL55
https://ibb.co/QDYbWyW
https://ibb.co/QDYbWyW
https://ibb.co/zGb9Cc0
Pozdrawiam .

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Zepsuta piasta, jedyne wyjscie gwintowanie?

Post autor: bgroni » 02 lip 2022, 13:14

Witam

Z tego niestety mało można zrobić. Albo znajdziesz podobną jak twojej piasty, albo znajdż firmę zajmującej się obróbki skrawaniem i powiedz, żeby Ci na tokarce wyskrawali 0.02 do 0.05mm czołowej powierzchy, ponieważ warstwa metalu obok tego gwintu rozwalonego odstaje i będzie bycia.

Potem jest takie coś jak helicoil, do naprawy gwintowanych otworów. Tam już musi frezarka numeryczna albo konwecjonalna z dobrego fachowca, rozszerzyć tego zepsutego otworu na średnicę helicoil-a. *Warunek konieczny jest dobrze scentrować otworu, do 0.1mm tolerancji.

Dowiedż się jaką wytrzymałością maja helicoil i będziesz miał gwint naprawiony.

Przed całego zabiegu, upewnij się na stacji diagnostycznej, czy przejdzie Ci przegląd. Zapytaj uczciwie diagnosta, powienien wiedzieć.

Ale taniej Ci wyjdzie znależć używaną piastę...
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”