Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Szarpanie - skrzynia biegów

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Uzytkownik700
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 09 cze 2021, 09:09
Imię: Pawel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Lokalizacja: Slask

Szarpanie - skrzynia biegów

Post autor: Uzytkownik700 » 09 cze 2021, 09:40

Cześć, na wstępie chciałbym zaznaczyć że jestem nowym użytkownikiem forum i nie znam się na samochodach - szukam pomocy.

Samochód A6 C7 (2015) Competition 3.0BiTDI, skrzynia 8-biegowy tiptronic - typ skrzyni PPE, kod silnika CVUB.

Problem:
Podczas stałej, równej jazdy z minimalnym gazem, samochód szarpie. Szarpanie występuje tuż przed zmianą biegu (najczęściej z 2 na 3, z 3 na 4 i z 4 na 5), przy prędkości 40-80km/h i obrotach 1300-1700. Podczas szarpania obrotomierz jest w stałej pozycji.

Rok temu podczas przeglądu pogwarancyjnego w ASO wspomniałem o szarpaniu. Po przeglądzie powiedziano mi, że w ramach akcji serwisowej zaktualizowano sterownik skrzyni biegów, a pracownik nie odczuł żadnego szarpania. Problem wrócił po tygodniu i zaproponowano mi cofnięcie zmian w ASO na co też się zdecydowałem. Jednak problem cały czas występował, w ASO nie są w stanie mi pomóc i od tego czasu kontaktowałem z kilkunastoma serwisami. Zalecano mi wymianę skrzyni biegów lub odmawiano pomocy. Co ciekawe przez zimę, podczas niższych temperatur problemu nie było. Problem znowu się pojawił 1,5-2 miesiące temu, kiedy zrobiło się cieplej.