Szarpanie - skrzynia biegów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 09 cze 2021, 09:09
- Imię: Pawel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Lokalizacja: Slask
Szarpanie - skrzynia biegów
Cześć, na wstępie chciałbym zaznaczyć że jestem nowym użytkownikiem forum i nie znam się na samochodach - szukam pomocy.
Samochód A6 C7 (2015) Competition 3.0BiTDI, skrzynia 8-biegowy tiptronic - typ skrzyni PPE, kod silnika CVUB.
Problem:
Podczas stałej, równej jazdy z minimalnym gazem, samochód szarpie. Szarpanie występuje tuż przed zmianą biegu (najczęściej z 2 na 3, z 3 na 4 i z 4 na 5), przy prędkości 40-80km/h i obrotach 1300-1700. Podczas szarpania obrotomierz jest w stałej pozycji.
Rok temu podczas przeglądu pogwarancyjnego w ASO wspomniałem o szarpaniu. Po przeglądzie powiedziano mi, że w ramach akcji serwisowej zaktualizowano sterownik skrzyni biegów, a pracownik nie odczuł żadnego szarpania. Problem wrócił po tygodniu i zaproponowano mi cofnięcie zmian w ASO na co też się zdecydowałem. Jednak problem cały czas występował, w ASO nie są w stanie mi pomóc i od tego czasu kontaktowałem z kilkunastoma serwisami. Zalecano mi wymianę skrzyni biegów lub odmawiano pomocy. Co ciekawe przez zimę, podczas niższych temperatur problemu nie było. Problem znowu się pojawił 1,5-2 miesiące temu, kiedy zrobiło się cieplej.
Czytałem fora i jak wspomniałem rozmawiałem z mechanikami, ale bez skutku. Czy ktoś miał podobny problem? Czy możecie polecić serwis (najlepiej na Śląsku), który podejmie się diagnozy / naprawy? Dodam, że samochód ma prawie 150tys. km. przebiegu a olej w skrzyni nigdy był wymieniany. Zdecyduję się na wymianę oleju w serwisie ZF, ale nie jestem za bardzo przekonany, że to pomoże. Bardzo proszę forumowiczów o pomoc - jesteście moją ostatnią deską ratunku
Samochód A6 C7 (2015) Competition 3.0BiTDI, skrzynia 8-biegowy tiptronic - typ skrzyni PPE, kod silnika CVUB.
Problem:
Podczas stałej, równej jazdy z minimalnym gazem, samochód szarpie. Szarpanie występuje tuż przed zmianą biegu (najczęściej z 2 na 3, z 3 na 4 i z 4 na 5), przy prędkości 40-80km/h i obrotach 1300-1700. Podczas szarpania obrotomierz jest w stałej pozycji.
Rok temu podczas przeglądu pogwarancyjnego w ASO wspomniałem o szarpaniu. Po przeglądzie powiedziano mi, że w ramach akcji serwisowej zaktualizowano sterownik skrzyni biegów, a pracownik nie odczuł żadnego szarpania. Problem wrócił po tygodniu i zaproponowano mi cofnięcie zmian w ASO na co też się zdecydowałem. Jednak problem cały czas występował, w ASO nie są w stanie mi pomóc i od tego czasu kontaktowałem z kilkunastoma serwisami. Zalecano mi wymianę skrzyni biegów lub odmawiano pomocy. Co ciekawe przez zimę, podczas niższych temperatur problemu nie było. Problem znowu się pojawił 1,5-2 miesiące temu, kiedy zrobiło się cieplej.
Czytałem fora i jak wspomniałem rozmawiałem z mechanikami, ale bez skutku. Czy ktoś miał podobny problem? Czy możecie polecić serwis (najlepiej na Śląsku), który podejmie się diagnozy / naprawy? Dodam, że samochód ma prawie 150tys. km. przebiegu a olej w skrzyni nigdy był wymieniany. Zdecyduję się na wymianę oleju w serwisie ZF, ale nie jestem za bardzo przekonany, że to pomoże. Bardzo proszę forumowiczów o pomoc - jesteście moją ostatnią deską ratunku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Szarpanie - skrzynia biegów
Podwójna wymiana statyczna i ponowna adaptacja skrzyni powinna pomóc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 07 lis 2018, 15:44
- Imię: Mariusz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Szarpanie - skrzynia biegów
@mat a skąd masz taką pewność, że wymiana oleju da efekt?
Od niedawna mam podobne objawy (jeszcze w 100% nie jestem pewny w którym momencie to się dzieje). Auto A6 C7 (2015) 3.0 BiTDI CVUA, PPE.
Moja historia wygląda następująco:
Auto z przebiegiem około 160tyś nigdy nie miało wymiany oleju w skrzyni. W październiku zeszłego roku zdecydowałem się na pojedynczą statyczną wymianę wraz z filtrem aby zobaczyć reakcję samochodu. I faktycznie zrobiło się przyjemniej tzn. czuło się, że auto jest bardziej "zwarte" w pracy i do tego ustąpił nowy objaw czyli na zimnej skrzyni po uruchomieniu auta zdarzało się jej przy delikatnym hamowaniu przed zatrzymaniem zacząć szarpać (uczucie jakby napęd bardzo szybko się rozłączał i łączył) ale po przejechaniu około 1000km skrzynia wróciła do stanu pracy sprzed wymiany (szarpanie nie wróciło) czyli stojąc na światłach gdy chcę ruszyć i puszczam hamulec i naciskam gaz auto jakby miało "czknięcie" i rusza do przodu (brak tego objawu jak pozwolę samochodowi przetoczyć się samemu przez jakieś 0.5 - 1s).
Doszedłem do wniosku, że statyczna wymiana mogła być za słaba i w tym roku w lutym dokonałem dynamicznej wymiany oleju wraz z filtrem i rzekomo adaptacją skrzyni. Po jej wymianie skrzynia działała ponownie dobrze aczkolwiek czknięcie przy ruszaniu czasem występowało. Od tej pory auto przejechało około 3tyś km i pojawił się podobny objaw jak u kolegi wyżej. Czyli przy niższych biegach w prędkościach do około 50km/h (przy wyższych nie przyuważyłem tego) i jak kolega napisał małym gazie, a w zasadzie +/- zwykłe utrzymanie prędkości auto zaczyna poszarpywać jakby napęd się rozłączał i szybko podłączał. Jeśli chodzi o obroty to chyba raczej są stałe z lekkimi wahaniami typu +/- 50obr? Nie występuje to też za każdym razem ale już odczuwalnie często.
Zastanawiam się czy coś pokroju lock up nie wchodzi tutaj do gry?
Od niedawna mam podobne objawy (jeszcze w 100% nie jestem pewny w którym momencie to się dzieje). Auto A6 C7 (2015) 3.0 BiTDI CVUA, PPE.
Moja historia wygląda następująco:
Auto z przebiegiem około 160tyś nigdy nie miało wymiany oleju w skrzyni. W październiku zeszłego roku zdecydowałem się na pojedynczą statyczną wymianę wraz z filtrem aby zobaczyć reakcję samochodu. I faktycznie zrobiło się przyjemniej tzn. czuło się, że auto jest bardziej "zwarte" w pracy i do tego ustąpił nowy objaw czyli na zimnej skrzyni po uruchomieniu auta zdarzało się jej przy delikatnym hamowaniu przed zatrzymaniem zacząć szarpać (uczucie jakby napęd bardzo szybko się rozłączał i łączył) ale po przejechaniu około 1000km skrzynia wróciła do stanu pracy sprzed wymiany (szarpanie nie wróciło) czyli stojąc na światłach gdy chcę ruszyć i puszczam hamulec i naciskam gaz auto jakby miało "czknięcie" i rusza do przodu (brak tego objawu jak pozwolę samochodowi przetoczyć się samemu przez jakieś 0.5 - 1s).
Doszedłem do wniosku, że statyczna wymiana mogła być za słaba i w tym roku w lutym dokonałem dynamicznej wymiany oleju wraz z filtrem i rzekomo adaptacją skrzyni. Po jej wymianie skrzynia działała ponownie dobrze aczkolwiek czknięcie przy ruszaniu czasem występowało. Od tej pory auto przejechało około 3tyś km i pojawił się podobny objaw jak u kolegi wyżej. Czyli przy niższych biegach w prędkościach do około 50km/h (przy wyższych nie przyuważyłem tego) i jak kolega napisał małym gazie, a w zasadzie +/- zwykłe utrzymanie prędkości auto zaczyna poszarpywać jakby napęd się rozłączał i szybko podłączał. Jeśli chodzi o obroty to chyba raczej są stałe z lekkimi wahaniami typu +/- 50obr? Nie występuje to też za każdym razem ale już odczuwalnie często.
Zastanawiam się czy coś pokroju lock up nie wchodzi tutaj do gry?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 09 cze 2021, 09:09
- Imię: Pawel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Lokalizacja: Slask
Re: Szarpanie - skrzynia biegów
Dzięki za odpowiedzi
@Factor
Mam dokładnie takie objawy, jakie opisałeś w ostatnim akapicie. Dodam tylko, że gdy skrzynia jest w trybie sport lub manual, szarpania raczej nie ma (jeśli jest to niewyczuwalne, w porównaniu z normalnym trybem).
@mat1324
Po tym co napisał @Factor straciłem resztę nadziei, że wymiana oleju pomoże. Ale spróbuję, póki co nic innego mi nie pozostało, a może ktoś coś napisze dzięki!
@Factor
Mam dokładnie takie objawy, jakie opisałeś w ostatnim akapicie. Dodam tylko, że gdy skrzynia jest w trybie sport lub manual, szarpania raczej nie ma (jeśli jest to niewyczuwalne, w porównaniu z normalnym trybem).
@mat1324
Po tym co napisał @Factor straciłem resztę nadziei, że wymiana oleju pomoże. Ale spróbuję, póki co nic innego mi nie pozostało, a może ktoś coś napisze dzięki!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 07 lis 2018, 15:44
- Imię: Mariusz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Szarpanie - skrzynia biegów
No jestem ciekawy jaki pomysł ma @mat1324
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Szarpanie - skrzynia biegów
Można zrobić samo skasowanie adaptacji i zobaczyć czy będzie lepiej. Adaptację kasuję się tak samo jak w 6H19, czyli wpisuje się zero w pierwszym kanale adaptacji.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 07 lis 2018, 15:44
- Imię: Mariusz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Szarpanie - skrzynia biegów
Posiadam OBDeleven i czy z jego poziomu mogę dokonać takiej operacji?
W OBDeleven znalazłem następującą ścieżkę Jednostki sterujące -> Elektronika skrzyni biegów -> Ustawienia podstawowe a w nim: Czy jedna z pierwszych opcji to jest to czego powinienem szukać?
Oraz w Dane w czasie rzeczywistym jest cała masa pozycji a wśród nich: Czy byłby one pomocne w "forumowej" diagnozie problemu?
W OBDeleven znalazłem następującą ścieżkę Jednostki sterujące -> Elektronika skrzyni biegów -> Ustawienia podstawowe a w nim: Czy jedna z pierwszych opcji to jest to czego powinienem szukać?
Oraz w Dane w czasie rzeczywistym jest cała masa pozycji a wśród nich: Czy byłby one pomocne w "forumowej" diagnozie problemu?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 05 lut 2020, 23:31
- Imię: Patryk
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Hattingen Nrw
Re: Szarpanie - skrzynia biegów
Witam
Wymieniałem olej dynamicznie przy 80 tyś. u siebie w identycznym modelu tyle że 2016r. Miałem podobne objawy. Zacząłbym jednak od wgrania najnowszego softu dla skrzyni , jeśli to nie pomoże wtedy wymieniłbym olej.
Metodę pozostawiam dla osobistych upodobań. Olej lać oryginalny od producenta żadnych zamienników.
Jest to oczywiście moja sugestia
Wymieniałem olej dynamicznie przy 80 tyś. u siebie w identycznym modelu tyle że 2016r. Miałem podobne objawy. Zacząłbym jednak od wgrania najnowszego softu dla skrzyni , jeśli to nie pomoże wtedy wymieniłbym olej.
Metodę pozostawiam dla osobistych upodobań. Olej lać oryginalny od producenta żadnych zamienników.
Jest to oczywiście moja sugestia
MITZI82PL
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 19 lis 2021, 12:47
- Imię: Kuba
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Daleki sącz
Re: Szarpanie - skrzynia biegów
Witam, nie wiem czy problem u ciebie się rozwiązał, ale mam taki sam. Posiadam Audi c7 po lift 2015r 3.0 BiTdi 320koni(niedawno zrobione na 400).Uzytkownik700 pisze: ↑09 cze 2021, 09:40Cześć, na wstępie chciałbym zaznaczyć że jestem nowym użytkownikiem forum i nie znam się na samochodach - szukam pomocy.
Samochód A6 C7 (2015) Competition 3.0BiTDI, skrzynia 8-biegowy tiptronic - typ skrzyni PPE, kod silnika CVUB.
Problem:
Podczas stałej, równej jazdy z minimalnym gazem, samochód szarpie. Szarpanie występuje tuż przed zmianą biegu (najczęściej z 2 na 3, z 3 na 4 i z 4 na 5), przy prędkości 40-80km/h i obrotach 1300-1700. Podczas szarpania obrotomierz jest w stałej pozycji.
Rok temu podczas przeglądu pogwarancyjnego w ASO wspomniałem o szarpaniu. Po przeglądzie powiedziano mi, że w ramach akcji serwisowej zaktualizowano sterownik skrzyni biegów, a pracownik nie odczuł żadnego szarpania. Problem wrócił po tygodniu i zaproponowano mi cofnięcie zmian w ASO na co też się zdecydowałem. Jednak problem cały czas występował, w ASO nie są w stanie mi pomóc i od tego czasu kontaktowałem z kilkunastoma serwisami. Zalecano mi wymianę skrzyni biegów lub odmawiano pomocy. Co ciekawe przez zimę, podczas niższych temperatur problemu nie było. Problem znowu się pojawił 1,5-2 miesiące temu, kiedy zrobiło się cieplej.
Czytałem fora i jak wspomniałem rozmawiałem z mechanikami, ale bez skutku. Czy ktoś miał podobny problem? Czy możecie polecić serwis (najlepiej na Śląsku), który podejmie się diagnozy / naprawy? Dodam, że samochód ma prawie 150tys. km. przebiegu a olej w skrzyni nigdy był wymieniany. Zdecyduję się na wymianę oleju w serwisie ZF, ale nie jestem za bardzo przekonany, że to pomoże. Bardzo proszę forumowiczów o pomoc - jesteście moją ostatnią deską ratunku
Kupiłem auto rok temu przy przebiegu 157tys km(nigdy nie zmieniany olej) już podczas wracania z Poznania do domu raz szarpnął, poczytałem opinie ludzi którzy nigdy nie mieli takiej sytuacji żeby wymienić olej statycznie, jedni twierdzili żeby dynamicznie druga cześć osób żeby 2 statycznie, większość osób zdecydowanie twierdziło ze trzeba to zrobić na oryginalnym oleju zf i tak tez zdecydowałem zrobiłem dynamiczna wymianę poszło około 15litrow oleju zf nowe uszczelki filtry itp, wgrywanie nowych softów, 5 adaptacji koszt 2.500zl i na koniec rozczarowanie bo to nic nie pomogło, typ od wymiany próbował jeszcze tam softy zmieniać itp, ale to na darmo, ostatnio na grupie na face polecili mi pojechać do tunera zrobić program ze pomoże(nie pomogło ale za to chociaż jest więcej mocy). na ten moment będę się albo rozglądał za nowa skrzynia(ostatnio się nawet rzuciła w nawet rozsądnych pieniążkach) lub pojadę do fachowca od skrzyń i będę robił regeneracje skrzyni(koszt koło 5tysi.)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 90
- Rejestracja: 22 sty 2010, 18:24
- Imię: Adam
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Szarpanie - skrzynia biegów
Czy ktoś z wypowiadających się powyżej rozwiązał problem ... wydaje się że mam podobnie w C6 (6HP19A) ale tylko miedzy 3 a 4 biegiem (tóż przed zapięciem 4 biegu drgania w formie "tarki".
Olej byl wymieniany 35 tyś km temu ... może sie z lekka zdegradował a skrzynia nie przeprowadza nowych adaptacji ... zamierzam przeprowadzić adaptację na dniach, ale pytam czy może ktoś już rozwiązał problem.
Olej byl wymieniany 35 tyś km temu ... może sie z lekka zdegradował a skrzynia nie przeprowadza nowych adaptacji ... zamierzam przeprowadzić adaptację na dniach, ale pytam czy może ktoś już rozwiązał problem.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga