Posiadam pojazd audi A6 C5 2001r. 1.9 TDI 115km. Problem tkwi w ogrzewaniu . Mianowicie po przejechaniu jakiegoś odcinka grzeje tak jak powinno być (dalsza trasa-nagle wieje zimnym za jakiś czas wieje znów ciepłym) .Innym razem po przejechaniu podobnego odcinka grzeje zimnym powietrzem (dalsza trasa wieje ciepłym i tak na zmiane raz ciepło raz zimno).
Zauważyłem utratę płynu chłodniczego około litr na 500 km. Sprawdziłem przewody brak wycieku. Odpowietrznik w zbiorniku oraz poszczególne części przy odpowietrzniku od boryga były mokre.
Diagnostyka
1.Zauważyłem problem z temperatura silnika. Po przejechaniu jakiegoś odcinka temperatura 70 stopni. Kolejnym razem po przejechaniu podobnego odcinka temp. 90 stopni i po chwili spada do 80,70 stopni. Wymienilem termostat. Poprawa zauważalna jednakże co jakiś czas zauważalnie dłużej się nagrzewa do 90 stopni. Problem sprawdzany komputerowo ( temp. na komputerze zgodna z temp. Na blacie) przewód wychodzący od termostatu jest ciągle zimnym. Czy tak powinno być

Chciałem przegonic samochód podczas dużych obrotów zauważyłem że temp wzrosła do 120 stopni. Zauważyłem ten problem tylko raz
Jednakze problem z ogrzewaniem bez skutku.
2 Odpowietrzylem nagrzewnice. (Dwa przewody umiejscowienie przy podszybiu ciepłe)
Problem z ogrzewaniem bez skutku
3. Wykonałem test uszczelki pod głowicą. PodCas testu ukazał się kolor zielony ( ciemny wpadający w błękitny) mechanik stwierdził słowami może być uszczelka ale niekoniecznie jeżeli test zabarwiłby się na żółto 100 proc uszczelka.
Problem z ogrzewaniem bez skutku
4. Znajomy wykonał mi nastawianie do ustawień fabrycznych klapek (klapek temperatury itd) oraz diagnostyka komputerowa
Problem bez skutku
4. Dokonałem wstępnej diagnostyki pompy wody . Zdjalem przewód borygo wchodzący do bloku silnika. Brak jakiekolwiek ciśnienia. Natomiast ciśnienia w zbiorniku bardzo duże tak jak i przewody Górne boryga bardzo napięte.
Znajomy mechanik podpowiedział że najprawdopodobniej pompa wody. Jak myślicue co może być przyczyną danego problemu
