Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep
felgi - sklep internetowy ucando.pl

DFBA problem z DPF

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
cernos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 14 sie 2023, 19:18
Imię: Konrad
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 DDVE 231KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Livingston

DFBA problem z DPF

Post autor: cernos » 25 sie 2023, 08:36

Witam <luzik>
Dziś przychodzę do was po pomoc w sprawie mojego DPF , niedawno nabyłem ten samochód i problem jest taki że wypala mi dpfa co jakieś 70-100 km lub około tydzień , poznaje to po tym że zwiększaja się obroty do około 1000 na biegu jałowym i wiatrak chodzi głośno. Jakie parametry z vcds mógłbym wam podać żeby można było zdiagnozować mój problem? Czy to w ogóle jest normalne że wypala go tak często ? I zazwyczaj to wypalanie trwa około 10 minut więc też wydaje się że krótko, wczoraj zaczęło wypalanie zaraz po odpaleniu zimnego silnika więc też mnie to zdziwiło.

Samochód to Audi A6 c8 2.0 TDI 204hp MHEV 2019 kod silnika DFBA.

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i proszę o pomoc. <okok> <rotfl>

cork
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 25 mar 2018, 10:18
Imię: Cork
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kościan

Re: DFBA problem z DPF

Post autor: cork » 28 sie 2023, 10:43

U mnie też często wypala ale nie aż tak , jazda po mieście- krótkie odcinki wypalanie średnio co 140-160 km ,na autostradzie wypalanie wychodzi koło 360-400 km. Zobacz jakie masz wartości w :
-granica zapełnienia ,masa popiołu w filtrze cząstek stałych
-zawartość popiołu w oleju
i czy zgadzają się wartości : zmierzona masa sadzy a obliczona masa sadzy - podczas wypalania

Ponoć w tych modelach wypala się częściej filtr niż w poprzednich A6C7 2.0tdi

cernos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 14 sie 2023, 19:18
Imię: Konrad
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 DDVE 231KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Livingston

Re: DFBA problem z DPF

Post autor: cernos » 31 sie 2023, 09:28

Dzięki bardzo za odpowiedź! <rotfl> <rotfl> Postaram się dziś podpiąć kompa i zobaczyć te wartości, odezwę się co i jak jak sprawdzę <luzik>

cernos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 14 sie 2023, 19:18
Imię: Konrad
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 DDVE 231KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Livingston

Re: DFBA problem z DPF

Post autor: cernos » 31 sie 2023, 16:26

cork pisze:
28 sie 2023, 10:43
U mnie też często wypala ale nie aż tak , jazda po mieście- krótkie odcinki wypalanie średnio co 140-160 km ,na autostradzie wypalanie wychodzi koło 360-400 km. Zobacz jakie masz wartości w :
-granica zapełnienia ,masa popiołu w filtrze cząstek stałych
-zawartość popiołu w oleju
i czy zgadzają się wartości : zmierzona masa sadzy a obliczona masa sadzy - podczas wypalania

Ponoć w tych modelach wypala się częściej filtr niż w poprzednich A6C7 2.0tdi
Tak więc moje wyniki to
Obliczona masa sadzy : 20.91g
Zmierzona masa sadzy : 0.12g
Masa popiołu olejowego:15,7276388g
Granica zapełnienia :80,00g

Chciałem dodać zdjęcie ale plik jest za duży.

ggonde
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 22 lis 2023, 17:51
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2019
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Re: DFBA problem z DPF

Post autor: ggonde » 27 mar 2024, 14:48

Hej

Temat byl zywy pol roku temu, ale podbijam z tym samym problemem. Czeste wypalanie DPF-a w miescie co ok. 200km, w trasie 300-400km ten sam silnik.
Zastanawia mnie czy to jednak nie jest norma bo w kilku miejscach widzialem, ze ludzie zrzucaja wine na nowy soft (mam ostatni do tego silnika).

Generalnie co zauwazylem
- wypalanie zaczyna sie przy ok. 21-22g sadzy obliczonej.
(Ciekawe ze sadza zmierzona nie startuje od 0 ale od -9.99. Z tego co widze u kolegi tez tak jest bo pokazana wartosc oscyluje w okolicy kilku gram vs zmierzona na poziomie 20-22?)
- w trasie wychodzi mi jakies 0.04g sadzy na km co daloby mozliwosc przejechania ok 400-500km miedzy wypalaniem
- w miescie jedno dobre depniecie daje czasem przyrost o 0.03-0.04g obliczone wiec tu zapelnienie postepuje szybko
- ciekawe, ze dpf wypada sie zazwyczaj schodzac do wartosci ok. 5g i przestaje Stad 21-5 = 15g tyle pojemnosci uzytecznej dla mnie ma moj dpf. To daje +/- 200km odwozac zimnym dieslem dzieciaki rano do szkoly. Koszmar

Zastanawia mnie jak wyglada to u innych?
1. Czy DPF u Was tez wypala sie przy 21-22g?
2. Moze moj silnik generuje duzo sadzy - wiecej niz powinien? (koretky na wtryskach prawie nie mam, dolot czysty, turbina sprawna, problemy z klapa wydechu naprawione, moze jeszcze olej spalac ew.)

Bede wdzieczny za uwagi.

cork
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 25 mar 2018, 10:18
Imię: Cork
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kościan

Re: DFBA problem z DPF

Post autor: cork » 22 kwie 2024, 10:30

Cześć,
też mnie lekko mówiąc drażni częste wypalanie, mam dokładnie takie same interwały wypalania , jedyne co to u mnie zaczyna wypalać od 24gramy reszta danych co podałeś jest identyczna.
Co ciekawe mam soft cofnięty do tego przed eco wersjami i za wiele to nie dało.

LukaszRud
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 15 mar 2010, 08:52
Imię: Łukasz
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Świnoujście

Re: DFBA problem z DPF

Post autor: LukaszRud » 18 paź 2024, 20:21

Koledzy mam trochę starsze a6 z silnikiem ddda i sprawa wypalania wygląda identycznie 200-260 miasto 450-550 trasa w parametrach podobnie 24 g początek 3-5g koniec. Więc chyba to normalne.
LukaszRud

Kamilwoz240
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 03 lip 2025, 18:28
Imię: Kamil
Rocznik: 2019
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Libusza

Re: DFBA problem z DPF

Post autor: Kamilwoz240 » 07 lip 2025, 21:33

Witam, mam podobnie z tym wypalanie dpf w DFBA
Doszszedl ktoś czemu tak często się wypala ?

Zamor91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 14 gru 2025, 11:43
Imię: Sebastian
Rocznik: 2019
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Telford

Re: DFBA problem z DPF

Post autor: Zamor91 » 14 gru 2025, 11:55

Miałem niedawno wymieniany DPF i Turbo na gwarancji, i w sumie auto mam od niedawna i nie wiem czy tak powinno być ale wypala mi DPF właśnie dość często bo co około 225 km. Serwis twierdzi że wszystkie parametry zresetowali i twierdzili że DPF musi się
Zaadaptować ale przejechałem już z 2 tys km i pali tak samo plus zauważyłem że jak jest zimno poniżej 10 stopni to auto wchodzi w tryb podwyższonych obrotów ale nie wypala DPF. Podwyższone obroty nie zawsze świadczą o tym że to wypalanie DPF, obserwuje za pomocą Carista i przy zimnej temp prawie zawsze auto podwyższa obroty do 1000.

Informacje o filtrze cząstek stałych (DPF)
• Poziom sadzy: 0.85 oz (UK)
• Czas od ostatniej regeneracji DPF: 35.1 godziny
• Przebieg od ostatniej regeneracji DPF: 233 km

Cykl mieszany ale głównie drogi do 100km/h.

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 566
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: DFBA problem z DPF

Post autor: tomnik » 14 gru 2025, 16:33

Zamor91 pisze:
14 gru 2025, 11:55
Serwis twierdzi że wszystkie parametry zresetowali i twierdzili że DPF musi się zaadaptować
Według mojej wiedzy nie jest to prawdą...
Wymiana odbyła się na oryginalny DPF (ASO), czy zamiennik ?
Zamor91 pisze:
14 gru 2025, 11:55
Informacje o filtrze(...)
Przedstawiłeś za mało danych.
Potrzebne :
-obliczona wartość sadzy
-rzeczywista wartość sadzy
-różnica ciśnień na jałowym
-poziom popiołu w ml, gramach
-ilość km od przeprowadzonej regeneracji
Dane najlepiej z VCDS. Jeśli Carista podaje dane, o które pytam, podaj je.
Bardzo dobra alternatywa do podglądu parametrów filtra, to aplikacja VAG DPF (tym bardziej, że posiadasz już interfejs Carista)

PS. Te 0,85 oz, którą podałeś, świadczy o niezresetowaniu wartości popiołu przy wymianie filtra na nowy. Dlatego pytam gdzie wymiana, o której piszesz została przeprowadzona ? W serwisie independent, czy w ASO ?
Brak resetu nie będzie miał dużego wpływu (w tym przypadku) na ilości km między regeneracjami.
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com

Zamor91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 14 gru 2025, 11:43
Imię: Sebastian
Rocznik: 2019
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Telford

Re: DFBA problem z DPF

Post autor: Zamor91 » 14 gru 2025, 18:21

Cześć,
poniżej przekazuję dostępne parametry DPF odczytane z aplikacji (Carista / VAG DPF):
• Sadza obliczona: 14,49 g
• Sadza zmierzona: 2,29 g
• Różnica ciśnień na biegu jałowym: 1,5 hPa
• Pozostałość popiołu olejowego: 2,25 g
• Dystans od ostatniej regeneracji: 61,76 mil (~99 km)
• Czas od ostatniej regeneracji: 91 min
• Temperatura przed DPF: 306,9°C
• Temperatura za DPF: 309,5°C

Według serwisu wszystkie adaptacje zostały zresetowane po wymianie i DPF miał się „zaadaptować”.
Wymiana była wykonana na gwarancji, a serwis twierdzi, że zamontowany został oryginalny DPF (OEM).

Jeżeli Carista podaje wystarczające dane do wstępnej oceny, daj proszę znać, czy na ich podstawie można coś jednoznacznie stwierdzić. Jeśli nie – wskaż dokładnie, które parametry są kluczowe i w jakich warunkach powinny być zebrane (zimny / ciepły silnik).

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 566
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: DFBA problem z DPF

Post autor: tomnik » 14 gru 2025, 20:46

Jeśli auto użytkowane jest na krótkich odcinkach nie licz na mniej częste regeneracje filtra.
Co było powodem zmiany turbosprężarki ? Dlaczego wymiana dotyczyła też filtra DPF ? -turbina puściła olej, zanieczyściła filtr ? Czy wymieniony został czujnik różnicy ciśnienia DPF ?
Pytasz o kluczowe parametry ... Aby regeneracje odbywały się rzadziej, kluczową jest temperatura na filtrze. Jeśli będzie w miarę wysoka około 350st., co nie jest możliwe w jeździe miejskiej, czy krótszych odcinkach, gdzie nie można utrzymać jednostajnej prędkości, to proces tzw. biernej regeneracji nie będzie mógł być przeprowadzany. A to właśnie ten proces prowadzi do pokonania dłuższych odcinków między reg. To właśnie wtedy sadza nie jest doliczana, a jest nawet odliczana.
Generalnie, im chłodniej, im więcej w tych warunkach zatrzymań silnika, jego schłodzeń, tym regeneracja wymuszona przez ster. auta będzie odbywała się częściej.
Te temperatury przed i za filtrem, to tylko chwilowo, i nie na jałowych obrotach, tak ?
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com

Zamor91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 14 gru 2025, 11:43
Imię: Sebastian
Rocznik: 2019
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Telford

Re: DFBA problem z DPF

Post autor: Zamor91 » 14 gru 2025, 21:02

Auto nie jest użytkowane wyłącznie na krótkich odcinkach.
Mój codzienny dojazd do pracy to 21 mil w jedną stronę, czyli ok. 34 km (ok. 68 km dziennie), głównie jazda pozamiejska.

Parametry DPF, o których wcześniej pisałem, są odczytami wykonanymi teraz na zimnym silniku, bezpośrednio po uruchomieniu.
Samochód nie był dziś wcześniej odpalany, a w weekend zazwyczaj nie jest użytkowany, więc nie są to dane z jazdy ani z aktywnej regeneracji, tylko z postoju.

Wcześniejsza diagnostyka wskazywała na problem z turbosprężarką (ślady oleju i sadzy), co korelowało z błędem P200200. Na tej podstawie turbina została wymieniona, a następnie DPF został wymieniony.


Chciałbym jeszcze doprecyzować jedną obserwację z eksploatacji auta. Przy chłodniejszych temperaturach zewnętrznych (poniżej ~10°C) bardzo często po uruchomieniu silnika pojawiają się podwyższone obroty biegu jałowego (~1000 obr./min). Stan ten potrafi utrzymywać się nawet przez kilkanaście kilometrów jazdy (ok. 15 km).

W tym czasie aplikacja diagnostyczna nie wskazuje aktywnej regeneracji DPF (brak typowych oznak wypalania), mimo że obroty pozostają podwyższone. Zjawisko występuje regularnie przy niskich temperaturach, niezależnie od tego, czy samochód był wcześniej używany.

Chciałem to zaznaczyć jako kontekst do wcześniejszych danych i częstotliwości zachowań układu, bo nie zawsze pokrywa się to jednoznacznie z aktywną regeneracją filtra.

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 566
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: DFBA problem z DPF

Post autor: tomnik » 14 gru 2025, 21:33

Zamor91 pisze:
14 gru 2025, 21:02
bardzo często po uruchomieniu silnika pojawiają się podwyższone obroty biegu jałowego (~1000 obr./min).
W danych, które odczytuje program diagnostyczny mojego auta, można znaleźć informację, mówiącą o przyczynach, dla których sterownik silnika podwyższa obroty. Nie znam dostępnych możliwości diagnostycznych sterownika silnika DFBA. Tu (i nie tylko tu...) potrzeba dobrego fachowca z wiedzą a nie byle posiadacza VCDS-a.... W sprawie DPF jeszcze raz powtórzę info o aplikacji VAG DPF. I jeśli będzie współpracowała ze sterownikiem silnika Twojego auta, będziesz z niej z pewnością korzystał. Nie czerpię z propagowania jej żadnych korzyści.

Po za tematem, tak z dzikiej ciekawości :
Zamor91 pisze:
14 gru 2025, 21:02
Wcześniejsza diagnostyka wskazywała na problem z turbosprężarką (ślady oleju i sadzy)
Czy chcesz mi powiedzieć że na podstawie tego ASO w ramach gwarancji (ilu letniej..?) postanowiło wymienić turbosprężarkę i nietani podzespół, jakim jest filtr DPF...?
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com

Zamor91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 14 gru 2025, 11:43
Imię: Sebastian
Rocznik: 2019
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Telford

Re: DFBA problem z DPF

Post autor: Zamor91 » 14 gru 2025, 21:43

Auto kupiłem w tym roku i od samego początku po zakupie zaczęły pojawiać się problemy związane z DPF. Równolegle wykupiona została dwuletnia gwarancja, która obejmuje zarówno turbosprężarkę, jak i filtr DPF.

Na podstawie zgłaszanych objawów, wcześniejszej diagnostyki oraz błędów (m.in. P200200) decyzja o wymianie turbosprężarki oraz filtra DPF została podjęta w ramach tej gwarancji. Nie była to decyzja profilaktyczna ani uznaniowa — zakres gwarancji obejmował oba elementy, a problemy występowały od początku użytkowania auta po zakupie.

Odnośnie diagnostyki — zainstalowałem aplikację VAG DPF i szczerze mówiąc wcześniej nie wiedziałem, że mogę korzystać z innych aplikacji niż Carista na tym samym interfejsie. Dzięki za zwrócenie na to uwagi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C8 (2018- )”


opony samochodowe opony samochodowe opony samochodowe
hamulce części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
części samochodowe motostacja