Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 3.0 TDI] Zgasł i nie chce się obudzić

Silniki wysokoprężne
Fromcia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 13 lip 2025, 02:54
Imię: Sebastian
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

[A6 C6 3.0 TDI] Zgasł i nie chce się obudzić

Post autor: Fromcia » 30 lis 2025, 19:27

Witajcie! Niestety, ale mój pierwszy post będzie związany z awarią mojego auta...

Jak to wygląda?
Od pół roku posiadam Audi A6 C6 z roku 2005 z silnikiem 3.0 TDI (O oznaczeniu BMK) wszystko dotychczas było okej, jednakże pewnego wieczoru po pracy wracając do domu autko zrobiło mi psikusa. Po pracy wsiadłem do auta, odpaliłem je i chwilkę zagrzałem, ruszyłem i przejechałem ok. 2km.. dodałem gazu, żeby zdążyć przejechać na zielonym świetle na skrzyżowaniu i to właśnie było moje ostatnie dodanie gazu... Auto szarpnęło, zaczęła mi mrugać kontrolka od świec żarowych przestał reagować na pedał gazu i zgasł... Nie chciał się odpalić więc zholowałem je pod dom i na noc zostawiłem (Miałem nadzieję, że się naprawi) Na drugi dzień przyszedłem z VCDS i odczytałem błędy (Nie zapisałem ich jutro wrzucę) Błędy to:
- Błąd sterowania przepustnicy
- Świeca żarowa cylindra nr. 2 (Ten błąd od początku miałem)
- Błąd niskiego ciśnienia paliwa

Próbowałem odpalić go na plaka, jednak wyglądało to tak, że dopóki plak był podawany to jakoś to pracowało, ale strasznie trzęsło całym samochodem i zaraz gasł...
Zaglądałem do przepustnicy i jest cały czas w pozycji otwartej po przekręceni kluczyka na zapłon nic się nie zmienia.

Teraz moje pytanie, co tutaj może być przyczyną?
W czeluściach tego forum próbowałem się doszukać podobnego problemu lecz nic nie znalazłem, jak już coś znalazłem to do pojedynczego błędu, ale różnica była taka, że ja swojej bestii nie mogę obudzić a inni kurka wodna mogli.

Zaczynam się zastanawiać nad rozrządem czy nie przeskoczył, ale raczej byłoby to słychać jak się psuł, a tutaj w moim przypadku majestatycznie ucichł.

motogold
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 360
Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
Imię: Sławek
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3M

Re: [A6 C6 3.0 TDI] Zgasł i nie chce się obudzić

Post autor: motogold » 30 lis 2025, 19:45

Nie dostaje paliwa.Czyli masz coś z ciśnieniem na pompie.Sprawdź w parametrach,jakie masz ciśnienie rzeczywiste względem oczekiwanego.
I jak zaczynasz posta z pytaniem,to podstawa jaki błąd się wygenerował.

Fromcia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 13 lip 2025, 02:54
Imię: Sebastian
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Re: [A6 C6 3.0 TDI] Zgasł i nie chce się obudzić

Post autor: Fromcia » 30 lis 2025, 22:32

motogold pisze:
30 lis 2025, 19:45
Nie dostaje paliwa.Czyli masz coś z ciśnieniem na pompie.Sprawdź w parametrach,jakie masz ciśnienie rzeczywiste względem oczekiwanego.
Jutro podepnę się komputerem i sprawdzę jak to wygląda!
motogold pisze:
30 lis 2025, 19:45
I jak zaczynasz posta z pytaniem,to podstawa jaki błąd się wygenerował.
Jasne, zapamiętam na następny raz! Chociaż wolałbym nie mieć następnego.

Dlugi11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
Imię: Szymon
Rocznik: 2008
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Re: [A6 C6 3.0 TDI] Zgasł i nie chce się obudzić

Post autor: Dlugi11 » 01 gru 2025, 18:02

Pasek pompy wysokiego ciśnienia pewnie ci pękł

Fromcia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 13 lip 2025, 02:54
Imię: Sebastian
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Re: [A6 C6 3.0 TDI] Zgasł i nie chce się obudzić

Post autor: Fromcia » 01 gru 2025, 19:14

Zgodnie z obietnicą oto lista błędów
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 059-907-401-ASB.clb
Oznaczenie elementu: 4F0 910 402 L HW: 4F0 907 401 B
Komponent i/lub wersja: 3.0L V6TDI G000AG 0020
Kodowanie: 0011372
Kod serwisu: WSC 00775 444 64523
VCID: 2643439F91E704A691-8072
4 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

000260 - Miernik masy powietrza 1 (G70)
P0104 - 001 - chwilowy brak sygnału
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100001
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 546137 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2005.02.03
Czas: 09:12:36

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Moment obrotowy: 0.0 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Cykl pracy: 80.9 %
Napięcie: 13.07 V
Ciśnienie rzecz.: 999.6 mbar
Ilość powietrza/Obr.: 0.0 mg/suw

005445 - Sterowanie przepustnicy
P1545 - 002 - nieprawidłowe działanie
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100010
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 546137 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2005.02.03
Czas: 09:12:38

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Moment obrotowy: 0.0 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Napięcie: 13.07 V
Cykl pracy: 92.7 %
Bity binarnie: 010
Ilość powietrza/Obr.: 0.0 mg/suw

005659 - Świeca żarowa cylindra 2 (Q11)
P161B - 001 - przerwa
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100001
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 546137 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2005.02.03
Czas: 09:23:43

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 147 /min
Moment obrotowy: 374.4 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Cykl pracy: 1.0 %
Napięcie: 10.03 V
Cykl pracy: 15.0 %
Temperatura: -0.9*C

000801 - Czujnik obrotów silnika (G28)
P0321 - 001 - niewiarygodny sygnał - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100001
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 546137 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2005.02.03
Czas: 09:23:46

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 147 /min
Moment obrotowy: 390.0 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
(bez jednostek): 16.0
Napięcie: 9.42 V
(bez jednostek): 50.4
(bez jednostek): 109.2


Kody gotowości: 0 0 1 1 1
Jeżeli chodzi o błąd miernika masy powietrza to działa i nie jest zabrudzony, odłączyłem go, żeby spróbować uruchomić autko, jednak bezskutecznie.
Usunąłem błędy zakręciłem nim bez przepływki i błąd niskiego ciśnienia znikł.
Dlugi11 pisze:
01 gru 2025, 18:02
Pasek pompy wysokiego ciśnienia pewnie ci pękł
Zakładałem tą opcje, ale nie, jest cały i napięty.

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 233
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Re: [A6 C6 3.0 TDI] Zgasł i nie chce się obudzić

Post autor: gozdzik77 » 01 gru 2025, 20:44

Pasek napędu pompy paliwa do sprwdzenia. Pewnie się zerwał lub stracił zęby. Zakładasz nowy pasek i jedziesz dalej. nic nie trzeba ustawiać.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r

Dlugi11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
Imię: Szymon
Rocznik: 2008
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Re: [A6 C6 3.0 TDI] Zgasł i nie chce się obudzić

Post autor: Dlugi11 » 01 gru 2025, 22:02

Masz błąd czujnika położenia wału. To też może być przyczyna

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe opony samochodowe
hamulce części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
części samochodowe motostacja