BiTdi CGQB czujnik temp spalin G235
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 80
- Rejestracja: 13 lis 2015, 18:32
- Imię: Arek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: łódzkie
BiTdi CGQB czujnik temp spalin G235
Mam do wymiany czujnik G235 (wskazuje temp 1000 stopni) w BiTdi.
Czy jego numer to 059906088H czy z końcówką CD? Jakiej firmy najlepiej kupić ?
Druga sprawa czy da sie go wymienić bez wyciągania katalizatora? No rysunkach jest dość głęboko schowany...
Czy jego numer to 059906088H czy z końcówką CD? Jakiej firmy najlepiej kupić ?
Druga sprawa czy da sie go wymienić bez wyciągania katalizatora? No rysunkach jest dość głęboko schowany...
- Załączniki
-
- exhaust sensors.pdf
- (115.78 KiB) Pobrany 103 razy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: BiTdi CGQB czujnik temp spalin G235
Według serwisówki trzeba wymontować kata. Z końcówką H jest od 2.7/3.0 TDI i to jeszcze z A4. Drugie oznaczenie, czyli 059906088CD jest poprawne. Szukaj oryginału, bo nie ma dobrego zamiennika. Na allegro jest oryginał za 300 zł (link poniżej).
https://allegro.pl/oferta/czujnik-spali ... 1143544438
https://allegro.pl/oferta/czujnik-spali ... 1143544438
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 80
- Rejestracja: 13 lis 2015, 18:32
- Imię: Arek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: łódzkie
Re: BiTdi CGQB czujnik temp spalin G235
mat na Ciebie zawsze można liczyć
Jeszcze jak byś mógł podrzucić tą serwisówkę opisującą wymiane...

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: BiTdi CGQB czujnik temp spalin G235
Instrukcja ogranicza się do wymontowania kata, a potem odkręcenia czujnika i wypięcia jego wtyczki
. Ma być?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 80
- Rejestracja: 13 lis 2015, 18:32
- Imię: Arek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: łódzkie
Re: BiTdi CGQB czujnik temp spalin G235
Nie, nie trzeba...
Zastanawiam się jednak czy za te 3 stówki jest orginalny czujnik czy jakas podróbka z aliexpress...
Zastanawiam się jednak czy za te 3 stówki jest orginalny czujnik czy jakas podróbka z aliexpress...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: BiTdi CGQB czujnik temp spalin G235
Czasami są to leżaki magazynowe
.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 80
- Rejestracja: 13 lis 2015, 18:32
- Imię: Arek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: łódzkie
Re: BiTdi CGQB czujnik temp spalin G235
Dla potomnych, da się wymienić ten czujnik od góry bez wymontowania kata. Robota niezbyt przyjemna ale da się.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 maja 2021, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: kato
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 80
- Rejestracja: 13 lis 2015, 18:32
- Imię: Arek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: łódzkie
Re: BiTdi CGQB czujnik temp spalin G235
Trzeba wymontować podszybie, odsunąć katalizator od turbiny i się da, jest bardzo ciasno ale się da.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 20 sty 2022, 21:42
- Imię: Sebastian
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jędrzejów
Re: BiTdi CGQB czujnik temp spalin G235
Dodam coś od siebie, bo czytałem ten temat ostatnio.
Da się wymienić czujnik G235 w biTDI bez demontażu żadnego innego elementu.
Trzeba mieć klucz płasko - oczkowy 17 na zbyciu.
Jak masz już pewność że czujnik jest uszkodzony, to odcinasz przewód przy samym czujniku (jest ciasno, ja użyłem śrubokręta i motka żeby odciąć kabel bo kombinerki nie wchodzą).
Zakładasz 17 oczkową na czujnik, tak żeby go tylko poluzować.
Później trzeba klucz poświęcić i odciąć z połowę jego długości.
Klucz ma wejść pod mocowanie turbiny, a oczko ma być założone na czujniku temperatury, wtedy jest na tyle duży ruch i dostęp że można w miarę wygodnie odkręcać.
Chwila zabawy i czujnik wypada.
Montaż nowego czujnika jest trudniejszy - trzeba zrobić alladyna (klęknąć na silniku). Jedna ręka wchodzi z tylu od strony grodzi, druga jedyną dziurą pomiędzy turbo a silnikiem, wkładasz początek czujnika do dziurki a później delikatnie, na samych końcach palcy próbujesz wkręcić czujnik. Jak dasz sobie odrobinę oleju na gwint to wkręca się bez problemu.
Na koniec trzeba użyć drugiej połówki klucza - w jakiejś pozycji musi przypasować, wtedy od góry klucza przykładasz kawałek rury i lekko młotkiem. Czujnik jest dokręcony, klucz wychodzi, robota skończona.
Czas na wymianę to jakieś 20-30 minut, gdzie najwięcej schodzi na złapaniu gwintu, jest mega niewygodnie.
Może komuś się przyda mój patent
Pozdrawiam
Da się wymienić czujnik G235 w biTDI bez demontażu żadnego innego elementu.
Trzeba mieć klucz płasko - oczkowy 17 na zbyciu.
Jak masz już pewność że czujnik jest uszkodzony, to odcinasz przewód przy samym czujniku (jest ciasno, ja użyłem śrubokręta i motka żeby odciąć kabel bo kombinerki nie wchodzą).
Zakładasz 17 oczkową na czujnik, tak żeby go tylko poluzować.
Później trzeba klucz poświęcić i odciąć z połowę jego długości.
Klucz ma wejść pod mocowanie turbiny, a oczko ma być założone na czujniku temperatury, wtedy jest na tyle duży ruch i dostęp że można w miarę wygodnie odkręcać.
Chwila zabawy i czujnik wypada.
Montaż nowego czujnika jest trudniejszy - trzeba zrobić alladyna (klęknąć na silniku). Jedna ręka wchodzi z tylu od strony grodzi, druga jedyną dziurą pomiędzy turbo a silnikiem, wkładasz początek czujnika do dziurki a później delikatnie, na samych końcach palcy próbujesz wkręcić czujnik. Jak dasz sobie odrobinę oleju na gwint to wkręca się bez problemu.
Na koniec trzeba użyć drugiej połówki klucza - w jakiejś pozycji musi przypasować, wtedy od góry klucza przykładasz kawałek rury i lekko młotkiem. Czujnik jest dokręcony, klucz wychodzi, robota skończona.
Czas na wymianę to jakieś 20-30 minut, gdzie najwięcej schodzi na złapaniu gwintu, jest mega niewygodnie.
Może komuś się przyda mój patent
Pozdrawiam