BiTdi CGQB czujnik temp spalin G235
- 
				
				Arek84
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 80
- Rejestracja: 13 lis 2015, 18:32
- Imię: Arek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: łódzkie
BiTdi CGQB czujnik temp spalin G235
Mam do wymiany czujnik G235 (wskazuje temp 1000 stopni) w BiTdi.
Czy jego numer to 059906088H czy z końcówką CD? Jakiej firmy najlepiej kupić ?
Druga sprawa czy da sie go wymienić bez wyciągania katalizatora? No rysunkach jest dość głęboko schowany...
			
							Czy jego numer to 059906088H czy z końcówką CD? Jakiej firmy najlepiej kupić ?
Druga sprawa czy da sie go wymienić bez wyciągania katalizatora? No rysunkach jest dość głęboko schowany...
- Załączniki
- 
			
		
		
				- exhaust sensors.pdf
- (115.78 KiB) Pobrany 105 razy
 
- 
				
				mat1324
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 15143
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: BiTdi CGQB czujnik temp spalin G235
Według serwisówki trzeba wymontować kata. Z końcówką H jest od 2.7/3.0 TDI i to jeszcze z A4. Drugie oznaczenie, czyli 059906088CD jest poprawne. Szukaj oryginału, bo nie ma dobrego zamiennika. Na allegro jest oryginał za 300 zł (link poniżej).
https://allegro.pl/oferta/czujnik-spali ... 1143544438
			
			
									
									
						https://allegro.pl/oferta/czujnik-spali ... 1143544438
- 
				
				Arek84
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 80
- Rejestracja: 13 lis 2015, 18:32
- Imię: Arek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: łódzkie
Re: BiTdi CGQB czujnik temp spalin G235
mat na Ciebie zawsze można liczyć  Jeszcze jak byś mógł podrzucić tą serwisówkę opisującą wymiane...
 Jeszcze jak byś mógł podrzucić tą serwisówkę opisującą wymiane...
			
			
									
									
						 Jeszcze jak byś mógł podrzucić tą serwisówkę opisującą wymiane...
 Jeszcze jak byś mógł podrzucić tą serwisówkę opisującą wymiane...- 
				
				mat1324
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 15143
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: BiTdi CGQB czujnik temp spalin G235
Instrukcja ogranicza się do wymontowania kata, a potem odkręcenia czujnika i wypięcia jego wtyczki  . Ma być?
. Ma być?
			
			
									
									
						 . Ma być?
. Ma być?- 
				
				Arek84
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 80
- Rejestracja: 13 lis 2015, 18:32
- Imię: Arek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: łódzkie
Re: BiTdi CGQB czujnik temp spalin G235
Nie, nie trzeba...
Zastanawiam się jednak czy za te 3 stówki jest orginalny czujnik czy jakas podróbka z aliexpress...
			
			
									
									
						Zastanawiam się jednak czy za te 3 stówki jest orginalny czujnik czy jakas podróbka z aliexpress...
- 
				
				mat1324
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 15143
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: BiTdi CGQB czujnik temp spalin G235
Czasami są to leżaki magazynowe  .
.
			
			
									
									
						 .
.- 
				
				Arek84
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 80
- Rejestracja: 13 lis 2015, 18:32
- Imię: Arek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: łódzkie
Re: BiTdi CGQB czujnik temp spalin G235
Dla potomnych, da się wymienić ten czujnik od góry bez wymontowania kata. Robota niezbyt przyjemna ale da się.
			
			
									
									
						- 
				
				thematt154
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 maja 2021, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: kato
- 
				
				Arek84
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 80
- Rejestracja: 13 lis 2015, 18:32
- Imię: Arek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: łódzkie
Re: BiTdi CGQB czujnik temp spalin G235
Trzeba wymontować podszybie, odsunąć katalizator od turbiny i się da, jest bardzo ciasno ale się da.
			
			
									
									
						- 
				
				sebek27074
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 16
- Rejestracja: 20 sty 2022, 21:42
- Imię: Sebastian
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jędrzejów
Re: BiTdi CGQB czujnik temp spalin G235
Dodam coś od siebie, bo czytałem ten temat ostatnio.
Da się wymienić czujnik G235 w biTDI bez demontażu żadnego innego elementu.
Trzeba mieć klucz płasko - oczkowy 17 na zbyciu.
Jak masz już pewność że czujnik jest uszkodzony, to odcinasz przewód przy samym czujniku (jest ciasno, ja użyłem śrubokręta i motka żeby odciąć kabel bo kombinerki nie wchodzą).
Zakładasz 17 oczkową na czujnik, tak żeby go tylko poluzować.
Później trzeba klucz poświęcić i odciąć z połowę jego długości.
Klucz ma wejść pod mocowanie turbiny, a oczko ma być założone na czujniku temperatury, wtedy jest na tyle duży ruch i dostęp że można w miarę wygodnie odkręcać.
Chwila zabawy i czujnik wypada.
Montaż nowego czujnika jest trudniejszy - trzeba zrobić alladyna (klęknąć na silniku). Jedna ręka wchodzi z tylu od strony grodzi, druga jedyną dziurą pomiędzy turbo a silnikiem, wkładasz początek czujnika do dziurki a później delikatnie, na samych końcach palcy próbujesz wkręcić czujnik. Jak dasz sobie odrobinę oleju na gwint to wkręca się bez problemu.
Na koniec trzeba użyć drugiej połówki klucza - w jakiejś pozycji musi przypasować, wtedy od góry klucza przykładasz kawałek rury i lekko młotkiem. Czujnik jest dokręcony, klucz wychodzi, robota skończona.
Czas na wymianę to jakieś 20-30 minut, gdzie najwięcej schodzi na złapaniu gwintu, jest mega niewygodnie.
Może komuś się przyda mój patent
Pozdrawiam
			
			
									
									
						Da się wymienić czujnik G235 w biTDI bez demontażu żadnego innego elementu.
Trzeba mieć klucz płasko - oczkowy 17 na zbyciu.
Jak masz już pewność że czujnik jest uszkodzony, to odcinasz przewód przy samym czujniku (jest ciasno, ja użyłem śrubokręta i motka żeby odciąć kabel bo kombinerki nie wchodzą).
Zakładasz 17 oczkową na czujnik, tak żeby go tylko poluzować.
Później trzeba klucz poświęcić i odciąć z połowę jego długości.
Klucz ma wejść pod mocowanie turbiny, a oczko ma być założone na czujniku temperatury, wtedy jest na tyle duży ruch i dostęp że można w miarę wygodnie odkręcać.
Chwila zabawy i czujnik wypada.
Montaż nowego czujnika jest trudniejszy - trzeba zrobić alladyna (klęknąć na silniku). Jedna ręka wchodzi z tylu od strony grodzi, druga jedyną dziurą pomiędzy turbo a silnikiem, wkładasz początek czujnika do dziurki a później delikatnie, na samych końcach palcy próbujesz wkręcić czujnik. Jak dasz sobie odrobinę oleju na gwint to wkręca się bez problemu.
Na koniec trzeba użyć drugiej połówki klucza - w jakiejś pozycji musi przypasować, wtedy od góry klucza przykładasz kawałek rury i lekko młotkiem. Czujnik jest dokręcony, klucz wychodzi, robota skończona.
Czas na wymianę to jakieś 20-30 minut, gdzie najwięcej schodzi na złapaniu gwintu, jest mega niewygodnie.
Może komuś się przyda mój patent
Pozdrawiam
 
							








 
 
