MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 16 mar 2025, 10:56
- Imię: Marek
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Siennica
Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
Ja cały zestaw skompletowałem za 2000zł
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 01 wrz 2024, 11:59
- Imię: Konrad
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
Eh... nie wiem po co, ale skoro pocisnąłeś...-Tomek- pisze: ↑12 maja 2025, 21:45Jednak chyba wszystkiego nie przeczytałeś, a zwłaszcza mojej instrukcji.Grucjusz pisze: ↑11 maja 2025, 20:59Siema,
długi wątekprzeczytałem chyba wszystko i wiem chyba wszystko, ale dla pewności postanowiłem zapytać. Czy ten zestaw wyczerpuje potrzebne części do C7 z 2018, zawieszenie pneumatyczne?
https://allegro.pl/oferta/hak-audi-a6-a ... 7434529120
Znalazłem też to:
https://www.otomoto.pl/czesci/oferta/4g ... FoMHp.html
Ale pierwsza opcja jakoś bardziej do mnie przemawia.
Pytanie drugie, czy jest tu gdzieś instrukcja gdzie drugą stronę wiązek podłączyć oraz sposób kodowania VCDS?
Pozdrowienia!
Nie wiem dlaczego chcesz kupisz wszystko u jednego sprzedawcy - z lenistwa, czy braku wiedzy?
Mało jest takich ofert, a ich ceny wykręcone w kosmos.
Poszukaj w tym wątku instrukcji i kup każdy z elementów (hak, moduł, wiązkę), tam gdzie będzie najtaniej - zapłacisz dużo mniej i będziesz świadomy, tego co dokładnie potrzebujesz.
Chyba jednak wszystko przeczyłem, wraz z Twoją instrukcją (tu akurat szacun za robotę) i zwłaszcza tym, że sam przyznałeś, że instrukcja dotyczy wersji przed liftem. Ktoś nawet dopytywał już o tę instrukcję, bo przynajmniej jeden kabel nie zgadzał się kolorem. Wątek ma kilka lat. Zadałem w ten sposób pytanie, bo być może powstała w międzyczasie instrukcja dla nowszych wersji, a niekoniecznie została tu opublikowana. Jeśli nie - Twoja da radę. W mojej ocenie dość logiczne pytanie, bo jednak nie ma tu schematu wprost do wersji o jaką pytam. Jestem człowiekiem, więc może coś pominąłem, ale jednak nie Twoją, powtarzam, bardzo dobrą, instrukcję.
Nie pytałem o opinię nt. ceny i źródła, a o potwierdzenie (na podstawie zdobytej tu wiedzy), że ten zestaw jest ok. Ale skoro zarzucasz lenistwo i brak wiedzy to odpowiem. Z prostej przyczyny u jednego sprzedawcy - jeśli coś nie będzie działać, to z jednym będę musiał walczyć, a nie z kilkoma, przewalającymi winę wzajemnie. Inna sprawa, w tej ofercie ktoś minimalnie wysilił się, odczyścił, wymalował, skompletował. Wyręczył mnie. Nic dziwnego, że chce więcej niż za zardzewiały złom z byle jakim zdjęciem. To nie lenistwo, to oszczędność czasu. Kolejna kwestia. Na allegro i olx jest łącznie chyba 5 ofert z hakiem 4G0800491T. Nie bardzo jest w czym wybierać. Sorry no ale też nie po to wydałem nie mało kasy na stare Audi, żeby teraz do bólu na nim oszczędzać. Ma działać, a nie być złomem premium dla lansu.
Przyznam, że nieco się zirytowałem, bo nie zadałem pytania "hej, podajcie mi numery części i napiszcie gdzie się zderzak odkręca...", tylko zapytałem o kwestie, których całkiem wprost opisu (po kilku godzinach) nie znalazłem. Czy wyjaśniłem swoje pytania sensownie? Nie jest moim celem zaczynać obecność na tym forum od jakiś potyczek słownych.
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 100
- Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: W-wa
Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
Masz rację - przejrzałem - ofert twojego haka nie ma za dużo, ale z modułami do niego jest już lepiej.
Jeżeli sugerujesz się zakupem kompletu od jednego sprzedawcy, to tylko opcja z allegro da ci gwarancję na całość - wiązka jest robiona ręcznie i jest kompletna z opisem.
Na otomoto wiązka wygląda na wymontowaną i nie jest od razu gotowa do instalacji - trzeba zdemontować zbędne elementy i dojść samemu, który przewód, gdzie podłączyć.
Wątpię, aby dali ci gwarancję na coś więcej niż moduł i mechanikę haka.
Ogólnie, nawet jak zmontujesz komplet z pierwszej oferty i coś nie będzie ci działać, to trudno będzie ci reklamować zestaw.
Przecież dochodzi jeszcze montaż i kodowanie - a tu też mogą być błędy.
Chyba, że skorzystasz z opcji zwrotu w ciągu 14-dni bez podania przyczyny.
Ja, na jednej aukcji kupiłem sam hak z linką, wtyczkami i uchwytem. Wydawało mi się, że jest wszystko, a brakowało diody led - nie zauważyłem tego na zdjęciu. Na szczęście sam sobie ją doinstalowałem.
Moduł kupiłem na innej aukcji, a wiązkę złożyłem sam - wtyczki, piny, gniazda, itp. kupiłem chyba u 4-5 sprzedawców, tam gdzie było najtaniej - cała wiązka kosztowała mnie jakoś 50zł.
Jeżeli chodzi o moją instrukcję, to dotyczy ona wszystkich A6 C7 (przed i po lifcie) - spis elementów i elektryki został podany dla obu wariantów, jedynie opis montażu może być nieco inny w polifcie.
Instrukcję napisałem na podstawie własnych doświadczeń z przedliftem i nie ukrywam, że mogą być jakieś drobne nieścisłości dla aut poliftowych.
Nie miałem możliwości weryfikacji wszystkiego, tak jak w swoim aucie.
Zgłaszane uwagi i błędy na bieżąco uaktualniam w instrukcji, więc polecam okresowe ściąganie najnowszej wersji.
Jeżeli sugerujesz się zakupem kompletu od jednego sprzedawcy, to tylko opcja z allegro da ci gwarancję na całość - wiązka jest robiona ręcznie i jest kompletna z opisem.
Na otomoto wiązka wygląda na wymontowaną i nie jest od razu gotowa do instalacji - trzeba zdemontować zbędne elementy i dojść samemu, który przewód, gdzie podłączyć.
Wątpię, aby dali ci gwarancję na coś więcej niż moduł i mechanikę haka.
Ogólnie, nawet jak zmontujesz komplet z pierwszej oferty i coś nie będzie ci działać, to trudno będzie ci reklamować zestaw.
Przecież dochodzi jeszcze montaż i kodowanie - a tu też mogą być błędy.
Chyba, że skorzystasz z opcji zwrotu w ciągu 14-dni bez podania przyczyny.
Ja, na jednej aukcji kupiłem sam hak z linką, wtyczkami i uchwytem. Wydawało mi się, że jest wszystko, a brakowało diody led - nie zauważyłem tego na zdjęciu. Na szczęście sam sobie ją doinstalowałem.
Moduł kupiłem na innej aukcji, a wiązkę złożyłem sam - wtyczki, piny, gniazda, itp. kupiłem chyba u 4-5 sprzedawców, tam gdzie było najtaniej - cała wiązka kosztowała mnie jakoś 50zł.
Jeżeli chodzi o moją instrukcję, to dotyczy ona wszystkich A6 C7 (przed i po lifcie) - spis elementów i elektryki został podany dla obu wariantów, jedynie opis montażu może być nieco inny w polifcie.
Instrukcję napisałem na podstawie własnych doświadczeń z przedliftem i nie ukrywam, że mogą być jakieś drobne nieścisłości dla aut poliftowych.
Nie miałem możliwości weryfikacji wszystkiego, tak jak w swoim aucie.
Zgłaszane uwagi i błędy na bieżąco uaktualniam w instrukcji, więc polecam okresowe ściąganie najnowszej wersji.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 01 wrz 2024, 11:59
- Imię: Konrad
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
Cieszę się, że nie kontynuujemy poprzedniego klimatu
Może tym sposobem uzupełnimy Twoją instrukcję o wersję po lifcie, bo prawdopodobnie elektrykę zrobię sam.
Zamykając temat zasadniczy. Pomijając cenę, nie zgłaszasz uwag technicznych do tego zestawu więc rozumiem, że jest ok. Czy w kwestii kodowania jak coś pomożesz? W tym temacie przyznaję, że muszę doczytać. Dziś przyszła do mnie chińszczyzna co podobno działa z VCDS
Na marginesie. Ja nie mówię, że reklamowanie rzeczy używanych jest proste. Ale kupując taki towar także obowiązują przepisy o rękojmi. Więc jeśli po zakupie, okaże się, że linka nie działa, sprzedawca musi przyjąć zwrot, bo nie poinformował, że nie działa. Przynajmniej taka jest teoria. W praktyce, który z tych sprzedawców to przyjmie na klatę, każdy kupujący musi ocenić sam. Ja w inne ogłoszenia po prostu nie uwierzyłem
Nieco łagodząc jeszcze temat ceny. To jest oferta z FV.
Pozdrawiam

Zamykając temat zasadniczy. Pomijając cenę, nie zgłaszasz uwag technicznych do tego zestawu więc rozumiem, że jest ok. Czy w kwestii kodowania jak coś pomożesz? W tym temacie przyznaję, że muszę doczytać. Dziś przyszła do mnie chińszczyzna co podobno działa z VCDS

Na marginesie. Ja nie mówię, że reklamowanie rzeczy używanych jest proste. Ale kupując taki towar także obowiązują przepisy o rękojmi. Więc jeśli po zakupie, okaże się, że linka nie działa, sprzedawca musi przyjąć zwrot, bo nie poinformował, że nie działa. Przynajmniej taka jest teoria. W praktyce, który z tych sprzedawców to przyjmie na klatę, każdy kupujący musi ocenić sam. Ja w inne ogłoszenia po prostu nie uwierzyłem

Pozdrawiam
- KKgg
- Moderator
- Posty: 621
- Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
Jakby co to w tym zestawie (drogi ale ładny) brakuje Ci trzech śrubek do montażu uchwytu linki. Zabij ale nie pamiętam dokładnie jakie to były. Zdaje się, że M5x20 z łbem torx T25... Ale trzeba by sprawdzić w ETCE
Moje modzenie: hak Ori, kamera cofania ori, komforty z masażem+dołożenie ogrzewania kanapy tył, dołożenie wzmacniacza+wymiana głośników, dołożenie grzanej kiery i Webasto
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 100
- Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: W-wa
Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
Nie będę przeglądał i oceniał zdjęć z częściami, bo:Grucjusz pisze: ↑13 maja 2025, 23:02Cieszę się, że nie kontynuujemy poprzedniego klimatuMoże tym sposobem uzupełnimy Twoją instrukcję o wersję po lifcie, bo prawdopodobnie elektrykę zrobię sam.
Zamykając temat zasadniczy. Pomijając cenę, nie zgłaszasz uwag technicznych do tego zestawu więc rozumiem, że jest ok. Czy w kwestii kodowania jak coś pomożesz? W tym temacie przyznaję, że muszę doczytać. Dziś przyszła do mnie chińszczyzna co podobno działa z VCDS
Na marginesie. Ja nie mówię, że reklamowanie rzeczy używanych jest proste. Ale kupując taki towar także obowiązują przepisy o rękojmi. Więc jeśli po zakupie, okaże się, że linka nie działa, sprzedawca musi przyjąć zwrot, bo nie poinformował, że nie działa. Przynajmniej taka jest teoria. W praktyce, który z tych sprzedawców to przyjmie na klatę, każdy kupujący musi ocenić sam. Ja w inne ogłoszenia po prostu nie uwierzyłemNieco łagodząc jeszcze temat ceny. To jest oferta z FV.
Pozdrawiam
- nie chcę brać odpowiedzialności za wprowadzenie kogoś w błąd - gdyby okazało się, że coś pokręciłem
- nie chcę zostać etatowym oceniaczem ofert internetowych - precedens zaraz stanie się regułą
- sam, gdy zaczynałem kompletować swój zestaw i byłem jeszcze bardziej zielony niż ty, to też o to nie poprosiłem - przejrzałem ETKĘ, ELSĘ, dziesiątki różnych zdjęć/ofert z netu i to mi wystarczyło
- ostatni argument zapożyczony od Ciebie: "nie z lenistwa, ale z oszczędności", tym razem z oszczędności mojego czasu - nie odbieraj tego osobiście (no hard feelings)

Co do kodowania poliftów, to kiedyś kodowałem takiego i rzeczywiście część kodowań znajdowała się w innych polach, niż te opisane w mojej tabelce.
Miałem gdzieś zdjęcia tych zmian i planowałem rozszerzyć swoją instrukcję o te brakujące info, ale prokrastynacja wygrała

Jak ci się to uda, to podziel się danymi, a będziesz miał swój udział w bezinteresownym pomaganiu innym.
Pozdr.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 01 wrz 2024, 11:59
- Imię: Konrad
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
Twoja argumentacja też ma sens.
Ok dzięki za pomoc. Części zamówione. Rzekomo pochodzą z jakiś aut demo i stan super. Zobaczę co przyjdzie. Dam znać jak poszło albo będę męczył o pomoc
Koledze KKgg też bardzo dziękuję bo ma rację, brak tych śrub.
Pozdrawiam!
Ok dzięki za pomoc. Części zamówione. Rzekomo pochodzą z jakiś aut demo i stan super. Zobaczę co przyjdzie. Dam znać jak poszło albo będę męczył o pomoc

Koledze KKgg też bardzo dziękuję bo ma rację, brak tych śrub.
Pozdrawiam!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 sty 2022, 17:41
- Imię: Damian
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rabka-Zdrój
Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
Witajcie, będę montował hak do mojej A6 i mam pytanie czym polecacie zabezpieczyć otwory po montażu belki ? Te które zostają puste
- KKgg
- Moderator
- Posty: 621
- Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
Co takiego zostaje puste? Otwory gdzie wchodzą oryginalne śruby od belki zderzeniowej?
Moje modzenie: hak Ori, kamera cofania ori, komforty z masażem+dołożenie ogrzewania kanapy tył, dołożenie wzmacniacza+wymiana głośników, dołożenie grzanej kiery i Webasto
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 01 wrz 2024, 11:59
- Imię: Konrad
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
Hej,-Tomek- pisze: ↑14 maja 2025, 22:05Nie będę przeglądał i oceniał zdjęć z częściami, bo:Grucjusz pisze: ↑13 maja 2025, 23:02Cieszę się, że nie kontynuujemy poprzedniego klimatuMoże tym sposobem uzupełnimy Twoją instrukcję o wersję po lifcie, bo prawdopodobnie elektrykę zrobię sam.
Zamykając temat zasadniczy. Pomijając cenę, nie zgłaszasz uwag technicznych do tego zestawu więc rozumiem, że jest ok. Czy w kwestii kodowania jak coś pomożesz? W tym temacie przyznaję, że muszę doczytać. Dziś przyszła do mnie chińszczyzna co podobno działa z VCDS
Na marginesie. Ja nie mówię, że reklamowanie rzeczy używanych jest proste. Ale kupując taki towar także obowiązują przepisy o rękojmi. Więc jeśli po zakupie, okaże się, że linka nie działa, sprzedawca musi przyjąć zwrot, bo nie poinformował, że nie działa. Przynajmniej taka jest teoria. W praktyce, który z tych sprzedawców to przyjmie na klatę, każdy kupujący musi ocenić sam. Ja w inne ogłoszenia po prostu nie uwierzyłemNieco łagodząc jeszcze temat ceny. To jest oferta z FV.
Pozdrawiam
- nie chcę brać odpowiedzialności za wprowadzenie kogoś w błąd - gdyby okazało się, że coś pokręciłem
- nie chcę zostać etatowym oceniaczem ofert internetowych - precedens zaraz stanie się regułą
- sam, gdy zaczynałem kompletować swój zestaw i byłem jeszcze bardziej zielony niż ty, to też o to nie poprosiłem - przejrzałem ETKĘ, ELSĘ, dziesiątki różnych zdjęć/ofert z netu i to mi wystarczyło
- ostatni argument zapożyczony od Ciebie: "nie z lenistwa, ale z oszczędności", tym razem z oszczędności mojego czasu - nie odbieraj tego osobiście (no hard feelings)
Co do kodowania poliftów, to kiedyś kodowałem takiego i rzeczywiście część kodowań znajdowała się w innych polach, niż te opisane w mojej tabelce.
Miałem gdzieś zdjęcia tych zmian i planowałem rozszerzyć swoją instrukcję o te brakujące info, ale prokrastynacja wygrała.
Jak ci się to uda, to podziel się danymi, a będziesz miał swój udział w bezinteresownym pomaganiu innym.
Pozdr.
zrobiłem, prawie. Chętnie różnicami jakie są w modelu po lifcie podzielę się, ale najpierw muszę dokończyć. I tutaj prośba o pomoc bo problem jest następujący:
Ogólnie efekt na ten moment jest taki, że niby wszystko działa, ale nie świecą te światła co powinny. Ciągle świeci lewy + centralny stop, a po naciśnięciu stopu zaświeca się prawe pozycyjne + prawe podświetlenie tablicy... Taki wynik testu na campingu kolegi. Co ciekawe, na przeglądzie tester uznał obwody za sprawne, choć nie przekonuje mnie to, bo ok, obwody sprawne ale coś pomylone.
Ponadto jest tak:
Adres 69: Przyczepa Plik etykiet: 4H0-907-383-V2.clb
Oznaczenie elementu: 4G8 907 383 B HW: 4G8 907 383 B
Komponent i/lub wersja: Anhaenger H14 0137
Kodowanie: 0100000202000000
Kod serwisu: WSC 01286 386 08256
Zbiór danych ASAM: EV_TrailFunctGener2Hella 001005 (AU57)
ROD: EV_TrailFunctGener2Hella_VW26.rod
VCID: 3365C0889AD2180E06-8066
Kody błędów zostały skasowane.
Znaleziono 1 błąd:
147464 - Zacisk 15
U1405 00 [00001001] - niewiarygodny sygnał
Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Priorytet błędu: 3
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 105
Przebieg: 166696 km
Data: 2025.06.23
Czas: 22:23:17
i tak:
Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: 4G0-820-043-4Z.clb
Oznaczenie elementu: 4G0 820 043 CD HW: 4G0 820 043 CD
Komponent i/lub wersja: KLIMA 4 ZONEN H14 0113
Kodowanie: 36021178250000
Kod serwisu: WSC 02391 785 00200
Zbiór danych ASAM: EV_AirCondiComfoUDS 003008 (AU57)
ROD: EV_AirCondiComfoUDS_003.rod
VCID: 63C570C86AB2C88EB6-8036
Znaleziono 1 błąd:
0276 - Sygnał czasu wyłączenia zapłonu
P150A 00 [00001000] - niewiarygodny
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Priorytet błędu: 7
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 145
Przebieg: 166694 km
Data: 2025.06.21
Czas: 14:06:54
Napięcie zacisku 30: 11.97 V
Status zacisku 15: Zacisk 15 ON
na czerwono wyrzuca też
17- Zestaw wskaźników - Stan: Nie może być osiągnięty 0100
5F- Elektr. informacji - Stan: Usterka 0010
ale dalej jest brak informacji o błędach/opisu błędów. Co ma klima do tego nie wiem, wcześniej nie było.
Poradzicie coś? Pozdrowienia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 100
- Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: W-wa
Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
Na prośbę innego kolegi (który też właśnie instaluje sobie haka w polifcie), przejrzałem ELSE, by odpowiedzieć na jego pytania wskazujące różnicę pomiędzy tym, co jest w mojej instrukcji, a co zobaczył w swoim aucie.
Nie wiem, czy ci pomogę, ale na ten moment znalazłem dwie różnice (gdy dostanę potwierdzenie, to poprawki umieszczę w swojej instrukcji):
1. W polifcie wspornik bezpieczników ST4 jest czarny (w przedlifcie jest zielony)
2. W polifcie styk czarno-filoletowego przewodu należy włożyć w pierwszą wolną komorę bezpieczników z zakresu (1-6) - zalecana komora nr 6 (bezpiecznik aktywnego wydechu).
W przedlifcie jest to komora bezpiecznika nr 12 (złącze 15, czyli +12V po włączeniu stacyjki), w polifcie w komorze nr 12 jest styk 30, czyli napięcie +12V bezpośrednio z akumulatora.
Niby to samo, ale powoduje niepotrzebne zasilanie sterownika haka (i rozładowuje aku) wtedy, gdy auto stoi wyłączone.
Nie sądzę, aby w twoim przypadku było to przyczyną tych błędów i problemów, które opisujesz, ale warto sprawdzić i przepiąć ten kabelek.
Nie wiem, czy ci pomogę, ale na ten moment znalazłem dwie różnice (gdy dostanę potwierdzenie, to poprawki umieszczę w swojej instrukcji):
1. W polifcie wspornik bezpieczników ST4 jest czarny (w przedlifcie jest zielony)
2. W polifcie styk czarno-filoletowego przewodu należy włożyć w pierwszą wolną komorę bezpieczników z zakresu (1-6) - zalecana komora nr 6 (bezpiecznik aktywnego wydechu).
W przedlifcie jest to komora bezpiecznika nr 12 (złącze 15, czyli +12V po włączeniu stacyjki), w polifcie w komorze nr 12 jest styk 30, czyli napięcie +12V bezpośrednio z akumulatora.
Niby to samo, ale powoduje niepotrzebne zasilanie sterownika haka (i rozładowuje aku) wtedy, gdy auto stoi wyłączone.
Nie sądzę, aby w twoim przypadku było to przyczyną tych błędów i problemów, które opisujesz, ale warto sprawdzić i przepiąć ten kabelek.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 03 kwie 2025, 06:50
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kędzierzyn
Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
Potwierdzam to co wyżej. Przemierzyłem i w ST4 (czarny) bezpieczniki 1-6 zasilanie po zapłonie, 7-12 zasilanie stałe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 01 wrz 2024, 11:59
- Imię: Konrad
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
Kolega Tomek w swojej instrukcji dla przykładu podaje "Therolan bodywork sealant". Nie wiem czym konkretnie z marki u mnie zalepili, ale wypełnili otwory, na to przykleili kawałek maty bitumicznej i jeszcze "czymś" zamalowali.
Dodano po 55 minutach 22 sekundach:
Hej,-Tomek- pisze: ↑24 cze 2025, 09:52Na prośbę innego kolegi (który też właśnie instaluje sobie haka w polifcie), przejrzałem ELSE, by odpowiedzieć na jego pytania wskazujące różnicę pomiędzy tym, co jest w mojej instrukcji, a co zobaczył w swoim aucie.
Nie wiem, czy ci pomogę, ale na ten moment znalazłem dwie różnice (gdy dostanę potwierdzenie, to poprawki umieszczę w swojej instrukcji):
1. W polifcie wspornik bezpieczników ST4 jest czarny (w przedlifcie jest zielony)
2. W polifcie styk czarno-filoletowego przewodu należy włożyć w pierwszą wolną komorę bezpieczników z zakresu (1-6) - zalecana komora nr 6 (bezpiecznik aktywnego wydechu).
W przedlifcie jest to komora bezpiecznika nr 12 (złącze 15, czyli +12V po włączeniu stacyjki), w polifcie w komorze nr 12 jest styk 30, czyli napięcie +12V bezpośrednio z akumulatora.
Niby to samo, ale powoduje niepotrzebne zasilanie sterownika haka (i rozładowuje aku) wtedy, gdy auto stoi wyłączone.
Nie sądzę, aby w twoim przypadku było to przyczyną tych błędów i problemów, które opisujesz, ale warto sprawdzić i przepiąć ten kabelek.
tak, ST4 jest czarny, a czarno-fioletowy w polifcie jest biało-czerwony (przynajmniej w dostarczonej mi wiązce), ale z tymi bezpiecznikami to nie jestem pewien. Zrobię dla zainteresowanych listę różnic, ale najpierw muszę swój przypadek wyleczyć.
Wracając do bezpieczników. Postanowiłem zaglądnąć do instrukcji obsługi dołączonej do auta... Chyba starzeję się, bo nie wiem jak tu zdjęcie wrzucić, ale poniżej link do zdjęć w chmurze.
https://1drv.ms/f/c/34e75d74e90a7ecf/Eh ... A?e=2KQnQg
Dwa zdjęcia to zdjęcia instrukcji, trzecie to moje złącze ST4.
Wg instrukcji, bezpiecznik o którym piszecie powinien być w ST1, pole 12. I nie 5A, a 15A wg tego linku:
klubaudi.pl/topic/2127-bezpieczniki-audi-a6-c7/
Ja wpiąłem w ST4, pole 10 bo było wolne. Wg Was jest źle bo nie "po kluczyku". Nie próbowałem przepiąć w 1-6, żeby nie robić dwa razy, bo chciałem poznać Waszą opinię w odniesieniu do lokalizacji bezpiecznika wg instrukcji samochodu. To pole (12 w ST1) jest wolne, pole 6 w ST4 mam zajęte.
Druga strona tej rozkminy jest taka, że porównując moje ST4 z instrukcją, to nie wiele się zgadza. Dla przykładu, pole 4 w ST4 to wg instrukcji tylna wycieraczka (Avant). Mam Avanta, mam wycieraczkę, nawet działa, ale bezpiecznika nie ma w tym polu. Pole 10 (wykorzystałem aktualnie do haka), opisane jako klimatyzacja, także pierwotnie było puste, a klimatyzacja oczywiście jest. Czary mary. Co myślicie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 100
- Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: W-wa
Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
Hej,
tak, ST4 jest czarny, a czarno-fioletowy w polifcie jest biało-czerwony (przynajmniej w dostarczonej mi wiązce), ale z tymi bezpiecznikami to nie jestem pewien. Zrobię dla zainteresowanych listę różnic, ale najpierw muszę swój przypadek wyleczyć.
Wracając do bezpieczników. Postanowiłem zaglądnąć do instrukcji obsługi dołączonej do auta... Chyba starzeję się, bo nie wiem jak tu zdjęcie wrzucić, ale poniżej link do zdjęć w chmurze.
https://1drv.ms/f/c/34e75d74e90a7ecf/Eh ... A?e=2KQnQg
Dwa zdjęcia to zdjęcia instrukcji, trzecie to moje złącze ST4.
Wg instrukcji, bezpiecznik o którym piszecie powinien być w ST1, pole 12. I nie 5A, a 15A wg tego linku:
klubaudi.pl/topic/2127-bezpieczniki-audi-a6-c7/
Ja wpiąłem w ST4, pole 10 bo było wolne. Wg Was jest źle bo nie "po kluczyku". Nie próbowałem przepiąć w 1-6, żeby nie robić dwa razy, bo chciałem poznać Waszą opinię w odniesieniu do lokalizacji bezpiecznika wg instrukcji samochodu. To pole (12 w ST1) jest wolne, pole 6 w ST4 mam zajęte.
Druga strona tej rozkminy jest taka, że porównując moje ST4 z instrukcją, to nie wiele się zgadza. Dla przykładu, pole 4 w ST4 to wg instrukcji tylna wycieraczka (Avant). Mam Avanta, mam wycieraczkę, nawet działa, ale bezpiecznika nie ma w tym polu. Pole 10 (wykorzystałem aktualnie do haka), opisane jako klimatyzacja, także pierwotnie było puste, a klimatyzacja oczywiście jest. Czary mary. Co myślicie?
Zdaje mi się, że popełniłeś błąd odczytu numeracji bezpieczników we wsporniku ST4.
Bezpieczniki są numerowane od prawej do lewej (od tyłu auta do przodu) - jakbyś przyjrzał się dokładniej, to na gniazdach powinny być widoczne numerki.
Mam nadzieję, że nie popełniłeś tego błędu dla innych podpięć

Dopiero teraz zauważyłem, że na jednym ze zdjęć w mojej instrukcji bezpieczniki są błędnie ponumerowane od lewej do prawej.
W ELSA oraz w instrukcji obsługi jest już ok.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 01 wrz 2024, 11:59
- Imię: Konrad
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
Cieszę się, że sam się zorientowałeś, że to Ty popełniłeś błąd. Musisz chyba zatem uznać także, że to Ty wprowadziłeś mnie w ten błąd, a nie kolejny raz sugerować mi lenistwo. Ja ten błąd znalazłem (miał być w liście różnic po liftingu, którą zadeklarowałem stworzyć), ale ponieważ opis korespondował z rysunkiem, zrobiłem wg Twojej instrukcji uznając że jest konsekwentna. Przepraszam Cię, ale teraz to ja mam nadzieję, że w Twojej instrukcji nie ma więcej błędów. I ten sposób wytykania sobie błędów, ponownie proszę, zakończmy.
Zasadniczo tak, masz rację, pomimo odnalezienia tego błędu policzyłem z rozpędu "po Twojemu" także bezpieczniki z fabrycznej instrukcji. OK, tu błąd znaleziony. Ja także do błędu przyznaję się. Nawet fabryczna instrukcja sensu nabiera.
Ale idąc dalej. Jeśli Wasze wcześniejsze wpisy o tym, że 1-6 po kluczyku, 7-12 zasilanie stałe są wg prawidłowego liczenia (od prawej) to teoretycznie mam podłączone prawidłowo, bo w pole 3 czyli po kluczyku (10 licząc błędnie). Tyle, że nadal w listwie ST4.
Zasadniczo zwróć proszę uwagę, że mój poprzedni post dotyczył nie nr pola w listwie, gdzie ma być czerwono-biały (czarno-fioletowy w przedlifcie), a w ogóle numeru listwy. Dziś przeczytałem jeszcze raz i jeszcze raz obejrzałem rysunki fabrycznej instrukcji i tych w necie. Wszystkie bezpieczniki od haka, są w listwie A czarnej (ST1). W listwie D też czarnej (ST4) nie ma ani jednego. Co Ty na to? Dobrej nocy życzę.
Dodano po 1 godzinie 11 minutach 41 sekundach:
Jak wypiąć konektor z listwy bezpieczników?
Zasadniczo tak, masz rację, pomimo odnalezienia tego błędu policzyłem z rozpędu "po Twojemu" także bezpieczniki z fabrycznej instrukcji. OK, tu błąd znaleziony. Ja także do błędu przyznaję się. Nawet fabryczna instrukcja sensu nabiera.
Ale idąc dalej. Jeśli Wasze wcześniejsze wpisy o tym, że 1-6 po kluczyku, 7-12 zasilanie stałe są wg prawidłowego liczenia (od prawej) to teoretycznie mam podłączone prawidłowo, bo w pole 3 czyli po kluczyku (10 licząc błędnie). Tyle, że nadal w listwie ST4.
Zasadniczo zwróć proszę uwagę, że mój poprzedni post dotyczył nie nr pola w listwie, gdzie ma być czerwono-biały (czarno-fioletowy w przedlifcie), a w ogóle numeru listwy. Dziś przeczytałem jeszcze raz i jeszcze raz obejrzałem rysunki fabrycznej instrukcji i tych w necie. Wszystkie bezpieczniki od haka, są w listwie A czarnej (ST1). W listwie D też czarnej (ST4) nie ma ani jednego. Co Ty na to? Dobrej nocy życzę.
Dodano po 1 godzinie 11 minutach 41 sekundach:
Jak wypiąć konektor z listwy bezpieczników?
