Witajcie panowie. Doradźcie coś czy to normalne objawy. Silnik 3.0 biturbo CGQB. Podpięty vcds
* temperatura plunu chłodzącego
*temp na wyjsciubz chlodnicy wart. Rzeczywista
* temp na wyjsciu z chlodnicy wartosc wymagana.
Podczas spokojnej jazdy temp. dźwiga się normalnie najpierw do 75° potem do 90°. Nadal podczas jazdy spokojej gdy już osiągnie 90° zaczyna falować wskazowka stopniowo między 75° a 90°. Dopiero po dodaniu mu więcej gazu zatrzymuje się na 90°. Po powrocie do domu samochód pozostawiony na jaks godzinę na wolnych obrotach temperatura z wartosci wymaganej 90° nagle zmienia sie na 75° spada na zegarach do ok 75°. Porównywałem że swoim zwykłym 3.0tdi i nie ma falowania temperatury. Podobnie jest na poczatku wartość wymagana na zimnym 75° następnie 90° i chodzbym stal cały dzień na wolnych obrotach to sterownik nie zmieni na 75° wartość wymagana nawet jak się otworzy pełny obieg to wzrasta temp na wyjściu z chlodnicy ale wartość wymagana nadal pozostaje 90°
Biturbo falowanie temperatury płynu chłodzącego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 317
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: Biturbo falowanie temperatury płynu chłodzącego
Sprawdź programem,co pokazuje w wartościach rzeczywistych.Czy te wahania są tylko na liczniku,czy też na silniku.Może być uwalony czujnik temperatury tylko lub też słaba masa na silniku np.