Na filmie powodem zamieszania są sitka. Zapchane przez zużywające się sprzęgło. To miałoby sens w moim przypadku. Sprzęgła po jeździe na słabym oleju na pewno oberwały. Czuć było smród oparów olejowych w samochodzie. Potem zaczęło się to szarpanie. U mnie tylko z N lub P wrzucając D. Na R mniej. A dziś niespodzianka. Przejechałem 100km bez najmniejszego problemu i adaptacji. Nie było najmniejszego szarpnięcia, wskazówka ani drgnęła. Nie wiem czy czujnik położenia biegów lub TCU nie wyrzuciłby jakiś błędów gdyby był walnięty.. Nie rozumiem jak ta skrzynia może nie sypać błędami przy czasami tak patologicznej pracy.Edddisz pisze: ↑01 cze 2025, 19:47Obejrzałem z grubsza ten filmik. To tłumaczenie automatyczne trochę słabe.R4xx pisze: ↑01 cze 2025, 17:07Gdybym miał pewność, że problemem jest mechatronika. Nawet bym się nie zastanawiał.
https://youtu.be/iW8wHlT2NUg?feature=shared
Jakbym miał obstawiać to co ma wpływ na to szarpnięcie to ten papier, ale no u mnie był chyba dobry, bo rozbierali mi to na Lisich Kątach, choć czy byli na tyle rozsądni, że zerknęli w te sitka to nie mam pojęcia...
Jak samemu się tego nie zrobi od początku do końca to nigdy nie ma pewności.
W necie są tematy z US nawet sprzed ponad 10 lat z tym problemem więc to występowało też w autach stosunkowo nowych z niskim przebiegiem.
Ktoś tam napisał, że wymienili mu TCU i dopiero ustało... ale ile w tym prawdy?
To się tak zachowuje jakby jakiś element pod wpływem ciepła się rozszerzał i klinował i upuszczenie ciśnienia.
Warto zauważyć, że to następuje już po zmianie z 2 na 1, a nie podczas.
S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 lut 2023, 00:07
- Imię: Robert
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: opolskie
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 207
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
No niestety... mechanizm mega precyzyjny, a zabezpieczeń praktycznie żadnych. Mam wrażenie, że sam soft jest po prostu źle napisany i nie kontroluje odpowiednio parametrów przez co nie mamy żadnych błędów.
Żeby tu wywaliło błąd to coś musi paść elektrycznie, a tak to może to szarpać i cuda robić przez setki tysięcy kilometrów i błędów nie będzie.
Żeby tu wywaliło błąd to coś musi paść elektrycznie, a tak to może to szarpać i cuda robić przez setki tysięcy kilometrów i błędów nie będzie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 lut 2023, 00:07
- Imię: Robert
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: opolskie
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
Ciekawostka. Jeżdżąc na trybie S szarpnięcia z N na S1 są dużo mniejsze lub nie ma ich wcale. Ważne, żeby pojeździć chwilę w trybie S. 
