Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Układ napędowy i skrzynie biegów
R4xx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 15 lut 2023, 00:07
Imię: Robert
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: opolskie

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: R4xx » 01 cze 2025, 20:30

Edddisz pisze:
01 cze 2025, 19:47
R4xx pisze:
01 cze 2025, 17:07
Gdybym miał pewność, że problemem jest mechatronika. Nawet bym się nie zastanawiał.

https://youtu.be/iW8wHlT2NUg?feature=shared
Obejrzałem z grubsza ten filmik. To tłumaczenie automatyczne trochę słabe.

Jakbym miał obstawiać to co ma wpływ na to szarpnięcie to ten papier, ale no u mnie był chyba dobry, bo rozbierali mi to na Lisich Kątach, choć czy byli na tyle rozsądni, że zerknęli w te sitka to nie mam pojęcia...
Jak samemu się tego nie zrobi od początku do końca to nigdy nie ma pewności.

W necie są tematy z US nawet sprzed ponad 10 lat z tym problemem więc to występowało też w autach stosunkowo nowych z niskim przebiegiem.
Ktoś tam napisał, że wymienili mu TCU i dopiero ustało... ale ile w tym prawdy?


To się tak zachowuje jakby jakiś element pod wpływem ciepła się rozszerzał i klinował i upuszczenie ciśnienia.
Warto zauważyć, że to następuje już po zmianie z 2 na 1, a nie podczas.
Na filmie powodem zamieszania są sitka. Zapchane przez zużywające się sprzęgło. To miałoby sens w moim przypadku. Sprzęgła po jeździe na słabym oleju na pewno oberwały. Czuć było smród oparów olejowych w samochodzie. Potem zaczęło się to szarpanie. U mnie tylko z N lub P wrzucając D. Na R mniej. A dziś niespodzianka. Przejechałem 100km bez najmniejszego problemu i adaptacji. Nie było najmniejszego szarpnięcia, wskazówka ani drgnęła. Nie wiem czy czujnik położenia biegów lub TCU nie wyrzuciłby jakiś błędów gdyby był walnięty.. Nie rozumiem jak ta skrzynia może nie sypać błędami przy czasami tak patologicznej pracy.

Awatar użytkownika
Edddisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 207
Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
Imię: Emem
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: Edddisz » 03 cze 2025, 10:58

No niestety... mechanizm mega precyzyjny, a zabezpieczeń praktycznie żadnych. Mam wrażenie, że sam soft jest po prostu źle napisany i nie kontroluje odpowiednio parametrów przez co nie mamy żadnych błędów.
Żeby tu wywaliło błąd to coś musi paść elektrycznie, a tak to może to szarpać i cuda robić przez setki tysięcy kilometrów i błędów nie będzie.

R4xx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 15 lut 2023, 00:07
Imię: Robert
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: opolskie

Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu

Post autor: R4xx » 07 cze 2025, 16:25

Ciekawostka. Jeżdżąc na trybie S szarpnięcia z N na S1 są dużo mniejsze lub nie ma ich wcale. Ważne, żeby pojeździć chwilę w trybie S. <mysli>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja