Cześć! Szukam porady/pomocy/wskazówki
Audi A6 C7 2.0 TFSI CAED 220KM/162kW – problem z odpalaniem na ciepłym silniku
Objawy:
Na zimnym odpala od razu, bez żadnego problemu
Na ciepłym – długie kręcenie(po dłuższym postoju 30min, 1h-1,5h), czasem odpali i zgaśnie, czasem pomaga dopiero dodanie gazu
Po kilku minutach od ostatniego odpalenia – zwykle odpala normalnie, ale 2 razy zdarzyło się, że ciężko zapalił.
Silnik pracuje równo, bez drgań, szarpania, spadku mocy, falowania
Brak błędów w ECU, brak zapachu paliwa, brak check engine-LOGI CZYSTE, BRAK NAWET BŁĘDÓW SPORADYCZNYCH
Wymienione: Świece, Cewki, Czujnik niskiego ciśnienia paliwa, czujnik ciśnienia doładowania
ORAZ Wiatraki, czujnik temperatury, rozrząd- mam to auto 4 miesiąc i prewencyjnie wymieniłem.
Logi po wymianie czujnika G410, silnik uruchomiony:
13:16:48
IDE00186 – Niskie ciśnienie paliwa: 0.0 kPa
IDE00188 – Wysokie ciśnienie paliwa: 3.9820 MPa
IDE00190 – Ciśnienie doładowania (wymagane): 375.23 hPa
IDE00191 – Ciśnienie doładowania (rzeczywiste): 1010.94 hPa
IDE00201 – Wysokie ciśnienie paliwa (wymagane): 4.0000 MPa
IDE00202 – Niskie ciśnienie paliwa (wymagane): 445.0 kPa
IDE00589 – Ciśnienie paliwa (rel): 3920 kPa
IDE01893 – Pompa paliwa: wartość wymagana: 30.751 %
IDE01932 – Wydajność tłoczenia pompy wysokiego ciśnienia: -3.72 mmł
IDE06040 – Regulator HPFP: -0.0355 MPa
13:42:19 (inny log – dane temperatur)
IDE00025 – Temperatura płynu chłodzącego: 78°C
IDE00167 – Temperatura spalin: 384.2°C
IDE00187 – Temp. płynu chłodzącego przy uruchomieniu: 54.0°C
IDE00196 – Temperatura oleju: 78.6°C
IDE00348 – Temp. powietrza zasysanego: 47°C
IDE00357 – Temperatura paliwa: 96.0°C
IDE02116 – Temp. spalin przed katalizatorem: 307.35°C
IDE03582 – Temp. zarządzania silnikiem: 69.7°C
IDE04414 – Temp. katalizatora (modelowana): 315°C
IDE04491 – Temp. diagnozy nieszczelności zbiornika: 27.8°C
IDE05490 – Temp. minimalna płynu chłodzącego: 78.0°C
IDE06043 – Temp. głowicy silnika: 69.7°C
Na bazie tego podejrzewam:
-Niewydolną pompę LPFP – mimo sterowania przez ECU (ok. 30%), ciśnienie nie rośnie
-Albo zawór zwrotny w module pompy puszcza, przez co paliwo się cofa i nie ma ciśnienia w momencie rozruchu
Silnik nie szarpie, nie faluje, nie dławi się- działa idealnie. Podczas jazdy wszystko wygląda OK. Dopiero sam rozruch (na ciepło) daje opisany problem.
Jeśli ktoś miał podobny przypadek albo zna inną przyczynę takich objawów – będę wdzięczny za wskazówki.
Podążam dobrym tropem?
Audi a6 c7 problemy z odpalaniem na ciepłym po dłuższym postoju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 245
- Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
- Imię: Pawel
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: Audi a6 c7 problemy z odpalaniem na ciepłym po dłuższym postoju
U mnie były bardzo podobne objawy po nocy rano odpalił na strzała po przejechaniu nawet 100km i odstaniu 8h już nie mógł odpłacić. Winny okazał się akumulator. Co mnie zaskoczyło bo po takiej trasie powinno go doładować
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 04 maja 2025, 23:21
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TFSI 252KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Re: Audi a6 c7 problemy z odpalaniem na ciepłym po dłuższym postoju
Dzięki za odpowiedź. Brałbym na 1 strzał pod uwagę aku gdyby nie logi z ciśnienia.
Akumulator też był moim podejrzanym, ale ostatnio zgasiłem, odpaliłem, ponownie zgasiłem i odpaliłem, zgasiłem iii... odpalił za 2 razem.
Wartości ciśnienia na niskim obiegu były 0.
Nie jesteś jednak pierwszą osobą, sugerującą akumulator więc zapiszę sobie go do check listy.
Akumulator też był moim podejrzanym, ale ostatnio zgasiłem, odpaliłem, ponownie zgasiłem i odpaliłem, zgasiłem iii... odpalił za 2 razem.
Wartości ciśnienia na niskim obiegu były 0.
Nie jesteś jednak pierwszą osobą, sugerującą akumulator więc zapiszę sobie go do check listy.