Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Audi a6 c7 problemy z odpalaniem na ciepłym po dłuższym postoju

Silniki benzynowe
tomek_ats
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 04 maja 2025, 23:21
Imię: Tomek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Audi a6 c7 problemy z odpalaniem na ciepłym po dłuższym postoju

Post autor: tomek_ats » 12 maja 2025, 19:41

Cześć! Szukam porady/pomocy/wskazówki

Audi A6 C7 2.0 TFSI CAED 220KM/162kW – problem z odpalaniem na ciepłym silniku
Objawy:
Na zimnym odpala od razu, bez żadnego problemu
Na ciepłym – długie kręcenie(po dłuższym postoju 30min, 1h-1,5h), czasem odpali i zgaśnie, czasem pomaga dopiero dodanie gazu
Po kilku minutach od ostatniego odpalenia – zwykle odpala normalnie, ale 2 razy zdarzyło się, że ciężko zapalił.

Silnik pracuje równo, bez drgań, szarpania, spadku mocy, falowania
Brak błędów w ECU, brak zapachu paliwa, brak check engine-LOGI CZYSTE, BRAK NAWET BŁĘDÓW SPORADYCZNYCH
Wymienione: Świece, Cewki, Czujnik niskiego ciśnienia paliwa, czujnik ciśnienia doładowania

ORAZ Wiatraki, czujnik temperatury, rozrząd- mam to auto 4 miesiąc i prewencyjnie wymieniłem.
Logi po wymianie czujnika G410, silnik uruchomiony:
13:16:48
IDE00186 – Niskie ciśnienie paliwa: 0.0 kPa
IDE00188 – Wysokie ciśnienie paliwa: 3.9820 MPa
IDE00190 – Ciśnienie doładowania (wymagane): 375.23 hPa
IDE00191 – Ciśnienie doładowania (rzeczywiste): 1010.94 hPa
IDE00201 – Wysokie ciśnienie paliwa (wymagane): 4.0000 MPa
IDE00202 – Niskie ciśnienie paliwa (wymagane): 445.0 kPa
IDE00589 – Ciśnienie paliwa (rel): 3920 kPa
IDE01893 – Pompa paliwa: wartość wymagana: 30.751 %
IDE01932 – Wydajność tłoczenia pompy wysokiego ciśnienia: -3.72 mmł
IDE06040 – Regulator HPFP: -0.0355 MPa
13:42:19 (inny log – dane temperatur)
IDE00025 – Temperatura płynu chłodzącego: 78°C
IDE00167 – Temperatura spalin: 384.2°C
IDE00187 – Temp. płynu chłodzącego przy uruchomieniu: 54.0°C
IDE00196 – Temperatura oleju: 78.6°C
IDE00348 – Temp. powietrza zasysanego: 47°C
IDE00357 – Temperatura paliwa: 96.0°C
IDE02116 – Temp. spalin przed katalizatorem: 307.35°C
IDE03582 – Temp. zarządzania silnikiem: 69.7°C
IDE04414 – Temp. katalizatora (modelowana): 315°C
IDE04491 – Temp. diagnozy nieszczelności zbiornika: 27.8°C
IDE05490 – Temp. minimalna płynu chłodzącego: 78.0°C
IDE06043 – Temp. głowicy silnika: 69.7°C
Na bazie tego podejrzewam:
-Niewydolną pompę LPFP – mimo sterowania przez ECU (ok. 30%), ciśnienie nie rośnie
-Albo zawór zwrotny w module pompy puszcza, przez co paliwo się cofa i nie ma ciśnienia w momencie rozruchu
Silnik nie szarpie, nie faluje, nie dławi się- działa idealnie. Podczas jazdy wszystko wygląda OK. Dopiero sam rozruch (na ciepło) daje opisany problem.
Jeśli ktoś miał podobny przypadek albo zna inną przyczynę takich objawów – będę wdzięczny za wskazówki.
Podążam dobrym tropem?

Pawlo1276
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 245
Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
Imię: Pawel
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jasło

Re: Audi a6 c7 problemy z odpalaniem na ciepłym po dłuższym postoju

Post autor: Pawlo1276 » 13 maja 2025, 22:18

U mnie były bardzo podobne objawy po nocy rano odpalił na strzała po przejechaniu nawet 100km i odstaniu 8h już nie mógł odpłacić. Winny okazał się akumulator. Co mnie zaskoczyło bo po takiej trasie powinno go doładować

tomek_ats
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 04 maja 2025, 23:21
Imię: Tomek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Audi a6 c7 problemy z odpalaniem na ciepłym po dłuższym postoju

Post autor: tomek_ats » 13 maja 2025, 22:35

Dzięki za odpowiedź. Brałbym na 1 strzał pod uwagę aku gdyby nie logi z ciśnienia.

Akumulator też był moim podejrzanym, ale ostatnio zgasiłem, odpaliłem, ponownie zgasiłem i odpaliłem, zgasiłem iii... odpalił za 2 razem.

Wartości ciśnienia na niskim obiegu były 0.

Nie jesteś jednak pierwszą osobą, sugerującą akumulator więc zapiszę sobie go do check listy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja