Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Szarpanie przy redukcji biegów 6HP19

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Danpe75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 26 kwie 2024, 12:14
Imię: Daniel
Rocznik: 2007
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Inne
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Norwegia

Szarpanie przy redukcji biegów 6HP19

Post autor: Danpe75 » 10 kwie 2025, 09:18

Witam Wszystkich,
Poczytałem troche postów o podobnym profilu, ale nic dokładnie oddającego mój problem nie znalazłem, więc postanowiłem zacząć nowy wątek.

Moja C6 Allroad 2.7tdi 180Hp z najsłabszą skrzynia 6Hp19 zaczęła szarpać przy reducji 6-5 i 4-3 plus przy włączaniu z P na D. To szarpanie to takie delikatne jakby uderzenie w tył auta. Coś jak wrzucanie jedynki w manualnej bez synchronizacji. To nie dzieje się za każdym razem i jest ledwo wyczuwalne. Problem jedna się pogarsza, to na pewno.
Auto ma 250k km. Olej w skrzyni był wymieniany przy 220k i 240k. Ta ostatnia wymiana była z demontażem mechatroniki (było podejrzenie problemu z TCU ale okazało się, że 12V linia była uszkodzona pod maską).
Ta wymiana była robiona przeze mnie i olej poszedl ZF LifeGuard 8 - prawie 9L weszło.

Po tej wymianie auto bardzo długo się adoptowało, tzn skrzynia. TCU miało odświeżony SW, więc może dlatego. Zastanawiałem się też czy olej prawidłowy, ale nr OEM pasował z numerem Audi.
W końcu skrzynia się zaadoptowała i jeździło się naprawdę fajnie. Tak zrobiłem 10k km i ostatnio w dłuższej trasie zauważyłem, że szarpie.
Na początku dopiero po rozgrzaniu, ale z czasem też na zimnym. 6-5 i 4-3 inne OK. Do tego przy ostrym przyspieszaniu i naglym hamowaniu jest jakby problem z rozpięciem bo też szarpie.

Poczytałem trochę tu i tam. Ponieważ olej ok, następnym jakby logicznym punktem jest mechatronika. Znalazłem firmę Maktrans i po wielu nieodpowiedzianych wiadomościach zadzwoniłem. Pan wysłuchał mnie, powiedział że jaki olej to bez znaczenia 🤔 i powiedział, że oddzwoni. Odpisał wieczorem, że nie zrobią tego auta.
Zgłupiałem, bo na ich stronie jest regeneracja mechatroniki jako produkt, ktory można wrzucić do koszyka.
Zadzwoniłem i pan mi wyjaśnił, że to nie jest mechatronika, koniec kropka i nawet jak ją wyślę do regeneracji to nie zrobią i odeslą. Nie rozumiem nic z tego.

Mam kilka pytań do Was.
Czy ktoś wie,lub domyśla się jaki mam problem?
Gdzie w Polsce (Trójmiasto najlepiej) mogę znaleźć fachowca od skrzyń. Mieszkam w Norwegii, więc planowałem wysłać mechatronikę, ewentualnie postawić auto do warsztatu w lipcu, kiedy będę w Poslce na urlopie.

Z góry dziękuję za info.
Pozdrawiam Wszystkich.
Daniel

Awatar użytkownika
Danpe75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 26 kwie 2024, 12:14
Imię: Daniel
Rocznik: 2007
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Inne
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Norwegia

Re: Szarpanie przy redukcji biegów 6HP19

Post autor: Danpe75 » 11 kwie 2025, 13:22

Postanowiłem skasować adaptację skrzyni i zrobić procedurę Quick and Slip (tak to chyba się nazywa).

Jestem w ciężkim szoku jak plynnie teraz zmienia biegi, normalnie jak CVT bo nie czuć nic.

Nie wiem co o tum myśleć.
Czy to możliwe, że skrzynia się źle nauczyła wcześnieji dlatego tak szarpała?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

motogold
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 289
Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
Imię: Sławek
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3M

Re: Szarpanie przy redukcji biegów 6HP19

Post autor: motogold » 11 kwie 2025, 16:12

Jeżeli chcesz oddać naprawdę dobrym fachowcom skrzynię,to polecam Lisie Kąty koło Grudziądza. Odnośnie adaptacji,to może coś wcześniej się skrzaczyło i coś sobie źle zakodowała? to tylko komp i zawsze błąd może się trafić.

Awatar użytkownika
Danpe75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 26 kwie 2024, 12:14
Imię: Daniel
Rocznik: 2007
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Inne
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Norwegia

Re: Szarpanie przy redukcji biegów 6HP19

Post autor: Danpe75 » 12 kwie 2025, 09:43

Rozmawiałem już wstępnie z Lisimi Kątami i zgodzili się zająć autem. Poki co jednak auto jeździ jak marzenie. Aż mi trochę głupio, że pozawracałem ludziom głowę 🤦
Teraz sobie przypominam, że po wymianie oleju miałem koła zdjęte i pozwoliłem jej trochę pokręcić na D. Możliwe, że to plus nie było obciążenia na osiach, w którymś momencie strasznie szarpnęła, aż bujneło całym autem, do tego huk był taki jakby się coś w napędzie urwało. Myślałem wtedy,że to koniec skrzyni, ale jeździła ok. To był początek adaptacji po uaktalnieniu SW w TCU. Pewnie straszny śmietnik się wtedy zrobił z danymi, które były zapisywane. Możliwe, że to był przyczynek wszyskiego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja