Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

S-tronic problem po rozgrzaniu

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Donaq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 10 mar 2025, 00:11
Imię: Martin
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wroclaw

Re: S-tronic problem po rozgrzaniu

Post autor: Donaq » 24 mar 2025, 23:19

bLACK_61094 pisze:
24 mar 2025, 20:05
A jaki jest kod tego błędu ?
Może coś dać jazda, ale nie wiadomo czy nie spieprzy sprzęgieł całkiem jak źle dopina ...
Niby ta skrzynia sama się adaptuje podczas jazdy.
2-3 i 3-4 to zmiany obydwu sprzęgieł .... To dziwna sprawa. Może ten zawór VBS faktycznie.
1.01315 sterownik skrzyni biegów. Więcej mi nie powiedzieli.
Mam opcję wsadzić sprawną mechatronikę za 2tys a jak nie pomoże to mogę ją zwrócić i wtedy wiadome będzie że to sterownik kapiut. Ale jeszcze pokuszę się jutro o kolejną adaptację 🤣

Zdjęcie błędu tego co od nich dostałem
https://zapodaj.net/plik-0kVtedUNWq

bLACK_61094
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2012, 18:28
Imię: Cezary
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piaseczno

Re: S-tronic problem po rozgrzaniu

Post autor: bLACK_61094 » 25 mar 2025, 08:01

A może masz uwalone gniazdo sterownika. Kiedyś częstą awarią było że płyn chłodniczy przeciekał kostką do sterownika i robił problem, albo chłopaki przy wyciąganiu mechatroniki zapomnieli odpiąć kostkę i coś uszkodzili.

Tylko że to błąd w ABSie zapisany. A w skrzyni na zdjęciu widać że nic nie ma, może wystarczy go usunąć. Świadczy o braku komunikacji sterownika skrzyni z ABSem, do sprawdzenia okablowanie. Przy wciśnięciu hamulca skrzynia powinna się rozsprzęglać. Podczas hamowania i postoju. Może tu jest problem że na postoju D Ci szarpie bo próbuje ruszyć bo sterownik ABSu nie wysprzęgla skrzyni ...

Rosa11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 26 lis 2024, 10:07
Imię: Piotr
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: S-tronic problem po rozgrzaniu

Post autor: Rosa11 » 25 mar 2025, 08:24

mi pojawia się ten sam problem . że na postoju na D potrafi szarpać .
sterownik ABSu nie wysprzęgla skrzyni
to sterownik ABS za to odpowiada ?
płyn chłodniczy przeciekał kostką do sterownika
ale to problem występuje jak jest dodatkowa pompka od płynu chłodniczego nad skrzynią. Nie każda wersja to ma.

@black - Ty masz jakiś warsztat czy robisz "dla siebie" ? bo widzę , że fajnie ogarniasz ciekawostki , które się przewijają na yourubach a jak gadam z mechanikami o tych ciekawostkach to oczy szeroko otwarte i zdziwienie ... :((

bLACK_61094
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2012, 18:28
Imię: Cezary
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piaseczno

Re: S-tronic problem po rozgrzaniu

Post autor: bLACK_61094 » 25 mar 2025, 08:41

Wiesz to jest wszystko połączone, sygnały z czujników ABSu i czujnik pedału hamulca. Wystarczy że się wysypie czujnik hamulca i nie przełączysz dźwigni biegów już bo elektromagnes nie puści... Skądś sterownik skrzyni musi dostać sygnał że nacisnąłeś hamulec, a wtedy nie ma prawa nie rozsprzęglić.
U niego jest taki akurat błąd, nie wiadomo co może być u Ciebie. Ja bym zaczął od zestawu naprawczego.

Jestem pasjonatem Audi <boisie> robię dla siebie i znajomych tylko. Lubię sobie podłubać. Plus kodowania VCDSem i ODISem.

Rosa11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 26 lis 2024, 10:07
Imię: Piotr
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: S-tronic problem po rozgrzaniu

Post autor: Rosa11 » 25 mar 2025, 08:44

Jestem pasjonatem Audi <boisie> robię dla siebie i znajomych tylko. Lubię sobie podłubać. Plus kodowania VCDSem i ODISem.
no i to szanuje :) a nie chcesz wymienić mi mechatroniki i oleji razem z adaptacją i update softu :) ?

Donaq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 10 mar 2025, 00:11
Imię: Martin
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wroclaw

Re: S-tronic problem po rozgrzaniu

Post autor: Donaq » 25 mar 2025, 16:29

Mam drugą mechatronikę bez elektroniki musiał bym ze swojej przełożyć ale czy mi się chce… straciłem już wenę i sporo kasy a budżet w sumie się już skończył 😒

Dodano po 1 godzinie 48 sekundach:
bLACK_61094 pisze:
25 mar 2025, 08:41
Wiesz to jest wszystko połączone, sygnały z czujników ABSu i czujnik pedału hamulca. Wystarczy że się wysypie czujnik hamulca i nie przełączysz dźwigni biegów już bo elektromagnes nie puści... Skądś sterownik skrzyni musi dostać sygnał że nacisnąłeś hamulec, a wtedy nie ma prawa nie rozsprzęglić.
U niego jest taki akurat błąd, nie wiadomo co może być u Ciebie. Ja bym zaczął od zestawu naprawczego.

Jestem pasjonatem Audi <boisie> robię dla siebie i znajomych tylko. Lubię sobie podłubać. Plus kodowania VCDSem i ODISem.
Wiesz masz racje z tym hamulcem? Na autoholdzie spalanie spada do 1.0 a na hamulcu jak trzymam spada tylko do 1.5 wtf

bLACK_61094
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2012, 18:28
Imię: Cezary
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piaseczno

Re: S-tronic problem po rozgrzaniu

Post autor: bLACK_61094 » 25 mar 2025, 18:24

No to trzeba podłączyć VCDSa i zobaczyć czy na D na hamulcu ciśnienie na K1 jest koło 0-0,2

Donaq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 10 mar 2025, 00:11
Imię: Martin
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wroclaw

Re: S-tronic problem po rozgrzaniu

Post autor: Donaq » 25 mar 2025, 18:34

bLACK_61094 pisze:
25 mar 2025, 18:24
No to trzeba podłączyć VCDSa i zobaczyć czy na D na hamulcu ciśnienie na K1 jest koło 0-0,2

A jeśli tak będzie to gdzie mam szukać przyczyny?

bLACK_61094
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2012, 18:28
Imię: Cezary
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piaseczno

Re: S-tronic problem po rozgrzaniu

Post autor: bLACK_61094 » 25 mar 2025, 19:06

Jeśli tak będzie to będzie dobrze, jeśli będzie wyższe to powinno znaczyć że coś przepuszcza... Pewnie zawór, albo jak sugeruje ten błąd w ABSie że coś z okablowaniem sterownika skrzyni albo ze sterownikiem skrzyni i hamulec nie rozsprzęgla. Trzeba po prostu zrobić diagnostykę skrzyni VCDSem.

Awatar użytkownika
Edddisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 207
Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
Imię: Emem
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: S-tronic problem po rozgrzaniu

Post autor: Edddisz » 26 mar 2025, 15:03

Zaryzykuję stwierdzenie, że tych skrzyń w pełnym zakresie nikt nie robi dobrze. Nawet te niby znane serwisy co mają sprzęt nie potrafią pewnych usterek wyeliminować ani nawet wskazać co jest problemem. To wszystko takie strzały są. Póki coś się ewidentnie nie rozlatuje to można płynąć i płynąć...

Każdy się mądruje na lewo i prawo póki nie pojawia się przypadek, że trzeba zrobić coś więcej niż podmienić zużyte części.

Rosa11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 26 lis 2024, 10:07
Imię: Piotr
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: S-tronic problem po rozgrzaniu

Post autor: Rosa11 » 26 mar 2025, 15:11

nie pocieszasz ... :(

Awatar użytkownika
Edddisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 207
Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
Imię: Emem
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: S-tronic problem po rozgrzaniu

Post autor: Edddisz » 26 mar 2025, 15:14

Donaq pisze:
21 mar 2025, 19:29
Rosa11 pisze:
21 mar 2025, 14:28
@Donaq , udało się może coś zrobić , naprawić ?
Auto zaczyna poprawnie jeździć po adaptacji punktów ślizgania sprzęgieł i ta adaptacja się rozjeżdża po 20-25km. Każe temu mechanikowi zdjąć mechatronikę i zawiozę ją do ASB Długołęka. Objawy generalnie są takie jak przed naprawą i dlatego popaliło sprzegla wcześniej więc pozostaje rozebrać mechatronikę na części lub podpiąć pod hydrotest. Dzwoniłem
Już i mam przywieźć do zdiagnozowania
Adaptacja się nie rozjeżdża po dłuższej jeździe, jest dokładnie odwrotnie. Auto się adaptuje podczas jazdy.
Po adaptacji drogowej jest gorzej, bo prawdopodobnie któreś części nie są w pełni sprawne i auto źle się przez to adaptuje.

Te ich hydratesty są uja warte, są takie usterki w mechatronice, które w ogóle nie wychodzą na hydratestach.
Poza tym jak oglądałem filmiki to oni robią te testy na jakichś temperaturach rzędu 80-90 stopni ATF, a są takie specyficzne usterki które dopiero zaczyna się odczuwać jak temperatura zbliża się do 95 stopni - np. szarpnięcie po zatrzymaniu/lub chwilę przed na mocno nagrzanym aucie.

Dodano po 15 minutach 58 sekundach:
Rosa11 pisze:
26 mar 2025, 15:11
nie pocieszasz ... :(
Bo trzeba spojrzeć prawdzie w oczy. Robię swoje auta i w rodzinie podobnie jak któryś z kolegów w wątku.
Dwukrotnie zweryfikowałem dwa duże serwisy które są na youtube, że gdy przychodzi do czegoś więcej niż standardowej wymiany to gadają bzdury, albo nie wiedzą o czym mówią.
Jeden np. zarzekał mi się, że aftermarketowe sprzęgła Borg Warner nie działają do końca poprawnie, bo mają płaskie przekładki zamiast falistych i oni to poprawiają i dopiero wtedy jeździ. W związku z tym rozebrałem sobie to sprzęgło i oczywiście wyszło, że gadał bzdury - zwyczajnie naciągają na dodatkowe koszta.

W moim przypadku eksperymentuję i walczę z pewnymi dysfunkcjami na własną rękę - skrzynię zrzucałem już kilkukrotnie i wciąż nie mam odpowiedzi na swoje pytania.

Z wniosków które mam do tej pory i co może wam się w przyszłości przydać:
-jednym z najbardziej wadliwych czy też czułych elementów jest kosz sprzęgłowy, każda odchyłka rzędu dziesiątych milimetra potrafi być w bardzo nieprzyjemny sposób odczuwalna podczas jazdy nawet gdy wszystko jest tam nowe - szarpnięcia, przyślizgiwania itp.
-pod żadnym pozorem nie pakować tam zamienników, tylko i wyłącznie części z ASO
-jakieś wymiany tarczek na sprzęgle czy coś w ogóle nie mają sensu, bo to potem źle jeździ (tu jest na zasadzie raz się uda, a drugi raz nie)
-zestaw naprawczy mechatroniki (4 zawory) pomaga skutecznie na ciągnięcie do przodu na D/S, oraz na smród na postoju na D/S jak ktoś takowy ma i ten problem nie wraca, jednocześnie te duże zawory są praktycznie nieśmiertelne i to nie one same w sobie za to odpowiadają
-wszelkie wymiany wymagają ogromnej dokładności i staranności, wystarczy, że podwinie się jakaś uszczelka, czy coś jest lekko niedoczyszczone i po zawodach, macie niby wymienione, ale nie będzie poprawy

Dopowiem też, że adaptacja po wykonanych pracach jest banalna tylko mechanikom się nie chce tego robić, bo trzeba na pół godziny wyjechać autem na drogę z odpowiednimi warunkami. W mieście zaadaptować to nierealne.
Za bardzo tu kombinujecie.
Skuteczna procedura to temperatura ATF > 80 stopni. Wyjazd na trasę i najpierw wrzuca się 5 bieg na manualu, około 1800 obrotów, zapięty tempomat i jazda tak długo aż na VCDS status adaptacji zmieni się na 'Broken in' czy coś takiego. Później wrzutka na 6 bieg i to samo. W ten sposób oba sprzęgła są zaadaptowane.
Znalazłem w necie też różne baśnie z mchu i paproci, że się macha biegami, różne warunki, przejazd 5 razy od niskich do wysokich obrotów... nie wiem skąd to ludzie biorą, ale po tych zabawach wcale te punkty adaptacyjne nie są rozbite.
Jak ktoś będzie bardzo zdesperowany to w łódzkim w jakiś weekend mogę z tym pomóc.

Dodano po 9 minutach 35 sekundach:
Rosa11 pisze:
10 mar 2025, 10:34
wiesz co , jednym z głównych objawów uszkodzenia mechatroniki CHYBA jest , że nie jedzie na R ...

i jeszcze jak byś miał zmieniać sprzęgła zainteresuj się tematem sprzęgła od Ski .... chyba z końcówką "F" . Jest więcej o jedną tarczkę a pasuje P&P . Temat do zagłębienia się.
Tutaj sporo info o stronicu i o tym sprzęgle od Ski tutaj :

https://youtu.be/ew8q7yVwNGU?si=Lf5s6anX4IQy26yS
Odradzam sugerowanie się tym co gada ten typ. Niedawno pisałem z jednym z użytkowników tego forum który pojechał tam na serwis. Koleś leje jakieś najtańsze oleje Fanfaro do tych skrzyń i potem śmierdzi na postoju na potęgę, a on udaje, że nic nie czuje.
Także brałbym poprawkę na branie tych wzmocnionych sprzęgieł tylko po jego rekomendacji, bo nigdzie nie znalazłem informacji czy po takiej operacji auto jeździ tak samo płynnie i nie pojawiają się jakieś szarpnięcia.
Przy sprawnej mechatronice te sprzęgła z końcówką E nie mają żadnego problemu obsługi 600nm.

bLACK_61094
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2012, 18:28
Imię: Cezary
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piaseczno

Re: S-tronic problem po rozgrzaniu

Post autor: bLACK_61094 » 26 mar 2025, 19:21

Tu masz jak powinna wyglądać adaptacja podczas jazdy z ODISa, i tylko i wyłącznie po przyspieszaniu i puszczaniu na obrotach przejdzie Ci ten proces. Można oczywiście podczas normalnej jazdy to zrobić bo po kilkuset kilometrach samo się to ogarnie bo się po prostu uda. Te duże zawory potrafią mieć odchyłkę o pół bara i komputer nie wyrzuci błędu a sprzęgła się palą. Jeśli masz dobrze zrobioną jazdę adaptacyjną to masz napisane tak jak wyżej. "Adaptacja początku załączania wykonana"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Edddisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 207
Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
Imię: Emem
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: S-tronic problem po rozgrzaniu

Post autor: Edddisz » 26 mar 2025, 21:05

bLACK_61094 pisze:
26 mar 2025, 19:21
Tu masz jak powinna wyglądać adaptacja podczas jazdy z ODISa, i tylko i wyłącznie po przyspieszaniu i puszczaniu na obrotach przejdzie Ci ten proces. Można oczywiście podczas normalnej jazdy to zrobić bo po kilkuset kilometrach samo się to ogarnie bo się po prostu uda. Te duże zawory potrafią mieć odchyłkę o pół bara i komputer nie wyrzuci błędu a sprzęgła się palą. Jeśli masz dobrze zrobioną jazdę adaptacyjną to masz napisane tak jak wyżej. "Adaptacja początku załączania wykonana"
Mam też ODIS'a i napisałem powyższe z przykładu własnego auta - przedlift z 0B5. Adaptację do punktu "Adaptacja początku załączania wykonana" uzyskuję właśnie w taki sposób jak opisałem wyżej.
Na wszelki wypadek dodam też, że 'Jazda adaptacyjna' która jest do wyboru w ODIS'ie nie działa na moim aucie.

Znam też te przedziały ciśnienia które wrzuciłeś, ale to są dane podane przez jakąś firmę z Chin, skąd wiesz, że są miarodajne?

Zwróciłeś uwagę, że te ciśnienia nie są stałe? Podczas adaptacji wyjdą ci jakieś wartości które przy znacznej zmianie stylu jazdy ulegają dynamicznym korektom.

bLACK_61094
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2012, 18:28
Imię: Cezary
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piaseczno

Re: S-tronic problem po rozgrzaniu

Post autor: bLACK_61094 » 26 mar 2025, 22:11

Oczywiście że ciśnienia nie będą stałe, dlatego masz przedział w jakim powinny się mieścić. To chińska strona nie może być miarodajna ? Ta skrzynia jest samo adaptująca dlatego zależnie od przebiegu, stylu czy warunków jazdy jej charakterystyka będzie się zmieniała. Po wymianie zestawu naprawczego i zrobieniu adaptacji w moim przypadku wszystko wróciło do normy. Jeśli chodzi o kosz sprzęgłowy to jeśli będę musiał wymieniać u siebie tarczki to wymienię cały kosz czy będzie spalony czy nie.

Adaptacje mogą się rozjeżdżać jeśli jest usterka.

Wracając do tematu, przy naprawie za ponad 14 tyś i wymianie praktycznie wszystkiego co odpowiada za sterowanie. Ta skrzynia nie ma prawa źle pracować. Chyba że ktoś nie zrobił adaptacji i popalił nowe sprzęgła. Albo połowy nie wymienił z tego co mówi. Każdy zawór można sprawdzić jeśli ma się trochę pojęcia i multimetr. Te zawory można nawet regenerować. Jestem zdania że nikt nie zrobi tak swojego samochodu jak Ty sam. Oczywiście jeśli ma się trochę pojęcia. Nikt nie będzie tracił czasu żeby sprawdzić 5 razy każdej śrubki czy poziomu oleju. Sam pierwszą wymianę robiłem u dobrego mechanika który mnie nie zawiódł. Drugą wymianę robiłem sam i z ciekawości na zgaszonym odkręciłem korek wlewowy części mechatronicznej i nie wyleciała nawet kropla <glupek>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja