Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Po wymianie konwertera błąd Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

Silniki wysokoprężne
motogold
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
Imię: Sławek
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3M

Re: Po wymianie konwertera błąd Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

Post autor: motogold » 21 lut 2025, 08:41

Przepływka np.nie generuje błędów.Może gdzieś masz nieszczelność w dolocie? Zawalony dolot sadzą.Klapy wirowe zablokowane w kol.ssącym. I te ewentualności nie generują kodu błędu.Więc naprawdę ciężko na odległość doradzić ,gdzie leży przyczyna.

dreken
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 12 mar 2012, 12:43
Imię: Andrzej
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Milanówek

Re: Po wymianie konwertera błąd Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

Post autor: dreken » 21 lut 2025, 08:54

Kolego wszystkie takie poboczne rzeczy jak dolot, przepławka, kolektory, kapki, czujnik spalin, sonda itd. mam sprawdzone i jest OK :)

Potrzebuje jakiejś nie trywialnej porady <bezradny> bo mam wrażenie, że to coś nie standardowego się wysrało <mysli>

motogold
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
Imię: Sławek
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3M

Re: Po wymianie konwertera błąd Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

Post autor: motogold » 24 lut 2025, 08:37

Jeżeli błędów nie generuje,tzn.że masz problem gdzieś w nieszczelności układu dolotowego lub wydechowego.Podjedź gdzieś na jakąś dymiarkę,niech ci szczelnosci posprawdzają,bo tak to można gdybać. Może dolot masz zawalony ,może gdzieś coś grzebałeś i nieświadomie ręką coś zachaczyłeś.Klapy w dolocie masz ,czy wywalone?

dreken
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 12 mar 2012, 12:43
Imię: Andrzej
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Milanówek

Re: Po wymianie konwertera błąd Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

Post autor: dreken » 24 lut 2025, 09:42

Klapy nadal mam i są sprawne bo je naprawiałem :) dolot czysty. Sprawdzałem już kilka czujników i wszystko OK. Szczelność w dolocie i wydechu rownież była weryfkowana.
Co do przyczyn tych nie równych obrotów to uważam podobnie jak ty, "że przy okazji coś gdzieś poruszyłem i jest problem, zresztą przy tej robocie już kilka rurek mi w ręku popękało ze starości <lol>

Może kluczem do problemu jest odpowiedź na pytanie, z którego komponentu przestaje korzystać sterownik powyżej 2500-2800 obrotów - sonda lambda, przepławka ?? <bezradny> bo chyba mało prawdopodobne, że coś wpada w taki rezonans, że jest OK <wysmiewacz> bo jak pisałem powyżej tych obrotów silnik zaczyna poprawnie pracować i generować moc.

dreken
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 12 mar 2012, 12:43
Imię: Andrzej
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Milanówek

Re: Po wymianie konwertera błąd Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

Post autor: dreken » 06 mar 2025, 09:54

No wiec walka trwa nadal, na chwile obecną stan jest taki:

1. Przestało tłuc w prawej głowicy, jeżeli nic się nie urwało to pewnie to był popychacz <wysmiewacz>

2. Nierówna praca silnika do 2800 obrotów jest nadal wraz z kopceniem przy tym (czasem jak się nagrzeje to zaczyna poprawnie pracować <wnerw> ) wiec opcje są już tylko 2 bo jak wyżej pisałem wtryski 3 i 4 przelewają jeden na + drugi na - wiec sterownik chce wyrównać prace :
- rozjechał się znowu rozrząd - ten napinacz prawej głowicy jednak może być kaput bo on od początku mi się nie podobał
- być może nie ma kompresji na jednym cylindrze (wychodzi, że na nr 1) bo może uprzednio jednak tłok huknął w zawór i go wygiął na skutek czego jest nieszczelność

Plan taki, sprawdzam rozrząd i jak będzie OK to mierze kompresje gdzie coś padło.

motogold
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
Imię: Sławek
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3M

Re: Po wymianie konwertera błąd Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

Post autor: motogold » 07 mar 2025, 05:41

Powiem Ci tak,że przy tak rozległych problemach i jeżeli faktycznie masz brak kompresji,to wyjścia są 2
- sprzedać i niech inni się martwią-to popularna metoda w Polsce :).....niestety
- wyrwać chwasta na zewnątrz i zrobić kompleksowo.Rozrząd do wymiany,głowice na stół i do sprawdzenia. i uszczelnienie silnika.
Bo jak zaczniesz grzebać i kombinować w aucie,to będzie za każdym razem coś i brak miejsca na kpl.diagnozę.
Pozornie nie jest to dużo roboty z wyjęciem silnika na zewnątrz.Mając odciągniętą AC ,to samemu 2,5 h i silnik wisi na haku :)

dreken
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 12 mar 2012, 12:43
Imię: Andrzej
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Milanówek

Re: Po wymianie konwertera błąd Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

Post autor: dreken » 07 mar 2025, 08:17

Na razie z czystej ciekawości i pasji do motoryzacji się do niego dobiorę :) zobaczymy co tak naprawdę się wydarzyło.

Będzie z tego również jakaś lekcja na przyszłość dla wszystkich grzebaczy a puki co nie wydawajmy wyroku przed "rozgrzebaniem" <luzik>

dreken
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 12 mar 2012, 12:43
Imię: Andrzej
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Milanówek

Re: Po wymianie konwertera błąd Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

Post autor: dreken » 10 mar 2025, 10:44

No i dobrałem się do motoru i sprawa wygląda tak:

1. Rozrząd, jest OK stoi na znakach jak ch.. po przedawkowaniu viagry <wysmiewacz> . To że na początku przygody był lekko przedstawiony to nie był skutek przeskoczenia tylko za sprawą zmęczonego już napinacza i nie do końca prawidłowego ustawiania przez poprzednika.

2. Mam już winowajcę początkowego stukotu w prawej głowicy oraz późniejszej nierównej pracy silnika (jak zaczął nierówno pracować stukot ustał) <brawo> na fotkach poniżej to widać (pierwszej fotce widać jak dźwigienka leży pomiędzy zaworami). No i już wiadomo dlaczego 2 wtryski robiły korektę +/- bo niedomagał jeden cylinder, jak to można nietrafnie postawić diagnozę na podstawie VCDS i wymieniać wtryski a potem zdziwienie, że dalej leją <mysli>

PODSUMOWANIE:
Moim zdaniem przyczyną rozwalenia dźwigienki było kręcenie silnikiem w lewą stronę. Dźwigienki od zaworów ssących jak są w stanie spoczynku luźno latają ale lezą zgodnie z grawitacją czyli opierają się na zaworze i czekają aż je wałek od odpowiedniej strony zaatakuje ;) Jak wałek kręcony był lewo to zaatakował dźwigienkę od złej strony i ją "niefortunnie" wysunął" no i potem ładnie sklepał <boisie> .
Napinacze wyglądają na OK a mimo to przy innych zaworach dźwigienki w spoczynku bez cieśnienia oleju też są luźne - będę to jeszcze badał zgodnie z serwisówką czy ten luz jest w granicach tolerancji.

PYTANIE:
Czy walczył ktoś z wymianą dźwigienki bez ściągania wałków?
Załączniki
2.jpg
2.jpg (146.74 KiB) Przejrzano 1688 razy
1.jpg
1.jpg (149.59 KiB) Przejrzano 1698 razy

motogold
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
Imię: Sławek
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3M

Re: Po wymianie konwertera błąd Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

Post autor: motogold » 10 mar 2025, 19:45

To w sumie tania naprawa :). Raczej się nie uda wcisnąć dzwigienki z wałkiem.

dreken
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 12 mar 2012, 12:43
Imię: Andrzej
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Milanówek

Re: Po wymianie konwertera błąd Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

Post autor: dreken » 18 mar 2025, 09:03

No i dobiegła końca ta historia, auto złożone, jeździ a silnik pracuje prawidłowo i rozrząd też <radocha> <radocha> <radocha>

PODSUMOWANIE:
Trafił mi się naprawdę nietypowy przypadek a właściwie dwa i bezpośrednią przyczyną "wywołanej awarii" wcale nie było kręcenie ręczne silnikiem w lewa stroną (jeżeli rozrząd jest OK, to nic się stanie jak ktoś ręcznie zrobi kilka obrotów w lewo, ja zrobiłem dokładnie 2 obroty) tylko niestety DRUCIARSTWO POPRZEDNIKA, opisze poniżej każdy przypadek dlaczego w ogóle miałem takie schizy:

1. Błąd czujnika G40 - poprzedni druciarz wymieniał prawy napinacz i niedokładnie go złożył, napięcie łańcucha i zębatkę na fasolkach...że to w ogóle wszystko działało 5 lat :) to sam się dziwie - już nie wspomnę, że w śrubach od napinacza uwalone były torxy to jeszcze pod napinaczem na parapecie zostawił 5 cm odłamku starego ślizgu <stres>

No dobra ale to szybko poprawiłem a w silniku dalej był stukot a potem nierówna praca.

2. Stukot był spowodowany jak wyżej pisałem sklepana dźwigienka popychacza, która się wysunęła jak zakręciłem silnikiem w lewo, ale gdyby wszystko było sprawne to ona nie ma prawa wyjść. Więc bezpośrednią przyczyną całej awarii było to, że każda dźwigienka w prawej głowicy od zaworów dolotowych miała urywany kołnierz który naciska bezpośrednio na trzonek zaworu. Dźwigienka naciskała na talerzyk i tak to działało, kolejne moje zdziwienia, że to się nie wysrało przez tyle czasu i sporo tras po PL z nogą w podłodze ;) jestem przekonany, że ma to jakiś związek z pkt. 1 i wspomnianego druciarza. Przez to, że dźwigienki miały urwany kołnierz to spokojnie ręką mogłem każdą wyjąc bez ściągania wałka no i jak zakręciłem wałem w lewo to wałek dolotowy wysunął jedna dźwigienkę i ona się sklepała (było to stukanie) a jak się rozleciała to jeden z zaworów dolotowych nie pracował i silnik zaczął nie równo pracować. Natomiast powyżej 2800 obrotów wracała normalna praca bo turbina zaczynała generować ciśnienie i udawało się przez jeden zawór napełnić cylinder aby sterownik nie łapał błędu i nie uruchamia korekcji na 2 innych cylindrach <cwaniak> powoli wszystko się wyjaśniło :)

Poniżej fotka:
- dźwigienka sklepana,
- kolejna ma urwany kołnierz, pozostałe 4 szt. wyglądają identycznie
- dźwigienka nowa (nowa jest firmy INA i jakaś taka licha przy oryginalnej <mysli> ).

Niech ktoś mi teraz wytłumaczy "co i jak sie odjeb...." żeby urwało kołnierz na zaworach dolotowych każdej z 6 dźwigienek?
.
.
.
Załączniki
1.jpg
1.jpg (171.57 KiB) Przejrzano 813 razy

motogold
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
Imię: Sławek
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3M

Re: A6 C6 Po wymianie konwertera błąd Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

Post autor: motogold » 18 mar 2025, 17:30

To gratki za dobrą naprawę i niech służy bez grzebania następne kilka lat, :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl