Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

Po wymianie konwertera błąd Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

Silniki wysokoprężne
Online
motogold
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 275
Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
Imię: Sławek
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3M

Re: Po wymianie konwertera błąd Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

Post autor: motogold » 21 lut 2025, 08:41

Przepływka np.nie generuje błędów.Może gdzieś masz nieszczelność w dolocie? Zawalony dolot sadzą.Klapy wirowe zablokowane w kol.ssącym. I te ewentualności nie generują kodu błędu.Więc naprawdę ciężko na odległość doradzić ,gdzie leży przyczyna.

dreken
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 12 mar 2012, 12:43
Imię: Andrzej
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Milanówek

Re: Po wymianie konwertera błąd Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

Post autor: dreken » 21 lut 2025, 08:54

Kolego wszystkie takie poboczne rzeczy jak dolot, przepławka, kolektory, kapki, czujnik spalin, sonda itd. mam sprawdzone i jest OK :)

Potrzebuje jakiejś nie trywialnej porady <bezradny> bo mam wrażenie, że to coś nie standardowego się wysrało <mysli>

Online
motogold
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 275
Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
Imię: Sławek
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3M

Re: Po wymianie konwertera błąd Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

Post autor: motogold » 24 lut 2025, 08:37

Jeżeli błędów nie generuje,tzn.że masz problem gdzieś w nieszczelności układu dolotowego lub wydechowego.Podjedź gdzieś na jakąś dymiarkę,niech ci szczelnosci posprawdzają,bo tak to można gdybać. Może dolot masz zawalony ,może gdzieś coś grzebałeś i nieświadomie ręką coś zachaczyłeś.Klapy w dolocie masz ,czy wywalone?

dreken
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 12 mar 2012, 12:43
Imię: Andrzej
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Milanówek

Re: Po wymianie konwertera błąd Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

Post autor: dreken » 24 lut 2025, 09:42

Klapy nadal mam i są sprawne bo je naprawiałem :) dolot czysty. Sprawdzałem już kilka czujników i wszystko OK. Szczelność w dolocie i wydechu rownież była weryfkowana.
Co do przyczyn tych nie równych obrotów to uważam podobnie jak ty, "że przy okazji coś gdzieś poruszyłem i jest problem, zresztą przy tej robocie już kilka rurek mi w ręku popękało ze starości <lol>

Może kluczem do problemu jest odpowiedź na pytanie, z którego komponentu przestaje korzystać sterownik powyżej 2500-2800 obrotów - sonda lambda, przepławka ?? <bezradny> bo chyba mało prawdopodobne, że coś wpada w taki rezonans, że jest OK <wysmiewacz> bo jak pisałem powyżej tych obrotów silnik zaczyna poprawnie pracować i generować moc.

dreken
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 12 mar 2012, 12:43
Imię: Andrzej
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Milanówek

Re: Po wymianie konwertera błąd Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

Post autor: dreken » 06 mar 2025, 09:54

No wiec walka trwa nadal, na chwile obecną stan jest taki:

1. Przestało tłuc w prawej głowicy, jeżeli nic się nie urwało to pewnie to był popychacz <wysmiewacz>

2. Nierówna praca silnika do 2800 obrotów jest nadal wraz z kopceniem przy tym (czasem jak się nagrzeje to zaczyna poprawnie pracować <wnerw> ) wiec opcje są już tylko 2 bo jak wyżej pisałem wtryski 3 i 4 przelewają jeden na + drugi na - wiec sterownik chce wyrównać prace :
- rozjechał się znowu rozrząd - ten napinacz prawej głowicy jednak może być kaput bo on od początku mi się nie podobał
- być może nie ma kompresji na jednym cylindrze (wychodzi, że na nr 1) bo może uprzednio jednak tłok huknął w zawór i go wygiął na skutek czego jest nieszczelność

Plan taki, sprawdzam rozrząd i jak będzie OK to mierze kompresje gdzie coś padło.

Online
motogold
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 275
Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
Imię: Sławek
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3M

Re: Po wymianie konwertera błąd Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

Post autor: motogold » 07 mar 2025, 05:41

Powiem Ci tak,że przy tak rozległych problemach i jeżeli faktycznie masz brak kompresji,to wyjścia są 2
- sprzedać i niech inni się martwią-to popularna metoda w Polsce :).....niestety
- wyrwać chwasta na zewnątrz i zrobić kompleksowo.Rozrząd do wymiany,głowice na stół i do sprawdzenia. i uszczelnienie silnika.
Bo jak zaczniesz grzebać i kombinować w aucie,to będzie za każdym razem coś i brak miejsca na kpl.diagnozę.
Pozornie nie jest to dużo roboty z wyjęciem silnika na zewnątrz.Mając odciągniętą AC ,to samemu 2,5 h i silnik wisi na haku :)

dreken
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 12 mar 2012, 12:43
Imię: Andrzej
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Milanówek

Re: Po wymianie konwertera błąd Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

Post autor: dreken » 07 mar 2025, 08:17

Na razie z czystej ciekawości i pasji do motoryzacji się do niego dobiorę :) zobaczymy co tak naprawdę się wydarzyło.

Będzie z tego również jakaś lekcja na przyszłość dla wszystkich grzebaczy a puki co nie wydawajmy wyroku przed "rozgrzebaniem" <luzik>

dreken
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 12 mar 2012, 12:43
Imię: Andrzej
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Milanówek

Re: Po wymianie konwertera błąd Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

Post autor: dreken » 10 mar 2025, 10:44

No i dobrałem się do motoru i sprawa wygląda tak:

1. Rozrząd, jest OK stoi na znakach jak ch.. po przedawkowaniu viagry <wysmiewacz> . To że na początku przygody był lekko przedstawiony to nie był skutek przeskoczenia tylko za sprawą zmęczonego już napinacza i nie do końca prawidłowego ustawiania przez poprzednika.

2. Mam już winowajcę początkowego stukotu w prawej głowicy oraz późniejszej nierównej pracy silnika (jak zaczął nierówno pracować stukot ustał) <brawo> na fotkach poniżej to widać (pierwszej fotce widać jak dźwigienka leży pomiędzy zaworami). No i już wiadomo dlaczego 2 wtryski robiły korektę +/- bo niedomagał jeden cylinder, jak to można nietrafnie postawić diagnozę na podstawie VCDS i wymieniać wtryski a potem zdziwienie, że dalej leją <mysli>

PODSUMOWANIE:
Moim zdaniem przyczyną rozwalenia dźwigienki było kręcenie silnikiem w lewą stronę. Dźwigienki od zaworów ssących jak są w stanie spoczynku luźno latają ale lezą zgodnie z grawitacją czyli opierają się na zaworze i czekają aż je wałek od odpowiedniej strony zaatakuje ;) Jak wałek kręcony był lewo to zaatakował dźwigienkę od złej strony i ją "niefortunnie" wysunął" no i potem ładnie sklepał <boisie> .
Napinacze wyglądają na OK a mimo to przy innych zaworach dźwigienki w spoczynku bez cieśnienia oleju też są luźne - będę to jeszcze badał zgodnie z serwisówką czy ten luz jest w granicach tolerancji.

PYTANIE:
Czy walczył ktoś z wymianą dźwigienki bez ściągania wałków?
Załączniki
2.jpg
2.jpg (146.74 KiB) Przejrzano 502 razy
1.jpg
1.jpg (149.59 KiB) Przejrzano 512 razy

Online
motogold
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 275
Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
Imię: Sławek
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3M

Re: Po wymianie konwertera błąd Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

Post autor: motogold » 10 mar 2025, 19:45

To w sumie tania naprawa :). Raczej się nie uda wcisnąć dzwigienki z wałkiem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl