Brak zasilania dla przekaźnika od kompresora (do pneumatyki)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 27 kwie 2023, 23:01
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków
Brak zasilania dla przekaźnika od kompresora (do pneumatyki)
Witam. Tak jak w temacie. Auto nie podnosi się. Jestem na etapie sprawdzenia przekaznika kompresora- sprawny. Bezpiecznikaglównego 40a- sprawny, udało się ustalić że nie dochodzi napięcie sterujące do przekażnika kompresora. Czy ktoś orientuje się gdzie są jakieś bezpieczniki do zasilania tego przekaznika (j403)? Czy posiada ktoś schemat skąd wychodzi zasilanie/sterowanie przekaznika kompresora lub ewentualnie czy po drodze jest gdzieś jakiś bezpiecznik? Będę wdzięczny za schematy ewentualnie podpowiedź gdzie szukać tych przewodów. Zlokalizowałem ze od przekażnika wychodzą przewody sterujące nim i konczą się wtyczką dwupinową przy kompresorze ale pytanie gdzie idą dalej? Mam dwie opcje: uszkodzona wiązka lub po drodze jakiś bezpiecznik tymbardziej ze vcds pokazuje bląd 01399 przekaznik sprezarki 011 przerwa w obwodzie.
Re: Brak zasilania dla przekaźnika od kompresora (do pneumatyki)
Mam ten sam problem . Błąd 01399 - Relay for Level-Control Compressor ( J403) 011- Open Circuit - MIL ON , który po skasowaniu wraca ponownie .
Kompresor podlaczony na krótko działa .
Przekażnik wymieniony na nowy .
Wtyczki suche .
Sprawdzony przewód zasilania od sprezarki do gniazda przekaznika .
Bezpiecznik 40A cały .
SPrawdzone bezpieczniki 5A i 15A po prawej stronie deski rozdzielczej .
Czy mozliwe , ze uszkodził sie modul sterowania zawieszeniem ? 4f0907553a
Kompresor podlaczony na krótko działa .
Przekażnik wymieniony na nowy .
Wtyczki suche .
Sprawdzony przewód zasilania od sprezarki do gniazda przekaznika .
Bezpiecznik 40A cały .
SPrawdzone bezpieczniki 5A i 15A po prawej stronie deski rozdzielczej .
Czy mozliwe , ze uszkodził sie modul sterowania zawieszeniem ? 4f0907553a
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 19 lut 2023, 22:50
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Brak zasilania dla przekaźnika od kompresora (do pneumatyki)
Wysterowanie przekaźnika przychodzi z modułu Wabco za schowkiem - sprawdzić przejście nie liczyłbym na pad sterownika. Zauważ , że załączenie sprężarki "recznie" i tak nie podniesie zawieszenia bo sterownik najpierw dobija ciśnienie w magistrali do rozdzielacza a następnie uzupełnia powietrze do wymaganej wysokości otwierając poszczególne zawory na rozdzielaczu obok sprężarki.
Re: Brak zasilania dla przekaźnika od kompresora (do pneumatyki)
NAPRAWIONE
Pzekaźnik sterowany jest dwoma przewodami idącymi od modułu zawieszenia (znajduje sie za chowkiem) . Przewód biały/żółty oraz biały/czerwony .
Przewody idą do niebieskiej wtyczki w module zawieszenia .
U mnie uszkodzony był przewód żółty/biały i dlatego wywalało błąd przekażnika .
Przewody z modułu idą najpierw na słupek A przy nogach pasażera do 10pinowej czarnej kostki .
Później z kostki 10pinowej w stone błotnika i tam zawracaja i od dołu wchodzą do puszki z przekanikiem .
zrobiłem bajpas biały/ żółty z przkaznika do wtyczki 10pinowej , bo uszkodzenie było gdzies w okolicach blotnika w grubej wiazce wg schematu gdzies tam jest kosztka 2-pinowa w kotrej lacza sie te przewody .
DIAGNOSIS
wyjmujemy przekaznik i zwieramy grubym kablem piny nr. 87 i 30 - jesli kompresor ruszy znaczy , ze musimy szukać w strone od przekaznika do modulu zawieszenia .
Jesli po zwarciu pinów nie slychać kompresora to tzreba sprawdzić kompresor podpinając bezposrednio 12V do wtyczki kompresora .
Pzekaźnik sterowany jest dwoma przewodami idącymi od modułu zawieszenia (znajduje sie za chowkiem) . Przewód biały/żółty oraz biały/czerwony .
Przewody idą do niebieskiej wtyczki w module zawieszenia .
U mnie uszkodzony był przewód żółty/biały i dlatego wywalało błąd przekażnika .
Przewody z modułu idą najpierw na słupek A przy nogach pasażera do 10pinowej czarnej kostki .
Później z kostki 10pinowej w stone błotnika i tam zawracaja i od dołu wchodzą do puszki z przekanikiem .
zrobiłem bajpas biały/ żółty z przkaznika do wtyczki 10pinowej , bo uszkodzenie było gdzies w okolicach blotnika w grubej wiazce wg schematu gdzies tam jest kosztka 2-pinowa w kotrej lacza sie te przewody .
DIAGNOSIS
wyjmujemy przekaznik i zwieramy grubym kablem piny nr. 87 i 30 - jesli kompresor ruszy znaczy , ze musimy szukać w strone od przekaznika do modulu zawieszenia .
Jesli po zwarciu pinów nie slychać kompresora to tzreba sprawdzić kompresor podpinając bezposrednio 12V do wtyczki kompresora .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 08 mar 2025, 18:46
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 320KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Brak zasilania dla przekaźnika od kompresora (do pneumatyki)
Witam,
Mam problem ze swoim zawieszeniem w Audi a6 c7 avant 2014 rok. Nie podnosi się, bezpiecznik 40A cały. Czy możecie mi pomóc i napisać gdzie znajduje się przekaźnik do zawieszenia w moim aucie?
Plan mam taki aby zacząć od wymiany tego przekaźnika, potem ewentualnie sprężarka.
Historia wygląda tak, że przestał się wystarczająco podnosić. Po podłączeniu do komputera sprężarka bije tylko 4bar. Wyjechałem z warsztatu i kompresor normalnie podniósł auto. Jeździłem tak 2-3 tygodnie i pojawiał się błąd ale generalnie raz na dzień. Potem zawsze się podnosił. Aż do wczoraj, gdzie już się nie podniósł. Pojechałem na podnośnik, od spodu jest sprężarka, filtr w miarę drożny ale nie wiem gdzie jest ten przekaźnik. Chciałbym zacząć od niego.
Nie podłączyłem sprężarki na krótko, może jeszcze to zrobię ale przekaźnik jest tani tylko gdzie on jest?
Pozdrawiam.
Mam problem ze swoim zawieszeniem w Audi a6 c7 avant 2014 rok. Nie podnosi się, bezpiecznik 40A cały. Czy możecie mi pomóc i napisać gdzie znajduje się przekaźnik do zawieszenia w moim aucie?
Plan mam taki aby zacząć od wymiany tego przekaźnika, potem ewentualnie sprężarka.
Historia wygląda tak, że przestał się wystarczająco podnosić. Po podłączeniu do komputera sprężarka bije tylko 4bar. Wyjechałem z warsztatu i kompresor normalnie podniósł auto. Jeździłem tak 2-3 tygodnie i pojawiał się błąd ale generalnie raz na dzień. Potem zawsze się podnosił. Aż do wczoraj, gdzie już się nie podniósł. Pojechałem na podnośnik, od spodu jest sprężarka, filtr w miarę drożny ale nie wiem gdzie jest ten przekaźnik. Chciałbym zacząć od niego.
Nie podłączyłem sprężarki na krótko, może jeszcze to zrobię ale przekaźnik jest tani tylko gdzie on jest?
Pozdrawiam.