Siedowiadujehehe pisze: ↑18 lut 2025, 15:21
Siemanko , mam pytanko do was wszystkich bardzo pomocnych ludzi

pozdrawiam

problem polega na tym że nie ma ogrzewania na wolnych obrotach w 2.4 jak dodam gazu i trochę potrzymał to niby ciepło dociera do kabiny ale też w sumie nie wiem skąd (może od silnika poprostu) bo jak bym nie ustawił w klimatroniku to i tak nie ma różnicy w cieple. Rozrząd wymieniany niedawno nie na jakiegoś krzaka nagrzewnica zresztą też ... Nie mam już pojęcia może wy mi jakoś poradzicie ? Jeszcze coś słyszałem o zaworze ogrzewania w tym aucie ale nie mam zielonego pojęcia gdzie go szukać po wstępnym przeglądnięciu pod maską .. jak macie jakieś pomysły to podrzuccie będę wdzięczny
Masz LPG, reduktor ogrzewany jest przez czynnik chłodzący, jeśli nagrzewnica jest nowa (drożna) a przy rozrządzie spuszczany był cały płyn, szukaj w nieprawidłowym odpowietrzeniu układu. Płyn pójdzie tam, gdzie jest mu najłatwiej, jeśli jest to reduktor LPG, pójdzie tam zamiast do reduktora oraz do nagrzewnicy (gazownicy wcinają się trójnikami w zasilanie i powrót płynu chłodzącego).
Po samodzielnej wymianie reduktora LPG miałem identyczny problem. Odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego (ma nie być ciśnienia w układzie), uzupełnij płyn do poziomu MAX, zagrzej silnik (postój, nie jeździmy) do temperatur roboczych (góra 90C na zegarach, 100C na pomiarze VCDS lub w kanale pomiarowym klimatronika, u mnie to jest kanał 58, olej minimum 70C), na postoju zrób nawiew tylko na twarz (środkowe ustawienie na panelu), temperatura HI (maksymalne), nawiew na 4 kreski (wystarczy), podnieś obroty stopniowo wolne > 2,000 > 3,000, trzymaj 3,000 przez 5 minut (silnikowi nic nie będzie), czekaj aż z kratek zacznie lecieć żar, misja będzie wtedy ukończona. Zgaś silnik, zakręć korek na zbiorniczku wyrównawczym. Obroty silnika 3,000 dlatego, żeby pompa wody miała większy wydatek (będzie silniej pchać wodę w układ, aby wyprzeć powietrze z układu).
Do operacji ZALECANA jest druga osoba: w trakcie pracy silnika kontrolowanie poziomu płynu w zbiorniczku, gdy odpowietrzysz układ, spadnie poziom cieczy (zastąpi powietrze w układzie, w trakcie odpowietrzania także może się stopniowo obniżać, ma być ZAWSZE poniżej wartości MINIMUM). Gdy ogrzewanie będzie działać OK, następnego dnia, na zimnym silniku, uzupełnij płyn do poziomu MAX (ciśnienia w układzie, przez noc spadnie do atmosferycznego: reguluje to korek).
PAMIĘTAJ, ŻE REDUKTOR LPG (PAROWNIK) OBOWIĄZKOWY MUSI BYĆ ZAMONTOWANY PONIŻEJ DOLEJ KRAWĘDZI ZBIORNICZKA WYRÓWNAWCZEGO PŁYNU CHŁODZĄCEGO. Ten błąd montażu LPG wpływa właśnie na ogrzewanie oraz na grzanie reduktora.
Zaworów w A6 C5 nie ma (są dopiero od A6 C6), wszystko idzie na stałe, nawet w lecie możesz sobie ustawić HI na klimatroniku i piekło z kratek leci natychmiast (mamy mieszalnikowy układ HVAC).
Przy wymianie chłodnicy wszystko zrobiłem samemu odpowietrzając przez garażem, kwadrans pracy (w zimie +5 minut na zagrzanie).