zwalałem skrzynie aby wymienić konwerter i właściwie wszystko poszło w miare gładko i zgodnie z planem aż do czasu zamontowania skrzyni i próby odpalnia. Silnik kręci ale odrazu gaśnie i wywala poniższy błąd (czyjnik G28 jest OK, na vcds dobrze odczutuje prędkości jak jużuda się go odplaić):
19464 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)
P3008 - 000 - sygnał poza tolerancją
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 798 /min
Moment obrotowy: 62.4 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
(bez jednostek): 35.0
Napięcie: 11.78 V
(bez jednostek): 574.0
(bez jednostek): 649.6
Obroty silnika: 378 /min
Jak jest zimny to co 4-5 próbę udaje się go odpalić i tak prcuje bez samozgaszenia, po przejażdżce stwierdziłm też, że skrzynką+regenerowany konwerter pracuje OK (nie szarpie w końcu) ale troche stukotem pracuje i wtryski po prawej stronie mają korekcję minusową a wiec stawiąją mi się 2 hipotezy:
1. Czujnik G40 w zbiegu okoliczności (może odłączenia akumulatora itd.) uległ uszkodzeniu - jest to całkiem możłiwe

2. Przestawił się rozrząd - ALE JAKIM CUDEM

Ma ktoś jakiś pomysł?
Dziś zakupiłem nowy G40 i zobaczymy co się stanie.