Fotel kierowcy brak grzania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 29 sty 2025, 21:03
- Imię: Jakub
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0TDi CLAA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
Fotel kierowcy brak grzania
Witam, w mojej C7 mam fotele comfort (grzane, wentylowane, z masażami), po włączeniu podgrzewania fotela kierowcy zapalają się 3 diody na włączniku i po kilku sekundach gasną, siedzenie nie grzeje. Co może być przyczyną, jak to zdiagnozować, np. Vcdsem? Co gdzie w jakiej grupie mogę sprawdzić dane parametry. Dzięki za pomoc!
-
OnlineDoc
- Administrator
- Posty: 2956
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: Fotel kierowcy brak grzania
kuba1560 sprawdź na początek VCDS-a.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
- KKgg
- Moderator
- Posty: 616
- Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Re: Fotel kierowcy brak grzania
Wg mojej wiedzy - najczęściej padają elementy grzewcze na boczkach siedziska. Pompowane boczki powodują, że drut pracuje by w końcu się połamać.
Wymiana nieco uciążliwa ale do zrobienia we własnym zakresie w 2-3h. Jest w PL firma, która zajmuje się produkcją mat grzewczych. Można u nich kupić nawet ten element indywidualnie.
W kwestii diagnozy - powinien być dość jasno opisany błąd w sterowniku fotela. Sprawdź vcdsem.
Wymiana nieco uciążliwa ale do zrobienia we własnym zakresie w 2-3h. Jest w PL firma, która zajmuje się produkcją mat grzewczych. Można u nich kupić nawet ten element indywidualnie.
W kwestii diagnozy - powinien być dość jasno opisany błąd w sterowniku fotela. Sprawdź vcdsem.
Moje modzenie: hak Ori, kamera cofania ori, komforty z masażem+dołożenie ogrzewania kanapy tył, dołożenie wzmacniacza+wymiana głośników, dołożenie grzanej kiery i Webasto
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 29 sty 2025, 21:03
- Imię: Jakub
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0TDi CLAA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Fotel kierowcy brak grzania
Coś takiego mi pokazuje:
https://zapodaj.net/plik-QlhknPNcLJ
Dodano po 1 minucie 6 sekundach:
Podpowiedział byś gdzie w vcds znaleźć sterownik fotela?KKgg pisze: ↑30 sty 2025, 07:05Wg mojej wiedzy - najczęściej padają elementy grzewcze na boczkach siedziska. Pompowane boczki powodują, że drut pracuje by w końcu się połamać.
Wymiana nieco uciążliwa ale do zrobienia we własnym zakresie w 2-3h. Jest w PL firma, która zajmuje się produkcją mat grzewczych. Można u nich kupić nawet ten element indywidualnie.
W kwestii diagnozy - powinien być dość jasno opisany błąd w sterowniku fotela. Sprawdź vcdsem.
- KKgg
- Moderator
- Posty: 616
- Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Re: Fotel kierowcy brak grzania
Pokazuje Ci tak gdyż w fotelach multi konturowych (zwanych komfortami) moduł komfortu nie steruje ogrzewaniem foteli. Odpowiedzialny jest za to moduł fotela i tam trzeba szukać błędów. Niestety nie wiem które bloki pomiarowe należy sprawdzić. U mnie był błąd wskazujący dokładną przyczynę problemu. Spodziewam się, że będzie tak również u Ciebie.
Sterownik fotela kierowcy jest zdaje się pod adresem 0x88.
Moje modzenie: hak Ori, kamera cofania ori, komforty z masażem+dołożenie ogrzewania kanapy tył, dołożenie wzmacniacza+wymiana głośników, dołożenie grzanej kiery i Webasto
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 29 sty 2025, 21:03
- Imię: Jakub
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0TDi CLAA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Fotel kierowcy brak grzania
KKgg pisze: ↑30 sty 2025, 18:02Pokazuje Ci tak gdyż w fotelach multi konturowych (zwanych komfortami) moduł komfortu nie steruje ogrzewaniem foteli. Odpowiedzialny jest za to moduł fotela i tam trzeba szukać błędów. Niestety nie wiem które bloki pomiarowe należy sprawdzić. U mnie był błąd wskazujący dokładną przyczynę problemu. Spodziewam się, że będzie tak również u Ciebie.
Sterownik fotela kierowcy jest zdaje się pod adresem 0x88.
Taki błąd jest:
https://zapodaj.net/plik-2vw06otaLT
- KKgg
- Moderator
- Posty: 616
- Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Re: Fotel kierowcy brak grzania
To samo co u mnie.
Odezwij się do tej firmy. Jak dobrze zagadasz to gość Ci sprzeda matę na boczki siedziska. Ona się łączy z resztą instalacji z pomocą kostki z tyłu siedziska. Trochę uciążliwa ta wymiana ale do zrobienia we własnym zakresie.
https://www.heatingtechnology.pl/mata-g ... -p-29.html
Odezwij się do tej firmy. Jak dobrze zagadasz to gość Ci sprzeda matę na boczki siedziska. Ona się łączy z resztą instalacji z pomocą kostki z tyłu siedziska. Trochę uciążliwa ta wymiana ale do zrobienia we własnym zakresie.
https://www.heatingtechnology.pl/mata-g ... -p-29.html
Moje modzenie: hak Ori, kamera cofania ori, komforty z masażem+dołożenie ogrzewania kanapy tył, dołożenie wzmacniacza+wymiana głośników, dołożenie grzanej kiery i Webasto
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 29 sty 2025, 21:03
- Imię: Jakub
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0TDi CLAA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Fotel kierowcy brak grzania
Okej, wielkie dzięki za pomoc!KKgg pisze: ↑31 sty 2025, 19:23To samo co u mnie.
Odezwij się do tej firmy. Jak dobrze zagadasz to gość Ci sprzeda matę na boczki siedziska. Ona się łączy z resztą instalacji z pomocą kostki z tyłu siedziska. Trochę uciążliwa ta wymiana ale do zrobienia we własnym zakresie.
https://www.heatingtechnology.pl/mata-g ... -p-29.html
A jeszcze jedno, podpowiedziałbyś jak to rozebrać bo szczerze mówiąc nawet nie wiem jak się za to zabrać a nie chcę nic uszkodzić
- KKgg
- Moderator
- Posty: 616
- Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Re: Fotel kierowcy brak grzania
Napiszę Ci ale najwcześniej w niedzielę. Jutro cały dzień w trasie jestem.
Moje modzenie: hak Ori, kamera cofania ori, komforty z masażem+dołożenie ogrzewania kanapy tył, dołożenie wzmacniacza+wymiana głośników, dołożenie grzanej kiery i Webasto
- KKgg
- Moderator
- Posty: 616
- Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Re: Fotel kierowcy brak grzania
Hej!
Napiszę w dwóch słowach bo tak naprawdę nie za bardzo jest się tu nad czym rozpisywać.
Najlepiej gdybyś fotel miał wyjęty z samochodu w jakimś wygodnym miejscu (typu stół w warsztacie).
Ale w razie czego w samochodzie też da się to zrobić tylko jest trochę gimnastyki.
Zaczynamy od odpięcia pasa bezpieczeństwa od fotela. To w miarę intuicyjne jest - metalowy zatrzask należy podważyć jakimś śrubokrętem i już.
Potem - co oczywiste - trzeba odkręcić 4 śruby trzymające go do podłogi.
Następnie musisz ściągnąć plastikową obudowę siedziska. Z tym jest trochę gimnastyki. Jest na kilka zatrzasków no i trzeba sobie z tym jakoś poradzić. Zdaje się, że przednią część trzyma 4 zatrzaski a boczną (z przyciskami) 3. Wszystko jesteś w stanie obejrzeć, zbadać... Nie ma w tym wielkiej filozofii - śrubokręt płaski w rękę i kombinujemy. To nie jest technologia rakietowa. Jeśli będziesz działał w samochodzie to będziesz musiał niekiedy operować elektrycznym ustawieniem np oparcia więc nie odpinaj wtyczek - prąd się przyda.
Jak już uporasz się z tym to trzeba poodpinać zaczepy tapicerki. To co będziesz widział dotyczące boczków jak i tylnej części siedziska. Boczki trzymają się na takie haczyki/blaszki do stelaża. Strasznie uciążliwe w zdejmowaniu bez odpowiedniego narzędzia. Ale znów - śrubokręt płaski i siłą i godnością osobistą trzeba sobie poradzić. Nie ma potrzeby zdejmować całej tapicerki siedziska, interesują nas tylko boczki.
Tylną część siedziska trzyma jeszcze taka podłużna listwa. Ją też trzeba zdemontować i wyciągnąć przez szczelinę pomiędzy oparciem a siedziskiem do przodu.
Gdy już będziesz mieć to wszystko rozpięte - szukaj w prawej tylnej części siedziska, gdzieś pod spodem stelaża złączki, którą jest podłączona mata boczków. Zobacz sobie na nowej macie mniej więcej rozkład kabli to będziesz wiedział gdzie szukać.... Krótki kabel, niezbyt szczęśliwe położenie - palce będą bolały i poleci w eter kilka cierpkich słów. Stara mata zostaje na miejscu, ja odciąłem jej wtyczkę żeby nie przeszkadzała. Wykładasz nową matę (bez żadnego kleju!) na boczkach, podłączasz, składasz wszystko do kupy i już. Nie ma czego się bać. Nieskomplikowana acz niewdzięczna nieco robota. Powodzenia!
Napiszę w dwóch słowach bo tak naprawdę nie za bardzo jest się tu nad czym rozpisywać.
Najlepiej gdybyś fotel miał wyjęty z samochodu w jakimś wygodnym miejscu (typu stół w warsztacie).
Ale w razie czego w samochodzie też da się to zrobić tylko jest trochę gimnastyki.
Zaczynamy od odpięcia pasa bezpieczeństwa od fotela. To w miarę intuicyjne jest - metalowy zatrzask należy podważyć jakimś śrubokrętem i już.
Potem - co oczywiste - trzeba odkręcić 4 śruby trzymające go do podłogi.
Następnie musisz ściągnąć plastikową obudowę siedziska. Z tym jest trochę gimnastyki. Jest na kilka zatrzasków no i trzeba sobie z tym jakoś poradzić. Zdaje się, że przednią część trzyma 4 zatrzaski a boczną (z przyciskami) 3. Wszystko jesteś w stanie obejrzeć, zbadać... Nie ma w tym wielkiej filozofii - śrubokręt płaski w rękę i kombinujemy. To nie jest technologia rakietowa. Jeśli będziesz działał w samochodzie to będziesz musiał niekiedy operować elektrycznym ustawieniem np oparcia więc nie odpinaj wtyczek - prąd się przyda.
Jak już uporasz się z tym to trzeba poodpinać zaczepy tapicerki. To co będziesz widział dotyczące boczków jak i tylnej części siedziska. Boczki trzymają się na takie haczyki/blaszki do stelaża. Strasznie uciążliwe w zdejmowaniu bez odpowiedniego narzędzia. Ale znów - śrubokręt płaski i siłą i godnością osobistą trzeba sobie poradzić. Nie ma potrzeby zdejmować całej tapicerki siedziska, interesują nas tylko boczki.
Tylną część siedziska trzyma jeszcze taka podłużna listwa. Ją też trzeba zdemontować i wyciągnąć przez szczelinę pomiędzy oparciem a siedziskiem do przodu.
Gdy już będziesz mieć to wszystko rozpięte - szukaj w prawej tylnej części siedziska, gdzieś pod spodem stelaża złączki, którą jest podłączona mata boczków. Zobacz sobie na nowej macie mniej więcej rozkład kabli to będziesz wiedział gdzie szukać.... Krótki kabel, niezbyt szczęśliwe położenie - palce będą bolały i poleci w eter kilka cierpkich słów. Stara mata zostaje na miejscu, ja odciąłem jej wtyczkę żeby nie przeszkadzała. Wykładasz nową matę (bez żadnego kleju!) na boczkach, podłączasz, składasz wszystko do kupy i już. Nie ma czego się bać. Nieskomplikowana acz niewdzięczna nieco robota. Powodzenia!
Moje modzenie: hak Ori, kamera cofania ori, komforty z masażem+dołożenie ogrzewania kanapy tył, dołożenie wzmacniacza+wymiana głośników, dołożenie grzanej kiery i Webasto
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 29 sty 2025, 21:03
- Imię: Jakub
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0TDi CLAA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Fotel kierowcy brak grzania
Jeszcze raz dzięki za tak fachową pomoc!KKgg pisze: ↑02 lut 2025, 19:24Hej!
Napiszę w dwóch słowach bo tak naprawdę nie za bardzo jest się tu nad czym rozpisywać.
Najlepiej gdybyś fotel miał wyjęty z samochodu w jakimś wygodnym miejscu (typu stół w warsztacie).
Ale w razie czego w samochodzie też da się to zrobić tylko jest trochę gimnastyki.
Zaczynamy od odpięcia pasa bezpieczeństwa od fotela. To w miarę intuicyjne jest - metalowy zatrzask należy podważyć jakimś śrubokrętem i już.
Potem - co oczywiste - trzeba odkręcić 4 śruby trzymające go do podłogi.
Następnie musisz ściągnąć plastikową obudowę siedziska. Z tym jest trochę gimnastyki. Jest na kilka zatrzasków no i trzeba sobie z tym jakoś poradzić. Zdaje się, że przednią część trzyma 4 zatrzaski a boczną (z przyciskami) 3. Wszystko jesteś w stanie obejrzeć, zbadać... Nie ma w tym wielkiej filozofii - śrubokręt płaski w rękę i kombinujemy. To nie jest technologia rakietowa. Jeśli będziesz działał w samochodzie to będziesz musiał niekiedy operować elektrycznym ustawieniem np oparcia więc nie odpinaj wtyczek - prąd się przyda.
Jak już uporasz się z tym to trzeba poodpinać zaczepy tapicerki. To co będziesz widział dotyczące boczków jak i tylnej części siedziska. Boczki trzymają się na takie haczyki/blaszki do stelaża. Strasznie uciążliwe w zdejmowaniu bez odpowiedniego narzędzia. Ale znów - śrubokręt płaski i siłą i godnością osobistą trzeba sobie poradzić. Nie ma potrzeby zdejmować całej tapicerki siedziska, interesują nas tylko boczki.
Tylną część siedziska trzyma jeszcze taka podłużna listwa. Ją też trzeba zdemontować i wyciągnąć przez szczelinę pomiędzy oparciem a siedziskiem do przodu.
Gdy już będziesz mieć to wszystko rozpięte - szukaj w prawej tylnej części siedziska, gdzieś pod spodem stelaża złączki, którą jest podłączona mata boczków. Zobacz sobie na nowej macie mniej więcej rozkład kabli to będziesz wiedział gdzie szukać.... Krótki kabel, niezbyt szczęśliwe położenie - palce będą bolały i poleci w eter kilka cierpkich słów. Stara mata zostaje na miejscu, ja odciąłem jej wtyczkę żeby nie przeszkadzała. Wykładasz nową matę (bez żadnego kleju!) na boczkach, podłączasz, składasz wszystko do kupy i już. Nie ma czego się bać. Nieskomplikowana acz niewdzięczna nieco robota. Powodzenia!