[Audi A61.9TDI 110KM] 99 problemy ze sprzegłem!!!
[Audi A61.9TDI 110KM] 99 problemy ze sprzegłem!!!
Witam Koledzy!!!
Jezli mam zle nazwany temat lub jakis inny problem to dajcie znac nie usuwajcie go !
Ma audi A6 1.9TdI z 99 roku, w papierach jest 110km , na chamowni bylo 129 beZ zmian, aja dalem chipa na 150km i 323 Nm . Sprzegło zaczyna sie slizgac,( np dzis rano jade 120km/h dodaje gazu, obroty 3500a ja dalej 120km/h) i mysle o wymianie sprzegła i czy jest sens wymieniac na takie jak przewiduje fabryka do 110 km , czy zalazyc cos mocniejszego . a co z kolem zamachowym?:roll: , poradzie , co i gdzie to kupic i jak dobrac zeby pasowało.
Prosze o pomoc!!!
Jezli mam zle nazwany temat lub jakis inny problem to dajcie znac nie usuwajcie go !
Ma audi A6 1.9TdI z 99 roku, w papierach jest 110km , na chamowni bylo 129 beZ zmian, aja dalem chipa na 150km i 323 Nm . Sprzegło zaczyna sie slizgac,( np dzis rano jade 120km/h dodaje gazu, obroty 3500a ja dalej 120km/h) i mysle o wymianie sprzegła i czy jest sens wymieniac na takie jak przewiduje fabryka do 110 km , czy zalazyc cos mocniejszego . a co z kolem zamachowym?:roll: , poradzie , co i gdzie to kupic i jak dobrac zeby pasowało.
Prosze o pomoc!!!
Andrzej
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
wymien wtryski na 216, turbo , jednomas i bedziesz mial 170ps
poka wykres
_profil
poka wykres

_profil
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2009, 09:39 przez alukard, łącznie zmieniany 1 raz.
Tobie kolego nie jest potrzebny tak bardzo kompletny zestaw do wymiany sprzęgła... Sam docisk z tarczą, bez łożyska! ÂŁożysko się wyrabia wtedy gdy bałwan staje na czerwonym świetle bądź na każdym postoju i stoi z wciśniętym sprzęgłem...
Ja wyrżnąłem kompletnie sprzęgło w moim GOLFie IV v6 2.8l z napędem 4x4 (4 motion), myślałem że samą tarczę wystarczy wymienić... niestety docisk też było trzeba, tzn nie koniecznie ale jak już kupiłem to ok, tak lepiej! Bo w momencie gdy zaczyna się ślizgać już sprzęgło to wtedy znaczy że już tworzywo tarczy jest tak wypalone i starte że i nawet nowy docisk nic nie pomoże bo nie da rady docisnąć do porządku...
w momencie gdy się ślizga to już jest moment kiedy zaczyna się wypalać docisk! nie tylko wypalać bo i czasem się może zdarzyć że elementy konstrukcyjne tarczy (małe śrubki) wyrabiają sobie "elegancki" rowek w docisku... :lol:
Firmy tarcz jakie polecam to na 1 miejscu LUK, a na drugim Sachs, chodź może być różnie i jestem skłonny ustawić egzekwo na 1 miejscu obie firmy...
Aha, w żadnym wypadku nie kupuj tarczy takiej jaką zapodał Carlos, tzn z całym szacunkiem dla Carlosa, ale nie ma mowy żeby sprzęgło z 6-cio garowego pasowało do 4-ro garowego... Po pierwsze spójrz jakiej jest wielkości skrzynia w obu silnikach...
Poza tym powiem Ci, że nie musisz kupować nic mocniejszego <mam na myśli sprzęgło>, bo wszystko zależy od tego jak też ruszasz, z pół sprzęgła i tak trzymając?? Z nowym dociskiem nawet tak byś nie dał rady, bo odsprzęglanie odbywa się na tak krótkim odcinku, że nie za bardzo Ci się uda ruszanie z pół sprzęgła, poza tym lepiej jest zetrzeć opony jak sprzęgło...
Ponad to w momencie gdybyś dał inną tarczę, tzn mocniejszą, chodź w ogóle nie wiem czy takowe istnieją do jednego silnika <pasujące>, bo gdybyś dał lepsze sprzęgło to znów bardziej cierpieć zaczynają elementy napędu...
Coś za coś, masz o tyle dobrze, że nie masz QUATTROka!! pozdrawiam
P.S. - kupuj zwykłe sprzęgło do 110KM, tarczę z dociskiem i pokaż ludziom na autostradzie co potrafi AUDI!!!!!!! 8-)
Ja wyrżnąłem kompletnie sprzęgło w moim GOLFie IV v6 2.8l z napędem 4x4 (4 motion), myślałem że samą tarczę wystarczy wymienić... niestety docisk też było trzeba, tzn nie koniecznie ale jak już kupiłem to ok, tak lepiej! Bo w momencie gdy zaczyna się ślizgać już sprzęgło to wtedy znaczy że już tworzywo tarczy jest tak wypalone i starte że i nawet nowy docisk nic nie pomoże bo nie da rady docisnąć do porządku...
w momencie gdy się ślizga to już jest moment kiedy zaczyna się wypalać docisk! nie tylko wypalać bo i czasem się może zdarzyć że elementy konstrukcyjne tarczy (małe śrubki) wyrabiają sobie "elegancki" rowek w docisku... :lol:
Firmy tarcz jakie polecam to na 1 miejscu LUK, a na drugim Sachs, chodź może być różnie i jestem skłonny ustawić egzekwo na 1 miejscu obie firmy...
Aha, w żadnym wypadku nie kupuj tarczy takiej jaką zapodał Carlos, tzn z całym szacunkiem dla Carlosa, ale nie ma mowy żeby sprzęgło z 6-cio garowego pasowało do 4-ro garowego... Po pierwsze spójrz jakiej jest wielkości skrzynia w obu silnikach...
Poza tym powiem Ci, że nie musisz kupować nic mocniejszego <mam na myśli sprzęgło>, bo wszystko zależy od tego jak też ruszasz, z pół sprzęgła i tak trzymając?? Z nowym dociskiem nawet tak byś nie dał rady, bo odsprzęglanie odbywa się na tak krótkim odcinku, że nie za bardzo Ci się uda ruszanie z pół sprzęgła, poza tym lepiej jest zetrzeć opony jak sprzęgło...

Ponad to w momencie gdybyś dał inną tarczę, tzn mocniejszą, chodź w ogóle nie wiem czy takowe istnieją do jednego silnika <pasujące>, bo gdybyś dał lepsze sprzęgło to znów bardziej cierpieć zaczynają elementy napędu...
Coś za coś, masz o tyle dobrze, że nie masz QUATTROka!! pozdrawiam

P.S. - kupuj zwykłe sprzęgło do 110KM, tarczę z dociskiem i pokaż ludziom na autostradzie co potrafi AUDI!!!!!!! 8-)
Ostatnio zmieniony 05 maja 2009, 12:59 przez instpud, łącznie zmieniany 1 raz.
Kody zakładu montażowego (A - Ingolstadt, B - Bruksela, N - Neckarsulm)
nie nie Carlos, nie o to chodziło... to była wiadomość do tamtego kolegi, nie miałem ani grama na myśli, że Ty CARLOS nie wiesz o tym, że sprzęgło do 6-garowego nie pasuje do 4-ro bo jestem pewien że Ty o tym wiesz, i stąd te moje
A jeśli kupujesz części i zaprowadzasz samochód do mechanika to owszem, tez jestem ZA kupnem łożyska... (ale przy porównaniu nowego i tego używanego NAPRAWDę różnicy nie ma)
Andy napisz jak tam się rzecz w dalszym ciągu ma...
w poprzedniej wypowiedzi...z całym szacunkiem dla Carlosa

- ja pisząc to, że nie musi kupować łożyska kierowałem się tym, że sam się nie jeden raz zajmowałem wyjmowaniem skrzyni <też z modeli takich gdzie silnika wyjąć się nie da i trzeba się namęczyć ze zrzuceniem skrzyni> co nie za często bywa łatwe, a zmiana łożyska to fakt nie jest dużo roboty... a ile wiecej w komplecie kosztuje z łożyskiem bądź bez?? Bo ja do tej pory zawsze kupywałem samą tarczę z dociskiem, NNO i jeszcze jeden raz sie zdarzyło że docisku nie zmieniałem tylko tarczę wysłałem do nabicia...Andy, łożysko oporowe to nie jest duży koszt. Pamiętaj wymieniając sprzęgło najlepiej wymienić cały komplet.
A jeśli kupujesz części i zaprowadzasz samochód do mechanika to owszem, tez jestem ZA kupnem łożyska... (ale przy porównaniu nowego i tego używanego NAPRAWDę różnicy nie ma)
Andy napisz jak tam się rzecz w dalszym ciągu ma...
Kody zakładu montażowego (A - Ingolstadt, B - Bruksela, N - Neckarsulm)
ehh
przy takich cenach tarczy i docisku to już prawie różnicy nie poczujesz jak kupisz z łożyskiem...
Ja do GOLFa IV 2.8l V6 4motion 204KM zapłaciłem za tarczę z dociskiem 950zł...
w Audi A6 C4 z 2.8l QUATTRO wysłałem tarczę do regeneracji (nabicia) i zapłaciłem 50zł... :D jak nówka!!
przy takich cenach tarczy i docisku to już prawie różnicy nie poczujesz jak kupisz z łożyskiem...
Ja do GOLFa IV 2.8l V6 4motion 204KM zapłaciłem za tarczę z dociskiem 950zł...
w Audi A6 C4 z 2.8l QUATTRO wysłałem tarczę do regeneracji (nabicia) i zapłaciłem 50zł... :D jak nówka!!
Kody zakładu montażowego (A - Ingolstadt, B - Bruksela, N - Neckarsulm)
Hej.
Wstawilem komplet oryginalny jak do 110 sachsa. tarcza,docisk,lozysko razem z roboata 1050pln. Kontolka juz nie miga , padl regulator napiecia, wymienil mechanik w cenie robocizny za sprzeglo./ Teraz jest super :mrgreen:
! Troche zmniesze moze moc do 140Km i moment obrotowy, ale jeszcze pomysle, zeby znowu nie padlo!!!
pozdro
Andy
Wstawilem komplet oryginalny jak do 110 sachsa. tarcza,docisk,lozysko razem z roboata 1050pln. Kontolka juz nie miga , padl regulator napiecia, wymienil mechanik w cenie robocizny za sprzeglo./ Teraz jest super :mrgreen:

pozdro
Andy
Andrzej
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
pokaz wkoncu ten wykres albo napisz ile ps i ile nmAndy pisze:Hej.
Wstawilem komplet oryginalny jak do 110 sachsa. tarcza,docisk,lozysko razem z roboata 1050pln. Kontolka juz nie miga , padl regulator napiecia, wymienil mechanik w cenie robocizny za sprzeglo./ Teraz jest super :mrgreen:! Troche zmniesze moze moc do 140Km i moment obrotowy, ale jeszcze pomysle, zeby znowu nie padlo!!!
pozdro
Andy

bo dziwi mnie ze masz taka moc w afnie