Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[Audi A61.9TDI 110KM] 99 problemy ze sprzegłem!!!

Układ napędowy i skrzynie biegów
Andy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 16 lip 2008, 14:28
Lokalizacja: Wieruszów

[Audi A61.9TDI 110KM] 99 problemy ze sprzegłem!!!

Post autor: Andy » 30 kwie 2009, 08:55

Witam Koledzy!!!
Jezli mam zle nazwany temat lub jakis inny problem to dajcie znac nie usuwajcie go !
Ma audi A6 1.9TdI z 99 roku, w papierach jest 110km , na chamowni bylo 129 beZ zmian, aja dalem chipa na 150km i 323 Nm . Sprzegło zaczyna sie slizgac,( np dzis rano jade 120km/h dodaje gazu, obroty 3500a ja dalej 120km/h) i mysle o wymianie sprzegła i czy jest sens wymieniac na takie jak przewiduje fabryka do 110 km , czy zalazyc cos mocniejszego . a co z kolem zamachowym?:roll: , poradzie , co i gdzie to kupic i jak dobrac zeby pasowało.
Prosze o pomoc!!!
Andrzej

Bolszakoof

Post autor: Bolszakoof » 30 kwie 2009, 09:20

Jesli chcesz dalej jezdzic na tym 150KM to radze kupic lepsze sprzegło bo fabryczne i tak Ci siądzie. Albo zmien softa na 140 i kup fabryczne.
Najlepsze sprzegła ma Sachs.

Andy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 16 lip 2008, 14:28
Lokalizacja: Wieruszów

Post autor: Andy » 30 kwie 2009, 09:25

Mowisz kolego ze po zmianie na 140 km starczy oryginalne ? a co z kolem masowym? Czy to wina duzej ilisci koni mech, czy zbyt duzego momentu obrotowego?(323Nm)
pozdro
Andrzej

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 30 kwie 2009, 09:31

wymien wtryski na 216, turbo , jednomas i bedziesz mial 170ps

poka wykres :)

_profil
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2009, 09:39 przez alukard, łącznie zmieniany 1 raz.

Andy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 16 lip 2008, 14:28
Lokalizacja: Wieruszów

Post autor: Andy » 30 kwie 2009, 09:33

Fajnie kolego, ;-) ale az tak to nie chce go zmieniac, tyle co ma muz fajnie sie kula i spalanie super 6,3Lna 100.
Andrzej

Andy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 16 lip 2008, 14:28
Lokalizacja: Wieruszów

Post autor: Andy » 30 kwie 2009, 11:40

Carlos
To mam pytanko czy ja moge zalozyc to samo sprzegło co Ty masz do 155Km? Jak tak to masz symbol?
Dzieki andy
Andrzej

Andy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 16 lip 2008, 14:28
Lokalizacja: Wieruszów

Post autor: Andy » 30 kwie 2009, 12:02

ok dzieki, to czekam na wiecej info, a moze zmniejszyc mu moment obrotowy/
Andrzej

Awatar użytkownika
instpud
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 01 maja 2009, 14:01
Lokalizacja: śląsk

Post autor: instpud » 02 maja 2009, 23:46

Tobie kolego nie jest potrzebny tak bardzo kompletny zestaw do wymiany sprzęgła... Sam docisk z tarczą, bez łożyska! ÂŁożysko się wyrabia wtedy gdy bałwan staje na czerwonym świetle bądź na każdym postoju i stoi z wciśniętym sprzęgłem...

Ja wyrżnąłem kompletnie sprzęgło w moim GOLFie IV v6 2.8l z napędem 4x4 (4 motion), myślałem że samą tarczę wystarczy wymienić... niestety docisk też było trzeba, tzn nie koniecznie ale jak już kupiłem to ok, tak lepiej! Bo w momencie gdy zaczyna się ślizgać już sprzęgło to wtedy znaczy że już tworzywo tarczy jest tak wypalone i starte że i nawet nowy docisk nic nie pomoże bo nie da rady docisnąć do porządku...
w momencie gdy się ślizga to już jest moment kiedy zaczyna się wypalać docisk! nie tylko wypalać bo i czasem się może zdarzyć że elementy konstrukcyjne tarczy (małe śrubki) wyrabiają sobie "elegancki" rowek w docisku... :lol:

Firmy tarcz jakie polecam to na 1 miejscu LUK, a na drugim Sachs, chodź może być różnie i jestem skłonny ustawić egzekwo na 1 miejscu obie firmy...
Aha, w żadnym wypadku nie kupuj tarczy takiej jaką zapodał Carlos, tzn z całym szacunkiem dla Carlosa, ale nie ma mowy żeby sprzęgło z 6-cio garowego pasowało do 4-ro garowego... Po pierwsze spójrz jakiej jest wielkości skrzynia w obu silnikach...

Poza tym powiem Ci, że nie musisz kupować nic mocniejszego <mam na myśli sprzęgło>, bo wszystko zależy od tego jak też ruszasz, z pół sprzęgła i tak trzymając?? Z nowym dociskiem nawet tak byś nie dał rady, bo odsprzęglanie odbywa się na tak krótkim odcinku, że nie za bardzo Ci się uda ruszanie z pół sprzęgła, poza tym lepiej jest zetrzeć opony jak sprzęgło... :->
Ponad to w momencie gdybyś dał inną tarczę, tzn mocniejszą, chodź w ogóle nie wiem czy takowe istnieją do jednego silnika <pasujące>, bo gdybyś dał lepsze sprzęgło to znów bardziej cierpieć zaczynają elementy napędu...
Coś za coś, masz o tyle dobrze, że nie masz QUATTROka!! pozdrawiam <ok>

P.S. - kupuj zwykłe sprzęgło do 110KM, tarczę z dociskiem i pokaż ludziom na autostradzie co potrafi AUDI!!!!!!! 8-)
Ostatnio zmieniony 05 maja 2009, 12:59 przez instpud, łącznie zmieniany 1 raz.
Kody zakładu montażowego (A - Ingolstadt, B - Bruksela, N - Neckarsulm)

Awatar użytkownika
instpud
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 01 maja 2009, 14:01
Lokalizacja: śląsk

Post autor: instpud » 03 maja 2009, 18:43

nie nie Carlos, nie o to chodziło... to była wiadomość do tamtego kolegi, nie miałem ani grama na myśli, że Ty CARLOS nie wiesz o tym, że sprzęgło do 6-garowego nie pasuje do 4-ro bo jestem pewien że Ty o tym wiesz, i stąd te moje
z całym szacunkiem dla Carlosa
w poprzedniej wypowiedzi... ;-)
Andy, łożysko oporowe to nie jest duży koszt. Pamiętaj wymieniając sprzęgło najlepiej wymienić cały komplet.
- ja pisząc to, że nie musi kupować łożyska kierowałem się tym, że sam się nie jeden raz zajmowałem wyjmowaniem skrzyni <też z modeli takich gdzie silnika wyjąć się nie da i trzeba się namęczyć ze zrzuceniem skrzyni> co nie za często bywa łatwe, a zmiana łożyska to fakt nie jest dużo roboty... a ile wiecej w komplecie kosztuje z łożyskiem bądź bez?? Bo ja do tej pory zawsze kupywałem samą tarczę z dociskiem, NNO i jeszcze jeden raz sie zdarzyło że docisku nie zmieniałem tylko tarczę wysłałem do nabicia...
A jeśli kupujesz części i zaprowadzasz samochód do mechanika to owszem, tez jestem ZA kupnem łożyska... (ale przy porównaniu nowego i tego używanego NAPRAWDę różnicy nie ma)

Andy napisz jak tam się rzecz w dalszym ciągu ma...
Kody zakładu montażowego (A - Ingolstadt, B - Bruksela, N - Neckarsulm)

Awatar użytkownika
instpud
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 01 maja 2009, 14:01
Lokalizacja: śląsk

Post autor: instpud » 04 maja 2009, 00:10

ehh
przy takich cenach tarczy i docisku to już prawie różnicy nie poczujesz jak kupisz z łożyskiem...
Ja do GOLFa IV 2.8l V6 4motion 204KM zapłaciłem za tarczę z dociskiem 950zł...
w Audi A6 C4 z 2.8l QUATTRO wysłałem tarczę do regeneracji (nabicia) i zapłaciłem 50zł... :D jak nówka!!
Kody zakładu montażowego (A - Ingolstadt, B - Bruksela, N - Neckarsulm)

Andy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 16 lip 2008, 14:28
Lokalizacja: Wieruszów

Post autor: Andy » 07 maja 2009, 09:11

Wiec koledzy po wyminie jest tak:
Sprzeglo chodzi jak maselko , z tego co wiem przejechalem 3 km , bo okazalo sie ze przy 3 tys obrotów na sekunde zapala sie kontrolka ladowania , wie ktos co to moze byc? auta nie odebralem , bo bylo dobre wiec to tez musi usunac. Pozdro
andrzej
Andrzej

Andy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 16 lip 2008, 14:28
Lokalizacja: Wieruszów

Post autor: Andy » 11 maja 2009, 09:22

Hej.
Wstawilem komplet oryginalny jak do 110 sachsa. tarcza,docisk,lozysko razem z roboata 1050pln. Kontolka juz nie miga , padl regulator napiecia, wymienil mechanik w cenie robocizny za sprzeglo./ Teraz jest super :mrgreen: !!! Troche zmniesze moze moc do 140Km i moment obrotowy, ale jeszcze pomysle, zeby znowu nie padlo!!!
pozdro
Andy
Andrzej

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 11 maja 2009, 23:04

Andy pisze:Hej.
Wstawilem komplet oryginalny jak do 110 sachsa. tarcza,docisk,lozysko razem z roboata 1050pln. Kontolka juz nie miga , padl regulator napiecia, wymienil mechanik w cenie robocizny za sprzeglo./ Teraz jest super :mrgreen: !!! Troche zmniesze moze moc do 140Km i moment obrotowy, ale jeszcze pomysle, zeby znowu nie padlo!!!
pozdro
Andy
pokaz wkoncu ten wykres albo napisz ile ps i ile nm ??
bo dziwi mnie ze masz taka moc w afnie

Andy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 16 lip 2008, 14:28
Lokalizacja: Wieruszów

Post autor: Andy » 13 maja 2009, 09:04

Witam

[ Dodano: 2009-05-13, 09:05 ]
Tak to wyglada.
pozdro
:mrgreen:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Andrzej

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 13 maja 2009, 09:46

to na seryjnych klockach ?? czy cos modzone ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja