Audi Q5 2.0 TDI CGLB - bierze olej
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 15 mar 2010, 08:52
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Świnoujście
Re: Audi Q5 2.0 TDI CGLB - bierze olej
Nie martw się wtryski wyjdą bez problemu, pamiętaj o zachowaniu kolejności unikniesz tym adaptacji. No u
I bezwzględnie nowe śruby mocujące wtryski bo lubią się urywać.
I bezwzględnie nowe śruby mocujące wtryski bo lubią się urywać.
LukaszRud
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Audi Q5 2.0 TDI CGLB - bierze olej
No i niestety... Pokrywa wymieniona na nową i jest chyba jeszcze gorzej. Chciałem zaoszczędzić i kupiłem zamiennik. Teraz w turbinie jest jeszcze więcej oleju, a po trasie koło 250 km praktycznie zginęła na miarce połowa, czyli jakieś pół litra.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
I pozostaje robotą i wydatek po raz drugi.
Dodano po 1 godzinie 43 minutach 55 sekundach:
I pozostaje robotą i wydatek po raz drugi.
Dodano po 1 godzinie 43 minutach 55 sekundach:
No właśnie niestety nie oryginał, a zamiennik. Dlaczego pytasz czy oryginał? Masz jakieś doświadczenia z zamiennikami pokryw zaworów? Po wymianie jest jeszcze gorzej, jeszcze więcej oleju przy turbinie, a na jakieś 250 km zginęło około 0,5l oleju (było maximum na miarce, a teraz mam połowę stanu). Zaraz pojawi się problem z dpf'em. Normalnie ręce opadają...diarem11 pisze: ↑11 gru 2024, 20:46Oryginał ? Pamiętaj że potrzebujesz uszczelki miedziane pod wtryski i oringi na nie i na przelew też nowe oringimariusz_wierz pisze: ↑11 gru 2024, 10:15Rozumiem, że też był olej w rurze od filtra do turbiny?
OK, jak to się mówi ryzyk fizyk - pokrywa zamówiona i jutro zabieram się za jej wymianę.
Mam nadzieję, że cokolwiek to pomoże...no i pomodlić się aby wtryski wyszły
![]()

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 25 mar 2023, 14:02
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wlkp
Re: Audi Q5 2.0 TDI CGLB - bierze olej
Osobiście nie mam doświadczenia ale przed wymianą na oryginał trochę się naczytałem tematów na bliźniaczym forum o a4 i tam pisali że wymiana na zamiennik nie pomaga tak samo jak wymiana samej membranki separatoramariusz_wierz pisze: ↑13 gru 2024, 11:22No i niestety... Pokrywa wymieniona na nową i jest chyba jeszcze gorzej. Chciałem zaoszczędzić i kupiłem zamiennik. Teraz w turbinie jest jeszcze więcej oleju, a po trasie koło 250 km praktycznie zginęła na miarce połowa, czyli jakieś pół litra.
I pozostaje robotą i wydatek po raz drugi.
Dodano po 1 godzinie 43 minutach 55 sekundach:No właśnie niestety nie oryginał, a zamiennik. Dlaczego pytasz czy oryginał? Masz jakieś doświadczenia z zamiennikami pokryw zaworów? Po wymianie jest jeszcze gorzej, jeszcze więcej oleju przy turbinie, a na jakieś 250 km zginęło około 0,5l oleju (było maximum na miarce, a teraz mam połowę stanu). Zaraz pojawi się problem z dpf'em. Normalnie ręce opadają...diarem11 pisze: ↑11 gru 2024, 20:46Oryginał ? Pamiętaj że potrzebujesz uszczelki miedziane pod wtryski i oringi na nie i na przelew też nowe oringimariusz_wierz pisze: ↑11 gru 2024, 10:15
Rozumiem, że też był olej w rurze od filtra do turbiny?
OK, jak to się mówi ryzyk fizyk - pokrywa zamówiona i jutro zabieram się za jej wymianę.
Mam nadzieję, że cokolwiek to pomoże...no i pomodlić się aby wtryski wyszły
![]()
![]()
wykonane retrofity:
Lane assist + TSR
Side Assist
HBA
Pneumatyka
ACC
Elektryczna klapa
PLA Parking
Wylacznik poduszki
Ambient
Lane assist + TSR
Side Assist
HBA
Pneumatyka
ACC
Elektryczna klapa
PLA Parking
Wylacznik poduszki
Ambient
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Audi Q5 2.0 TDI CGLB - bierze olej
No właśnie ja już wstawiłem nową membranę, teraz pokrywę w zamienniku, a jutro wjeżdża oryginał. Mam nadzieję, że pomoże. Człowiek uczy się na błędach...
Tak na marginesie - na innym forum ktoś napisał, że taka ilość oleju przed turbiną to normalka. Już nie wiem w co wierzyć...
Tak na marginesie - na innym forum ktoś napisał, że taka ilość oleju przed turbiną to normalka. Już nie wiem w co wierzyć...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 15 mar 2010, 08:52
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Świnoujście
Re: Audi Q5 2.0 TDI CGLB - bierze olej
Pokrywa niestety tylko oryginał, zamiennik to bubel. Oleju na turbo zdecydowanie za dużo. Powodzenia w rozwiązaniu problemów.
LukaszRud
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Audi Q5 2.0 TDI CGLB - bierze olej
Ciąg dalszy mojej zaciętej walki z braniem oleju...
Pokrywa zaworów z odmą wymieniona na nową oryginalną i dalej to samo - pokrywa z numerem części 03L 103 469 G - ale pojawił się pewien nowy trop, mianowicie...
Znajomy mechanik twierdzi, że pokrywy występują w kilku wersjach, różnią się tą literką na końcu numeru części i w zależności od tej literki występują w nich odmy starego i nowego typu. Odmy starego typu ponoć nie odseparowują prawidłowo oleju i jest problem z wyganianiem go do dolotu. Dopiero wymiana pokrywy na taką z odmą nowego typu rozwiąże problem z olejem. No i pytanie czy wierzyć mechanikowi i wydać znowu ponad 1000 zł na nową pokrywę? Może ktoś z Was orientuje się jak to jest z tymi numerami pokryw i odmami? Mechanik twierdzi, że miał właśnie taki przypadek.
Zrobiłem jeszcze test z butelką, do której wsadziłem rurkę odłączoną od odmy, a miejsce po niej w rurze łączącej filtr powietrza z turbiną zaślepiłem korkiem. Po przejechaniu jakichś 600 km w rurze przy turbinie jest teraz sucho, oleju brak, wcześniej było go tam trochę, natomiast przez otwór w butelce wydmuchało pod maskę sporo oparów olejowych, że to co jest bezpośrednio przy butelce teraz mam zaolejone i po nocy pod autem zrobiła się plama olejowa o średnicy jakichś 10 cm. Czyli może coś w tym jest, bo jak widać z odmy jednak olej jest wyrzucany, pomimo że jest ona nowa i oryginalna VAG.

Pokrywa zaworów z odmą wymieniona na nową oryginalną i dalej to samo - pokrywa z numerem części 03L 103 469 G - ale pojawił się pewien nowy trop, mianowicie...
Znajomy mechanik twierdzi, że pokrywy występują w kilku wersjach, różnią się tą literką na końcu numeru części i w zależności od tej literki występują w nich odmy starego i nowego typu. Odmy starego typu ponoć nie odseparowują prawidłowo oleju i jest problem z wyganianiem go do dolotu. Dopiero wymiana pokrywy na taką z odmą nowego typu rozwiąże problem z olejem. No i pytanie czy wierzyć mechanikowi i wydać znowu ponad 1000 zł na nową pokrywę? Może ktoś z Was orientuje się jak to jest z tymi numerami pokryw i odmami? Mechanik twierdzi, że miał właśnie taki przypadek.
Zrobiłem jeszcze test z butelką, do której wsadziłem rurkę odłączoną od odmy, a miejsce po niej w rurze łączącej filtr powietrza z turbiną zaślepiłem korkiem. Po przejechaniu jakichś 600 km w rurze przy turbinie jest teraz sucho, oleju brak, wcześniej było go tam trochę, natomiast przez otwór w butelce wydmuchało pod maskę sporo oparów olejowych, że to co jest bezpośrednio przy butelce teraz mam zaolejone i po nocy pod autem zrobiła się plama olejowa o średnicy jakichś 10 cm. Czyli może coś w tym jest, bo jak widać z odmy jednak olej jest wyrzucany, pomimo że jest ona nowa i oryginalna VAG.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 12 lut 2025, 12:01
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Audi Q5 2.0 TDI CGLB - bierze olej
Witam.
Mam ten sam problem, pomogła wymiana pokrywy zaworowej?
Z góry dziękuję
Mam ten sam problem, pomogła wymiana pokrywy zaworowej?
Z góry dziękuję
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 07 kwie 2025, 14:51
- Imię: krzysztof
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A4 B8
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: olsztyn
Re: Audi Q5 2.0 TDI CGLB - bierze olej
Czy ktoś podpowie jak rozwiązał problem poboru oleju ?
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Audi Q5 2.0 TDI CGLB - bierze olej
krzycho666, raczej nikt Ci nie odpowie na to pytanie. Mam podobny problem i niestety jak dotychczas nie udało mi się go rozwiązać - po prostu dolewam oleju i jeżdżę. Przewaliłem całe internety w poszukiwaniu pomocy, widziałem masę podobnych czy nawet identycznych sytuacji jak moja, ale wszyscy, którzy szukali rozwiązania już nie raczyli poświęcić tych 3 minut i napisać jaki był w ich przypadku finał sprawy. Życzę powodzenia, a gdyby udało Ci się w jakiś sposób zlikwidować ten nadmierny pobór oleju to napisz chociaż co było przyczyną. Pozdrawiam serdecznie!
-
Onlinetomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Audi Q5 2.0 TDI CGLB - bierze olej
Ja nie. Ale podpowiem, co może być/jest przyczyną, pisali o tym koledzy w wątku na A4-klub i nie spodoba Ci/Wam się to (pisałem o tym niedawno w bliźniaczym temacie)
Wiem i rozumiem, że nikt z użytkowników aut z silnikami CGL-A/B/C nie chce takich "wieści" i szuka innych, prostszych rozwiązań problemu ale niestety trzeba brać pod uwagę i taką ewentualność i wydaje się ona bardzo przekonywująca :
https://a4-klub.pl/topic/474668-jakie-m ... nt-5638913
Szczególnie ten materiał video : https://a4-klub.pl/topic/474668-jakie-m ... nt-5725740 "
Wybaczcie, że zepsułem Wam wieczór.