Audi Q5 2.0 TDI CGLB - bierze olej
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 12 kwie 2020, 11:22
- Lokalizacja: Kielce
Audi Q5 2.0 TDI CGLB - bierze olej
Witam, posiadam Audi Q5 8R silnik CGLB 2.0 TDI 170km - problem jest taki, że bierze mi olej. Od spodu jest sucho zero wycieków.
Po wymianie oleju Castrol 5w30 przejechałem 1000km i zapaliła mi się kontrolka oleju, więc dolałem 500ml i zobaczymy ile na tym przejadę.
Macie jakieś pomysły lub doświadczenie z tym silnikiem co może siedzieć?
Dziękuję i pozdrawiam
Konrad
Po wymianie oleju Castrol 5w30 przejechałem 1000km i zapaliła mi się kontrolka oleju, więc dolałem 500ml i zobaczymy ile na tym przejadę.
Macie jakieś pomysły lub doświadczenie z tym silnikiem co może siedzieć?
Dziękuję i pozdrawiam
Konrad
Pozdrawiam
Konrad
Konrad
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 196
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Moje auto: Q5
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Audi Q5 2.0 TDI CGLB - bierze olej
Kolego, widzę, że temat dość stary, bo sprzed 2 lat, ale pomyślałem, że spytam - jak rozwiązałeś problem z ubytkiem oleju? Mam to samo, takie same auto, ten sam silnik i ten sam problem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 15 mar 2010, 08:52
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Świnoujście
Re: Audi Q5 2.0 TDI CGLB - bierze olej
Odma do sprawdzenia, u kolegi na jałowym biegu nie wrzucał w wężyka od odmy na ssanie powietrza za filtrem tylko na wysokich obrotach. Po wymianie odmy problem znikł.
LukaszRud
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 196
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Moje auto: Q5
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Audi Q5 2.0 TDI CGLB - bierze olej
Dzięki za odpowiedź. Sprawdzę. W zasadzie to już zamówiłem nową membranę odmy (zestaw naprawczy), tylko z tego co widzę, żeby dostać się do niej trzeba będzie poruszyć przynajmniej jeden, a może i dwa wtryski. Niby prosta operacja, a tak beznadziejnie jest umieszczona ta odma - nie da się zdjąć pokrywki, bo przeszkadza element mocujący dwa wtryskiwacze.
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 196
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Moje auto: Q5
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Audi Q5 2.0 TDI CGLB - bierze olej
LukaszRud, a co dokładniej dolegało odmie? Membrana była dziurawa? U mnie po podważeniu dekielka i odchyleniu go ile się da (na razie zdjąć go całkiem nie mogę, bo wtryskiwacze przeszkadzają) widać, że membrana jest pofalowana.
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 196
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Moje auto: Q5
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Audi Q5 2.0 TDI CGLB - bierze olej
Panowie, jak zdiagnozować czy odma jest sprawna? U mnie po otwarciu korka w pokrywie zaworów jest może jakieś tam lekkie ciśnienie i leci trochę dymu, podobnie gdy ściągnę rurę, która idzie na dół do dolotu (wchodzi w rurę łącząca filtr z turbiną). Korek lekko podskakuje, ale nie wiem czy spowodowane to jest jakimś ciśnieniem czy tylko naturalnie drganiami silnika.
Po zdjęciu węża z turbiny na dole jest tam trochę oleju, ale chyba nie jest to jakaś znacząca ilość.
Na dole rury dochodzącej do intercoolera też oleju brak, tylko lekki olejowy nalot.
Generalnie mam problem z ginącym olejem i póki właduję kasę w remont chciałbym wykluczyć inne mniej kosztowne możliwości.
Po zdjęciu węża z turbiny na dole jest tam trochę oleju, ale chyba nie jest to jakaś znacząca ilość.
Na dole rury dochodzącej do intercoolera też oleju brak, tylko lekki olejowy nalot.
Generalnie mam problem z ginącym olejem i póki właduję kasę w remont chciałbym wykluczyć inne mniej kosztowne możliwości.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 25 mar 2023, 14:02
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wlkp
Re: Audi Q5 2.0 TDI CGLB - bierze olej
wytrzyj przy turbinie i przejedz ze 100 km jak będzie puszczać to znów będzie mokro , borykałem się z tym problemem w cglc a6 i tez myślałem ze jest trochę tego oleju , po wymienię pokrywy jest sucho za każdym razemmariusz_wierz pisze: ↑06 gru 2024, 16:32Panowie, jak zdiagnozować czy odma jest sprawna? U mnie po otwarciu korka w pokrywie zaworów jest może jakieś tam lekkie ciśnienie i leci trochę dymu, podobnie gdy ściągnę rurę, która idzie na dół do dolotu (wchodzi w rurę łącząca filtr z turbiną). Korek lekko podskakuje, ale nie wiem czy spowodowane to jest jakimś ciśnieniem czy tylko naturalnie drganiami silnika.
Po zdjęciu węża z turbiny na dole jest tam trochę oleju, ale chyba nie jest to jakaś znacząca ilość.
Na dole rury dochodzącej do intercoolera też oleju brak, tylko lekki olejowy nalot.
Generalnie mam problem z ginącym olejem i póki właduję kasę w remont chciałbym wykluczyć inne mniej kosztowne możliwości.
wykonane retrofity:
Lane assist + TSR
Side Assist
HBA
Pneumatyka
ACC
Elektryczna klapa
PLA Parking
Wylacznik poduszki
Ambient
Lane assist + TSR
Side Assist
HBA
Pneumatyka
ACC
Elektryczna klapa
PLA Parking
Wylacznik poduszki
Ambient
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 196
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Moje auto: Q5
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Audi Q5 2.0 TDI CGLB - bierze olej
diarem11, rozumiem, że u Ciebie też silnik pobierał olej i stąd wymiana pokrywy zaworów z odmą?
Zrobię tak jak piszesz i zobaczymy.
Na razie póki co ktoś z innego forum podpowiedział mi, żeby rurkę wychodzącą z pokrywy zaworów odłączyć od rury łączącej filtr powietrza z turbiną i wsadzić w butelkę, a otwór po niej zaślepić, czyli w tej chwili to co jest wydmuchane z odmy trafia nie do turbiny, a do butelki - co ciekawe przejechałem już pewnie z 60-70 km i w butelce nie ma oleju, a zebrała się tam tylko niewielka ilość wody (pewnie coś tam się skrapla ze względu na różnice temperatur). Szczerze to myślałem, że jeśli odma jest niesprawna i nie odseparowuje oleju to w butelce w krótkim czasie nazbiera się spora ilość oleju - na przejechane 1000 km ginie z silnika dobre pół litra, a może i więcej. Sam już nie wiem w czym jest problem. Turbina wydaje mi się, że pracuje wzorowo, nie gwiżdże, w rurze do intercoolera jest tylko lekki olejowy nalot (inni piszą, że po odłączeniu jej wylewa się spora ilość oleju), auto ma udokumentowany przebieg 172000 km, silnik z wierzchu wygląda jak nowy, ma moc. Aż nie chce mi się wierzyć, że przy takim niewielkim przebiegu może być już problem z cylindrami, pierścieniami czy uszczelniaczami zaworów. Normalnie ręce opadają...
Zrobię tak jak piszesz i zobaczymy.
Na razie póki co ktoś z innego forum podpowiedział mi, żeby rurkę wychodzącą z pokrywy zaworów odłączyć od rury łączącej filtr powietrza z turbiną i wsadzić w butelkę, a otwór po niej zaślepić, czyli w tej chwili to co jest wydmuchane z odmy trafia nie do turbiny, a do butelki - co ciekawe przejechałem już pewnie z 60-70 km i w butelce nie ma oleju, a zebrała się tam tylko niewielka ilość wody (pewnie coś tam się skrapla ze względu na różnice temperatur). Szczerze to myślałem, że jeśli odma jest niesprawna i nie odseparowuje oleju to w butelce w krótkim czasie nazbiera się spora ilość oleju - na przejechane 1000 km ginie z silnika dobre pół litra, a może i więcej. Sam już nie wiem w czym jest problem. Turbina wydaje mi się, że pracuje wzorowo, nie gwiżdże, w rurze do intercoolera jest tylko lekki olejowy nalot (inni piszą, że po odłączeniu jej wylewa się spora ilość oleju), auto ma udokumentowany przebieg 172000 km, silnik z wierzchu wygląda jak nowy, ma moc. Aż nie chce mi się wierzyć, że przy takim niewielkim przebiegu może być już problem z cylindrami, pierścieniami czy uszczelniaczami zaworów. Normalnie ręce opadają...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 25 mar 2023, 14:02
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wlkp
Re: Audi Q5 2.0 TDI CGLB - bierze olej
Tak brał olej ale tak pół litra na 10 tys i jeszcze się pociło przy wtryskach , z odłączaniem tego wężyka to nie wiem czy tak to działa bo w pokrywie są jakieś zaworki które działają na podciśnienie jak turbo niejako zasysa a na wolnych obrotach nie, stara pokrywa miała sekcje zwłok i membrana była twarda ale bez dziurmariusz_wierz pisze: ↑06 gru 2024, 21:14diarem11, rozumiem, że u Ciebie też silnik pobierał olej i stąd wymiana pokrywy zaworów z odmą?
Zrobię tak jak piszesz i zobaczymy.
Na razie póki co ktoś z innego forum podpowiedział mi, żeby rurkę wychodzącą z pokrywy zaworów odłączyć od rury łączącej filtr powietrza z turbiną i wsadzić w butelkę, a otwór po niej zaślepić, czyli w tej chwili to co jest wydmuchane z odmy trafia nie do turbiny, a do butelki - co ciekawe przejechałem już pewnie z 60-70 km i w butelce nie ma oleju, a zebrała się tam tylko niewielka ilość wody (pewnie coś tam się skrapla ze względu na różnice temperatur). Szczerze to myślałem, że jeśli odma jest niesprawna i nie odseparowuje oleju to w butelce w krótkim czasie nazbiera się spora ilość oleju - na przejechane 1000 km ginie z silnika dobre pół litra, a może i więcej. Sam już nie wiem w czym jest problem. Turbina wydaje mi się, że pracuje wzorowo, nie gwiżdże, w rurze do intercoolera jest tylko lekki olejowy nalot (inni piszą, że po odłączeniu jej wylewa się spora ilość oleju), auto ma udokumentowany przebieg 172000 km, silnik z wierzchu wygląda jak nowy, ma moc. Aż nie chce mi się wierzyć, że przy takim niewielkim przebiegu może być już problem z cylindrami, pierścieniami czy uszczelniaczami zaworów. Normalnie ręce opadają...
wykonane retrofity:
Lane assist + TSR
Side Assist
HBA
Pneumatyka
ACC
Elektryczna klapa
PLA Parking
Wylacznik poduszki
Ambient
Lane assist + TSR
Side Assist
HBA
Pneumatyka
ACC
Elektryczna klapa
PLA Parking
Wylacznik poduszki
Ambient
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 196
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Moje auto: Q5
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Audi Q5 2.0 TDI CGLB - bierze olej
0,5 litra na 10 tys. km to jak dla mnie nawet całkiem normalnie.
W moim przypadku jest to 0,5 litra (a może i więcej) na 1000 km.
Auto chodzi normalnie, powiedziałbym nawet, że jak nowe, jedynie przy zimnym silniku (po odpaleniu z rana) widzę, że trochę dymi, po rozgrzaniu już nic.
Chyba zaryzykuję i poświęcę te kilka stówek na nową pokrywę zaworów.
W moim przypadku jest to 0,5 litra (a może i więcej) na 1000 km.
Auto chodzi normalnie, powiedziałbym nawet, że jak nowe, jedynie przy zimnym silniku (po odpaleniu z rana) widzę, że trochę dymi, po rozgrzaniu już nic.
Chyba zaryzykuję i poświęcę te kilka stówek na nową pokrywę zaworów.
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 196
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Moje auto: Q5
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Audi Q5 2.0 TDI CGLB - bierze olej
LukaszRud, w dalszym ciągu walczę z nadmiernym pobieraniem oleju - a powiedz mi jeszcze jak było w przypadku Twojego kolegi - silnik dużo go pobierał? Wymieniłem już wcześniej samą membranę odmy jednak nic się nie zmieniło, dalej szybko oleju ubywa. Teraz rozważam wymianę całej pokrywy zaworów, może oprócz membrany coś tam jeszcze w niej jest uszkodzonego, może sam separator oleju.
Dodano po 11 minutach 12 sekundach:
Tak wygląda od strony filtra powietrza rura idącą do turbiny - jak widać od dołu chlapie olejem
Drugi koniec węża zdjety z turbiny - widać sporo oleju:
A tak wygląda turbina po zdjęciu z niej rury:
Jakieś wnioski?
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 196
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Moje auto: Q5
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 25 mar 2023, 14:02
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wlkp
Re: Audi Q5 2.0 TDI CGLB - bierze olej
Oryginał ? Pamiętaj że potrzebujesz uszczelki miedziane pod wtryski i oringi na nie i na przelew też nowe oringi no i pomodlić się aby wtryski wyszłymariusz_wierz pisze: ↑11 gru 2024, 10:15Rozumiem, że też był olej w rurze od filtra do turbiny?
OK, jak to się mówi ryzyk fizyk - pokrywa zamówiona i jutro zabieram się za jej wymianę.
Mam nadzieję, że cokolwiek to pomoże...
wykonane retrofity:
Lane assist + TSR
Side Assist
HBA
Pneumatyka
ACC
Elektryczna klapa
PLA Parking
Wylacznik poduszki
Ambient
Lane assist + TSR
Side Assist
HBA
Pneumatyka
ACC
Elektryczna klapa
PLA Parking
Wylacznik poduszki
Ambient