Postanowiłem opisać dosyć ciekawy przypadek związany z Audi A8 2005 4.2.
Otóż auto przyjechało do nas w czwartek, żeby sprawdzić wyciek płynu chłodniczego, plus jakieś małe oględziny świeżo zakupionego auta. Skończyło się tak, że piękne A8 wyjechało o 23 w niedzielę.
Ale od początku- auto zakupione ze Szwajcarii z rzekomo uszkodzoną sprężarką zawieszenia. No i fakt. Sprężarka nie mogła działać ale to później. Sprowadzający handlarze wymienili sprężarkę na nową, przekaźnik i włożyli 60A bezpiecznik, a powinien być 40A. Właściciel odebrał auto i przyjechał do nas. W sumie byliśmy mega zdziwieni, że 9 letnie auto może tak świeżo wyglądać. Silnik wygląda jak nówka, żadnego wycieku. Naprawdę byłem w szoku. Adaptacja zawieszenia.... auto się opuściło do trybu niskiego i już nie wstało. I zaczęły się poszukiwania. Na sprężarce prądu brak. Przekaźnik załącza. Bezpiecznik cały. Sprawdzanie kabli. I bawiliśmy się tak cały piątek do nocy. Znaleziona przyczyna- po rozebraniu przekaźnika okazało się, że załącza ale jest zjarany i nie zamyka obwodu.
Nowy przekaźnik i........ sprężarka działa ale nowy przekaźnik dziwnie mocno się grzał. Sprężarka chodziła ale auto nie wstawało. Sprawdzenie ciśnienia i sprężarka pompuje 4bary czyli o wiele za mało. Zapadła decyzja o nowej sprężarce. Przy okazji zobaczyłem coś takiego:
Przez cały czas żyłem w przekonaniu, że przyczyną była wadliwa sprężarka zamontowana przez handlarzyków. Złożona na sztukę i won do klienta.
Wycieczka do Lęborka w sobotę rano i składanie do późnych godzin nocnych. Złożone do kupy ale coś mnie tknęło i rozebrałem starą sprężarkę. Moim oczom ukazała się mielonka spalonego plastiku, smaru, metalu i zatartych łożysk.
Po otwarciu tego śmiecia do tej pory śmierdzi w warsztacie.
Poszukiwanie przyczyny ciąg dalszy. Znowu rozebrałem auto i wyciągnąłem filtry zawieszenia. Nie przepuszczały totalnie nic. Sprężarka zamiast wytwarzać ciśnienie, wytwarzała podciśnienie.
Nowe filtry, przekaźnik, bezpiecznik i robocizna- 150zł
Nowa sprężarka, filtry, przekaźnik i robocizna~ 1500zł
Wybór chyba prosty Mam nadzieję, że pomogłem.
Pozdro, Maciej.
Efekt zapchanego filtru sprężarki zawieszenia pneumatycznego
- MaciejMW
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 23 lip 2014, 08:37
- Lokalizacja: Gdańsk/Sopot
- Kontakt:
Efekt zapchanego filtru sprężarki zawieszenia pneumatycznego
Ostatnio zmieniony 07 paź 2014, 07:25 przez MaciejMW, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 157
- Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
- Imię: Maciej
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 16 cze 2012, 19:20
- Imię: Sławek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pomorskie
W A6 C6 znajduje się za prawym reflektorem, pod mocowanie prawego intercoolera:
(brak zdjęcia)
(brak zdjęcia)
V-Tech: 271 KM, 535Nm
Audi A6 C6 - Regeneracja reflektorów skrętnych AFS.
Audi A6 C6 - Regeneracja reflektorów skrętnych AFS.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 243
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: Efekt zapchanego filtru sprężarki zawieszenia pneumatycznego
Odświeżę kotleta,któś wie gdzie ten fitr jest? Bo w tym temacie nie widać zdjęć.
-
OnlineDoc
- Administrator
- Posty: 2855
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: Efekt zapchanego filtru sprężarki zawieszenia pneumatycznego
Znalazłem 2 zdjęcia z userem MaciejMW.
Ps:
Wcześniejszy temat:
zawieszenie-c7/filtr-kompresera-zawiesz ... 01060.html
lub temat z A8. ?
https://a8team.pl/s8-d3-07-wymiana-filt ... t21734.htm
Ps:
Wcześniejszy temat:
zawieszenie-c7/filtr-kompresera-zawiesz ... 01060.html
lub temat z A8. ?
https://a8team.pl/s8-d3-07-wymiana-filt ... t21734.htm
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 243
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: Efekt zapchanego filtru sprężarki zawieszenia pneumatycznego
Dzięki serdeczne DOC Też po długim grzebaniu znalazłem ten wątek.
-
OnlineWurst
- Moderator
- Posty: 331
- Rejestracja: 21 lip 2024, 16:47
- Imię: Em-ka
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin / Stargard
Re: Efekt zapchanego filtru sprężarki zawieszenia pneumatycznego
Doc dzieki za info, przydatna wiedza dla posiadaczy c6
moja rolada - galeria --------> c6/a6-c6-allroad-3-0tdi-quattro-2007-t108134.html