Cześć
Miałem stłuczkę. Lampy do wymiany.
Po szybkim przeglądzie forum decyzja padła na nowe lampy DEPO z dziennym paskiem LED.
Lampy nieskrętne z myślą, że po wymianie modułu skrętu, poziomowania i kodowaniu będzie wszystko chodzić.
Niestety jest problem, auto stoi u elektryka który twierdzi, że instalacja do przerobienia ( w pierwszej kolejności zmiana instalacji i czujników poziomowania na wahaczach potem zobaczy co dalej) i tanio nie będzie lub może spróbować wykodować poziomowanie ksenonów tylko nie widomo czy coś innego się nie wysypie.
Pyt.1 Przeszukując forum znalazłem wpisy o konieczności zmiany pinów we wtyczkach do czujników poziomowania i do lamp w module LWR tylko brakuje szczegółów, tzn. które należy zamienić.
Pyt.2 Czytałem też na forum, że ktoś wykodował ksenon skrętny i poziomowanie, że nie było błędów na FIS, ale też bez szczegółów.
Pyt.3 Czy są w ogóle różne rodzaje czujników poziomowania w a6 c6 ?
Lampy DEPO LED bez AFS za org. ksenon skrętny AFS
- urus87
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 10 lut 2015, 22:56
- Imię: Mariusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Głuchołazy
Lampy DEPO LED bez AFS za org. ksenon skrętny AFS
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- urus87
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 10 lut 2015, 22:56
- Imię: Mariusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Głuchołazy
Re: Lampy DEPO LED bez AFS za org. ksenon skrętny AFS
Hejka
Ostatecznie temat ogarnąłem sam. Na forum widziałem kilka podobnych zapytań, w związku z tym zamieszczam informację jak można zmienić lampy skrętne na nieskrętne np. na DEPO.
Odpowiadając sobie na pytania:
ad.1 Tak trzeba przepinować wtyczkę jednak i tak będziemy mieli za mało przewodów. Moduł AFS (skrętny) ma 12 kabli, natomiast LWR (nieskrętny) ma ich 18. Trzeba kupić lub uzupełnić brakującą wiązkę.
ad.2 Przy zmianach w kodowaniu albo działa źle albo sypie komunikatami i na bank nie działa poziomowanie świateł.
ad.3 Są takie same.
Podstawowe informacje:
- przy ksenonach skrętnych mamy moduł AFS (za schowkiem) i na lampie sterownik który odpowiada za skręt i poziomowanie.
- przy ksenonach nieskrętnych mamy tylko moduł LWR (za schowkiem) który odpowiada za poziomowanie, na lampie nie ma nic.
- dla lamp skrętnych i nieskrętnych są zupełnie inne oryginalne wiązki do lamp
- moduł LWR ma więcej przewodów ze względu na to, że do każdej lampy idą 4 do silniczka. Z modułu AFS idą 2 przewody do obu lamp. Sterowanie silniczkami poziomu następuje z modułu na lampie.
Niezbędne schematy elektryczne:
https://drive.google.com/file/d/1m-2S6W ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/15Ur4aD ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1Gqoshi ... sp=sharing
Mój pomysł na realizacje:
- Zakup modułu LWR z wtyczką i kawałkiem przewodów
- Wykorzystanie przewodów aktualnej instalacji do lamp i dołożenie jednego kabelka.
Realizacja:
- Wtyczka Lampy lewej- masowy przewód z pinu 14 przełożony na pin 3. Następnie przewód obcięty i poprowadzony nowy do lewego słupka obok czerwonego 17 pinowego złącza. Następnie wykorzystanie 3 przewodów z czerwonego 17 pinowego złacza (pin 8,9,10). Następnie komplet 4 przewodów doprowadzony nowym przewodem do modułu LWR na pin (16,17,18,19).
- Wtyczka Lampy prawej - masowy przewód z pinu 14 przełożony na pin 3. Następnie przewód obcięty i poprowadzony nowy do prawego słupka obok białego 10 pinowego złącza. Następnie wykorzystanie 3 przewodów z białego 10 pinowego złacza (pin 5,6,7). Następnie komplet 4 przewodów doprowadzony nowym przewodem do modułu LWR na pin (15,20,21,22).
- pozostałe przewody z modułu AFS do LWR (zasilanie, can, przedni czujnik na wahaczu, tylni czujnik na wahaczu) są na innych pinach jednak zgadzają się kolorami przewodów.
Podsumowując:
- moja realizacja trwała 8 godzin
- zgodność podłączenia przewodów silniczków lamp należy wykonać wg. załączonych schematów.
Ostatecznie temat ogarnąłem sam. Na forum widziałem kilka podobnych zapytań, w związku z tym zamieszczam informację jak można zmienić lampy skrętne na nieskrętne np. na DEPO.
Odpowiadając sobie na pytania:
ad.1 Tak trzeba przepinować wtyczkę jednak i tak będziemy mieli za mało przewodów. Moduł AFS (skrętny) ma 12 kabli, natomiast LWR (nieskrętny) ma ich 18. Trzeba kupić lub uzupełnić brakującą wiązkę.
ad.2 Przy zmianach w kodowaniu albo działa źle albo sypie komunikatami i na bank nie działa poziomowanie świateł.
ad.3 Są takie same.
Podstawowe informacje:
- przy ksenonach skrętnych mamy moduł AFS (za schowkiem) i na lampie sterownik który odpowiada za skręt i poziomowanie.
- przy ksenonach nieskrętnych mamy tylko moduł LWR (za schowkiem) który odpowiada za poziomowanie, na lampie nie ma nic.
- dla lamp skrętnych i nieskrętnych są zupełnie inne oryginalne wiązki do lamp
- moduł LWR ma więcej przewodów ze względu na to, że do każdej lampy idą 4 do silniczka. Z modułu AFS idą 2 przewody do obu lamp. Sterowanie silniczkami poziomu następuje z modułu na lampie.
Niezbędne schematy elektryczne:
https://drive.google.com/file/d/1m-2S6W ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/15Ur4aD ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1Gqoshi ... sp=sharing
Mój pomysł na realizacje:
- Zakup modułu LWR z wtyczką i kawałkiem przewodów
- Wykorzystanie przewodów aktualnej instalacji do lamp i dołożenie jednego kabelka.
Realizacja:
- Wtyczka Lampy lewej- masowy przewód z pinu 14 przełożony na pin 3. Następnie przewód obcięty i poprowadzony nowy do lewego słupka obok czerwonego 17 pinowego złącza. Następnie wykorzystanie 3 przewodów z czerwonego 17 pinowego złacza (pin 8,9,10). Następnie komplet 4 przewodów doprowadzony nowym przewodem do modułu LWR na pin (16,17,18,19).
- Wtyczka Lampy prawej - masowy przewód z pinu 14 przełożony na pin 3. Następnie przewód obcięty i poprowadzony nowy do prawego słupka obok białego 10 pinowego złącza. Następnie wykorzystanie 3 przewodów z białego 10 pinowego złacza (pin 5,6,7). Następnie komplet 4 przewodów doprowadzony nowym przewodem do modułu LWR na pin (15,20,21,22).
- pozostałe przewody z modułu AFS do LWR (zasilanie, can, przedni czujnik na wahaczu, tylni czujnik na wahaczu) są na innych pinach jednak zgadzają się kolorami przewodów.
Podsumowując:
- moja realizacja trwała 8 godzin
- zgodność podłączenia przewodów silniczków lamp należy wykonać wg. załączonych schematów.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 04 lip 2020, 14:47
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sadowne
Re: Lampy DEPO LED bez AFS za org. ksenon skrętny AFS
Hej
Podane linki ze schematami nie działają, czy mógłbyś podesłać na email pawel2693@o2.pl
Podane linki ze schematami nie działają, czy mógłbyś podesłać na email pawel2693@o2.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 cze 2014, 06:44
- Imię: Krystian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kościerzyna
Re: Lampy DEPO LED bez AFS za org. ksenon skrętny AFS
Hej, a nie da sie przeszczepic silniczkow z ori lampy afs do tej DEPO? I przerobić kostki?
- stefan350
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 21 cze 2011, 00:18
- Imię: Sławek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Osiek
Re: Lampy DEPO LED bez AFS za org. ksenon skrętny AFS
Hej.mógłbyś mi przesłać te schematy co gdzie podpiąć przy zmianie z afs na lwr?