Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Wymiana łożyska przód - Momenty dokręcania śrub

Zawieszenie
Awatar użytkownika
sudan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 10 lis 2016, 21:24
Imię: RAFAL
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: PARIS
Kontakt:

Re: Wymiana łożyska przód - Momenty dokręcania śrub

Post autor: sudan » 28 sie 2023, 01:39

Czy mozna wymienic z przodu kompletna piaste z lozyskiem tak jak sie to robi z tylu ? Czy do wymiany lozyska potrzeba prase zeby go wybic i wsadzic w piaste ?
Badam pomalu temat bo czeka mnie wymiana przodu z obu stron,ale chyba sam nie ogarne. Tyl byl latwy ale przod mnie przeraza poki co :(

Szajn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 208
Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
Imię: Szajn
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiana łożyska przód - Momenty dokręcania śrub

Post autor: Szajn » 28 sie 2023, 23:54

Kolego można cały komplet kupić, tj. piasta plus łożysko, ale jest drogo lub też kupić samo łożysko. Wówczas potrzebna jest jednak prasa do demontażu i montażu piasty.
Problemem w tym całym procederze jest konieczność rozpięcia zawieszenia u dołu, aby wyciągnàć półoś ze zwrotnicy. Opowieści z breszką można sobie u buty wsadzić. Rozpinamy na tzw. bananie, czego nie polecam, bo jest to najczęściej zapieczone, lub też na sworzniu głównym, co jest troche łatwiejsze. Dzisiaj wymieniałem przegub wew. więc jestem na bierząco😁

Wymieniałem już prawą stronę drugi raz. Po 30 tyś. km przegub sławnej firmy skf skończył swój żywot. SKF to porażka🤮

Awatar użytkownika
sudan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 10 lis 2016, 21:24
Imię: RAFAL
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: PARIS
Kontakt:

Re: Wymiana łożyska przód - Momenty dokręcania śrub

Post autor: sudan » 30 sie 2023, 02:42

Dzieki. Wroce do tego tematu jak juz padnie decyzja o wymianie i pokaze mechanikowi co napisales.
Cos mi szumi w aucie. Mechanicy zmieniajacy mi hamulce sami bez mojej sugestii powiedzieli ze cos mi szumi i to najprawdopodobniej lozyska. Wymienilem juz : obie piasty z tylu i dwie "nowe" felgi + nowe opony na przod bo byly juz slabe.
Felgi dlatego w cudzyslowiu bo wzialem po prostu zapasowke z bagaznika + kupilem druga na allegro i zrobilem "nowy" komplet na przod z nowymi oponami Falken Ziex 310. Jak szumialo tak szumi dalej <bezradny> Zostaly jeszcze do wymiany lozyska przod albo te opony maja taka charakterystyke pracy.

Szajn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 208
Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
Imię: Szajn
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiana łożyska przód - Momenty dokręcania śrub

Post autor: Szajn » 30 sie 2023, 09:18

Kolego łożyska buczą, im szybciej jedziesz tym wyraźniej, stopniowo w miarę upływu czasu coraz głośniej. Ostatnio w moim aucie zauważyłem szumienie z przodu, myślałem, że to początek łożyska, ale po zdiagnozowaniu okazało się, że to opony. Może u ciebie tak samo👍

Awatar użytkownika
sudan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 10 lis 2016, 21:24
Imię: RAFAL
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: PARIS
Kontakt:

Re: Wymiana łożyska przód - Momenty dokręcania śrub

Post autor: sudan » 08 sie 2024, 01:15

Jestem po wymianie prawego lozyska z przodu ktore bylo powodem halasu podczas jazdy.

Kupilem nowe lozysko GSP 9247001K (124zl) i nowa piaste GSP 9438012 (70 zl) czyli finalnie ok 200 zl na strone.
Zestaw zostal zlozony na prasie i bez niej nie wyobrazam sobie zlozenia tego w calosc np na imadle - Jak ktos potrafi niech sklada, ja nie :| Poza tym, nie bardzo rozumiem sens odzyskiwania starej piasty na wiekszosci poradnikow na YT,skoro nowa kosztuje grosze.
Nie potrzeba rozpinac wahaczy ani walczyc z breszka. Trzeba pod zwrotnice podstawic podnosnik i podniesc ja tak,jakby auto stalo na kolach i wtedy poloska wychodzi bez problemu (trzeba skrecic odpowiednio kierownica w lewo lub prawo i probowac - musi wyjsc!) Chyba ze ktos strasznie chce rozpinac te wahacze, to nawet niech nie podchodzi do roboty bez dedykowanych sciagaczy z odpowiednim rozstawem. Po odkreceniu 4 srub trzymajacych lozysko i piaste,prawdopodobnie nie bedzie chcialo samo wyjsc,wiec trzeba delikatnie je postukac od dolu i gory jednoczenie psikajac jakims WD40 w szczeline ktora powstanie. Ja stukalem po lozysku od wewnetrznej strony bo wiedzialem ze mam nowa piaste. Jak ktos chce odzyskiwac, to lepiej niech nic nie robi na sile,tylko jakims sciagaczem. Po wyjeciu piasty z lozyskiem,trzeba wyczyscic dobrze miejsce montazu nowego lozyska. Do tego najlepiej uzyc zestawu szczotek drucianych do wkretarki.
Milej pracy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl