Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.
- Wurst
- Moderator
- Posty: 411
- Rejestracja: 21 lip 2024, 16:47
- Imię: Em-ka
- Rocznik: 2006
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin / Stargard
Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.
Generalnie do 300tysiecy powinno sie wymienic napinacze zeby spac spokojnie, tylko wtedy gdy dochodza do nas nie pokojace dzwieki przy starcie.
Lancuch sam w sobie jest wytrzymaly, ale wiadomo, poluzowany moze podziekowac.
Slyszalne z samego rana dzwieki lancucha, to juz taki maly ostrzegajacy nas znak.
Jak stary masz olej? Nie doczytalem powyzej. I jaka specyfikacja?
Lancuch sam w sobie jest wytrzymaly, ale wiadomo, poluzowany moze podziekowac.
Slyszalne z samego rana dzwieki lancucha, to juz taki maly ostrzegajacy nas znak.
Jak stary masz olej? Nie doczytalem powyzej. I jaka specyfikacja?
moja rolada - galeria --------> c6/a6-c6-allroad-3-0tdi-quattro-2007-t108134.html
- Danpe75
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 26 kwie 2024, 12:14
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2007
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Norwegia
Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.
Ja ją kupiłem pół roku temu z przebiegiem 239k. Od razu poszła płukanka silnika i olej LiquiMolly Top Tec 4200 5W30 i dodatek Ceratec.
Zrobiłem do tej pory 5k km i olej jest jeszcze bursztynowy. Jestem zaskoczony tym szczerze mówiąc.
W historii auta, są wymiany co 30k km (nigdy tego nie zrozumię) a właściciel który kupił ją przy 220k, zrobił dwie ostatnie wymiany co 10k km.
To jest wersja 2.7 180hp 380nm, czyli niezbyt silna a co za tym idzie (jak rozumiem) raczej zużycie silnika postępuje nieco wolniej niż w 3.0 245hp np.
Od kilku dni mam nową mapę ECU i podobno teraz ma około 230hp i 460nm.
Jeździ znacznie żwawiej choć brakuje jej do mojej poprzedniej C6 SLine 3.0 z bardzo agresywbą mapą, która podjkręciła ją na 300hp i prawie 600nm. Tamtą robiłem 100km/h w 5.5sek...
Zmieniłem też olej w skrzyni. Wziąłem od Audi numer części i pasował olej ZF Lifeguard 8. Po zmianie oleju skrzynia trochę dziwnie się zachowuje. Sprawdzałem czy jest inna wersja softu bo podobno trzeba zrobić uaktualnienie po zalaniu Lifeguard 8, ale gość które robił mi remap stwierdził, że nie wyskakuje mu info o nowszych wersjach do skrzyni, wiec 20 jest ostatnią wersją. Mam wątpliwości co do tego. Trochę stresuje mnie ta skrzynia. To jednak temat na inny wątek.
Wracając do silnika. Łańcuch słyszę nieznacznie i tylko dlatego, że odpalam auto z otwartymi drzwiami nasłuchując
W 50% zimnych startów nie słychać nic.
Myślę, że doedukuję się w kwestii wymiany górnych napinaczy i je wymienię, raczej prędzej niż później.
Zrobiłem do tej pory 5k km i olej jest jeszcze bursztynowy. Jestem zaskoczony tym szczerze mówiąc.
W historii auta, są wymiany co 30k km (nigdy tego nie zrozumię) a właściciel który kupił ją przy 220k, zrobił dwie ostatnie wymiany co 10k km.
To jest wersja 2.7 180hp 380nm, czyli niezbyt silna a co za tym idzie (jak rozumiem) raczej zużycie silnika postępuje nieco wolniej niż w 3.0 245hp np.
Od kilku dni mam nową mapę ECU i podobno teraz ma około 230hp i 460nm.
Jeździ znacznie żwawiej choć brakuje jej do mojej poprzedniej C6 SLine 3.0 z bardzo agresywbą mapą, która podjkręciła ją na 300hp i prawie 600nm. Tamtą robiłem 100km/h w 5.5sek...
Zmieniłem też olej w skrzyni. Wziąłem od Audi numer części i pasował olej ZF Lifeguard 8. Po zmianie oleju skrzynia trochę dziwnie się zachowuje. Sprawdzałem czy jest inna wersja softu bo podobno trzeba zrobić uaktualnienie po zalaniu Lifeguard 8, ale gość które robił mi remap stwierdził, że nie wyskakuje mu info o nowszych wersjach do skrzyni, wiec 20 jest ostatnią wersją. Mam wątpliwości co do tego. Trochę stresuje mnie ta skrzynia. To jednak temat na inny wątek.
Wracając do silnika. Łańcuch słyszę nieznacznie i tylko dlatego, że odpalam auto z otwartymi drzwiami nasłuchując
Myślę, że doedukuję się w kwestii wymiany górnych napinaczy i je wymienię, raczej prędzej niż później.
- Wurst
- Moderator
- Posty: 411
- Rejestracja: 21 lip 2024, 16:47
- Imię: Em-ka
- Rocznik: 2006
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin / Stargard
Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.
Wszystko pieknie ladnie, dbasz o olej i tak dalej. Nie wiem czy koniecznie potrzebna jest wymiana u ciebie. Wiadomo, lepiej by bylo, ale jezeli nie ma dzwieku jeden do jednego,
symbolizujacego problemu z rozrzadem, jezdzilbym obserwowal. Tak jak wspomnialem, po 300 tysiacach przydaloby sie wymienic w razie slyszalnosci lancucha, gorne napinacze. Sprawny mechanik wymieni je bez wyciagania silnika, i to powinno byc rozwiazaniem problemu. Zrobiles program, pieknie. Ale nie oczekuj ze to bedzie torpeda. Allroady waza swoje, to naprawde tluste lokomotywy. Seryjny 3.0Tdi 233km mial 500nm w Q7 a w A6 450nm, tez moim zdaniem nie byl zmeczony za bardzo. Wszystko zalezy od tego, jak ktos dbal o swoj samochod.
ASB daj sie nauczyc jezdzic, czasami trwa to miesiacami, jezeli nie robisz duzo kilometrow. Jak jezdzisz daily, to po tygodniu powinna sie ulozyc. Takie moje spostrzezenia odnosnie skrzyni.
symbolizujacego problemu z rozrzadem, jezdzilbym obserwowal. Tak jak wspomnialem, po 300 tysiacach przydaloby sie wymienic w razie slyszalnosci lancucha, gorne napinacze. Sprawny mechanik wymieni je bez wyciagania silnika, i to powinno byc rozwiazaniem problemu. Zrobiles program, pieknie. Ale nie oczekuj ze to bedzie torpeda. Allroady waza swoje, to naprawde tluste lokomotywy. Seryjny 3.0Tdi 233km mial 500nm w Q7 a w A6 450nm, tez moim zdaniem nie byl zmeczony za bardzo. Wszystko zalezy od tego, jak ktos dbal o swoj samochod.
ASB daj sie nauczyc jezdzic, czasami trwa to miesiacami, jezeli nie robisz duzo kilometrow. Jak jezdzisz daily, to po tygodniu powinna sie ulozyc. Takie moje spostrzezenia odnosnie skrzyni.
moja rolada - galeria --------> c6/a6-c6-allroad-3-0tdi-quattro-2007-t108134.html
- Danpe75
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 26 kwie 2024, 12:14
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2007
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Norwegia
Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.
Dziękuję za info.
Każda opinia jest na wagę złota.
Może rzeczywiście powinienem trochę wyluzować i ma spokojnie podejść do sprawy.
Może będąc w Polsce dam to komuś do zrobienia zamiast samemu dłubać.
Muszę tylko znaleźć jakiś godny zaufania warsztat
- okolice Trójmiasta, tak na marginesie-...
Pozdrawiam
Każda opinia jest na wagę złota.
Może rzeczywiście powinienem trochę wyluzować i ma spokojnie podejść do sprawy.
Może będąc w Polsce dam to komuś do zrobienia zamiast samemu dłubać.
Muszę tylko znaleźć jakiś godny zaufania warsztat
- okolice Trójmiasta, tak na marginesie-...
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 318
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.
Ja zmieniam olej co 8kkm.Jestem z 3M.Jakby co,to pisz na priv.Co prawda,ja swoją mało jeżdżę ,bo to 4 auto i mam inne do jeżdżenia.Aczkolwiek,teraz mam z nią spokój,chociaż wcześniej to siwych włosów przybyło przez to auto.
- Wurst
- Moderator
- Posty: 411
- Rejestracja: 21 lip 2024, 16:47
- Imię: Em-ka
- Rocznik: 2006
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin / Stargard
Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.
Danpe75 najrozsadniej i ekonomiczniej bedac w polsce zrobic jej po prostu serwis i przejrzec co nie co.
Motogold, jaki przebieg twoja ma i jakie spotrzezenia odnosnie odpalania silnika po nocy na przyklad w zime.
Motogold, jaki przebieg twoja ma i jakie spotrzezenia odnosnie odpalania silnika po nocy na przyklad w zime.
moja rolada - galeria --------> c6/a6-c6-allroad-3-0tdi-quattro-2007-t108134.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 318
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.
U mnie czasami stoi po 2-3 tygodnie,bo tak jak wcześniej pisałem ,mam jeszcze 4 inne do latania.Ogólnie nie ma problemów z odpalaniem i dzwiękami z rozrządu,tylko ,że rozrząd ma dopiero 4 kkm po wymianie.Wszystko robię sam przy aucie a ma nalotu 340 kkm.Jedyne,co mi teraz strzeliło ,to miech z prawej strony 7km od domu i jakoś się doczłapałem.2 lata temu wymieniałem lewy teraz prawy i jest teraz ok.A A w zimie żadnych problemów z odpalaniem. Czy zimny,czy ciepły,pali od strzała. W zeszłym roku dalem wtryski do czyszczenia i sprawdzenia,może dlatego wszystko gra z odpalaniem.
- Wurst
- Moderator
- Posty: 411
- Rejestracja: 21 lip 2024, 16:47
- Imię: Em-ka
- Rocznik: 2006
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin / Stargard
Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.
To gdzie rozrzadu sluchac jak nie dawno robiony. Zobaczymy jak pneumatyka sie spisze w zime. Ktos ogarniety w polsce do regeneracji ewentualnie czy tylko nowe?
moja rolada - galeria --------> c6/a6-c6-allroad-3-0tdi-quattro-2007-t108134.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 318
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.
Mam ja 6 lat i z pneumatyką nie mam żadnych problemów.Oprócz wymiany miechów.Jeżeli chodzi omiechy,to nowy ori to koszt około 4k sztuka.Jest dobra firma ,która regeneruje .Waunek-tylko ori.Można kupić zamienniki w Azji za 6 stówek chyba kpl.Tylko nie warto.
- Wurst
- Moderator
- Posty: 411
- Rejestracja: 21 lip 2024, 16:47
- Imię: Em-ka
- Rocznik: 2006
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin / Stargard
Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.
4k to kupilbnym kompletne zawieszenie klasyczne, amortyzatory ze sprezynami. Wiadomo, regeneracja najlepsza opcja, jezeli jest ktos z polecenia.
moja rolada - galeria --------> c6/a6-c6-allroad-3-0tdi-quattro-2007-t108134.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 318
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.
Tyle,że na pneumacie fajnie się jeżdzi.A rozrząd ,to loteria dzisiaj patrząc na jakość części.Nawet "markowe" wytrzymują tyle ile kiedyś tani zamiennik .Więc jeżeli teraz bym wymieniać miał rozrząd i patrząc na skalę pracy,to poszedłbym w ori,bo tu chociaż jakaś jeszcze szansa jest na dobre wykonanie.
- Wurst
- Moderator
- Posty: 411
- Rejestracja: 21 lip 2024, 16:47
- Imię: Em-ka
- Rocznik: 2006
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin / Stargard
Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.
To nie zaprzeczalny fakt, ze pneumatyczne zawieszenie to byl wyznacznik luksusu. Z reszta, do tej pory jest.
Cos kosztem czegos.
A odnosnie rozrzadu, i tak uwazam ze silnik jest pancerny. Przypomnijmy sobie, ze starsza vka 2.5 miala pasek i tez trzeba bylo nawymieniac sie czesci i to
co 120.000km. Wiec, juz lepiej te 3.0 tdi gdy zadbane, wymieniac co 300.000km rozrzad.
Cos kosztem czegos.
A odnosnie rozrzadu, i tak uwazam ze silnik jest pancerny. Przypomnijmy sobie, ze starsza vka 2.5 miala pasek i tez trzeba bylo nawymieniac sie czesci i to
co 120.000km. Wiec, juz lepiej te 3.0 tdi gdy zadbane, wymieniac co 300.000km rozrzad.
moja rolada - galeria --------> c6/a6-c6-allroad-3-0tdi-quattro-2007-t108134.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 09 gru 2024, 21:48
- Imię: Marek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.
odkopię trochę temat, mianowicia a jak sprawdzić czy rozrząd był wymieniany, czy istnieje jakiś sposób, ponieważ ja w swojej a6 c6 3.0tdi 211km [bng] właśnie dobiłem 360k i nie słychać żadnych stukow czy to na zimnym czy jak postoji ze 2/3 dni nic zawsze elegancko i cicho odpala, natomiast w papierach jak i kiedy kupowałem historie auta nigdzie nie było wzmianki o wymianie rozrządu, stąd pytanko, czy można to jakoś sprawdzić, czy był wymieniany czy nie.
- Wurst
- Moderator
- Posty: 411
- Rejestracja: 21 lip 2024, 16:47
- Imię: Em-ka
- Rocznik: 2006
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin / Stargard
Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.
Najlepiej ściągając dekle obudowy, ale to bez sensu, jeżeli nie słychać to jest okMarkoss pisze: ↑09 sty 2025, 16:42odkopię trochę temat, mianowicia a jak sprawdzić czy rozrząd był wymieniany, czy istnieje jakiś sposób, ponieważ ja w swojej a6 c6 3.0tdi 211km [bng] właśnie dobiłem 360k i nie słychać żadnych stukow czy to na zimnym czy jak postoji ze 2/3 dni nic zawsze elegancko i cicho odpala, natomiast w papierach jak i kiedy kupowałem historie auta nigdzie nie było wzmianki o wymianie rozrządu, stąd pytanko, czy można to jakoś sprawdzić, czy był wymieniany czy nie.
moja rolada - galeria --------> c6/a6-c6-allroad-3-0tdi-quattro-2007-t108134.html
- Doc
- Administrator
- Posty: 2958
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.
Markoss, moim zdaniem właściciel nie wymieniał rozrządu. Każdy ma fakturę czy nawet paragon bo koszty są... niezłe. Załącznik 2.7TDI / 3.0TDI, warsztat 2022r.
Poza tym... przy sprzedaży samochodu, właściciel pokazałby, powiedział z rozrządem i koszt troszkę większy.
Przy zapalaniu zimnewgo silnika jest ok więc super. Kiedyś zacznie terkotać z łańcuchem na ok 3, 4 sekundy. Również nie trzeba od razu lecież z rozrządem do firmy, warsztatu. Audi podczas jazdy może mieć 200 000km, 450 000km ale to zależy czy właściciel jeździł z np. autostradą zawsze silnik gorący i sporo km, albo codziennie jeździł do pracy ok 10km i wracał 10km, korki w miescie i dawał z buta.
Poza tym... przy sprzedaży samochodu, właściciel pokazałby, powiedział z rozrządem i koszt troszkę większy.
Przy zapalaniu zimnewgo silnika jest ok więc super. Kiedyś zacznie terkotać z łańcuchem na ok 3, 4 sekundy. Również nie trzeba od razu lecież z rozrządem do firmy, warsztatu. Audi podczas jazdy może mieć 200 000km, 450 000km ale to zależy czy właściciel jeździł z np. autostradą zawsze silnik gorący i sporo km, albo codziennie jeździł do pracy ok 10km i wracał 10km, korki w miescie i dawał z buta.

- Załączniki
-
- rozrzad audi 27 - 30 tdi.jpg (205.68 KiB) Przejrzano 2653 razy
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.