Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Silniki wysokoprężne
pablo44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kielce/Holandia

Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Post autor: pablo44 » 09 sty 2025, 20:32

Moim zdaniem, jeżeli nie ma żadnych niepokojących odgłosów z rozrządu to nie ma sensu go ruszać. Ja mam przejechane 406 kkm i rozrząd nie był robiony i jest cisza przy rozruchu - czy zimny czy ciepły.
Wszystko zależy jak właściciel dba o silnik/auto, ja jeżdżę moją A6 już 10 rok i regularnie wymieniam olej i wszystkie filtry co maksymalnie 15 tys. km.
Dlatego jeżeli nie ma niepokojących odgłosów to nie ma co szukać na siłę "dziury w całym ".

Oczywiście to moja subiektywna opinia :)

Markoss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 09 gru 2024, 21:48
Imię: Marek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Post autor: Markoss » 09 sty 2025, 21:49

Doc pisze:
09 sty 2025, 19:07
Markoss, moim zdaniem nie było zrobionego rozrządu. Każdy właściciel auta ma fakturę czy nawet paragon bo koszty są... niezłe. Załącznik 2.7TDI / 3.0TDI, ‎warsztat 2022r.
Poza tym... przy sprzedaży samochodu, właściciel pokazałby, powiedział z rozrządem. I koszt troszkę większy z autem.
Przy zapalaniu zimnewgo silnika jest ok więc super. Kiedyś zacznie terkotać na ok 3, 4 sekundy. Również nie trzeba od razu lecież z rozrządem do firmy, warsztatu. Audi podczas jazdy może mieć 200 000km, 450 000km ale to zależy czy właściciel jeździł z np. autostradą zawsze silnik gorący i sporo km, albo codziennie jeździł do pracy ok 10km i wracał 10km, korki w miescie i dawał z buta w 2.7TDI / 3.0TDI.
dziekuje za wycene z cenami, mysle ze rozrzad jestem w stanie ogarnac za 2,500 + ten plyn i olej tez ceny kosmos, jakbym wzial klamoty na siebie i poszukal dobrze to moze w 5/6 k bym sie zamknal

Dodano po 1 minucie 47 sekundach:
pablo44 pisze:
09 sty 2025, 20:32
Moim zdaniem, jeżeli nie ma żadnych niepokojących odgłosów z rozrządu to nie ma sensu go ruszać. Ja mam przejechane 406 kkm i rozrząd nie był robiony i jest cisza przy rozruchu - czy zimny czy ciepły.
Wszystko zależy jak właściciel dba o silnik/auto, ja jeżdżę moją A6 już 10 rok i regularnie wymieniam olej i wszystkie filtry co maksymalnie 15 tys. km.
Dlatego jeżeli nie ma niepokojących odgłosów to nie ma co szukać na siłę "dziury w całym ".

Oczywiście to moja subiektywna opinia :)
generalnie ja juz glupieje i robie w swojej a6 wszystko co zrobie to zaraz jakas pierdolka sie pojawia :D porobilem na igle to teraz zauwazylem delikatne objawy falowania obrotow 1-2 mm, wymienilem przeplywke ale dalej to samo, jutro mam diagnoze komputerowa i bede szukac dalej :P dam info co i jak

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2958
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Post autor: Doc » 09 sty 2025, 23:16

Przy okazji jeśli masz hobby w aucie to wyczyść wtryskiwacze. ;) To mała pierdółka i 'proste jak drut'. ;)
Mój starszy film.
Załączniki
Czyści Wtryski.jpg
Czyści Wtryski.jpg (200.69 KiB) Przejrzano 2963 razy
Liqui Moly Diesel.jpg
Liqui Moly Diesel.jpg (206.78 KiB) Przejrzano 2965 razy
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

Markoss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 09 gru 2024, 21:48
Imię: Marek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Post autor: Markoss » 10 sty 2025, 08:30

Doc pisze:
09 sty 2025, 23:16
Przy okazji jeśli masz hobby w aucie to wyczyść wtryskiwacze. ;) To mała pierdółka i 'proste jak drut'. ;)
Mój starszy film.
https://www.youtube.com/watch?v=cxdoOwVnKko
dziekuje, robilem miesiac temu, no chyba ze faktycznie to moze wtrysk, przeczyscilo go i po prostu nierownomiernie dawkuje paliwo, ale jak teraz dojsc do tego ktory wtrysk z 6 ? <stres>

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2958
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Post autor: Doc » 10 sty 2025, 13:22

Markoss nie, na prawno nie. :)
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

Markoss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 09 gru 2024, 21:48
Imię: Marek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Post autor: Markoss » 10 sty 2025, 13:25

Doc pisze:
10 sty 2025, 13:22
Markoss nie, na prawno nie. :)
przepływomierz wymieniłem - bez rezultatu, nie wiem gdzie dalej iść, jedni piszą zawór egr, jedni przepustnice, ja akurat mam 2, jeszcze ktoś, że jakieś klapy :p dzisiaj podłączam louncha mam nadzieje, że coś pokaże.

Awatar użytkownika
Wurst
Moderator
Moderator
Posty: 411
Rejestracja: 21 lip 2024, 16:47
Imię: Em-ka
Rocznik: 2006
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin / Stargard

Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Post autor: Wurst » 10 sty 2025, 13:26

Doc pisze:
09 sty 2025, 23:16
Przy okazji jeśli masz hobby w aucie to wyczyść wtryskiwacze. ;) To mała pierdółka i 'proste jak drut'. ;)
Mój starszy film.
https://www.youtube.com/watch?v=cxdoOwVnKko
Sztos robota Andrzeju

Markoss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 09 gru 2024, 21:48
Imię: Marek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Post autor: Markoss » 10 sty 2025, 18:24

Markoss pisze:
10 sty 2025, 13:25
Doc pisze:
10 sty 2025, 13:22
Markoss nie, na prawno nie. :)
przepływomierz wymieniłem - bez rezultatu, nie wiem gdzie dalej iść, jedni piszą zawór egr, jedni przepustnice, ja akurat mam 2, jeszcze ktoś, że jakieś klapy :p dzisiaj podłączam louncha mam nadzieje, że coś pokaże.
jestem po kompie mam kilka błędów ale każdy z nich sprowadza mnie do akumulatora i do modułu alternatora, dodam iż około 2 miesiące temu kupiłem nowy akumulator yuasa 950a 110ah - wsadziłem go bez żadnego kodowania.. kody błędu następujące: U1007, 00470, P1857, 02256, 02272, 01592. Jest w stanie ktoś pomóc?

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2958
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Post autor: Doc » 10 sty 2025, 19:10

Markoss pisze:
10 sty 2025, 18:24
(...) 2 miesiące temu kupiłem nowy akumulator yuasa 950a 110ah - wsadziłem go bez żadnego kodowania.. kody błędu następujące: U1007, 00470, P1857, 02256, 02272, 01592. Jest w stanie ktoś pomóc?
Marku, w A6 C6 musisz sprawdzić i zmienić kodowanie akumulatora, ponieważ na tej podstawie sterownik jest w stanie poprawnie go naładować. Wszystko robi się w sterowniku.



Przy okazji dawałem jeszcze (nie koniecznie ;) ) nowy przewód elektryczny, plecionka, minus między modułem. ;)
Załączniki
przewod.jpg
przewod.jpg (157.77 KiB) Przejrzano 2843 razy
plecionka.jpg
plecionka.jpg (144.53 KiB) Przejrzano 2843 razy
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

Awatar użytkownika
Danpe75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 26 kwie 2024, 12:14
Imię: Daniel
Rocznik: 2007
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Inne
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Norwegia

Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Post autor: Danpe75 » 11 sty 2025, 10:04

Witam Wszystkich,
Ja już jestem po wymianie górnych napinaczy. Przez ostatnie kilka miesięcy czasami było cicho, czasami coś zagrzechotało przez sekundę, ale dwa-trzy razy zdarzyło się, że było bardzo głośno i trwało to z 2-3 sekundy. W sensie grzechot jakby gwoździe na blaszany stół wysypać. To przelało czarę moich cierpliwości i odwagi.

Przygotowywałam się do tego jak do misji na Marsa. Zainstalowałem ELSAWIN i ETKA, żeby mieć dostęp do fabrycznych procedur, momentów. Zakupiłem zestaw do blokowania rozrządu. Itd. Obejrzałem sporo materiałów na YT itd.

Kiedy zabrałem się do pracy okazało się, że poza problemem z dostępem do kilku śrub obudowy (szczególnie po stronie pompy podciśnienia) cała reszta była dość prosta.

W instrukcji z ELSAWIN i materiałach ba YT trzeba było odkręcać kółka zębate na wałkach rozrządu, żeby móc wyjąć napinacz, ale u mnie oba napinacze dały się wymienić bez odkręcania czegokolwiek poza samym napinaczem. Dzięki temu nie musiałem blokować rozrządu itd. Generalnie wszystkie te dodatkowe narzędzia były zbędne.

Ciekaw jestem czy ktoś z Was miał podobne doświadczenia? Czy to możliwe, że w 2.7TDI rozrząd jest nieco inny i dlatego? Budowa napinaczy jest zresztą taka, że po jednej stronie prowadnice łańcucha są gładkie (bez rantów) co pozwala tę stronę wsunąć na miejsce, po uprzednim włożeniu drugiej prowadnicy na łańcuch.

Łańcuchy jak i cała reszta wyglądały całkiem dobrze. Stare napinacze również w miarę ok. W jednym z nich odłamał się kawałek plastiku będący częścią "ślizagacza", ale możliwe, że go mechanicznie uszkodziłem przy wyjmowaniu. Co ciekawe, pomimo tych hałasów nie znalazłem żadnych śladów tarcia czy kontaktu łańcucha z obudową. Żadnych uszkodzeń czy tym podobnych.

W nowych napinaczach sprężyny były raczej znacznie silniejsze. Nie wiem czy to poprawa jakości w zamiennikach czy kwestia zużycia starych.

Zrobiłem kilkaset kilometrów i póki co jest cicho przy startach, a temperatury mamy teraz około -20°C (przed każdy startem włączam Webasto bo nie mam sumienia jej odpalać tak zamarzniętej)

Części zamienne kupiłem firmy Ridex. Nie znałem jej wcześniej, choć widzę, że robią mnóstwo zamienników do VAG. Trudno było zdecydować, które są lepsze, więc zdałem się na intuicję.
Nawet nie sprawdzałem ile kosztują OEM, ale słyszałem, że oryginały są fabrycznie wadliwe (stąd się bierze zresztą ta przedwczesna wymiana w V6), więc tej opcji nie brałem pod uwagę.

Zobaczymy, jak się będzie to sprawowało. Mam nadzieję, że rozrząd mam póki co ogarnięty.

Podsumowując:
po wielu godzinach spędzonych na szukanie informacji, nie znalazłem nigdzie jednoznacznej odpowiedzi. Większość opini jest taka, że jeśli jest to tylo umiarkowany, krótkotrwały klokot przy starcie to nic się stanie i nie trzeba panikować. Wielu twierdzi, że jest to nieodłączny element w tego typu rozwiązaniach.
Z drugiej strony, znalazłem informacje i komentarze, że w oryginalnych napinaczach rozrządu w silnikach V6 (piszę o wersji Euro 4) był fabryczny problem i dość szybko dochodziło do ich nadmiernego "luzowania". Zostały one ulepszone i funkcjonują pod nowym numer części. Nie wiem jednak czy sam VAG to ulepszył, czy jest też tak jak z wadliwymi klapkami dolotu, gdzie aftermarket robił ulepszoną wersję a VAG tłukł w nieskończoność niemalże ten sam chłam, choć wiedzieli, że jest problem.

Wygląda na to, że problem u mnie był związany z wadliwymi napinaczami a sam rozrząd ma jeszcze trochę czasu.
Wymiana była dość łatwa (poza kilkoma śrubami, gdzie wydech zasłania je nieco i trzeba zrobić sobie przyrząd /"klucz"), więc ktokolwiek ma podobne objawy, temu zdecydowanie polecam wymianę górnych napinaczy na początek.

Pozdrawiam,
Daniel
Załączniki
Screenshot_20250111_090042_Gallery.jpg
Screenshot_20250111_090042_Gallery.jpg (141.99 KiB) Przejrzano 2797 razy

Awatar użytkownika
Danpe75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 26 kwie 2024, 12:14
Imię: Daniel
Rocznik: 2007
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Inne
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Norwegia

Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Post autor: Danpe75 » 12 sty 2025, 11:12

Winien jestem sprostowanie. Teoria o zmianie numerów części (napinacze) w związku z ich ulepszeniem nie znajduje potwierdzenia w faktach.
Numery, które są na napinaczach wyjętych z silnika pokrywają się z numerami nowych.

Cała ta teoria była gdzieś opisana i było to na tyle profesjonalnie opisane, że wziąłem to za fakt i to powieliłem tutaj.

Być może jest w tym dużo prawdy, ale nie mam pewności i nie chcę nikogo wprowadzać w błąd.
Załączniki
20250112_105452.jpg
20250112_105452.jpg (83.07 KiB) Przejrzano 2717 razy
20250112_105425.jpg
20250112_105425.jpg (92.7 KiB) Przejrzano 2717 razy

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Post autor: gozdzik77 » 12 sty 2025, 16:26

Dobra robota. Szkoda tylko że nie zamontowałeś blokad, bo miałeś okazje skorygować ustawienie rozrządu, bo jednak stare łańcuchy i ślizgi mają jakieś zużycie. Ciekaw jestem po ilu kilometrach będzie słychać nowe napinacze przy uruchomieniu?
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2958
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Post autor: Doc » 12 sty 2025, 16:43

Gratuluję! <brawo> Naprawy ce szóstki Danpe75. ;)
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

Awatar użytkownika
Danpe75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 26 kwie 2024, 12:14
Imię: Daniel
Rocznik: 2007
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Inne
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Norwegia

Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Post autor: Danpe75 » 13 sty 2025, 09:10

Doc pisze:
12 sty 2025, 16:43
Gratuluję! <brawo> Naprawy ce szóstki Danpe75. ;)
Dziękuję, choć po tym co napiał Goździk77, należy mi się co najwyżej 3 minus 😁
gozdzik77 pisze:
12 sty 2025, 16:26
Dobra robota. Szkoda tylko że nie zamontowałeś blokad, bo miałeś okazje skorygować ustawienie rozrządu, bo jednak stare łańcuchy i ślizgi mają jakieś zużycie. Ciekaw jestem po ilu kilometrach będzie słychać nowe napinacze przy uruchomieniu?
Tak czułem, że coś mi umyka. Szkoda. Możliwe, że latem do tego wrócę (Mój garaż nie jest ocieplany i w zimę muszę się wpraszać do innych 😁)

Będę teraz rozmyślać o tym. Tak na marginesie to gdzie znajduje się otwór na blokadę wału (obrazek)?

Jak szybko zacznie to ponownie hałasować? Myślę, że te nowe napinacze będą trzymać długo
(Gdyby był to tylko umiarkowany hałas to nie robił bym tego, ale tak jak pisałem, kilkukrotnie zabrzmiało to bardzo źle)
Co ciekawe nie znalazłem niczego co by tłumaczyło ten fakt. Poza twardością sprężyny w porównaniu starego i nowego napinacza i poza tym, że w jednym z napinaczy jest mały otwór w tłoczku, na jego szczycie, w miejscu, w którym tłoczek "pcha" ramię napinacza. Niestety znalazłem to po wymianie i nie wiem czy w nowym był taki sam. Może to jest przyczyną utraty ciśnienia? Coś w rodzaju zaworu kontroli ciśnienia?
Załączniki
Screenshot_20250113_085341_Adobe Acrobat.jpg
Screenshot_20250113_085341_Adobe Acrobat.jpg (224.95 KiB) Przejrzano 2611 razy

Awatar użytkownika
Wurst
Moderator
Moderator
Posty: 411
Rejestracja: 21 lip 2024, 16:47
Imię: Em-ka
Rocznik: 2006
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin / Stargard

Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Post autor: Wurst » 13 sty 2025, 15:54

Jak dla mnie maestro jesteś, sztos robota panie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja