[ ASB 3.0 232 KM] Poradnik - klapa kolektora ssącego 3.0 Tdi
Jeśli po uruchomieniu silnika i przegazowaniu cięgno się nie porusza, to znaczy że silniczek nie pracuje.
U mnie jak cięgno spadło,to od razu miałem żółty "check" na kokpicie wiec i u ciebie też powinien się pokazać.
Co do wyrzucania oleju przez turbinę , to klapy zawirowań nie mają tu nic do rzeczy.
U mnie jak cięgno spadło,to od razu miałem żółty "check" na kokpicie wiec i u ciebie też powinien się pokazać.
Co do wyrzucania oleju przez turbinę , to klapy zawirowań nie mają tu nic do rzeczy.
Blędu nie było i nie ma. Czy to może oznaczać, że ktoś grzebał i progtramowo wyłączył klapy bo silniczek jest uszkodzony? Pewnie kupie nowy silniczek tylko jak to teraz wszystko włączyć?gre8 pisze:Jeśli po uruchomieniu silnika i przegazowaniu cięgno się nie porusza, to znaczy że silniczek nie pracuje.
U mnie jak cięgno spadło,to od razu miałem żółty "check" na kokpicie wiec i u ciebie też powinien się pokazać.
Co do wyrzucania oleju przez turbinę , to klapy zawirowań nie mają tu nic do rzeczy.
dobre pytanie ...
gdyby tak było, to ten ktoś musiałby iść na totalną łatwiznę, bo raczej jak już ktoś wyłącza klapy, to fizycznie je wyrzuca z kolektora.
Co do silniczka, może jest tak uszkodzony, że nie wywala błędu, ciężko powiedzieć, najlepiej podmienić inny sprawny i zobaczyć.
Nie pamiętam już teraz ale zobacz czy nie da się na chwilę zamienić lewego silniczka z prawym bez montażu w miejsce, tylko żeby wtyczki włączyć i zobaczyć czy będzie pracował.
gdyby tak było, to ten ktoś musiałby iść na totalną łatwiznę, bo raczej jak już ktoś wyłącza klapy, to fizycznie je wyrzuca z kolektora.
Co do silniczka, może jest tak uszkodzony, że nie wywala błędu, ciężko powiedzieć, najlepiej podmienić inny sprawny i zobaczyć.
Nie pamiętam już teraz ale zobacz czy nie da się na chwilę zamienić lewego silniczka z prawym bez montażu w miejsce, tylko żeby wtyczki włączyć i zobaczyć czy będzie pracował.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 16 paź 2017, 07:56
- Imię: Jarek
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polska Krasnystaw
Koledzy podpowiedzcie proszę.
Na zegarach zero błędów, a po podłączeniu VCDS co jakiś czas (średnio na krótkich trasach) pojawia się błąd:
008224 Czujnik położenia klapy w kolektorze ssącym (zespół 2)
P2020-003 - niezrozumiały sygnał
Priorytet błędu 2
Częstotliwość błędu 6
Ręcznie złapałem za cięgno i lekko chodzą te klapy z lewej i z prawej.
Czepiać się wymiany klap czy opuszczać na razie? A może to coś z silniczkami co sterują klapami bo na zgaszonym czy zapalonym zimnym silniku bieg jałowy brak ruchu tych ciegienek.
Znalazłem na forum i kolega Prymas z Legnicy mial podobny problem który naprawial w ASO w niemczech i pisze że przyczyną była jakaś sprężyna na końcu klap ale coś mi tu nie pasuje.
Proszę Was o wskazowki.
Na zegarach zero błędów, a po podłączeniu VCDS co jakiś czas (średnio na krótkich trasach) pojawia się błąd:
008224 Czujnik położenia klapy w kolektorze ssącym (zespół 2)
P2020-003 - niezrozumiały sygnał
Priorytet błędu 2
Częstotliwość błędu 6
Ręcznie złapałem za cięgno i lekko chodzą te klapy z lewej i z prawej.
Czepiać się wymiany klap czy opuszczać na razie? A może to coś z silniczkami co sterują klapami bo na zgaszonym czy zapalonym zimnym silniku bieg jałowy brak ruchu tych ciegienek.
Znalazłem na forum i kolega Prymas z Legnicy mial podobny problem który naprawial w ASO w niemczech i pisze że przyczyną była jakaś sprężyna na końcu klap ale coś mi tu nie pasuje.
Proszę Was o wskazowki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
Online
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 573
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Nie ma żadnej sprężynki na klapach. Jest tylko zawleczka przy cięgnie. Jeżeli Ci wywala błąd bank 2, możesz zamienić miejscami sterowniki - silniczki i zobaczysz czy błąd przejdzie na bank 1. Może to sterownik być uszkodzony. Luzów możesz sam nie wyczuć na cięgnach, a sterownik będzie generował błędy.idek pisze:przyczyną była jakaś sprężyna na końcu klap
One się ruszają tylko przy podnoszeniu i opuszczaniu obrotów w granicach 1250-2750 obrotów. Gdy silnik nie pracuje, dźwigienki silniczków od sterowania klapami są w stanie spoczynku i można je przy użyciu niewielkiej siły przestawiać. W momencie odpalenia silnika, przestawiają się one w przeciwną stronę i utwardzają, nie przestawisz ich ręcznie, chyba że komputer rozłączy je z uwagi na błąd.idek pisze:na zgaszonym czy zapalonym zimnym silniku bieg jałowy brak ruchu tych ciegienek
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 16 paź 2017, 07:56
- Imię: Jarek
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polska Krasnystaw
konradkry77 pisze:Po drugie jak zdejmiesz cięgno z silnika zobacz czy nie ma nadmiernego luzu przy kolektorze, tam się może wyrobić wpust.
Dziękuję chłopaki za podpowiedź.leon11 pisze:Luzów możesz sam nie wyczuć na cięgnach
Wykonałem tak.
Wypiąłem ciegienko od sterownika i poruszałem w celu sprawdzenia tego luzu i ma się to tak:
1. Autko miało wymieniane w aso w niemczech kolektor z klapami w 2017r nalepka na nim z 2016 i tak jest w historii jaką posiadam. Drugi zaś jest naklejka 2008 czyli na bank nie ruszany i pewnie padł. Dodam że po rozpieciu ciegienek luźno pracują klapy bez żadnego oporu.
2. Tu nagralem f i lm z widzialnym luzem klap kolektora 1 i 2.
3. Pytanie czy z Waszych doświadczeń mam rację że do roboty kolektor 2?
4. Czy już robić dwa na raz?
5. Samemu kupić gdzieś zestaw naprawczy czy gotowy zregenerowany?
Może za głupie pytania ale lubię znać i szanuję zdania innych osób.
Części zamówione, a tak przy okazji znalazłem fajny materiał dotyczący mojego tematu.
Ostatnio zmieniony 12 sie 2019, 20:54 przez idek, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
na drugim wyglada słabo, wiec do wymiany.
Pierwszy lepiej
W środę zakończyłem walkę z klapkami. poleciałem budżetowo alliexpres rządzi.
zakupiłem komplet klapek z uszczelką, jakość super, wygląda jak ori, trochę pilniczkiem musiałem popracować ale to szczegół. większy ból z wyczyszczeniem kolektorów. syf z gilem.
demontaż kolektora ok 1,5h, montaż podobnie.
Potem adaptacja, hula jak malina.
przy okazji wyczyść porządnie EGR, a dokładnie kolanko metalowe przy przepustnicy. bo lubi sie zakleić i łapie błędem o za niskim przepływie EGR.
Pierwszy lepiej
W środę zakończyłem walkę z klapkami. poleciałem budżetowo alliexpres rządzi.
zakupiłem komplet klapek z uszczelką, jakość super, wygląda jak ori, trochę pilniczkiem musiałem popracować ale to szczegół. większy ból z wyczyszczeniem kolektorów. syf z gilem.
demontaż kolektora ok 1,5h, montaż podobnie.
Potem adaptacja, hula jak malina.
przy okazji wyczyść porządnie EGR, a dokładnie kolanko metalowe przy przepustnicy. bo lubi sie zakleić i łapie błędem o za niskim przepływie EGR.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Zabieg miał za zadanie przywrócić sterownie silnikiem do fabrycznych ustawień. całość na plus spalanie na postoju wróciło do 0,9 l, ciszej na wolnych obrotach, pozytywnie pod pedałem gazu.
do tego adaptacje klap i turbo.
przestał kurzyć przy daniu buta, przed robota stawiał ładnego bąka o czarnym zabarwieniu, teraz jest lekko szary .
Samochód jest po mapie (jakiejś tam mapie cudów tam nie ma mozna trochę lepiej to zrobić ) ale niestety MPPS nie ogarnia zaczytanie z tego sterownika danych wstawiona sekcja NOREAD. nie chce mi sie kombinować z rwaniem sterownika z samochodu by czytać to na stole i poprawiać czyjąś robotę.
do tego adaptacje klap i turbo.
przestał kurzyć przy daniu buta, przed robota stawiał ładnego bąka o czarnym zabarwieniu, teraz jest lekko szary .
Samochód jest po mapie (jakiejś tam mapie cudów tam nie ma mozna trochę lepiej to zrobić ) ale niestety MPPS nie ogarnia zaczytanie z tego sterownika danych wstawiona sekcja NOREAD. nie chce mi sie kombinować z rwaniem sterownika z samochodu by czytać to na stole i poprawiać czyjąś robotę.
Witam.
Mam 3.0 TDI o oznaczeniach CDYA. Pojawiły się u mnie błędy kolektorów ssących, obu.
Po skasowaniu pojawiały sie natychmiast na nowo.
Po zdjęciu osłony silnika zauważyłem że cięgno od klapy prawego kolektora wyczepiło się.
Po zamontowaniu błędy znikły. Oba cięgna maja spore luzy i bez problemów moga się wypiąć.
Szukam zestawu naprawczego. Niestety we wszystkich które znalazłem nie ma mojego kodu silnika.
Pytanie czy zestaw o numerze 059198212 do silników: CDYB lub ASB będzie pasował do CDYA?
Proszę o pomoc.
Mam 3.0 TDI o oznaczeniach CDYA. Pojawiły się u mnie błędy kolektorów ssących, obu.
Po skasowaniu pojawiały sie natychmiast na nowo.
Po zdjęciu osłony silnika zauważyłem że cięgno od klapy prawego kolektora wyczepiło się.
Po zamontowaniu błędy znikły. Oba cięgna maja spore luzy i bez problemów moga się wypiąć.
Szukam zestawu naprawczego. Niestety we wszystkich które znalazłem nie ma mojego kodu silnika.
Pytanie czy zestaw o numerze 059198212 do silników: CDYB lub ASB będzie pasował do CDYA?
Proszę o pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 paź 2019, 08:29
- Lokalizacja: Mazowieckie obecnie DE
Re: cześć. Kiedyś w a5 3.0 tdi gdy odpaliłem auto jeden silniczek nie reagował, ale wystarczyło palce go pchnąć i działa
pawcioj pisze: ↑25 wrz 2018, 00:25Odświeżę trochę kotleta.
Jakiś czas temu przy wizycie w warsztacie podczas wymiany oleju, mechanik zauważył, że jedno cięgno od klap jest wypięte. Wpiął je na miejsce, ale dzisiaj wystarczyło tylko delikatne pociągnięcie aby znowu się wypięło. Podmieniłem cięgno z drugiej strony, żeby sprawdzić czy to wina cięgna. Okazało się, że wytarta jest kulka na której cięgno jest osadzone. Zamówiłem już nowe cięgno z końcówką na której jest kulka, ale zastanowiło mnie dlaczego nie wyskoczył mi żaden błąd na desce? Skoro wcześniej cięgno nie było założone, to komputer powinien pokazać jakiś błąd. Po założeniu cięgna uruchomiłem silnik, żeby sprawdzić czy działa i niestety położenie cięgna po jednej stronie nie zmieniało się. Czy to oznacza, że silniczek który steruje klapami jest do wymiany? Kolejne pytanie to czy nieprawidłowo działające klapy mogą wpłynąć na wyrzucanie oleju przez turbinę?
Z góry dzięki za pomoc