[ ASB 3.0 232 KM] Poradnik - klapa kolektora ssącego 3.0 Tdi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 03 lut 2013, 19:05
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry/Śląsk
[ ASB 3.0 232 KM] Poradnik - klapa kolektora ssącego 3.0 Tdi
Witam, ostatnio zaświeciła mi kontrolka CheckEngine, pojechałem do magika który ma odpowiedni sprzęt SIEMENS VCDS. Sprawny program i komputer gwarantuje poprawną interpretacje odczytanego kodu diagnostycznego. <--Sprawa bardzo ważna!!
Impreza niedroga 80zł.
Błąd, który zdiagnozował to niedomykanie się klapy kolektora ssącego po stronie prawej czyli od pasażera (Klapa kolektora ssącego nie osiągneła położenia dolnego).
Wstępna wycena przez mechanika 2400 zł,-. Trochę mnie to zabolało bo pozostaje jeszcze strona lewa w tej samej cenie i to być może w niedalekiej przyszłości.
Przejechane mam około 160 tyś.
Postanowiłem się przyjrzeć problemowi i oto co mi się udało z tym zrobić.
W pierwszej kolejności należy wymienić stare sterowanie klapą kolektora, a dokładniej cięgno, które połączone jest z klapą i silniczkiem sterującym. Numer części Audi 059198212 cena (najlepsze) 58zł brutto w serwisie.
Jak to zrobić link na Youtuba :
Cała operacja zajęma mi może 30min, potrzeba do tego torx 30 + śrubokręt płaski + kleszcze z długimi końcami.
Po wymianie należy jeszcze skasować błąd komputerem ja użyłem konfiguracji : kabel z allegro VAG COMMANDER 3.6 CAN K+ z oprogramowaniem dostarczonym do kabla VAG 3.6. Cena zestawu 95 zł,-
Autko po wymianie śmiga bez problemu, check się nie świeci.
PS. Może mi ktoś powiedzieć dlaczego tym kablem nie mogę odczytać błędów ze sterownika silnika ? Inne sterowniki odczytuje bez problemu.
Pozdrawiam
Archie
Impreza niedroga 80zł.
Błąd, który zdiagnozował to niedomykanie się klapy kolektora ssącego po stronie prawej czyli od pasażera (Klapa kolektora ssącego nie osiągneła położenia dolnego).
Wstępna wycena przez mechanika 2400 zł,-. Trochę mnie to zabolało bo pozostaje jeszcze strona lewa w tej samej cenie i to być może w niedalekiej przyszłości.
Przejechane mam około 160 tyś.
Postanowiłem się przyjrzeć problemowi i oto co mi się udało z tym zrobić.
W pierwszej kolejności należy wymienić stare sterowanie klapą kolektora, a dokładniej cięgno, które połączone jest z klapą i silniczkiem sterującym. Numer części Audi 059198212 cena (najlepsze) 58zł brutto w serwisie.
Jak to zrobić link na Youtuba :
Cała operacja zajęma mi może 30min, potrzeba do tego torx 30 + śrubokręt płaski + kleszcze z długimi końcami.
Po wymianie należy jeszcze skasować błąd komputerem ja użyłem konfiguracji : kabel z allegro VAG COMMANDER 3.6 CAN K+ z oprogramowaniem dostarczonym do kabla VAG 3.6. Cena zestawu 95 zł,-
Autko po wymianie śmiga bez problemu, check się nie świeci.
PS. Może mi ktoś powiedzieć dlaczego tym kablem nie mogę odczytać błędów ze sterownika silnika ? Inne sterowniki odczytuje bez problemu.
Pozdrawiam
Archie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
- Lokalizacja: Nowy Sącz
A co maja klapki do ciegienek? Te "z klapami I 6 lapkami lozyskami ktore sie zuzywaja" spowodują znowu wyrobienie sie tych cięgienek za 58 zł?
Jezeli padły klapki to ciegienka nic nie poprawią, jeżeli padły ciegienka to poprawią na nastepne kilka lat a nie miesiecy.
Jezeli padły klapki to ciegienka nic nie poprawią, jeżeli padły ciegienka to poprawią na nastepne kilka lat a nie miesiecy.
A4 B7 Avant 3.0 Tdi Quattro BKN 204 KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Chyba sie nie dogadamy, dla mnie jest to proste, jezeli wyrobilo sie cięgienko odpowiadajace za ruch klapki kolektora ssącego i ono pokazuje błąd, bo tylko na nim jest czujnik to po wymianie ciegienka błedu nie bedzie bo bedzie sie wychylac prawidłowo. Jezeli pourywane sa klapki to wpadły do silnika, zmasakrowały go (przypadłosć głównie BMW) i nic nie pomoze wymiana ciegienka bo silnik jest rozleciany.
A4 B7 Avant 3.0 Tdi Quattro BKN 204 KM
- radzik81
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 399
- Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
- Imię: Radek
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Londyn
Kolego troche tych kolektorow sie naogladalem i nawet zamontowalem jeden zestaw naprawczy u mnie bo myslalem ze to pomoze.Lampka check engine zgasla ale samochod byl przymulony ponizej 2200 obr.Wiec rozebralem kolektor a tam co mega luzy na ostaniej klapie.Po wymianie kolektora problem mulenia znikl.Jezeli poczytasz wiecej na forum i sie zaglebisz w temat to wszyscy ci powiedza ze to jest zabieg tymczasowy bo wszystkie ruchome czesci kolektora sie wycieraja.Znam tylko jeden przypadekz forum ze ktos jezdzil 1 rok z tym zestawem.Niestety tylko nowe kolektory po 2009 roku maja juz inne lapki lozyska a takze same klapki wykonane sa z innego materialu.Pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- radzik81
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 399
- Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
- Imię: Radek
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Londyn
BMW mialo problem z klapami wpadajacymi do silnika.Usuniecie klap i zaslepienie jest mozliwe w BMW ale nie w Audi.Niektore warsztaty oferuja usluge wylaczenia(oszukania) elektronicznie kolektorow.Ja osobiscie bym tego nie polecal ale kazdy zrobi jak uwaza.Klapy w kolektorze zaczynaja sie wychylac kiedy rosna obroty i powyzej 2500obr sa juz calkiem otwarte wiec kolektory po cos zostaly wymyslone.pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- radzik81
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 399
- Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
- Imię: Radek
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Londyn
Kolego Wrazik ja ci moge powiedziec z mojego doswiadczenia ale kazdy zrobijak uwaza.
Przy ok 150 tys padl kolektor Bank 1 wymienilem na nowy cena kosmiczna
rok puzniej padl Bank 2 znalazlem uzywke na Allegro z rozbitka ktory mial kolektory z roku 2012 czyli ten sam rok ktory wymienilem wczesniej.Nowy kolektor to ok 2000tys zl zalezy gdzie kupisz.Kolektory po 2009 maja klapki z innego materialu a takze lozyska lapki sa ulepszone wiec praktycznie nie powinny sie tak zuzyc jak starego typu.Regeneracja nie wiem czy pakowal bym sie w to.Jedni sobie chwala firme AZ a drudzy nazekaja ze fuszere odwalaja.
Na allegro dostaniesz klapki lapki i lozyska starego typu za 350 zl ktore wytrzymia kolejne moze 150 tys.Wylaczenie klap elektrinicznie nie wiem nie polecal bym bo przeciez ten kolektor ma czemus sluzyc.Kazdy zrobi jak uwaza.pozdro
Przy ok 150 tys padl kolektor Bank 1 wymienilem na nowy cena kosmiczna

Na allegro dostaniesz klapki lapki i lozyska starego typu za 350 zl ktore wytrzymia kolejne moze 150 tys.Wylaczenie klap elektrinicznie nie wiem nie polecal bym bo przeciez ten kolektor ma czemus sluzyc.Kazdy zrobi jak uwaza.pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 03 lut 2013, 19:05
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry/Śląsk
No tak, wymiana samych cięgienek nie przyniosła rezultatu. Po trzech dniach check się znowu pojawił. Tego samego dnia zadzwoniłem do ASO zaśpiewali 2280 zł netto za kolektor. Poszukałem w necie i jeszcze tego Poniedziałku pojechałem na wymianę kolektorów na regenerowane. Oglądnąłem je szczegółowo czy to nie jakaś tandeta, ale wyglądały profesjonalnie : tj. nowe klapki, nowe zatrzaski i zestaw naprawczy z ASO (cięgienka). Co ciekawe po ułożeniu w pozycję zamknięte wokół klapek jest luz około 1mm więc nie są 100% szczelne - mechanik mówił że to nie ma znaczenia. Wymieniłem dwa kolektory na te regenerowane i machnąłem trasę Śląsk - Zachodnio Pomorskie około 1400 km. Jak dotąd autko śmiga bardzo ładnie. Miałem strasznie zawalony kolektor dolotowy przy klapie gaszącej 50% prześwitu, mechanik wyczyścił też tę klapę i zalecił jazdę na vervie - tak też zrobiłem. Ogólnie jestem zadowolony dali mi 2 lata gwarancji zapłaciłem 1000zł,- Serwis znajduje się w Częstochowie na Hutniczej jak bedziecie, z niego korzystać to powiedzcie że jesteście z polecenia - gość z białego A6 z Tarnowskich Gór. Acha gratisowo spojrzał mi na wtryski no i niestety wtrysk nr 4 i 5 pokazało czas 16ms i 20ms - wymiana ... no cóż życie. Pozdrawiam Archie