Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ASB 3.0 232 KM] Poradnik - klapa kolektora ssącego 3.0 Tdi

Silniki wysokoprężne
archie1979
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 03 lut 2013, 19:05
Lokalizacja: Tarnowskie Góry/Śląsk

[ ASB 3.0 232 KM] Poradnik - klapa kolektora ssącego 3.0 Tdi

Post autor: archie1979 » 05 kwie 2014, 17:00

Witam, ostatnio zaświeciła mi kontrolka CheckEngine, pojechałem do magika który ma odpowiedni sprzęt SIEMENS VCDS. Sprawny program i komputer gwarantuje poprawną interpretacje odczytanego kodu diagnostycznego. <--Sprawa bardzo ważna!!
Impreza niedroga 80zł.
Błąd, który zdiagnozował to niedomykanie się klapy kolektora ssącego po stronie prawej czyli od pasażera (Klapa kolektora ssącego nie osiągneła położenia dolnego).
Wstępna wycena przez mechanika 2400 zł,-. Trochę mnie to zabolało bo pozostaje jeszcze strona lewa w tej samej cenie i to być może w niedalekiej przyszłości.
Przejechane mam około 160 tyś.
Postanowiłem się przyjrzeć problemowi i oto co mi się udało z tym zrobić.
W pierwszej kolejności należy wymienić stare sterowanie klapą kolektora, a dokładniej cięgno, które połączone jest z klapą i silniczkiem sterującym. Numer części Audi 059198212 cena (najlepsze) 58zł brutto w serwisie.
Jak to zrobić link na Youtuba :
Cała operacja zajęma mi może 30min, potrzeba do tego torx 30 + śrubokręt płaski + kleszcze z długimi końcami.
Po wymianie należy jeszcze skasować błąd komputerem ja użyłem konfiguracji : kabel z allegro VAG COMMANDER 3.6 CAN K+ z oprogramowaniem dostarczonym do kabla VAG 3.6. Cena zestawu 95 zł,-
Autko po wymianie śmiga bez problemu, check się nie świeci.

PS. Może mi ktoś powiedzieć dlaczego tym kablem nie mogę odczytać błędów ze sterownika silnika ? Inne sterowniki odczytuje bez problemu.

Pozdrawiam
Archie

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 361
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 05 kwie 2014, 19:12

Kolego, problem klap był wałkowany setki razy na tym forum. Co do programu vag commander to wyrzucenie pieniędzy, też popełniłem ten błąd. Kup vcds i nie będzie żadnych problemów z odczytaniem i kasowaniem błędów.

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 05 kwie 2014, 22:38

Kolego wymiana ciegielka to krotkotrwale rozwiazanie.problem jest w srodku z klapami I 6 lapkami lozyskami ktore sie zuzywaja I powstaja luzy.pare miesiecy I bedziesz mial ten sam problem.

bosniak_sg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: bosniak_sg » 07 kwie 2014, 20:01

A co maja klapki do ciegienek? Te "z klapami I 6 lapkami lozyskami ktore sie zuzywaja" spowodują znowu wyrobienie sie tych cięgienek za 58 zł?
Jezeli padły klapki to ciegienka nic nie poprawią, jeżeli padły ciegienka to poprawią na nastepne kilka lat a nie miesiecy.
A4 B7 Avant 3.0 Tdi Quattro BKN 204 KM

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 07 kwie 2014, 20:35

Ciegienka padaja ale starego typu ale jezeli wszystko w srodku sie wyrobi lapki klapki to zestaw naprawczy jest zabiegiem tymczasowym.

bosniak_sg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: bosniak_sg » 07 kwie 2014, 23:12

Chyba sie nie dogadamy, dla mnie jest to proste, jezeli wyrobilo sie cięgienko odpowiadajace za ruch klapki kolektora ssącego i ono pokazuje błąd, bo tylko na nim jest czujnik to po wymianie ciegienka błedu nie bedzie bo bedzie sie wychylac prawidłowo. Jezeli pourywane sa klapki to wpadły do silnika, zmasakrowały go (przypadłosć głównie BMW) i nic nie pomoze wymiana ciegienka bo silnik jest rozleciany.
A4 B7 Avant 3.0 Tdi Quattro BKN 204 KM

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 08 kwie 2014, 08:36

Kolego troche tych kolektorow sie naogladalem i nawet zamontowalem jeden zestaw naprawczy u mnie bo myslalem ze to pomoze.Lampka check engine zgasla ale samochod byl przymulony ponizej 2200 obr.Wiec rozebralem kolektor a tam co mega luzy na ostaniej klapie.Po wymianie kolektora problem mulenia znikl.Jezeli poczytasz wiecej na forum i sie zaglebisz w temat to wszyscy ci powiedza ze to jest zabieg tymczasowy bo wszystkie ruchome czesci kolektora sie wycieraja.Znam tylko jeden przypadekz forum ze ktos jezdzil 1 rok z tym zestawem.Niestety tylko nowe kolektory po 2009 roku maja juz inne lapki lozyska a takze same klapki wykonane sa z innego materialu.Pozdro

bosniak_sg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: bosniak_sg » 08 kwie 2014, 08:41

To wtedy demontujemy kolektor wywalamy klapki jak w BMW wsadzamy nowe ciegno/nastawnik żeby błędu nie wywalalo i jeździmy dalej?
A4 B7 Avant 3.0 Tdi Quattro BKN 204 KM

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 08 kwie 2014, 11:24

regeneracje gowno daje ja robilem roku temu regneracje dwoch kolektorow w oslawionym az serwis. po pol roku kleknal mi prawy kolektor teraz usiadl lewy.

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 08 kwie 2014, 11:44

BMW mialo problem z klapami wpadajacymi do silnika.Usuniecie klap i zaslepienie jest mozliwe w BMW ale nie w Audi.Niektore warsztaty oferuja usluge wylaczenia(oszukania) elektronicznie kolektorow.Ja osobiscie bym tego nie polecal ale kazdy zrobi jak uwaza.Klapy w kolektorze zaczynaja sie wychylac kiedy rosna obroty i powyzej 2500obr sa juz calkiem otwarte wiec kolektory po cos zostaly wymyslone.pozdro

bosniak_sg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: bosniak_sg » 08 kwie 2014, 11:48

Dawniej nie było i auta jeździły, ekologia
A4 B7 Avant 3.0 Tdi Quattro BKN 204 KM

wazik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 18 mar 2014, 11:48
Lokalizacja: Owczarnia

Post autor: wazik » 08 kwie 2014, 13:22

Witam, każdy pisze ze temat z klapami był wałkowany setki razy, to napiszcie proszę jakie jest najlepsze rozwiązanie tego problemu? Kupno nowego kolektora?Regeneracja, wywalenie klap?
Konkret, bo jakoś przeglądam forum od jakiegoś czasu i nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi..:(
pozdrawiam

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 08 kwie 2014, 14:22

Kolego Wrazik ja ci moge powiedziec z mojego doswiadczenia ale kazdy zrobijak uwaza.
Przy ok 150 tys padl kolektor Bank 1 wymienilem na nowy cena kosmiczna <uoee> rok puzniej padl Bank 2 znalazlem uzywke na Allegro z rozbitka ktory mial kolektory z roku 2012 czyli ten sam rok ktory wymienilem wczesniej.Nowy kolektor to ok 2000tys zl zalezy gdzie kupisz.Kolektory po 2009 maja klapki z innego materialu a takze lozyska lapki sa ulepszone wiec praktycznie nie powinny sie tak zuzyc jak starego typu.Regeneracja nie wiem czy pakowal bym sie w to.Jedni sobie chwala firme AZ a drudzy nazekaja ze fuszere odwalaja.
Na allegro dostaniesz klapki lapki i lozyska starego typu za 350 zl ktore wytrzymia kolejne moze 150 tys.Wylaczenie klap elektrinicznie nie wiem nie polecal bym bo przeciez ten kolektor ma czemus sluzyc.Kazdy zrobi jak uwaza.pozdro

wazik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 18 mar 2014, 11:48
Lokalizacja: Owczarnia

Post autor: wazik » 08 kwie 2014, 16:45

Dzięki, właśnie o taką informacje mi chodziło.. Ja rocznie robię ok 10-12 tys km więc , ten zestaw za 350 zł będzie najlepsza opcją..
pozdrawiam.

archie1979
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 03 lut 2013, 19:05
Lokalizacja: Tarnowskie Góry/Śląsk

Post autor: archie1979 » 10 kwie 2014, 20:01

No tak, wymiana samych cięgienek nie przyniosła rezultatu. Po trzech dniach check się znowu pojawił. Tego samego dnia zadzwoniłem do ASO zaśpiewali 2280 zł netto za kolektor. Poszukałem w necie i jeszcze tego Poniedziałku pojechałem na wymianę kolektorów na regenerowane. Oglądnąłem je szczegółowo czy to nie jakaś tandeta, ale wyglądały profesjonalnie : tj. nowe klapki, nowe zatrzaski i zestaw naprawczy z ASO (cięgienka). Co ciekawe po ułożeniu w pozycję zamknięte wokół klapek jest luz około 1mm więc nie są 100% szczelne - mechanik mówił że to nie ma znaczenia. Wymieniłem dwa kolektory na te regenerowane i machnąłem trasę Śląsk - Zachodnio Pomorskie około 1400 km. Jak dotąd autko śmiga bardzo ładnie. Miałem strasznie zawalony kolektor dolotowy przy klapie gaszącej 50% prześwitu, mechanik wyczyścił też tę klapę i zalecił jazdę na vervie - tak też zrobiłem. Ogólnie jestem zadowolony dali mi 2 lata gwarancji zapłaciłem 1000zł,- Serwis znajduje się w Częstochowie na Hutniczej jak bedziecie, z niego korzystać to powiedzcie że jesteście z polecenia - gość z białego A6 z Tarnowskich Gór. Acha gratisowo spojrzał mi na wtryski no i niestety wtrysk nr 4 i 5 pokazało czas 16ms i 20ms - wymiana ... no cóż życie. Pozdrawiam Archie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga