Witam,
Pod koniec zeszłego roku nabyłem, jak na swoje lata (98 rok, przebieg 162.000km, 1 właściciel), bardzo zadbany egzemplarz Audi A6 C5 2.4 V6 Quattro. Moje pierwsze Audi
Jeden z niewielu mankamentów zaobserwowanych podczas jazdy próbnej był taki, że podczas dodawania i puszczania nogi z gazu, lewarek skrzyni pracuje 0,5cm przód i tył za każdym razem jak docisnę albo puszczę pedał gazu, niezależne od momentu obrotowego. Tak jest po dziś dzień i chciałbym się tym zająć. Sytuacja występuje tylko na 2 i 5 biegu. Na pozostałych biegach występują normalne, delikatne wibracje. Manualna, 5 biegowa skrzynia.
Zatem wbiłem wczoraj pod auto żeby obadać poduchy skrzyni i silnika i czy to może ich zużycie jest powodem pomimo tego, że gdyby były zużyte to raczej każdy bieg zachowywał by się tak podobnie(?) (i z tego wszystkiego zapomniałem je sprawdzić ) oraz zlokalizować spust i korek wlewu oleju skrzyni i tylnego mostu i jaki potrzebuję rodzaj nasadki gdyż chciałbym je również wymienić, a wyszedlem z pod auta z zdjęciami pocącego się elementu idącego od lewarka tuż przed połączeniem z skrzynią, zlokalizowanego nad skrzynią.
https://drive.proton.me/urls/XRXCJT7H5C#DBq6mgTOB9GG
Orientuje się ktoś jak nazywa się ten element? Pierwsza część, która przychodzi mi na myśl i która potrzebuje oleju/płynu to wysprzęglik ale ten to raczej przy pedale sprzęgła się znajduje? Robił już to ktoś? Da radę bez zrzucania skrzyni/przedniego napędu to zrobić? Jak widać po zdjęciach to troszkę miejsca tam jest. Czy może spróbować dokręcić tą śrubę od spodu, wytrzeć i sprawdzić za jakiś czas czy nadal zapocone? Zabierać się za to w ogóle i czy może to mieć wpływ na opisaną sytuację z ruchami lewarka? Jeśli to wysprzęglik to dodam tylko, że nie zauważyłem aby płynu hamulcowego ubywało i plam pod autem też nie zostawiam.
Pocenie z nad skrzyni
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 maja 2024, 16:30
- Imię: Po co imię?
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Machu Picchu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 11 cze 2021, 19:23
- Imię: Pieter
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mława
Re: Pocenie z nad skrzyni
Wysprzęglik masz przy skrzyni
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 maja 2024, 16:30
- Imię: Po co imię?
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Machu Picchu
Re: Pocenie z nad skrzyni
Rozumiem. Część (wysprzęglik), która się poci to nr 32.
https://webautocats.com/etka/audi/a6q/262/721250/
Jaką polską nazwę nosi część nr. 19, pompka wysprzęglika?
Pytanie kolejne, którego nie widzę na schemacie. Do czego jest ta śruba z której wysprzeglik się poci? Spust? Odpowietrznik?
Co myślicie o próbie delikatnego dokręcenia jej? Orientuje się ktoś co do nM z jakim próbować? Czy może zostawić jak jest bo jeszcze ją uwale zwłaszcza, że nie widać ubytków płynu hamulcowego. Od kupna zrobiłem 7500km i 0 dolewki.
Co do drgań lewarka przy dodawaniu lub puszczaniu nogi z gazu na 5 (i troszeczkę na 2 biegu) to widać to ewidentnie na filmiku od około 30 sekundy.
https://m.youtube.com/watch?v=z-t6LbCeVWY&t=3s
Zaznaczę, że na 1,3 i 4 biegu zjawisko nie występuje.
https://webautocats.com/etka/audi/a6q/262/721250/
Jaką polską nazwę nosi część nr. 19, pompka wysprzęglika?
Pytanie kolejne, którego nie widzę na schemacie. Do czego jest ta śruba z której wysprzeglik się poci? Spust? Odpowietrznik?
Co myślicie o próbie delikatnego dokręcenia jej? Orientuje się ktoś co do nM z jakim próbować? Czy może zostawić jak jest bo jeszcze ją uwale zwłaszcza, że nie widać ubytków płynu hamulcowego. Od kupna zrobiłem 7500km i 0 dolewki.
Co do drgań lewarka przy dodawaniu lub puszczaniu nogi z gazu na 5 (i troszeczkę na 2 biegu) to widać to ewidentnie na filmiku od około 30 sekundy.
https://m.youtube.com/watch?v=z-t6LbCeVWY&t=3s
Zaznaczę, że na 1,3 i 4 biegu zjawisko nie występuje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 11 cze 2021, 19:23
- Imię: Pieter
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mława
Re: Pocenie z nad skrzyni
Nr 19 to pompa sprzęgła
Dodano po 50 sekundach:
Wysprzęglik ma plastikowy odpowietrznik
Dodano po 1 minucie 20 sekundach:
Sprawdź poziom oleju w skrzyni czy nie za mało masz
Dodano po 50 sekundach:
Wysprzęglik ma plastikowy odpowietrznik
Dodano po 1 minucie 20 sekundach:
Sprawdź poziom oleju w skrzyni czy nie za mało masz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 maja 2024, 16:30
- Imię: Po co imię?
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Machu Picchu
Re: Pocenie z nad skrzyni
Jutro i kilka dni naprzód mam sporo wolnego i zamiar położyć się pod auto jeszcze raz i najpierw będę musiał znaleźć wlew żeby sprawdzić poziom. Poziom ok to rozumiem 1-2mm poniżej gwintu wlewu czy może pod sam gwint?Dodano po 1 minucie 20 sekundach:
Sprawdź poziom oleju w skrzyni czy nie za mało masz
Jak wspomniałem w 1 poście, chce wymienić olej bo przy -15 -20 mrozach i mniej ciężko jedynka wchodzi. Orientujesz się ile oleju wchodzi? Wolałbym nie kupować dużo ponad zapas i bawić się w odsyłanie. Wg. katalogu 5 litrów ale coś nie chce mi się wierzyć, że mam zalewać prawie tyle samo oleju do skrzyni manualnej co do motoru. Czy te skrzynie Quattro są zintegrowane z mostem przednim? Coś taka długa ta skrzynia, jakby dwuczęściowa. Jeśli tak to zalewając olej do "skrzyni" również zalewany jest napęd? To by wyjaśniało taką ilość. Czy w takim razie do napędu przedniego jest osobny wlew i spust?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 11 cze 2021, 19:23
- Imię: Pieter
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mława
Re: Pocenie z nad skrzyni
Nie wiem ile wchodzi do Quattro bo mam ośkę i do mnie wchodzi coś ponad 2l, ale sprawdź ile do ciebie wchodzi i wymień, napewno nie zaszkodzi a poprawi działanie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 maja 2024, 16:30
- Imię: Po co imię?
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Machu Picchu
Re: Pocenie z nad skrzyni
Jak mam sprawdzić bez spuszczania i mierzenia ile wyszło na zewnątrz? Myślałem, że ktoś na forum ma pojęcie czy dwie, trzy, pięć czy może sześć albo dziesięć 1l baniek mam zamówić. Czy skrzynia aktualnie ma odpowiednią ilość oleju pewien być nie mogę.
To moje pierwsze Audi w dodatku quattro. Jestem samoukiem także doświadczenie mam ograniczone do napraw własnych aut w miarę możliwości i zdziwiony jestem, że ta skrzynia taka wielka, podłużna do samego wału, który zaczyna się na wysokości lewarka biegów. Stąd też nie jestem pewny czy w tym elemencie również muszę wymienić olej czy może spuszcza się tylko z skrzyni i wychodzi go po prostu więcej i zalewa też więcej bo ten element również go potrzebuje. Nie znalazłem na nim żadnych śrub po których mógłbym przypuszczać, że z tego olej też muszę zlać i go zalać.
Wlew oleju nasadka sześciokątna nr. 17 obok lewej półośki a spust 12 kątna ala torx z otworem. 12 kątnej z otworem nie mam i nie wiem jaki rozmiar. Będę musiał się w taką zaopatrzyć a do tego czasu nici z wymiany oleju. Skrzynia ma numer seryjny WWO12 012301103.
Co do wibracji 5-go biegu to na 99,9% pochodzą z skrzyni/sprzęgła/docisku/dwumasu. Może to synchronizator piątego biegu? Poduchy silnika i skrzyni nie budzą zastrzeżeń. Nie dzieje się to tylko jak dodaję i odejmuję gaz ale również podczas wysprzęglania na 5. Jak zasprzęglam 5 bieg to nic nie wibruje, dopiero jak dodaje gaz. Dodałem filmik wcześniej.
Pocący się element nad skrzynią jak na załączonych zdjęciach to nie wiem co tam olej robi i ile już się spociło i go wyciekło ale to nie jest żaden wysprzęglik. Wysprzęglik jest z przodu skrzyni na górze nad półośkami. To jest element od ramienia wybieraka biegów. Pracuje swobodnie przód/tył na tłoku. Wytarłem do sucha i będę obserwować z jakiej jego części się poci ale wydaje mi się, że może być nieszczelność między nim a tyłem skrzyni o ile olej tamtędy z skrzyni może wylatywać, nie wiem.
Narazie toto tyle. Idę szukać informacji na necie
To moje pierwsze Audi w dodatku quattro. Jestem samoukiem także doświadczenie mam ograniczone do napraw własnych aut w miarę możliwości i zdziwiony jestem, że ta skrzynia taka wielka, podłużna do samego wału, który zaczyna się na wysokości lewarka biegów. Stąd też nie jestem pewny czy w tym elemencie również muszę wymienić olej czy może spuszcza się tylko z skrzyni i wychodzi go po prostu więcej i zalewa też więcej bo ten element również go potrzebuje. Nie znalazłem na nim żadnych śrub po których mógłbym przypuszczać, że z tego olej też muszę zlać i go zalać.
Wlew oleju nasadka sześciokątna nr. 17 obok lewej półośki a spust 12 kątna ala torx z otworem. 12 kątnej z otworem nie mam i nie wiem jaki rozmiar. Będę musiał się w taką zaopatrzyć a do tego czasu nici z wymiany oleju. Skrzynia ma numer seryjny WWO12 012301103.
Co do wibracji 5-go biegu to na 99,9% pochodzą z skrzyni/sprzęgła/docisku/dwumasu. Może to synchronizator piątego biegu? Poduchy silnika i skrzyni nie budzą zastrzeżeń. Nie dzieje się to tylko jak dodaję i odejmuję gaz ale również podczas wysprzęglania na 5. Jak zasprzęglam 5 bieg to nic nie wibruje, dopiero jak dodaje gaz. Dodałem filmik wcześniej.
Pocący się element nad skrzynią jak na załączonych zdjęciach to nie wiem co tam olej robi i ile już się spociło i go wyciekło ale to nie jest żaden wysprzęglik. Wysprzęglik jest z przodu skrzyni na górze nad półośkami. To jest element od ramienia wybieraka biegów. Pracuje swobodnie przód/tył na tłoku. Wytarłem do sucha i będę obserwować z jakiej jego części się poci ale wydaje mi się, że może być nieszczelność między nim a tyłem skrzyni o ile olej tamtędy z skrzyni może wylatywać, nie wiem.
Narazie toto tyle. Idę szukać informacji na necie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 maja 2024, 16:30
- Imię: Po co imię?
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Machu Picchu
Re: Pocenie z nad skrzyni
FYI, pocenie z nad skrzyni jak to widać na zdjęciach pochodzi z uszczelniacza wybieraka i wg. mojego znajomego z pracy, który ma pojęcie o mechanice od dziecka i ogólnie przerabiał dużo swoich Audi to skrzynia musi zostać zrzucona żeby tą uszczelkę wymienić. Pocenie jest delikatne także nie będę sobie głowy tym zawracać i wymienię przy okazji wymiany sprzęgła jak się skończy a pewno niedługo to nastąpi bo może nie ślizga się jeszcze ale dosyć wysoko łapie bo 75-80% pedału muszę popuścić od podłogi i dopiero zaczyna zasprzęglać i zakres jest ogólnie króciutki ale może te auta tak mają.
Nasadka do śruby spustowej oleju w skrzyni nazywa się M16 XZN. Nasadka kupiona, śruby poruszone i idą gładko także teraz czeka mnie kupno oleju, wymiana i pilnowanie co jakiś czas żeby przez te pocenie nie ubywało go zbyt wiele.
Nasadka do śruby spustowej oleju w skrzyni nazywa się M16 XZN. Nasadka kupiona, śruby poruszone i idą gładko także teraz czeka mnie kupno oleju, wymiana i pilnowanie co jakiś czas żeby przez te pocenie nie ubywało go zbyt wiele.