Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Danpe75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 kwie 2024, 12:14
Imię: Daniel
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Inne
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Norwegia

Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Post autor: Danpe75 » 17 cze 2024, 12:18

Witam Wszystkich!

Zastanawia mnie kwestia hałasu łańcucha rozrządu.
W mojej C6 2.7tdi 240tys km przy zimnym silniku słychać coś w rodzaju klekotu. Trwa to około sekundy i cichnie. Przy ciepłym silniku nie słychać łańcucha przy starcie.

W mojej poprzedniej A6 C6 3.0tdi 150tyś km łańcucha nie słyszałem prawie wcale.

Zastanawiam się jak bardzo jest to powszechne w tych silnikach? Do jakiego stopnia jest to akceptowalne? Jak wielu z Was doświadcza podobnych dźwięków?

Słyszałem np o Mercedesa produkowanych lata temu z b.głośnym łańcuchu przy starcie, które jeździły setki tysięcy km bez żadnych awarii.

Moja A6 miała niestety - tak jak większość - wymiany oleju co 30tys km aż do teraz (wymieniam co 8-10tys) co na pewno miało wplyw na zużycie łańcucha. Pytanie czy powinienem się tym martwić. Czy ktoś doświadczył przeskoczenia czy zerwania łańcucha?

Podzielcie się proszę swoimi doświadczeniami w tym temacie.

Pozdrawiam serdecznie,
Daniel

PS: Fotka jako ciekawostka. BBS 19 Cali tzw split rim. Pomalowane na dwa kolory. Moim zdaniem ślicznie fele.
Niestety ta A6 została w UK po wyprowadzce do Norwegii.
Załączniki
20240617_120623.jpg
20240617_120623.jpg (178 KiB) Przejrzano 1265 razy

Dlugi11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 416
Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
Imię: Szymon
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Post autor: Dlugi11 » 19 cze 2024, 17:13

Na to pytanie nie ma dobrej odpowiedzi. Jedno jest pewne - sprawny rozrząd nie tłucze się w ogóle, nawet po miesiącu czy dwóch. Jedynie przy wymianie oleju póki nie wypełni filtra oleju może się chwilę zatłuc. W dieslach przy okazji dużo częściej wycierają się zęby kół łańcuchowych, co w połączeniu z luźnym rozrządem może się przeskoczeniem skończyć. Wnioski musisz wyciągnąć sam, jedni twierdzą że zrobili 150 tysięcy z tłukącym rozrządem, inni zaraz po rozpoczęciu się tłuczenia dali auto do zrobienia i się okazało, że łańcuch walił już mocno po obudowie rozrządu, a fragment ślizgu był ułamany i do katastrofy brakowało tylko chwili.

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Post autor: gozdzik77 » 04 lip 2024, 19:48

Jeżeli ten dzwięk słychać max 2sekundy po odpaleniu i później cisza to bym tym się tym nie przejmował. Napinacze w rozrządzie są hydrauliczne i nie mają żadnych blokad żeby się nie mogły cofnąć więc olej z ciśnieniem z nich spływa po zgaszeniu silnika. Jeżeli rozrządu nie słychać podczas normalnej pracy to nic bym nie robił.
Te rozrządy spokojnie wytrzymują po 350-400 tyś km.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r

motogold
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3M

Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Post autor: motogold » 06 lip 2024, 17:01

gozdzik77 pisze:
04 lip 2024, 19:48
Jeżeli ten dzwięk słychać max 2sekundy po odpaleniu i później cisza to bym tym się tym nie przejmował. Napinacze w rozrządzie są hydrauliczne i nie mają żadnych blokad żeby się nie mogły cofnąć więc olej z ciśnieniem z nich spływa po zgaszeniu silnika. Jeżeli rozrządu nie słychać podczas normalnej pracy to nic bym nie robił.
Te rozrządy spokojnie wytrzymują po 350-400 tyś km.
no nie wiem,czy bym sie tym nie przejmował.....w moim przypadku było podobnie.Niby 2 sec.na zimnym i spokój a dopiero gdy zdjąłem pokrywy,to na jednym ślizgu w ogóle nie było już plastyku (wyciągałem resztki ze smoka) to na wałkach te łańcucgy już tarły o górne osłony. A ten łańcuch na którym ślizgu nie było wyciągnięty był w SPAM do nowego o 1cm w zwisie .SIlnik na ciepłym pykał aż miło.Więc na dwoje babka wróżyła.

Awatar użytkownika
Danpe75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 kwie 2024, 12:14
Imię: Daniel
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Inne
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Norwegia

Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Post autor: Danpe75 » 18 lip 2024, 12:13

motogold pisze:
06 lip 2024, 17:01
gozdzik77 pisze:
04 lip 2024, 19:48
Jeżeli ten dzwięk słychać max 2sekundy po odpaleniu i później cisza to bym tym się tym nie przejmował. Napinacze w rozrządzie są hydrauliczne i nie mają żadnych blokad żeby się nie mogły cofnąć więc olej z ciśnieniem z nich spływa po zgaszeniu silnika. Jeżeli rozrządu nie słychać podczas normalnej pracy to nic bym nie robił.
Te rozrządy spokojnie wytrzymują po 350-400 tyś km.
no nie wiem,czy bym sie tym nie przejmował.....w moim przypadku było podobnie.Niby 2 sec.na zimnym i spokój a dopiero gdy zdjąłem pokrywy,to na jednym ślizgu w ogóle nie było już plastyku (wyciągałem resztki ze smoka) to na wałkach te łańcucgy już tarły o górne osłony. A ten łańcuch na którym ślizgu nie było wyciągnięty był w SPAM do nowego o 1cm w zwisie .SIlnik na ciepłym pykał aż miło.Więc na dwoje babka wróżyła.
Witam,
Dziękuję za odpowiedzi.

O jakim przebiegu mówimy w Twoim przypadku? Z opisu wynika, że zużycie było ogromne. Trochę to dziwne bo widziałem auta z 500 tysięcy na liczniku i rozrząd wyglądał dobrze, wyłączając normalne zużycie oczywiście.

W mojej łańcuch jest ledwo co słyszalny i trwa to może z sekundę. Brzmi to bardziej jak "normalny" dźwięk niż stukanie czy klekot. Nie zawsze brzmi to tak samo. Jest to na pewno uwarunkowane ciśnieniem oleju anie temperaturą silnika. Po odpaleniu i zgaszeniu na zimnym, następny start jest zupełnie cichy.

Wiadomo, że jest to sprawa subiektywna i trudno coś na pewno tu ustalić.
Z tego co wyczytałem w necie, łańcuchy rozrządu z napinaczem hydraulicznym mają prawo "wydawać dźwięk" przy zimnym starcie.

Ja mieszkam w Norwegii i koszty takich remontów tutaj są astronomiczne a sam w moim
garażu raczej bym się nie podjął. Przyjąłem postawę, że jak poleci to trudno. Za kilka tysięcy można u nas kupić 3.0 z niskim przebiegiem...

Fajnie byłoby usłyszeć oponie szerszego grona posiadaczy silników z łańcuchem rozrządu.
Zapraszam do dyskusji 😊✌️

motogold
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3M

Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Post autor: motogold » 19 lip 2024, 10:21

Ori potwierdzony w aso przebieg 344kkm .Tyle,że mój silnik ASB był za nowego robiony przez ABT i ma 210kw .WIesz,wszystko zależy kto tym jeździł wcześniej i jakie interwały robił na oleju i na jakim oleju jeździł.To się tak nie da 0-1 porównać.Jedni zrobią 200kkm inni 400 i dalej jeździ.Ja bym tego nie lekceważył i robił.
Za kilka tysi kupisz silnik z niskim przebiegiem ??
Diesel z niskim przebiegiem? Dobre. :)

Awatar użytkownika
Danpe75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 kwie 2024, 12:14
Imię: Daniel
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Inne
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Norwegia

Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Post autor: Danpe75 » 22 lip 2024, 12:02

No to przebieg już spory. Nie wiem czy remap ma wpływ na zużycie rozrządu.
Tak na marginesie, bardzo fajnie dają się te V6 tdi podkręcić zwykłym remap-em. Ja moja poprzednią S-Line 3.0tdi BMK w sedanie miałem podkreconą na 300hp (sprawdzane na "bieżni") i to bez jakichkolwiek innych zmian. Jeździła jak marzenie 😎

Tak dla poparcia mojej tezy, że można kupic używany silnik okazyjnie, przejrzałem oferty w Norwegii.
Za 15tyś nok można kupić silnik dizla od 2.0 do 3.0 z przebiegiem poniżej 150k a czasami poniżej 100k.W przeliczeniu na złotówki to jest około 5.5tyś zł.
Uważam, że to dobra cena, szczególnie w porównaniu do ceny wymiany rozrządu, który kosztuje tutaj (o ile znajdzie się miejsce godne zaufania co do doświadczenia itd) zdecydowanie więcej.

Wymianę silnika można zrobić w garażu, wystarczy trochę sprzętu i chęci.

Ciekaw jestem ile teraz kosztuje wymiana łańcucha i osprzętu w rozrządzie w V6 w Polsce?

Zapraszam do dyskusji. Ktoś z Was ma doświadczenia z łańcuchem rozrządu, szczególnie w pierwszej generacji V6 tdi.
Ostatnio zmieniony 23 lip 2024, 18:14 przez Danpe75, łącznie zmieniany 2 razy.

Dlugi11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 416
Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
Imię: Szymon
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Post autor: Dlugi11 » 22 lip 2024, 21:03

Jak ktoś sobie potrafi wyjąć i włożyć silnik, to i wymieni rozrząd.

motogold
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3M

Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Post autor: motogold » 23 lip 2024, 09:01

Żeby wyjąć silnik,to jednak trzeba się trochę napocić.Ja wyjmowałem u siebie około 3 godzin samemu .Najlepiej ze skrzynią w kpl.Wyjmowałem sam silnik.O ile wyjęcie silnika nie stanowi problemu nawet samemu robic,to wyjęcie lamp,spuszczenie klimy i zdjęcie zderzaka jest upierdliwe.Bo później same kostki,kilka śrub i silnik dynda na żurawiu.Przynajmiej jedno się im udało na etapie projektowania.Ciężko pomylić kostki,bo są kable na wymiar i kostki praktycznie każda inna.Wcześniej od tyłu wymieniałem rozrząd i tu też fajna robota. Pod warunkiem,że śruby od wydechu się odkręcą a reszta to pikuś. Drugi raz z pewnością wyjmowałbym całą jednostkę ze skrzynią.

Awatar użytkownika
Danpe75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 kwie 2024, 12:14
Imię: Daniel
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Inne
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Norwegia

Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Post autor: Danpe75 » 23 lip 2024, 14:23

Ja upatruję w ewentualnej awari i wymianie silnika możliwość wymiany 2.7 na 3.0. Może, dlatego trochę nielogicznie się wypowiadam na temat remontu rozrządu.
Moja obecna Allroad jest fajnie wyposażona i bardzo zdrowa blacharsko, jedyne czego brakuje mi do szczęścia to 3.0 i Bose plus DAB+

Niektóre źródła podają, że w pierwszej generacji tych silników był montowany niedoskonały napinacz łańcucha, który nie trzymał ciśnienia. Podobno jest dostępna ulepszona wersja tegoż napinacza. Zastanawiam się jak trudna byłaby wymiana samego napinacza, bez wyjmowania silnika?

motogold
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3M

Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Post autor: motogold » 23 lip 2024, 16:47

Danpe75 pisze:
23 lip 2024, 14:23
Ja upatruję w ewentualnej awari i wymianie silnika możliwość wymiany 2.7 na 3.0. Może, dlatego trochę nielogicznie się wypowiadam na temat remontu rozrządu.
Moja obecna Allroad jest fajnie wyposażona i bardzo zdrowa blacharsko, jedyne czego brakuje mi do szczęścia to 3.0 i Bose plus DAB+

Niektóre źródła podają, że w pierwszej generacji tych silników był montowany niedoskonały napinacz łańcucha, który nie trzymał ciśnienia. Podobno jest dostępna ulepszona wersja tegoż napinacza. Zastanawiam się jak trudna byłaby wymiana samego napinacza, bez wyjmowania silnika?
O którym napinaczu piszesz? Bo są 4 .Jeżeli górne,to da radę wymienić .Dolne nie bez zdjęcia skrzyni lub wyjęcia silnika.

Awatar użytkownika
Danpe75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 kwie 2024, 12:14
Imię: Daniel
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Inne
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Norwegia

Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Post autor: Danpe75 » 23 lip 2024, 18:30

Chodzi o te, które napinają łańcuchy napędzające wałki rozrządu, więc jak rozumiem te górne.

Czytałem o tym na jednym z anglojęzycznych forów.
Na rysunku poniżej zaznaczyłem te napinacze o których czytałem. Numer części nie pokrywa się z numerem w Etka, ale napinacze z numerem U057 109 218 są dostępne na rynku. Przypuszczam, że niezgodność numerów z Etka wynika z faktu, że ta cześć była ulepszona i jej nowa wersja ma inny numer.
Podobno wymiana tychże eliminuje problem luzu (oczywiście chodzi o zimny start) i klekotu łańcucha w wielu przypadkach. Zapobiega to również nadmiernemu i przedwczesnemu zużyciu elementów rozrządu.

Dobrze wiedzieć, że ich wymiana nie wymaga wyjmowania silnika 👍
Możesz coś więcej napisać o ewentualnych narzędziach potrzebnych do tej wymiany itp?
Załączniki
Screenshot_20240723_175730_Chrome.jpg
Screenshot_20240723_175730_Chrome.jpg (221.49 KiB) Przejrzano 703 razy

motogold
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3M

Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Post autor: motogold » 23 lip 2024, 20:08

Tak.Te wymienisz.Co potrzeba?przede wszystkim musisz mieć blokady rozrządu najlepiej cały zestaw..zestaw kluczy torx męskie,lusterko, klucz dynamometryczny ,nowe uszczelki ,masę uszczelniającą na połączenia pokryw z dolną pokrywą i resztę znajdziesz na yt jak wymienić rozrząd w V6 tdi :) Robota na około 2h na stronę.łancuchy nie wpadną do dołu więc obaw nie ma .
Tu np.takie blokady
https://allegro.pl/oferta/blokada-rozrz ... reelisting
Tu torxy porzebne w zestawie np.
https://allegro.pl/oferta/zestaw-bitow- ... 4022752690
oraz też dobrze mieć takie np.
https://allegro.pl/oferta/klucze-imbuso ... 5773521430
Aukcje przykładowe pierwsze z brzegu .Nie moje:)
W razie pytań pisz ,to pomogę.

Awatar użytkownika
Danpe75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 kwie 2024, 12:14
Imię: Daniel
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Inne
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Norwegia

Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Post autor: Danpe75 » 23 lip 2024, 21:43

Dziękuję za info 👍

Ja ciągle jeszcze jestem na etapie, kiedy próbuje znaleźć argumenty żeby uznać, że nie muszę tego robić a przynajmniej odłożyć to w czasie.

Mogę zapytać jak wyglądał rozrząd u Ciebie? Jaki przebieg, zużycie itd?

motogold
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3M

Re: Łańcuch rozrządu - hałas przy zimnym starcie.

Post autor: motogold » 26 lip 2024, 10:03

Gdzieś pisałem.Średni łancuch ,po uszkodzeniu napinacza dolnego rozciągnął się około 2cm !.I zagzrechotało tylko na zimnym.Później silnik chodził bdb.A przebieg autentik 347kkm.Resztki plastyku z napinacza w misce były i smoku.Więc było czyszczenie małej miski.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl