Witam,
Mam następujący problem. W aucie od ok. 70km/h do 140km/h pojawia sie gwizd - najbardziej słyszalny przy 70-90km/h. Wystarczy delikatnie nacisnąć gaz, żeby pojawił się ten dźwięk. Jest on ciągły i tylko odpuszczenie gazu powoduje, że zanika. Wydaje mi się, że to skrzynia, ponieważ odkryłem, że przy przełączenie na tryb manualnej zmiany, dziwiek od razu ustępuje. Byłem w kilku warsztatach, również specjalizującym się w Audi, ale nie wiedzą o co chodzi. Zostaje chyba tylko ASO, ale zanim tam pojadę, chciałem się zapytać jeszcze tutaj
Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem?
Tutaj link do nagrania: https://drive.google.com/file/d/1qVaaKp ... p=drivesdk
Podczas nagrania co chwilę dodawałem lekko gazu i puszczałem, żeby lepiej zobrazować o co chodzi.
Auto: Audi A6 C7 2.0 TDI 190KM Avant S-line 2017, S-tronic
Pozdrawiam
Witold
Gwizd ze skrzyni?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 lut 2024, 09:44
- Imię: Stanisław
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Gwizd ze skrzyni?
Mam podobnie. Z tą różnicą, że u mnie gwizd występuje najczęściej na tzw. zimnej skrzyni, zaraz po ruszeniu i takim dynamiczniejszym przyspieszeniu. Chyba występuje tylko na niższych biegach. Gdy skrzynia ciepła nie zauważyłem tego dźwięku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 cze 2023, 14:23
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrów
Re: Gwizd ze skrzyni?
Działasz coś w tym temacie?
Mam identyczny problem. Skrzynia dosłownie piszczy tylko przy prędkościach 85-95km/h głównie na 6 biegu i również przełączenie na manual powoduje znaczne wyciszenie gwizdu. Zastanawiam się czy warto inwestować w wymianę oleju z filtrami jak zaraz coś może się skończyć w przekładni... Z ciekawości jaki masz przebieg?
@ edit
Dochodzę do wniosku, że gwizd nie pochodzi z samej skrzyni. Przerzucając auto na manual i zbijając bieg do 4 a następnie przejście na automat (zanim zdąży wrzucić 6 ponownie) dźwięk ten nadal występuje.
Co więcej przytrzymanie lewarka w skrajnej dolnej pozycji (D->S, S->D) ucisza gwizd podobnie jak przełączenie na manual. Wychodzi na to, że gdy lewarek jest napięty to dźwięku nie ma, więc potencjalnie jest to jakiś świst powietrza
Mam identyczny problem. Skrzynia dosłownie piszczy tylko przy prędkościach 85-95km/h głównie na 6 biegu i również przełączenie na manual powoduje znaczne wyciszenie gwizdu. Zastanawiam się czy warto inwestować w wymianę oleju z filtrami jak zaraz coś może się skończyć w przekładni... Z ciekawości jaki masz przebieg?
@ edit
Dochodzę do wniosku, że gwizd nie pochodzi z samej skrzyni. Przerzucając auto na manual i zbijając bieg do 4 a następnie przejście na automat (zanim zdąży wrzucić 6 ponownie) dźwięk ten nadal występuje.
Co więcej przytrzymanie lewarka w skrajnej dolnej pozycji (D->S, S->D) ucisza gwizd podobnie jak przełączenie na manual. Wychodzi na to, że gdy lewarek jest napięty to dźwięku nie ma, więc potencjalnie jest to jakiś świst powietrza